25.8 C
Chania
Wednesday, April 24, 2024

Σήμερα και αύριο τα σπουδαία για την ιδιωτικοποίηση του αεροδρομιου Χανίων

Ημερομηνία:

Σήμερα το ΤΑΙΠΕΔ θα αποφανθεί επί των τεχνικών προσφορών των υποψήφιων αναδόχων. Αύριο το άνοιγμα των οικονομικών προσφορών από τις οποίες θα κριθούν κυρίως οι επενδυτές.

Στην τελική ευθεία πριν από την… απογείωση έχει εισέλθει ο διαγωνισμός αποκρατικοποίησης για τα 14 ελληνικά περιφερειακά αεροδρόμια, μεταξύ αυτών και του αεροδρομίου Χανίων, τα οποία διεκδικούν τρία κοινοπρακτικά σχήματα.

Σήμερα το μεσημέρι σε συνεδρίασή του το Διοικητικό Συμβούλιο του ΤΑΙΠΕΔ θα ολοκληρώσει την αποτίμηση των τεχνικών προσφορών που έχουν υποβάλει οι κοινοπραξίες Vinci – Ελλάκτωρ ΕΛΛΑΚΤΩΡ -0,75%, Fraport – Copelouzos και ΜΕΤΚΑ – Corporacion America, προκειμένου να αποφασίσει ποια σχήματα θα περάσουν στην επόμενη, τελευταία, και πλέον κρίσιμη φάση του διαγωνισμού.

Αύριο το πρωί είναι προγραμματισμένο να ανοίξουν οι οικονομικές προσφορές των υποψήφιων επενδυτών που θα πάρουν το «Ο.Κ.» για τον τεχνικό τους φάκελο. Οι οικονομικές προσφορές, δηλαδή το αντίτιμο που προσφέρουν οι ενδιαφερόμενοι για τις δύο ομάδες περιφερειακών αεροδρομίων, είναι αυτές που θα έχουν βαρύνουσα σημασία στην τελική επιλογή. Η οικονομική διαφορά των προσφορών αποκτά επιπλέον σημασία και από το γεγονός ότι και οι τρεις κοινοπραξίες που συμμετέχουν στον διαγωνισμό θεωρείται ότι διαθέτουν μεγάλη τεχνογνωσία και εμπειρία στον χώρο της διαχείρισης αεροδρομίων.

Για 40 χρόνια η παραχώρηση

Οι επενδυτές που θα επιλεγούν θα αναλάβουν τη διαχείριση των 14 περιφερειακών αεροδρομίων για διάστημα 40 ετών, ενώ θα είναι υπεύθυνοι και για τη χρηματοδότηση των έργων υποδομής που θα πρέπει να γίνουν. Σύμφωνα με τον σχεδιασμό, κατά την αρχική φάση της παραχώρησης, δηλαδή την πρώτη τετραετία, θα πρέπει να γίνουν επενδύσεις 300 εκατ. ευρώ σε έργα υποδομής και αναβάθμισης. Για την ολοκλήρωση των έργων θα προβλέπονται δεσμευτικές προθεσμίες, ενώ, να σημειωθεί, τα έργα έχουν συνδεθεί με τη δυνατότητα των αναδόχων να αυξήσουν τις χρεώσεις των αεροδρομίων. Επίσης, στις τελικές χρεώσεις υπάρχει πλαφόν 20 ευρώ, ανά αναχωρούντα επιβάτη. Η συγκεκριμένη πρόβλεψη κρίθηκε αναγκαία προκειμένου τα αεροδρόμια, που κατά κύριο λόγο έχουν εποχική – τουριστική κίνηση, να μην απολέσουν την ανταγωνιστικότητά τους.

Οι παραχωρησιούχοι θα αναλάβουν επίσης και συγκεκριμένες δεσμεύσεις σε ό,τι αφορά την αδιάλειπτη λειτουργία των αερολιμένων. Σαφείς προβλέψεις υπάρχουν στις συμβάσεις που θα υπογραφούν και για τη χρήση τους από την πολεμική αεροπορία.

Να σημειώσουμε, τέλος, ότι στην πρώτη ομάδα περιλαμβάνονται τα αεροδρόμια Θεσσαλονίκης, Κέρκυρας, Χανίων, Κεφαλονιάς, Ζακύνθου, Ακτίου και Καβάλας.

Η δεύτερη ομάδα απαρτίζεται από τους αερολιμένες Ρόδου, Κω, Σάμου, Μυτιλήνης, Μυκόνου, Σαντορίνης και Σκιάθου.

Η σύνθεση των δύο ομάδων αεροδρομίων καθιστά σαφές ότι πρόκειται για μια αποκρατικοποίηση με μεγάλη σημασία για την εθνική οικονομία. Οι παραχωρησιούχοι θα συμμετέχουν στο μέλλον σε σημαντικό βαθμό στην υπόθεση ελληνικός τουρισμός, αφού τα αεροδρόμια είναι οι κύριες πύλες εισόδου των τουριστών στη χώρα.

Πηγή: euro2day.gr

Ακολουθήστε το agonaskritis.gr στο Google News, στο facebook και στο twitter και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Αγώνας της Κρήτηςhttp://bit.ly/agonaskritis
Ο “Αγώνας της Κρήτης” εκδόθηκε στις 8 Ιουλίου του 1981. Είναι η έκφραση μιας πολύχρονης αγωνιστικότητας. Έμεινε όλα αυτά τα χρόνια σταθερός στη διακήρυξή του για έγκυρη – έγκαιρη ενημέρωση χωρίς παρωπίδες. Υπηρετεί και προβάλλει, με ευρύτητα αντίληψης, αξίες και οράματα για μία καλύτερη κοινωνία. Η βασική αρχή είναι η κριτική στην εξουσία όποια κι αν είναι αυτή, ιδιαίτερα στα σημεία που παρεκτρέπεται από τα υποσχημένα, που μπερδεύεται με τη διαφθορά, που διαφθείρεται και διαφθείρει. Αυτός είναι και ο βασικός λόγος που η εφημερίδα έμεινε μακριά από συσχετισμούς και διαπλοκές, μακριά από μεθοδεύσεις και ίντριγκες.

Τελευταία Νέα

Περισσότερα σαν αυτό
ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ