“Θετική και γόνιμη” η συνάντηση Σταθάκη – Fraport για τα περιφερειακά αεροδρόμια

Κανένα σχόλιο

Ξεκίνησαν οι επαφές της κοινοπραξίας Fraport με την κυβέρνηση σχετικά με τα περιφερειακά αεροδρόμια. Χθες, επισκέφθηκε τον αρμόδιο υπουργό Οικονομίας, Γιώργο Σταθάκη, ο ισχυρός άνθρωπος της Fraport, Στέφαν Σούλτε, στο πλαίσιο γνωριμίας και ανταλλαγής απόψεων μεταξύ των δύο πλευρών. Ολα δείχνουν ότι οι διαπραγματεύσεις για την αποκρατικοποίηση των 14 περιφερειακών αεροδρομίων επανεκκινούν, με αβέβαιο ωστόσο αποτέλεσμα.

Πηγές προσκείμενες στο υπουργείο Οικονομίας χαρακτήριζαν τη χθεσινή συνάντηση θετική και γόνιμη και για τις δύο πλευρές.

Η ελληνική πλευρά, πάντως, φέρεται να προωθεί την υλοποίηση μιας συμφωνίας, η οποία θα περιέχει άλλους όρους από την αρχική. Αυτό, άλλωστε, υπογράμμισε και ο πρωθυπουργός Α. Τσίπρας, σε πρόσφατη συνέντευξή του σε τηλεοπτικό σταθμό.

"Sponsored links"

Οι τροποποιήσεις που προτείνονται από την ελληνική πλευρά, αφορούν στη μείωση που ποσοστού 100% της συμμετοχής της Fraport στις εταιρείες εκμετάλλευσης των αεροδρομίων, έτσι ώστε να συμμετάσχουν σ’ αυτές δημόσιοι τοπικοί φορείς (π.χ. επιμελητήρια, δήμοι κ.λπ.).

Επίσης, προτείνεται η μείωση της διάρκειας της συμφωνίας παραχώρησης, από 40ετή που έχει συμφωνηθεί, σε 25 έως 30 έτη. Τέλος, η ελληνική πλευρά επιδιώκει τη μείωση του τέλους αεροδρομίου από τα 20 ευρώ ανά επιβάτη, χωρίς να προσδιορίζεται ωστόσο το μέγεθος της συγκεκριμένης μείωσης.

Ολα τα προαναφερόμενα βεβαίως, εφόσον ισχύσουν, θα οδηγήσουν σε μια άλλη συμφωνία, που θα περιλάβει ένα άλλο τίμημα από αυτό που έχει προσφερθεί από τη γερμανική πλευρά. Αυτό δεν μοιάζει να πολυενδιαφέρει την ελληνική πλευρά.

Πάντως, το γεγονός ότι στις συναντήσεις της με την ελληνική κυβέρνηση, η εταιρεία αξιοποιεί το Νο 1 στέλεχος του Fraport Group καταδεικνύει τη σημασία που αποδίδεται, από γερμανικής πλευράς, στη συγκεκριμένη αποκρατικοποίηση της χώρας μας.

Να σημειώσουμε ότι σε συνάντηση μελών της κυβέρνσης με μέλη της «Κοινής Πρωτοβουλίας ενάντια στην ιδιωτικοποίηση των Περιφερειακών Αεροδρομίων», όπως ανέφεραν οι τελευταίοι, τους δήλωσαν: «Το θέμα των αεροδρόμιων έχει κλείσει. Δεν τα πουλάμε».

Σε συνέντευξη που έδωσαν τα μέλη της Επιτροπής ανέφεραν ότι έλαβαν δεσμεύσεις από την πλευρά των υπουργών «για την εξασφάλιση του δημόσιου χαρακτήρα των αεροδρομίων» και για «επανασχεδιασμό της δημόσιας διοίκησης-διαχείρισης των αεροδρομίων στη βάση του μοντέλου της μικτής οικονομίας», με τη συμμετοχή ιδιωτών και δημοσίου και «τη συμμετοχή φορέων και της Τοπικής αυτοδιοίκησης».

Σύμφωνα με τα μέλη της Επιτροπής σε περίπου 12 χρόνια, οι επενδυτές θα έχουν κάνει απόσβεση κεφαλαίου και θα έχουν μπροστά τους άλλα 28 χρόνια -βάσει της σύμβασης- για να καταγράψουν αστρονομικά κέρδη.

Στη γερμανική Fraport, βασικός μέτοχος είναι το γερμανικό ομόσπονδο κρατίδιο της Έσσης (δηλαδή το γερμανικό δημόσιο) με ποσοστό 31,35%.

kathimerini.gr

"Sponsored links"

Στα : Ελλαδα

Το αρθρο δημοσιευτηκε απο τον/την:

Ο “Αγώνας της Κρήτης” εκδόθηκε στις 8 Ιουλίου του 1981. Είναι η έκφραση μιας πολύχρονης αγωνιστικότητας. Έμεινε όλα αυτά τα χρόνια σταθερός στη διακήρυξή του για έγκυρη – έγκαιρη ενημέρωση χωρίς παρωπίδες. Υπηρετεί και προβάλλει, με ευρύτητα αντίληψης, αξίες και οράματα για μία καλύτερη κοινωνία. Η βασική αρχή είναι η κριτική στην εξουσία όποια κι αν είναι αυτή, ιδιαίτερα στα σημεία που παρεκτρέπεται από τα υποσχημένα, που μπερδεύεται με τη διαφθορά, που διαφθείρεται και διαφθείρει. Αυτός είναι και ο βασικός λόγος που η εφημερίδα έμεινε μακριά από συσχετισμούς και διαπλοκές, μακριά από μεθοδεύσεις και ίντριγκες.

Η απάντησή σας

Το email σας δεν δημοσιεύεται.

Διαβάστε επίσης
ΚΡΗΤΗ FM 101.5 live
διαφημίσεις