Home ΤΟΠΙΚΑ Εκδήλωση φοιτητικής συλλογικότητας ΑΡχιτεκτονική ΠΑρέμβαση με αφορμή το Κέντρο Πολιτισμού Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος

Εκδήλωση φοιτητικής συλλογικότητας ΑΡχιτεκτονική ΠΑρέμβαση με αφορμή το Κέντρο Πολιτισμού Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος

Εκδήλωση φοιτητικής συλλογικότητας ΑΡχιτεκτονική ΠΑρέμβαση με αφορμή το Κέντρο Πολιτισμού Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος

Η φοιτητική συλλογικότητα ΑΡχιτεκτονικής ΠΑρέμβαση (συμμετέχει στην Ενωτική Πρωτοβουλία) διοργανώνει το Σάββατο 18 Μάρτη 2017 στις 7.00 μ.μ. στο Κοινωνικό Στέκι – Στέκι Μεταναστών (Νταλιάνη 5) στα Χανιά εκδήλωση με τίτλο:

“ΧΡΥΣΑ ΚΤΙΡΙΑ ΣΕ ΧΑΡΤΙΝΑ ΘΕΜΕΛΙΑ:

Το φαινόμενο του λευκού ελέφαντα στη σύγχρονη πολεοδομία”

Ομιλητές:

Δημήτρης Πούλιος

Αρχιτέκτονας,

Υπ. Διδάκτορας ΕΜΠ,

μέλος της Πανελλαδικής Αντιπροσωπείας ΣΑΔΑΣ-ΠΕΑ,

μέλος της Αριστερής Κίνησης Εργαζομένων Αρχιτεκτόνων

Θάνος Ανδρίτσος

Αρχιτέκτονας,

Υπ. Διδάκτορας Χαροκοπείου,

μέλος της Αριστερής Κίνησης Εργαζομένων Αρχιτεκτόνων

Θα ακολουθήσει LIVE με το irish punk συγκρότημα Jackets Green κι αμέσως μετά PARTY

"google ad"

Στο χώρο θα λειτουργεί και βιβλιοπωλείο.

Λίγα λόγια για την εκδήλωση:

* Λευκός ελέφαντας: ιδιοκτησία χωρίς χρησιμότητα ή προκλητική, ειδικότερα αυτή που είναι πολύ ακριβή για να διατηρηθεί ή δύσκολο να απομακρυνθεί όταν παραμείνει “κουφάρι”

Design, γκλαμουριά, χρήμα, ιδιωτικά συμφέροντα αλληλοδιαπλέκονται μέσω της αρχιτεκτονικής στις πόλεις της φτώχειας, των ανισοτήτων, του ξεπουλήματος, πάνω στα “χάρτινα θεμέλια” μιας κοινωνίας σε κρίση.

Με αφορμή τη “δωρεά” του Ιδρύματος Σταύρος Νιάρχος και τη δημιουργία του Κέντρου Πολιτισμού, συζητάμε για ένα γενικότερο φαινόμενο των τελευταίων χρόνων. Από τα κουφάρια των μεγάλων εγκαταστάσεων των Ολυμπιακών Αγώνων του 2004 στην Ελλάδα μέχρι το The New Art Gallery στο Γουόλσολ που φαίνεται να μην αντέχει να λειτουργεί, όλα δείχνουν πως η εκμετάλλευση του δημόσιου χρήματος για έργα βιτρίνας με υποτιθέμενες δωρεές από “ευεργέτες”, καταλήγουν να κατευθύνουν τις σύγχρονες πόλεις σε ένα καθεστώς ελεγχόμενο από ιδιώτες.

Μεγάλοι επιχειρηματικοί όμιλοι, όπως αυτός του Σταύρου Νιάρχου, καταφέρνουν και πλουτίζουν σε περιόδους κρίσης συνάπτωντας και συμβάσεις με το δημόσιο, απορροφώντας χρήματα από φορολογούμενους με στόχο την ακόμη μεγαλύτερη προβολή του brand name τους και την αύξηση των κερδών τους. “Δωρίζουν” εγκαταστάσεις, που στην πραγματικότητα το δημόσιο αδυνατεί να θέσει σε λειτουργία και να διατηρήσει οικονομικά, με αποτέλεσμα αργότερα να αναγκάζεται να επιστρέφει στον εκάστοτε όμιλο υπέρογκα ποσά εκατοντάδων εκατομμυρίων τα οποία βαραίνουν το μεγάλο κομμάτι της πληττόμενης κοινωνίας και με τα ίδια τα κτίρια να παρακμάζουν.Σύγχρονοι “ευεργέτες” στα μάτια μερικών, πραγματικοί εκμεταλλευτές στις πλάτες των πολλών κι όλα αυτά με κάλυμα τον πολιτισμό και την τέχνη, που, όσο η κρίση βαθαίνει, τόσο εμπορευματοποιούνται…

Στην εκδήλωση θα συζητήσουμε γύρω από ερωτήματα όπως:

  • Είναι δωρεά η “μεγαλόψυχη” παροχή του Ιδρύματος Σταύρος Νιάρχος για τη δημιουργία του Κέντρου Πολιτισμού;
  • Πόσα είναι τα χρήματα που χρωστάει το δημόσιο για όλα τα μεγάλα έργα χρόνων που δεν κατάφερε να αντέξει και τα οποία παρήκμασαν;
  • Ποια οφείλει να είναι εντέλει η στάση μας απέναντι στους “ευεργέτες” και ποια η αναγκαία απάντηση για τη δημιουργία αρχιτεκτονικών έργων και κτιρίων σχετικών με τον πολιτισμό και την τέχνη μέσα σε περιόδους κρίσης;

Previous article “Δικαίωμα στη Μουσική” από την Κρατική Ορχήστρα Αθήνα, φέτος στην Κρήτη
Next article Διεθνές Δίκτυο Αρχαίων Ασκληπιείων και στην Κρήτη
Ο “Αγώνας της Κρήτης” εκδόθηκε στις 8 Ιουλίου του 1981. Είναι η έκφραση μιας πολύχρονης αγωνιστικότητας. Έμεινε όλα αυτά τα χρόνια σταθερός στη διακήρυξή του για έγκυρη – έγκαιρη ενημέρωση χωρίς παρωπίδες. Υπηρετεί και προβάλλει, με ευρύτητα αντίληψης, αξίες και οράματα για μία καλύτερη κοινωνία. Η βασική αρχή είναι η κριτική στην εξουσία όποια κι αν είναι αυτή, ιδιαίτερα στα σημεία που παρεκτρέπεται από τα υποσχημένα, που μπερδεύεται με τη διαφθορά, που διαφθείρεται και διαφθείρει. Αυτός είναι και ο βασικός λόγος που η εφημερίδα έμεινε μακριά από συσχετισμούς και διαπλοκές, μακριά από μεθοδεύσεις και ίντριγκες.