15.8 C
Chania
Friday, March 29, 2024

Πρόεδρος ΕΒΕΧ Γ. Μαργαρώνης: Ο στρατηγικός στόχος είναι η τυποποίηση, οι νέες καλλιέργειες και η αντικατάσταση των εισαγωγών από τοπικά προϊόντα

Ημερομηνία:

Συνέντευξη έδωσε ο πρόεδρος του ΕΒΕ Χανίων κ. Γιώργος Μαργαρώνης στο περιοδικό “Chania best in travel”. Στη συνέντευξη αναφέρθηκε στη σχέση τουρισμού – τοπικής αγοράς, στο όραμά του για το μέλλον και τον ρόλο της νέας γενιας αλλά και στην πρωτοβουλία Chania Values.

Διαβάστε τι είπε ο πρόεδρος του Επιμελητηρίου:

Τα Χανιά είναι πλέον ένας branded προορισμός. Πώς διαμορφώνεται η σχέση τουρισμού και τοπικής αγοράς;

Η τοπική αγορά είναι πλέον άρρηκτα συνδεδεμένη με τον τουρισμό. Συνεχώς γίνονται επενδύσεις σε καταλύματα από αναπαλαιώσεις κατοικιών σε χωριά για τουριστική χρήση έως και ανέγερση μεγάλων 4-5 αστέρων ξενοδοχειακών μονάδων. Πολλοί είναι οι κλάδοι επαγγελματιών που ωφελούνται και εργάζονται από τις κατασκευές. Από προμηθευτές υλικών, επαγγελματίες οικοδομής έως και ασφαλιστικοί πράκτορες. Βιοτεχνικά επαγγέλματα, πρωτογενής τομέας, υπηρεσίες και εμπόριο ωφελούνται άμεσα ή έμμεσα από το τουριστικό προϊόν. Υπάρχει εξειδίκευση, εξωστρέφεια απ’ όλους, τόσο από επιχειρηματίες όσο και από τους εργαζόμενους τους. Τα παραδοσιακά προϊόντα των Χανίων έχουν καταφέρει να χτίσουν ένα αρκετά ισχυρό «όνομα»!

Ποιο το όραμά σας για το μέλλον;

Έχουμε εκλεκτής ποιότητας προϊόντα, αλλά υστερούμε λίγο στο marketing. Τα τελευταία χρόνια ασχολούνται όλο και περισσότεροι νέοι με τις καλλιέργειες. Η νέα γενιά εισάγει στον πρωτογενή ή δευτερογενή τομέα την εξωστρέφεια, την καινοτομία, την τεχνολογία κ.ά. Όλα αυτά τα στοιχεία βελτιώνουν τα προϊόντα από την ποικιλία έως την τυποποίηση και προώθησή τους. Ο στρατηγικός στόχος είναι η τυποποίηση σε μεγάλο ποσοστό των προϊόντων αλλά και επιμέρους στόχοι, οι νέες καλλιέργειες, τα καινοτόμα προϊόντα και η αντικατάσταση των εισαγωγών από τοπικά προϊόντα.

Μιλήστε μας για την πρωτοβουλία Chania Values.

Το Chania Values γεννήθηκε από την ανάγκη συγκέντρωσης σε μια πλατφόρμα όλων των πιστοποιημένων εξαγώγιμων προϊόντων. Υπάρχουν αρκετά ΠΟΠ και ΠΓΕ προϊόντα που χρειάζονται προώθηση. Το Chania Values εξελίσσεται συνεχώς και πρόσφατα πήρε αυτόνομα μέρος με πολλές επιχειρήσεις-μέλη του, στην Έκθεση «Tutto Food» στο Μιλάνο. Στο Chania Values, στο οποίο μπορούν όλοι να συμμετάσχουν δωρεάν, συζητάμε και προγραμματίζουμε τις δράσεις που θα μας φέρουν περισσότερες εξαγωγές, ενώ υπάρχει συνεχής επιμόρφωση για τα μέλη του.

Ποιες οι δράσεις του Επιμελητηρίου όσον αφορά στην εξωστρέφεια και το άνοιγμα σε αγορές του εξωτερικού;

Οι δράσεις είναι πάρα πολλές τα τελευταία 5 χρόνια. Χρησιμοποιούμε πάρα πολύ το μοντέλο των επιχειρηματικών αποστολών (για άνοιγμα νέων ή σταθεροποίηση υπαρχουσών αγορών) κατόπιν συνεργασίας με τις πρεσβείες μας, τις ξένες πρεσβείες που μας προσεγγίζουν, τα διμερή επιμελητήρια, τα διεθνή δίκτυα που συμμετέχουμε, τις οργανώσεις Κρητών όπου υπάρχουν κ.ά. Για το 2017 ήδη μέσα στο α΄ εξάμηνο έχουμε πραγματοποιήσει τρεις επιχειρηματικές αποστολές, έχει έρθει μία σε εμάς, ενώ συμμετείχαμε σε τρεις διεθνείς εκθέσεις με σημαντικά αποτελέσματα. Άλλωστε, η επιτυχία του εγχειρήματος είναι μετρήσιμη, αφού από το 20102016 η αύξηση των εξαγωγών κυμάνθηκε στα 70 εκατ. ευρώ ή σε ποσοστό 273%.

Ακολουθήστε το agonaskritis.gr στο Google News, στο facebook και στο twitter και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Αγώνας της Κρήτηςhttp://bit.ly/agonaskritis
Ο “Αγώνας της Κρήτης” εκδόθηκε στις 8 Ιουλίου του 1981. Είναι η έκφραση μιας πολύχρονης αγωνιστικότητας. Έμεινε όλα αυτά τα χρόνια σταθερός στη διακήρυξή του για έγκυρη – έγκαιρη ενημέρωση χωρίς παρωπίδες. Υπηρετεί και προβάλλει, με ευρύτητα αντίληψης, αξίες και οράματα για μία καλύτερη κοινωνία. Η βασική αρχή είναι η κριτική στην εξουσία όποια κι αν είναι αυτή, ιδιαίτερα στα σημεία που παρεκτρέπεται από τα υποσχημένα, που μπερδεύεται με τη διαφθορά, που διαφθείρεται και διαφθείρει. Αυτός είναι και ο βασικός λόγος που η εφημερίδα έμεινε μακριά από συσχετισμούς και διαπλοκές, μακριά από μεθοδεύσεις και ίντριγκες.

Τελευταία Νέα

Περισσότερα σαν αυτό
ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ