18.8 C
Chania
Wednesday, April 24, 2024

Σπίρτζης προς ΟΑΣΑ: Να τους εκτελούμε κιόλας – Τα μαζεύει η διοίκηση του ΟΑΣΑ για τα περί συλλήψεων σε όσους δεν πληρώνουν εισιτήριο

Ημερομηνία:

Ιδιαίτερα ενοχλημένος από την πρόταση της διοίκησης του ΟΑΣΑ για αυστηροποίηση των ποινών για τους επιβάτες χωρίς εισιτήριο εμφανίστηκε, ο υπουργός Μεταφορών Χρήστος Σπίρτζης μιλώντας στην Βουλή. «Δεν μπορώ να καταλάβω πραγματικά τέτοιου είδους προτάσεις. Εγώ λέω να τους εκτελούμε κιόλας» είπε ειρωνευόμενος, ενώ πρόσθεσε:

«Αυτά ειδικά όταν τα λένε άνθρωποι που είναι πολλά χρόνια στις ηγεσίες των ΜΜΜ, έχουν ευθύνη για το χάλι τους, έχουν ευθύνη για τις προτάσεις που έχουν κάνει, για τους λαθροκυνηγούς και όλα τα άλλα που έχουμε ζήσει και έχουν ευθύνη και αυτοί που τους έβαλαν σε αυτές τις θέσεις, όπως έχουμε ευθύνη και εμείς που για τους λόγους που έχουμε πει δεν τους έχουμε αλλάξει ακόμα».

Τα… μάζεψε ο ΟΑΣΑ

«Δεν επιδιώκουμε καμία σύλληψη», αλλά «θέτουμε ένα ζήτημα για προβληματισμό». «Προτείνουμε αλλαγή φιλοσοφίας του ελέγχου από κατασταλτικό σε αποτρεπτικό» αναφέρει μεταξύ άλλων σε ανακοίνωσή της, η διοίκηση του Οργανισμού Αστικών Συγκοινωνιών Αθήνας, με αφορμή τις δηλώσεις του προέδρου του ΟΑΣΑ, Γρηγόρη Δημητριάδη, στη Βουλή, όπου ζήτησε τη μετατροπή του αδικήματος της λαθρεπιβίβασης, από πταίσμα σε πλημμέλημα.

“Στο πλαίσιο της ευαισθητοποίησης όλων για το πρόβλημα της εισιτηριοδιαφυγής που συρρικνώνει τις δημόσιες αστικές συγκοινωνίες, προτείναμε και την επαναφορά του άρθρου 391 ΠΚ, όπως ίσχυε μέχρι το 1994 όταν και καταργήθηκε με το νόμο 2207/1994. Τίποτα περισσότερο» αναφέρεται στην ανακοίνωση.

«Το έτος 2011, η διάταξη επανήλθε με το νόμο 3920/2011 αλλά ως πταίσμα. Το πταίσμα τιμωρείται με κράτηση ή πρόστιμο. Πρόστιμο ήδη υπάρχει – διοικητικό. Η διάταξη λοιπόν, δεν απέτρεψε την εισιτηριοδιαφυγή, αλλά το αντίθετο, τη διόγκωσε, με τις απώλειες σήμερα να ξεπερνούν τα 40 εκ Ευρώ. Για αυτό το λόγο, το ΔΣ του Οργανισμού πρότεινε την επαναφορά του άρθρου 391 ΠΚ όπως ίσχυε μέχρι το 1994 με πρόβλεψη προστίμου ή ποινή φυλάκισης μέχρι τρεις μήνες που, έτσι και αλλιώς, είναι εντός του ορίου αναστολής, και θα μπορούσε να ισχύσει και τώρα ή και λιγότερο. Διαφορετικά το 391 ΠΚ ως πταίσμα δεν έχει καν ουσιαστικό λόγο ύπαρξης. Σήμερα μάλιστα, τονίσαμε στη σχετική συζήτηση ότι με την πρόταση αυτή θέτουμε ένα υπαρκτό ζήτημα για προβληματισμό, αλλά ξεκαθαρίσαμε ότι σε κάθε περίπτωση δεν επιδιώκουμε καμία σύλληψη, ενώ δεν εκφράσαμε κάποια διαφωνία που δεν συμπεριλήφθηκε στο νομοσχέδιο” αναφέρεται στην ανακοίνωση.

“Ασφαλώς, βέβαια – συνεχίζει η διοίκηση του ΟΑΣΑ – το σημαντικό της υπόθεσης είναι το κοινωνικό σύνολο να συνειδητοποιήσει, ότι τα δημόσια μέσα μεταφοράς στην πόλη μας αξίζουν σεβασμό για να μπορούν να υπάρχουν, να είναι δημόσια, να έχουν προσιτές τιμές και να βελτιώνονται προς όφελος του περιβάλλοντος και όλων των ανθρώπων της πόλης”.

Τέλος, σε ό,τι αφορά το υπό νομοθέτηση Σχέδιο Δράσης για την αναδιοργάνωση του Ομίλου, σημειώνεται στην ανακοίνωση πως “έχει στόχο την ανάπτυξη των συγκοινωνιών Αθηνών με την αλλαγή νοοτροπίας του επιβατικού κοινού και τη μετατροπή των δημόσιων μέσων μεταφοράς ως πρώτη επιλογή μετακίνησης στην πόλη. Προβλέπει πλήθος δράσεων για την αναβάθμιση των υπηρεσιών που προσφέρουν οι συγκοινωνίες Αθηνών στο επιβατικό κοινό, βελτιώνοντας παράλληλα την οικονομική θέση του Ομίλου, καθώς και το περιβαλλοντικό του αποτύπωμα. Το πλάνο στηρίζεται σε τρεις άξονες: αύξηση των εσόδων, εξορθολογισμό των δαπανών και στροφή στην εξυπηρέτηση των ανθρώπων της πόλης”.

“Στους άξονες αυτούς, καταλήγει η ανακοίνωση του ΟΑΣΑ, η πρόταση συμπεριλαμβάνει και μέτρα κατά τις εισιτηριοδιαφυγής, όπως η αλλαγή φιλοσοφίας του ελέγχου σε αποτρεπτικό από κατασταλτικό, η συστηματική εκπαίδευση των ελεγκτών, η δημιουργία εσωτερικού ελέγχου για τους ελεγκτές, η ενεργή προώθηση των καρτών απεριορίστων διαδρομών, κλπ.”

Να συλλαμβάνονται οι λαθρεπιβάτες!

Νωρίτερα πάντως, την αυστηροποίηση των ποινών της λαθρεπιβίβασης είχε εισηγηθεί ο διευθύνων σύμβουλος του ΟΑΣΑ, Γρηγόρης Δημητριάδης, ζητώντας να μετατραπεί η ποινή της λαθρεπιβίβασης από πταίσμα σε πλημμέλημα.

Συγκεκριμένα, κ ατά την ακρόαση στην Επιτροπή της Βουλής για το πολυνομοσχέδιο ο διευθύνων σύμβουλος του ΟΑΣΑ ζήτησε «οι παραβάτες να μην τιμωρούνται σε επίπεδο πταίσματος αλλά σε βαθμό πλημμελήματος»

Η πρόταση αυτή του κ.Δημητριάδη ουσιαστικά προβλέπει τη σύλληψη του παραβάτη, που είτε θα οδηγείται στο Αυτόφωρο είτε θα δικάζεται με τακτική δικάσιμο από το Μονομελές Πλημμελειοδικείο.

Επίσης, σε περίπτωση που η λαθρεπιβίβαση μετατραπεί σε πλημέλλημα, αυτο θα σημαίνει και κίνδυνο φυλάκισης για τον συλληφθέντα, από 3 μήνες έως 5 έτη. Με τα τωρινά δεδομένα οι παραβάτες τιμωρούνται με πρόστιμο ή κράτηση.

"google ad"

Παράλληλα, ο διευθύνων σύμβουλος του ΟΑΣΑ ζήτησε από τα υπουργεία που ασκούν κοινωνική πολιτική με τα εισιτήρια των συγκοινωνιών να καταβάλλουν στον Οργανισμό τα ανάλογα ποσά και να ενταθούν οι διώξεις κατά της παραχάραξης των εισιτηρίων.

topontiki.grthepressproject.gr

Ακολουθήστε το agonaskritis.gr στο Google News, στο facebook και στο twitter και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Αγώνας της Κρήτηςhttp://bit.ly/agonaskritis
Ο “Αγώνας της Κρήτης” εκδόθηκε στις 8 Ιουλίου του 1981. Είναι η έκφραση μιας πολύχρονης αγωνιστικότητας. Έμεινε όλα αυτά τα χρόνια σταθερός στη διακήρυξή του για έγκυρη – έγκαιρη ενημέρωση χωρίς παρωπίδες. Υπηρετεί και προβάλλει, με ευρύτητα αντίληψης, αξίες και οράματα για μία καλύτερη κοινωνία. Η βασική αρχή είναι η κριτική στην εξουσία όποια κι αν είναι αυτή, ιδιαίτερα στα σημεία που παρεκτρέπεται από τα υποσχημένα, που μπερδεύεται με τη διαφθορά, που διαφθείρεται και διαφθείρει. Αυτός είναι και ο βασικός λόγος που η εφημερίδα έμεινε μακριά από συσχετισμούς και διαπλοκές, μακριά από μεθοδεύσεις και ίντριγκες.

Τελευταία Νέα

Περισσότερα σαν αυτό
ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ