19.8 C
Chania
Thursday, March 28, 2024

Τι πρέπει να προσέχουμε όταν αγοράζουμε καυσόξυλα – Συμβουλές από την ΕΠΚΚ

Ημερομηνία:

Επειδή βρισκόμαστε σε περίοδο αγοραπωλησίας των καυσόξυλων, καθώς κάποια νοικοκυριά θα επιλέξουν αυτό τον τρόπο θέρμανησης για τον χειμώνα,  και επειδή πέρυσι είχαμε κάποια “κρούσματα” παραπλάνησης των καταναλωτών, από “επιτήδειους” που πουλάνε ξύλα, η ΄Ενωση Προστασίας Καταναλωτών Κρήτης, εφιστά την προσοχή των καταναλωτών επισημαίνοντας τα εξής:
Τι προσέχουμε:
1)Αγοράζουμε τα ξύλα με το κ.μ δηλ. με τον όγκο.Ο όγκος των καυσόξυλων υπολογίζεται αν πολλαπλασιαστούν οι τρεις διαστάσεις (μήκος, πλάτος, ύψος) της στοίβας που έχει σχηματιστεί ή του πλαισίου μέσα στο οποίο είναι τοποθετημένα (όταν πρόκειται για χύμα).

2)Να κάνουμε έρευνα αγοράς, όσον αφορά τις τιμές διάθεσης των καυσόξυλων (υπάρχει αισθητή διαφορά από έμπορο σε έμπορο).

3)Να γνωρίζουμε ότι οι έμποροι οφείλουν να διαθέτουν μετροταινίες , για τη μέτρηση των διαστάσεων των πλαισίων και τον υπολογισμό του όγκου των καυσόξυλων).

4)Να γνωρίζουμε ότι οι λιανοπωλητές ,υποχρεούνται να διαφυλάσσουν τα καυσόξυλα προστατευμένα από δυσμενείς καιρικές συνθήκες (π.χ βροχή) ώστε να μην αλλοιώνονται τα χαρακτηριστικά τους και να διατηρούν χωριστούς σωρούς ξύλων ώστε να μην αναμειγνύονται τα είδη διαφορετικής χώρας, προέλευσης, ποιότητας και τιμής.

5)Να ζητάμε πάντοτε απόδειξη αγοράς , στην οποία συμπεριλαμβάνεται και το Φ.Π.Α στην συμφωνηθείσα τιμή και να μη δεχόμαστε επιπλέον χρέωση για Φ.Π.Α

6)Να έχουμε συμφωνήσει στην μη επιβάρυνση μεταφορικών

7)Ιδιαίτερη προσοχή οφείλουμε να δίνουμε στο ογκομέτριμα , πάντα κάνουμε συμφωνία με στοιβαγμένα τα ξύλα και θα μετράμε τον όγκο προσέχοντας να μη αφήνουμε κενά εντός του σωρού.

8)Επισημαίνεται ότι για να υπολογιστεί ο όγκος των καυσόξυλων, που δεν είναι στοιβαγμένα (χύδην) πρέπει υποχρεωτικά να τοποθετηθούν πρόχειρα σε ένα πλαίσιο και να μετρηθεί ο όγκος του πλαισίου.

Η Ένωση Προστασίας Καταναλωτών Κρήτης, συνδράμοντας στην ενημέρωση των καταναλωτών, επισημαίνει ότι, οι καταναλωτές πλέον μετά την τροποποιημένη Αγορανομική Διάταξη, του Υπουργείου Ανάπτυξης, που αναφέρεται στην πώληση των καυσόξυλων με το κυβικό, και όχι με τον τόνο, οι έμποροι προσπαθούν με “κόλπο” να μας πωλήσουν κατά το δικό τους “δοκούν”, μπερδεύοντας μας στην αντιστοίχηση του τόνου με το κυβικό π.χ ο καταναλωτής ζητάει από τον έμπορο λιανοπωλητή ,να του πουλήσει ένα τόνο καυσόξυλα, χωρίς να πάει να τα δει, εάν είναι στοιβαγμένα ή χύμα και σαυτό το σημείο είναι η “απάτη” ο καταναλωτής δεν αγοράζει τόνο , αλλά κατά πολύ λιγότερα ξύλα.

Εδώ είναι το κόλπο, δεν διευκρινίζει χύδην ή στοιβαγμένο!

Για παράδειγμα όπως επισημαίνει η Ένωση Προστασίας Καταναλωτών Κρήτης:

Συμφωνείς με τον έμπορο, να σου φέρει 20 κυβικά ξύλου νομίζοντας ότι θα έχεις 10 τόνους ……. Έλα ντε που όμως ο έμπορος σου φέρνει 20 κυβικά χύδην και καταλήγεις να έχεις 6 τόνους αντί 10 .

Και εκεί όπως είναι φυσικό ξεκινά η διαμάχη και η (μόνη) δικαιολογία του εμπόρου είναι ότι πουλά μόνο χύμα…..

Τέλος επειδή ο Χειμώνας έρχεται, και τα νοικοκυριά θα πρέπει να φροντίσουν ΄για την αγορά καυσόξυλων, η ΄Ενωση Προστασίας Καταναλωτών Κρήτης, αφού ευχηθεί σε όλους τους καταναλωτές ένα ήπιο Χειμώνα, ενημερώνει ότ,ι θα δέχεται καθημερινά τις καταγγελίες των καταναλωτών στα τηλέφωνα 2821092306, 2821092666 Χανιά και 2842020140 Ιεράπετρα.αλλά και κάθε καταναλωτών μπορεί να τηλεφωνεί για τυχόν καταγγελία στο 1520 Γενική Γραμματεία Καταναλωτή.-

"google ad"

Ακολουθήστε το agonaskritis.gr στο Google News, στο facebook και στο twitter και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Αγώνας της Κρήτηςhttp://bit.ly/agonaskritis
Ο “Αγώνας της Κρήτης” εκδόθηκε στις 8 Ιουλίου του 1981. Είναι η έκφραση μιας πολύχρονης αγωνιστικότητας. Έμεινε όλα αυτά τα χρόνια σταθερός στη διακήρυξή του για έγκυρη – έγκαιρη ενημέρωση χωρίς παρωπίδες. Υπηρετεί και προβάλλει, με ευρύτητα αντίληψης, αξίες και οράματα για μία καλύτερη κοινωνία. Η βασική αρχή είναι η κριτική στην εξουσία όποια κι αν είναι αυτή, ιδιαίτερα στα σημεία που παρεκτρέπεται από τα υποσχημένα, που μπερδεύεται με τη διαφθορά, που διαφθείρεται και διαφθείρει. Αυτός είναι και ο βασικός λόγος που η εφημερίδα έμεινε μακριά από συσχετισμούς και διαπλοκές, μακριά από μεθοδεύσεις και ίντριγκες.

Τελευταία Νέα

Περισσότερα σαν αυτό
ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ