19.8 C
Chania
Thursday, March 28, 2024

Όλοι οι Δήμαρχοι των Χανίων αντιδρούν και ζητούν λύσεις από Υπουργείο, Περιφέρεια και ΟΑΚ για την άθλια κατάσταση του ΒΟΑΚ

Ημερομηνία:

Με αφορμή τα πολλά και σοβαρά προβλήματα συντήρησης και ασφάλειας που εντοπίζονται σε όλο το οδικό τμήμα του ΒΟΑΚ που βρίσκεται στα διοικητικά όρια του Ν. Χανίων και σε συνέχεια της πρόσφατης μεγάλης κατολίσθησης που έγινε στο τμήμα του ΒΟΑΚ στο ύψος της ΤΚ Σταλού της Δ.Ε. Ν. Κυδωνίας Ν. Χανιών η οποία έχει  οδηγήσει σε διακοπή κυκλοφορίας όλων των οχημάτων και στα δύο ρεύματα κυκλοφορίας του ΒΟΑΚ από τον ανισόπεδο κόμβο Γαλατά έως τον ανισόπεδο κόμβο Πλατανιά – χωρίς να είναι μάλιστα γνωστός ο χρόνος της πλήρους αποκατάστασης της κυκλοφορίας οι επτά Δήμαρχοι του Ν. Χανίων συνέταξαν κοινή επιστολή, η οποία απευθύνεται προς το αρμόδιο Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, την Περιφέρεια Κρήτης και τον Οργανισμό Ανάπτυξης Κρήτης (ΟΑΚ), με την οποία ζητούν άμεσα τον προγραμματισμό συνάντησης όλων των εμπλεκόμενων φορέων για να ξεκαθαριστεί επιτέλους ποιος φορέας έχει την ευθύνη για την τακτική συντήρηση, για την άρση της επικινδυνότητας, τη συντήρηση του οδικού δικτύου και του ηλεκτροφωτισμού και τη βελτίωση των κυκλοφοριακών συνθηκών στο ΒΟΑΚ και ποιοι πόροι του διατίθενται για την εκπλήρωση των υποχρεώσεων του.

Η επιστολή – η οποία χαρακτηρίζεται ως “εξαιρετικά επείγουσα” – κοινοποιείται στους Βουλευτές του Ν. Χανίων, το ΤΕΕ/ΤΔΚ και την Γενική Αστυνομική Διεύθυνση Περιφέρειας Κρήτης.

Ακολουθεί το πλήρες κείμενο της κοινής επιστολής των Δημάρχων του Ν. Χανίων.

ΠΡΟΣ:

  1. ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΥΠΟΔΟΜΩΝ ΚΑΙ ΜΕΤΑΦΟΡΩΝ

ΥΠΟΨΗ:

Α) Υπουργό Υποδομών κ. Χρ. Σπίρτζη,

Β) ΓΓ Υποδομών κ. Γ. Δέδε

  1. Περιφερειάρχη Κρήτης κ. Στ. Αρναουτάκη
  2. Αντιπεριφερειάρχη Χανίων κ. Απ. Βουλγαράκη
  3. Δ/νων Σύμβουλο Ο.Α.Κ. κ. Φ. Καζάση

ΘΕΜΑ:  ΣΥΝΑΝΤΗΣΗ ΦΟΡΕΩΝ Ν. ΧΑΝΙΩΝ ΓΙΑ ΘΕΜΑΤΑ ΑΡΜΟΔΙΟΤΗΤΑΣ ΣΥΝΤΗΡΗΣΗΣ ΚΑΙ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ  ΒΟΑΚ

Αξιότιμοι κύριοι,

Όπως γνωρίζετε, ο Βόρειος Οδικός Άξονας Κρήτης (ΒΟΑΚ) αποτελεί τμήμα των Ευρωπαϊκών οδικών δικτύων και συνιστά τον κύριο συγκοινωνιακό κόμβο της Κρήτης, διασυνδέοντας τους τέσσερις νομούς του νησιού. Όμως παρά την καθοριστική επιρροή του στην ανάπτυξη του νησιού, η υφιστάμενη κατάσταση του δρόμου, δεν ανταποκρίνεται ούτε κατ’ ελάχιστο στις σημερινές, σύγχρονες απαιτήσεις οδικής ασφάλειας και εξυπηρέτησης.

Ειδικά, για το τμήμα του ΒΟΑΚ που βρίσκεται στο Ν. Χανίων – του οποίου το μεγαλύτερο τμήμα έχει – ειρήσθω εν παρόδω – εξαιρεθεί από το υπό εξέλιξη έργο «Μελέτη, Κατασκευή, Χρηματοδότηση, Λειτουργία, Συντήρηση και Εκμετάλλευση του ΒΟΑΚ» – η κατάσταση είναι παντελώς απογοητευτική. Ενδεικτικά σας αναφέρουμε ότι στο τμήμα του ΒΟΑΚ στα όρια του Ν. Χανίων υπάρχει ανάγκη μιας σειράς εκτεταμένων παρεμβάσεων και συντηρήσεων για την άρση της επικινδυνότητας και βελτίωση των κυκλοφοριακών συνθηκών και της οδικής ασφάλειας, όπως:

  • αποκατάσταση φθορών ασφαλτικού τάπητα κυκλοφορίας και βελτίωση της αντιολισθηρότητάς του,
  • καθαρισμός πρανών και τάφρων απορροής ομβρίων,
  • αποκατάσταση και επέκταση του ηλεκτροφωτισμού επί του ΒΟΑΚ,
  • αποκατάσταση και συμπλήρωση κατακόρυφής σήμανσης (πινακίδες πληροφοριακές και ρυθμιστικές που έχουν υποστεί φθορές ή λείπουν),
  • αποκατάσταση και συμπλήρωση στηθαίων ασφαλείας,
  • συντήρηση/βελτίωση των διαγραμμίσεων οδοστρώματος,
  • τοποθέτηση οριοδεικτών και ανακλαστήρων οδοστρώματος σε σημεία όπου σήμερα δεν υπάρχουν,
  • εκτέλεση φυτοτεχνικών εργασιών και κλαδοκοπής, για την τοπική βελτίωση της ορατότητας.

Αποκορύφωμα αυτής της απαράδεκτης κατάστασης ήταν οι πρόσφατες έντονες  βροχοπτώσεις που σημειώθηκαν στο Ν. Χανίων και οι οποίες είχαν ως αποτέλεσμα να υπάρξουν κατολισθήσεις σε πολλά σημεία του οδικού δικτύου με το μεγαλύτερο πρόβλημα, στην παρούσα νεροποντή, να εντοπίζεται στο ύψος του Σταλού της Δ.Ε. Ν. Κυδωνίας Ν. Χανιών όπου ένα μεγάλο τμήμα του βουνού υποχώρησε και κατέπεσε στο οδόστρωμα, χωρίς ευτυχώς να θρηνήσουμε θύματα.

Η εν λόγω κατολίσθηση  οδήγησε στην προσωρινή απαγόρευση κυκλοφορίας όλων των οχημάτων και στα δύο ρεύματα κυκλοφορίας του ΒΟΑΚ από τον ανισόπεδο κόμβο Γαλατά έως τον ανισόπεδο κόμβο Πλατανιά, από το Σάββατο 05.01.2019 έως την Παρασκευή 11.01.2019, ενώ ο χρόνος της πλήρους αποκατάστασης της κυκλοφορίας με ασφάλεια και για τα δυο ρεύματα, είναι άγνωστος.

Αξιότιμοι κύριοι,

"google ad"

Επειδή τα τελευταία χρόνια παρά τα δεκάδες αιτήματα και έγγραφα που έχουν αποσταλεί για την ανάγκη παρεμβάσεων και εργασιών συντήρησης στο ΒΟΑΚ, δεν έχει γίνει τίποτα ουσιαστικό, είναι καθοριστικό να προσδιοριστεί άμεσα για το ποιος φορέας έχει τελικά την αρμοδιότητα συντήρησης του ΒΟΑΚ.

Για το λόγο αυτό,  ζητούμε όπως άμεσα προγραμματιστεί με πρωτοβουλία της Περιφέρειας Κρήτης, συνάντηση φορέων στην Περιφερειακή Ενότητα Χανίων με τη συμμετοχή του Υπουργείου Υποδομών, της Περιφέρειας Κρήτης, του Ο.Α.Κ., όλων των Δήμων του Ν. Χανίων και του ΤΕΕ/ΤΔΚ, προκειμένου να συζητηθεί το φλέγον αυτό ζήτημα και να ξεκαθαριστεί επιτέλους ποιος φορέας έχει την ευθύνη για την τακτική συντήρηση, για την άρση της επικινδυνότητας, τη συντήρηση του οδικού δικτύου και του ηλεκτροφωτισμού και τη βελτίωση των κυκλοφοριακών συνθηκών στο ΒΟΑΚ και ποιοι πόροι του διατίθενται για την εκπλήρωση των υποχρεώσεων του.

Οι υπογράφοντες Δήμαρχοι

Πλατανιά: Γ. Μαλανδράκης

Χανίων: Α. Βάμβουκας

Αποκορώνου: Χ. Κουκιανάκης

Κισσάμου: Θ. Σταθάκης

Καντάνου-Σελίνου: Α. Περράκης

Σφακίων: Γ. Ζερβός

Γαύδου: Ε. Καλλινίκου

ΚΟΙΝΟΠΟΙΗΣΗ:            

1/ΒΟΥΛΕΥΤΕΣ Ν. ΧΑΝΙΩΝ

  • Σταθάκης Γεώργιος
  • Πολάκης Παύλος
  • Βαγιωνάκη Ευαγγελία
  • Μπαλωμενάκης Αντώνης

2/ ΤΕΕ-ΤΔΚ

3/ ΓΕΝΙΚΗ ΑΣΤΥΝΟΜΙΚΗ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ ΚΡΗΤΗΣ

Ακολουθήστε το agonaskritis.gr στο Google News, στο facebook και στο twitter και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Αγώνας της Κρήτηςhttp://bit.ly/agonaskritis
Ο “Αγώνας της Κρήτης” εκδόθηκε στις 8 Ιουλίου του 1981. Είναι η έκφραση μιας πολύχρονης αγωνιστικότητας. Έμεινε όλα αυτά τα χρόνια σταθερός στη διακήρυξή του για έγκυρη – έγκαιρη ενημέρωση χωρίς παρωπίδες. Υπηρετεί και προβάλλει, με ευρύτητα αντίληψης, αξίες και οράματα για μία καλύτερη κοινωνία. Η βασική αρχή είναι η κριτική στην εξουσία όποια κι αν είναι αυτή, ιδιαίτερα στα σημεία που παρεκτρέπεται από τα υποσχημένα, που μπερδεύεται με τη διαφθορά, που διαφθείρεται και διαφθείρει. Αυτός είναι και ο βασικός λόγος που η εφημερίδα έμεινε μακριά από συσχετισμούς και διαπλοκές, μακριά από μεθοδεύσεις και ίντριγκες.

Τελευταία Νέα

Περισσότερα σαν αυτό
ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

Πρώτη συνάντηση της «Παγκρήτιας Δικτύωσης για το Περιβάλλον» στο Πάνορμο Ρεθύμνου

Αρχές Μάρτη πραγματοποιήθηκε η πρώτη δια ζώσης συνάντηση της...

Στο ΕΠΙ ΓΗΣ IV, την Παρασκευή 29 Μαρτίου στην Ηλεία ο Χανιώτης ερευνητής Κωνσταντίνος Χαρτζουλάκης

Ο σπουδαίος ερευνητής Κωνσταντίνος Χαρτζουλάκης πτυχιούχος της Γεωπονικής Σχολής...