21.8 C
Chania
Friday, March 29, 2024

Σύλλογος Δασκάλων & Νηπιαγωγών: Άλλη μια χρονιά ξεκινάει με δεκάδες προβλήματα

«Είναι φανερό ότι τα κριτήρια με τα οποία η πολιτική ηγεσία παίρνει αποφάσεις που αφορούν το μέλλον των παιδιών μας, δεν έχουν καμία σχέση με τις μορφωτικές ανάγκες των μαθητών, αλλά υπακούουν σε καθαρά λογιστικές πρακτικές» αναφέρει σε ανακοίνωσή του ενόψει της έναρξης της νέας σχολικής χρονιά ο Σύλλογος Δασκάλων & Νηπιαγωγών ν. Χανίων και καλεί την πολιτική ηγεσία να αναλάβει τις ευθύνες της και να προχωρήσει στις αναγκαίες προσλήψεις ώστε κάθε σχολείο να έχει τους εκπαιδευτικούς που απαιτούνται για να λειτουργήσει, παραθέτωντας τα 377 κενά εκπαιδευτικών που υπάρχουν αυτή τη στιγμή στο νομό Χανίων.

Με δριμεία κριτική στις αλλαγές που έγιναν στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση και δημιουργούν πληθώρα προβλημάτων ειδικά στο ολοήμερο πρόγραμμα των σχολείων ο Σύλλογος καλεί τα μέλη του σε μια σειρά κινήσεων τις επόμενες εβδομάδες με πρώτη την παράσταση διαμαρτυρίας στα Γραφεία της Διεύθυνσης για τον υπολογισμό κενών και πλεονασμάτων με βάση τις Υπουργικές Αποφάσεις από το ΠΥΣΠΕ Χανίων την Τρίτη 30/8 στις 11πμ, αλλά και σε μια σειρά ενημερωτικών συναντήσεων που παρατίθενται στο τέλος της ανακοίνωσης με ορίζοντα τη γενική συνέλευση που θα πραγματοποιηθεί την Πέμπτη 8/9.

 

Αναλυτικά η ανακοίνωση:

«Στη σκιά των μνημονίων, των δεσμεύσεων στους δανειστές, της δημοσιονομικής προσαρμογής, των περικοπών, των αντιασφαλιστικών νόμων, της συνεχώς μειούμενης δαπάνης για την παιδεία, ξεκινάει το νέο σχολικό έτος.

Λίγες μέρες πριν ανοίξουν τα σχολεία και για άλλη μια φορά δεν γνωρίζουμε με ποιες συνθήκες θα ανοίξουν, το αυτονόητο γίνεται ζητούμενο.

Η απουσία μόνιμων διορισμών για 7η  συνεχόμενη χρονιά, διογκώνει διαρκώς τα προβλήματα στη λειτουργία των σχολείων και στον προγραμματισμό του εκπαιδευτικού έργου, που θα έπρεπε να γίνεται το πρώτο δεκαήμερο του Σεπτέμβρη.

Η καθυστέρηση στις υπηρεσιακές μεταβολές επίσης, η οποία τα τελευταία χρόνια είναι καθεστώς, δημιουργεί επιπλέον δυσκολίες, αφού πολλοί εκπαιδευτικοί δεν γνωρίζουν που θα υπηρετήσουν, ενώ οι σχολικές μονάδες δεν μπορούν να προχωρήσουν στον αναγκαίο προγραμματισμό για την έναρξη της σχολικής χρονιάς.

Οι σαρωτικές δομικές αλλαγές που έγιναν τo Πάσχα και το Δεκαπενταύγουστο, με τα σχολεία κλειστά, στα προγράμματα λειτουργίας τόσο στα Δημοτικά Σχολεία, με το Ενιαίου τύπου ολοήμερο Δημοτικό Σχολείο, όσο και στα Νηπιαγωγεία με το Ενιαίο Νηπιαγωγείο, αλλά και αυτές που αναμένονται για την Ειδική Αγωγή, δεν έχουν την αποδοχή της εκπαιδευτικής κοινότητας και οδηγούν χιλιάδες αναπληρωτές συναδέλφους μας στην ανεργία.

Ο Σύλλογος Εκπαιδευτικών ΠΕ Χανίων θεωρεί απολυμένους όσους αναπληρωτές δεν προσληφθούν εξ αιτίας της εφαρμογής των Υ. Α. Φίλη, οι οποίες στόχο έχουν τη μείωση των δαπανών για την Παιδεία , και έγιναν απουσία των εκπαιδευτικών .

Η τακτική της πολιτικής ηγεσίας να περιορίζει τις ανάγκες στα όρια των πιστώσεων που έχει εξασφαλίσει, αντί να κάνει τις απαραίτητες προσλήψεις για την πλήρη ανάπτυξη του προγράμματος των Σχολείων, συνεχίζεται. Οι μεγαλόστομες ανακοινώσεις περί εκπαιδευτικής μεταρρύθμισης δεν πείθουν κανέναν.

Συγκεκριμένα στο Νέο Ενιαίο Δ. Σχ . δεν προβλέπεται υπεύθυνος εκπαιδευτικός για το ολοήμερο τμήμα, με απρόβλεπτες συνέπειες όχι μόνο στο παιδαγωγικό έργο , αλλά και στην ασφάλεια των μαθητών, αφού κάθε μέρα θα διδάσκουν διαφορετικοί εκπαιδευτικοί, ανάλογα με το περίσσευμα ωρών που θα έχουν από το πρωινό πρόγραμμα, υπονομεύοντας έτσι τη σχέση δασκάλου μαθητή και την εκπαιδευτική διαδικασία στο ολοήμερο πρόγραμμα , μετατρέποντάς το σε δημιουργική απασχόληση ή ακόμα και σε πρόγραμμα φύλαξης.

Με αυτόν τον τρόπο το Υπουργείο εξοικονομεί θέσεις εργασίας ,παραβλέποντας τις συνέπειες, αφού μόνο στα Χανιά 45 εκπαιδευτικοί υπηρέτησαν την προηγούμενη σχολική χρονιά ως υπεύθυνοι του ολοήμερου τμήματος.

Η εισαγωγή των διδακτικών αντικειμένων της Αισθητικής Αγωγής και της Πληροφορικής σε όλα τα σχολεία , είναι θετική εξέλιξη, αλλά αυτοαναιρείται αφού σε περίπτωση αδυναμίας! κάλυψης των αναγκών από εκπαιδευτικούς ειδικοτήτων, τα μαθήματα της Αισθητικής αγωγής (Εικαστικά, μουσική, Θεατρική Αγωγή) και της Φυσικής Αγωγής μπορούν να ανατίθενται σε δασκάλους, πηγαίνοντας την εκπαίδευση χρόνια πίσω, όταν οι δάσκαλοι δίδασκαν τα πάντα, ενώ την πληροφορική μπορούν να τη διδάσκουν δάσκαλοι με επιμόρφωση Β΄ επιπέδου στα 4/θ και 5/θ Δ. Σχ., ακυρώνοντας στην ουσία τον ρόλο των εκπαιδευτικών ειδικοτήτων και την παρουσία τους στα σχολεία, ενώ επιτρέπει να λειτουργούν τα σχολεία με όποιο προσωπικό είναι διαθέσιμο, οδηγώντας σε ευέλικτες μορφές εργασίας.

Στο ίδιο μήκος κύματος και οι αλλαγές που προτείνονται από την κυβέρνηση με τροπολογία που κατατίθεται στη βουλή, για το εκπαιδευτικό προσωπικό που έχει τη δυνατότητα να υπηρετήσει σε δομές Ειδικής Αγωγής, ενώ ιδρύθηκαν νέες οργανικές θέσεις στην Ειδική Αγωγή. Ουσιαστικά επιτρέπει σε εκπαιδευτικούς που δεν διαθέτουν καμία, ή ελάχιστη επιμόρφωση στην ειδική αγωγή να υπηρετήσουν σε Ειδικά Σχολεία, Τμήματα ένταξης ή σε παράλληλη στήριξη μαθητών, υποβαθμίζοντας την παρεχόμενη εκπαίδευση στην Ειδική Αγωγή, προφανώς για να αντιμετωπιστούν τα πλεονάσματα δασκάλων, που η πολιτική του ίδιου του Υπουργείου δημιούργησε.

Έτσι υποβαθμίζεται το εκπαιδευτικό έργο για μια ιδιαίτερα ευαίσθητη ομάδα μαθητών παράλληλα χιλιάδες ειδικευμένοι εκπαιδευτικοί, που μέχρι τώρα κάλυπταν τις ανάγκες της ειδικής αγωγής θα μείνουν άνεργοι.

Αντίστοιχα στην Προσχολική Αγωγή και Εκπαίδευση η καθιέρωση του Ενιαίου τύπου οοήμερου Νηπιαγωγείου χωρίς καμία διαβούλευση με την εκπαιδευτική κοινότητα και παρά την απόφαση της Συνέλευσης των αντιπροσώπων της ΔΟΕ από τον Ιούνιο, ουσιαστικά υποβαθμίζει το ολοήμερο πρόγραμμα, μετατρέποντάς το σε φύλαξη , ανοίγοντας το δρόμο για ελαστικές σχέσεις εργασίας σε ένα πρόγραμμα δημιουργικής απασχόλησης στο μέλλον.

Η πολυαναμενόμενη εξειδίκευση του διδακτικού ωραρίου των νηπιαγωγών, φέρνει αύξηση ωραρίου για την συντριπτική πλειοψηφία των συναδέλφων, αφού τα πολυθέσια Νηπιαγωγεία στα οποία προβλέπεται μείωση ωραρίου ανάλογα με τα έτη υπηρεσίας είναι μόλις 9 από 5.140 σε όλη τη χώρα.

Η αποσύνδεση του πρωινού προγράμματος από το απογευματινό αλλάζει το χαρακτήρα του ολοήμερου προγράμματος, το οποίο κατά γενική ομολογία κρίνεται επιτυχημένο και δεν μπορεί να συγκρίνεται με το ολοήμερο τμήμα του Δημοτικού Σχολείου.

Είναι λοιπόν φανερό ότι τα κριτήρια με τα οποία η πολιτική ηγεσία παίρνει αποφάσεις που αφορούν το μέλλον των παιδιών μας, δεν έχουν καμία σχέση με τις μορφωτικές ανάγκες των μαθητών, αλλά υπακούουν σε καθαρά λογιστικές πρακτικές. Σημειώνουμε ότι σύμφωνα με τον αρχικό σχεδιασμό της Διεύθυνσης ΠΕ Χανίων, το σχ. έτος 2016-17 για να λειτουργήσουν τα Δημοτικά Σχολεία απαιτούνταν σχεδόν 100 εκπαιδευτικοί λιγότεροι σε σχέση με πέρυσι.

Οι αλλεπάλληλες εγκύκλιοι τις τελευταίες μέρες για το χρονοδιάγραμμα της καταγραφής των λειτουργικών αναγκών, των κενών και των πλεονασμάτων με αποκορύφωμα την πρόβλεψη ότι «σε περίπτωση αδυναμίας συνεδρίασης του ΠΥΣΠΕ, μπορεί μόνος του ο Διευθυντής Εκπαίδευσης να αποφασίσει» αποτελεί μνημείο αντιδημοκρατικής συμπεριφοράς και ακύρωση της λειτουργίας του Υπηρεσιακού Συμβουλίου.

Οι συνεδριάσεις των Συλλόγων Διδασκόντων την 1/9 για αναθέσεις ωρών διδασκαλίας σύμφωνα με την Υ Α, για να λειτουργήσει το πρωινό πρόγραμμα, τη στιγμή που τα κενά στα Χανιά είναι εκατοντάδες και σε κανένα Σχολείο δεν υπάρχουν όλες οι ειδικότητες, ενώ υπάρχουν Σχολεία που δεν υπάρχει κανείς εκπαιδευτικός ή υπάρχει μόνο ένας, αποτελεί προσπάθεια του Υπουργείου να αποσπάσει τη συνενοχή των εκπαιδευτικών για τις αναθέσεις διδακτικών αντικειμένων ειδικοτήτων σε δασκάλους.

Ο Σύλλογος Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Χανίων, υλοποιώντας τις αποφάσεις της 85ης Γ. Συνέλευσης του κλάδου , καλεί:

  • Τα μέλη του την ΤΡΙΤΗ  30  ΑΥΓΟΥΣΤΟΥ  2016, και ώρα 11.00 το πρωί, σε παράσταση διαμαρτυρίας στα Γραφεία της Διεύθυνσης  για τον υπολογισμό κενών και πλεονασμάτων με βάση τοις Υπουργικές Αποφάσεις από το ΠΥΣΠΕ Χανίων.
  • Τους Διευθυντές των Δημοτικών Σχολείων της Διεύθυνσης , την

ΤΕΤΑΡΤΗ  31  ΑΥΓΟΥΣΤΟΥ  2016, και ώρα 11.00 το πρωί στο 16 ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ για ενημέρωση και συντονισμό όσον αφορά την ενιαία στάση στις συνεδριάσεις των Συλλόγων Διδασκόντων.

  • Τις προϊσταμένες Νηπιαγωγείων του Νομού για ενημέρωση ως προς τις εξελίξεις , την ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ 2 ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΥ 2016 ΩΡΑ 7.00 ΤΟ ΑΠΟΓΕΥΜΑ ΣΤΟ 16 ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΧΑΝΙΩΝ
  • Τα μέλη του, την ΠΕΜΠΤΗ 8 ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΥ 2016 σε ΕΚΤΑΚΤΗ ΓΕΝΙΚΗ ΣΥΝΕΛΕΥΣΗ στο 16 ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΧΑΝΙΩΝ

Ο κλάδος μας απαντά με τις αποφάσεις της 85ης  Γ. Συνέλευσης του κλάδου , στην επίθεση που δέχεται  η δημόσια εκπαίδευση από την κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ – ΑΝΕΛ και τις αντιλαϊκές μνημονιακές πολιτικές που εφαρμόζονται κατ εντολή των « θεσμών» αγωνιζόμενοι για:

  • Άμεση απόσυρση της Υπουργικής απόφασης για το Ενιαίου τύπου ολοήμερο Δημοτικό  Σχολείο και Νηπιαγωγείο.
  • 14χρονο εκπαιδευτικό σχεδιασμό με : Ενιαίο 12χρονο δημόσιο δωρεάν υποχρεωτικό σχολείο και 2χρονη υποχρεωτική δωρεάν προσχολική αγωγή και εκπαίδευση.
  • Μαζικούς μόνιμους διορισμούς τώρα.
  • Μείωση του αριθμού μαθητών ανά τμήμα σε 1/20 για το Δ. Σχολείο  και 1/15 στο Νηπιαγωγείο και τις μικρές τάξεις
  • Καμία απόλυση αναπληρωτή.
  • Στήριξη της Ειδικής Αγωγής.
  • Απόδοση οργανικών θέσεων των ειδικοτήτων τώρα.
  • Μείωση διδακτικής ύλης

 

Κενά  εκπαιδευτικών

ΔΑΣΚΑΛΟΙ: 86
ΝΗΠΙΑΓΩΓΟΙ: 60
ΔΑΣΚΑΛΟΙ ΕΙΔ. ΑΓΩΓΗΣ & ΠΑΡΑΛΛΗΛΗΣ ΣΤΗΡΙΞΗΣ: 112
ΝΗΠΙΑΓΩΓΟΙ ΕΙΔ. ΑΓΩΓΗΣ & ΠΑΡΑΛΛΗΛΗΣ ΣΤΗΡΙΞΗΣ:19
ΑΓΓΛΙΚΩΝ:12
ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ:5:
ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΙΚΩΝ:25
Φ. ΑΓΩΓΗΣ:9
ΜΟΥΣΙΚΗΣ:21
ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ:4
ΘΕΑΤΡΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ:20
Φ. ΑΓΩΓΗΣ ΕΙΔΙΚΗΣ:1
ΜΟΥΣΙΚΗΣ ΕΙΔΙΚΗΣ:2
ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ ΕΙΔΙΚΗΣ:1

ΣΥΝΟΛΟ:377

Ο Σύλλογος Εκπαιδευτικών Π.Ε Χανίων καλεί την πολιτική ηγεσία να αναλάβει τις ευθύνες της και να προχωρήσει στις αναγκαίες προσλήψεις ώστε κάθε σχολείο να έχει τους εκπαιδευτικούς που απαιτούνται για να λειτουργήσει . Σημειώνουμε ότι χρειάζονται πολύ περισσότεροι για να λειτουργήσουν τα σχολεία με όλες τις αντισταθμιστικές δομές τους (Τμήματα υποδοχής , ενισχυτική διδασκαλία) και με βάση τις αποφάσεις του κλάδου για μείωση του αριθμού των μαθητών ανά μαθητή.”

Για να είσαι… ελεύθερος

Γράφει ο Βαγγέλης Πάλλας
Δημοσιογράφος I.J.F.

 

…Η ελευθερία είναι μόνο για τους σχισματικούς / αυτούς που σκέφτονται διαφορετικά…      (Ρόζα Λούξεμπουργκ)

Όταν ο Νίκος Καζαντζάκης μελετητής και φιλόσοφος, επαναδιατύπωσε, την δική του θεωρία περί ελευθερίας, όλος ο κόσμος ενσωμάτωσε στην δική του φιλοσοφία, την γνωστή φράση του, “δεν ελπίζω τίποτα, δεν φοβάμαι τίποτα, είμαι ελεύθερος”. Άραγε τι είχε στο μυαλό του, όταν το έγραφε; Μπορεί να είναι επηρεασμένη από τον Βουδισμό, αλλά και από ελληνιστική φιλοσοφία. Για τους Στωϊκούς φιλόσοφους, ο άνθρωπος ούτε να φοβάται πρέπει, ούτε να ελπίζει και κατά συνέπεια, να μην γίνεται έρμαιο των παθών του.

Τι είναι ελευθερία; Η έννοια της ελευθερίας είναι η συμφιλίωση του υπαρξισμού με τον μαρξισμό. Η ελευθερία όμως του ανθρώπου, κινδυνεύει διαρκώς από την παρουσία του άλλου. Νομίζεις ότι είσαι ελεύθερος; Δεν καταλαβαίνεις ότι έδωσες τη ζωή σου, στα παζάρια των ισχυρών, για να την ξεπουλήσουν και να κερδοσκοπήσουν από την καταστροφή σου; Η ελευθερία δεν είναι απλή λέξη. Και την κατανοούν μόνο όσοι περπατούν με ψηλά το κεφάλι, και όχι οι σκυμμένοι και προσκυνημένοι. Η ελευθερία δίνεται, προσφέρεται στο μυαλό και στα χέρια των ανθρώπων.

…Ελευθερία δεν υπάρχει. Ούτε βρίσκεται σε αυτόν τον κόσμο. Σε αυτόν τον κόσμο βρίσκεται μονάχα ο αγώνας για την ελευθερία. Και τι θα πει ελεύθερος; Ελεύθερος είναι αυτός που δεν φοβάται να σκοτώσει ή να πεθάνει στον αγώνα για την ελευθερία…

Νομίζεις ότι είσαι ελεύθερος; Η σκλαβιά σου άρχισε προτού γεννηθείς. Απλά με την γέννησή σου, σου έχουν χρεώσει το επίθετο, η ιθαγένεια και η υπηκοότητά σου. Σε μικρό χρόνο σε χρεώνουν μαζί με το όνομά σου και το θρήσκευμα που θα σε στιγματίζει για όλη σου τη ζωή.

“Λατρεύω την ελευθερία, αλλά θα ήθελα να τη βρίσκω πάντοτε θρονιασμένη ανάμεσα στη δικαιοσύνη και τον ανθρωπισμό”. Αυτή η φράση αποτελούσε το έρμα των πεποιθήσεων του Αδαμάντιου Κοραή σχετικά με την σημασία της ελευθερίας. Ο σημαντικότερος για πολλούς εκπρόσωπος του Νεοελληνικού Διαφωτισμού είχε βαθύτατα κατανοήσει πως η έννοια της ελευθερίας από μόνη της δε σημαίνει και πολλά πράγματα.

Είμαι πραγματικά ελεύθερος; Έχω τη δυνατότητα να κάνω αυτό που θέλω; Έχουμε αλήθεια ελεύθερες συνειδήσεις; Είμαστε ελεύθεροι όταν τρέχουμε σαν υπνωτισμένοι να αγοράσουμε “τα καινούργια” της αγοράς; Ολόκληρες κοινωνίες ακολουθούν, κατασκευασμένα όνειρα, πρότυπα που δεν είναι στην κουλτούρα μας. Είμαστε ελεύθεροι; Όχι. Δεν υπάρχει λαός στον κόσμο που να μην έχει βιώσει τη σχέση αφέντη-δούλου. Όλα αυτά όμως ανήκουν στο παρελθόν. Οι σύγχρονες κοινωνίες διακηρύττουν ότι η ελευθερία είναι αδιαπραγμάτευτη. ότι κάθε άνθρωπος γεννιέται ελεύθερος.

…Αυτός που δεν ξέρει τίποτα και δεν καταλαβαίνει, είναι ανόητος. Απόφευγέ τον. Αυτός που δεν ξέρει τίποτα και έχει τη συνείδηση γι’ αυτό, είναι ένας απλοϊκός. Δίδαξέ τον. Αυτός που έχει γνώσεις και έχει συναίσθηση αυτών που ξέρει, είναι σοφός. Ακολούθησέ τον…. (Αραβικό απόφθεγμα)

Κάποια στιγμή, στην πορεία της ζωής σου, συνειδητοποίησες προς τα μεγάλα ταξίδια που ονειρεύτηκες, δεν πραγματοποιήθηκαν. Και σου έμεινε να νοσταλγείς τις λίγες μέρες ελευθερίας που έζησες. Γιατί σ’ αυτόν τον κόσμο, ελεύθεροι είμαστε μόνο όταν αντιστεκόμαστε και όταν πεθάνουμε.

Πολιτική ελευθερία είναι η ελευθερία μέσα στα πλαίσια της πολιτείας. Με τον όρο αυτό εννοούμε επίσης και την δυνατότητα που έχει ο άνθρωπος ως πολίτης ενός κράτους να επιλέγει τα πρόσωπα που θα τον κυβερνούν και θα τον διοικούν. Με την πολιτική ελευθερία συνδέονται και πολλές άλλες ελευθερίες που αφορούν την κοινωνική και πνευματική ζωή του ανθρώπου. Σίγουρα η πολιτική ελευθερία είναι ιδιαίτερα σημαντική για τον άνθρωπο. Ποτέ όμως δεν πρέπει να αποτελεί τον τελικό στόχο διότι το κράτος δεν είναι η υπέρτατη αυθεντία.

Η επιλογή της ελευθερίας, δεν έρχεται χωρίς κόστος. Την στιγμή που θα χρειαστεί να επιλέξουμε το δικαίωμα της ελευθερίας, βρισκόμαστε ενώπιον 2 επιλογών. Η μία επιλογή είναι η σιγουριά της επιλογής με βάση το παρελθόν, και η άλλη κρύβει το άγχος και τον φόβο της ευθύνης για κάτι καινούργιο. Είναι σίγουρο ότι οι περισσότεροι επιλέγουν την πρώτη γιατί προσφέρει “ασφάλεια”.

Ο ελεύθερος άνθρωπος είναι συνήθως μόνος. Ο ελεύθερος άνθρωπος αισθάνεται πολίτης του κόσμου και ταυτόχρονα πολίτης της πιο μικρής κοινότητας. Αγαπά και σέβεται την ελευθερία το ίδιο ακριβώς όσο και την ελευθερία των άλλων. Ο ελεύθερος άνθρωπος δεν πιστεύει πουθενά.

Ο ελεύθερος άνθρωπος δεν προσδοκά, μήτε ελπίζει, δημιουργεί, ολοκληρώνει, χωρίς ποτέ να βιάζεται. Ο ελεύθερος άνθρωπος κατάφερε να γίνει ελεύθερος όχι απλά γιατί νίκησε τους φόβους του, αλλά γιατί δεν φοβάται πια…

…Η ελευθερία είναι ο μοναδικός τρόπος τελειοποίησης. Χωρίς την ελευθερία μπορεί να τελειοποιηθεί η βαριά βιομηχανία, αλλά όχι και η δικαιοσύνη και η αλήθεια.      (Α. Κάμυ)

Κοινωνικό Στέκι – Στέκι Μεταναστών για τους πρόσφυγες: “Θα ζήσουμε μαζί”

“Οι πρόσφυγες είναι καλοδεχούμενοι και στην Κρήτη. Δεν αποτελούν απειλή ούτε για τον τουρισμό ούτε για την τοπική κοινωνία” αναφέρει το Κοινωνικό Στέκι – Στέκι Μεταναστών, τοποθετούμενο για το ζήτημα εγκατάστασης προσφύγων στην Κρήτη, αφού άλλωστε “Οι βάσεις του πολέμου “φιλοξενούνται” στον τόπο μας, ήρθε η ώρα να φιλοξενηθούν και τα θύματά τους”

Αναλυτικά η ανακοίνωση:

“Με αφορμή την επικείμενη εγκατάσταση προσφύγων στην Κρήτη ξεκίνησε μια καταστροφολογία για το τεράστιο πλήγμα που θα επιφέρουν οι πρόσφυγες στον τουρισμό, στην οικονομία…ακόμα και στον πολιτισμό μας.

Εμείς ξεκαθαρίζουμε ότι οι πρόσφυγες είναι καλοδεχούμενοι και στην Κρήτη. Δεν αποτελούν απειλή ούτε για τον τουρισμό ούτε για την τοπική κοινωνία.

Απειλή πρώτα για τους ίδιους τους πρόσφυγες και βέβαια και για την υπόλοιπη κοινωνία είναι τα απομονωμένα κλειστά στρατόπεδα, χωρίς κατάλληλες εγκαταστάσεις, χωρίς ούτε επαρκείς υποδομές υγιεινής. Απειλή είναι όσοι κερδοσκοπούν αναλαμβάνοντας τη σίτιση προσφύγων και τελικά τους παρέχουν μόνο πατάτες.

Για αυτό απαιτούμε αξιοπρεπείς και ανθρώπινες συνθήκες διαμονής. Προτεραιότητα στην εξεύρεση σπιτιών και διαμερισμάτων για τις πιο ευπαθείς ομάδες και μικρές δομές φιλοξενίας και όχι απομονωμένα στρατόπεδα “στο πουθενά”. Κατάλληλες υποδομές. Μέριμνα για τη σωστή σίτιση, ειδική μέριμνα για τη διατροφή εγκύων, μωρών, παιδιών. Ιδιαίτερα στο θέμα της διατροφής, η μέχρι τώρα εμπειρία των catering έχει δείξει τεράστιες απάτες με υπερκοστολόγηση γευμάτων που δεν τρώγονται. Για αυτό και είναι απαραίτητο να αποκλειστούν εταιρίες catering που έχουν προκαλέσει προβλήματα με το άθλιο φαγητό που παρέχουν και να προκριθούν άλλες λύσεις όπως η ύπαρξη υποδομών για μαγείρεμα από τους ίδιους τους πρόσφυγες. Ιατροφαρμακευτική περίθαλψη και μέριμνα για την πρόσβαση των παιδιών στα σχολεία. Σημασία έχει να βρεθούν τρόποι ένταξης των προσφύγων στον κοινωνικό ιστό και όχι γκετοποίησή τους.

Οι όποιες συγκρίσεις με τα νησιά του Β.Αιγαίου είναι άτοπες. Από τα νησιά αυτά περάσαν εκατοντάδες χιλιάδες πρόσφυγες, πολλοί περισσότεροι από όσους υπάρχουν σήμερα σε όλη την Ελλάδα. Επιπλέον, ακόμα και σε αυτές τις συνθήκες, τις τόσο απαράδεκτες για τους ίδιους τους πρόσφυγες, οι τοπικές οικονομίες δούλεψαν, τα δρομολόγια των πλοίων πολλαπλασιάστηκαν, ενοικιαζόμενα διαμερίσματα λειτούργησαν ακόμα και το χειμώνα.

Για όσους πάλι ανησυχούν για το “πλήγμα στο πολιτισμό μας”, το μόνο που έχουμε να πούμε είναι πως ο ρατσισμός και μισαλλοδοξία δεν είναι δείγματα πολιτισμού. Πολιτισμός είναι η αλληλεγγύη, ο σεβασμός στον συνάνθρωπο και η έγνοια για τον κατατρεγμένο.

Πρόσφυγες θα υπάρχουν όσο υπάρχουν πόλεμοι και φτώχεια. Και το δικό μας μερίδιο ευθύνης δεν είναι μικρό. Οι βάσεις του πολέμου “φιλοξενούνται” στον τόπο μας, ήρθε η ώρα να φιλοξενηθούν και τα θύματά τους.

Θα ζήσουμε μαζί!”

Πύργοι, άλογα και βασίλισσες στις Καλύβες…

Ξεκίνησε την Παρασκευή (26/8) στις Καλύβες και συγκεκριμένα στο ξενοδοχείο “Kalyves Beach” το 4ο Διεθνές Σκακιστικό Τουρνουά “Αποκόρωνας 2016”, με 110 συμμετοχές και με 7 σκακιστές να κατέχουν τον ανώτατο διεθνή τίτλο του γκρανμέτρ. Ανάμεσά τους είναι σκακιστές από Ρωσία, Λευκορωσία, Μαυροβούνιο, Βέλγιο και Καζακστάν, σε ένα τουρνουά που φέτος ειδικότερα είναι πολύ αναβαθμισμένο και θεωρείται ως ένα από καλύτερα που γίνονται φέτος στην Ελλάδα.

Σύμφωνα με τον αντιπρόεδρο του Ο.Α. Χανίων, κ. Μηνά Βουλγαρίδη: «Είναι ένα πολύ σημαντικό τουρνουά για την περιοχή του Αποκόρωνα, τα Χανιά αλλά και για την Ελλάδα. Είναι το τέταρτο που διοργανώνουμε και θεωρείται πολύ αναβαθμισμένο, όπως εξάλλου είναι οι παρατηρήσεις και τα σχόλια όλων όσων συμμετέχουν για ό,τι αφορά τις συνθήκες και τις συμμετοχές. Πραγματικά πιστεύω ότι είναι ένα από τα καλύτερα τουρνουά που έχουν γίνει φέτος στην Ελλάδα. Η συνεργασία με το ξενοδοχείο είναι άψογη, κάνοντας τα πάντα για να διευκολύνουν τους συμμετέχοντες και αυτό δημιουργεί μια παρακαταθήκη για το μέλλον ώστε κάθε χρόνο το τουρνουά να γίνεται και καλύτερο».

Σε ό,τι αφορά το μέχρι στιγμής αγωνιστικό σκέλος, στις περισσότερες παρτίδες των τριών πρώτων γύρων έχουν επικρατήσει τα φαβορί και προηγούνται με τρεις νίκες 11 σκακιστές, οι γκρανμέτρ Vladimir Burmakin, Alexandr Kharitonov, Evgeny Levin, Sergey Kasparov, Aleksandr Karpatchev και Mikhail Ivanov, ο Ρώσος Ilya Duzhakov και οι Έλληνες Κωνσταντίνος Μαρκίδης, Ιωάννης Καλογερής, Αργύριος Παπαδόπουλος και Νικόλας Θεοδώρου. Ακολουθούν με δύο νίκες και μία ισοπαλία 4 αγωνιζόμενοι, ενώ απομένουν άλλοι 6 γύροι.

Αξίζει να σημειωθεί ότι αμέσως μετά τον 1ο γύρο, δόθηκε μουσική παράσταση για τους αγωνιζόμενους του τουρνουά και όλους τους φίλους του σκακιού στην πλατεία Καλυβών από τους “VAMOS ENSEMBLE”, ενώ συζήτηση με θέμα «Σκάκι: αθλητισμός και πρωταθλητισμός» θα διεξαχθεί την Δευτέρα (29/8) στις 6μ.μ. στο ξενοδοχείο Kalyves Beach, με εισηγητή τον Διεθνή Μετρ και προπονητή σκακιού Ηλία Κουρκουνάκη. Μερικά από τα ερωτήματα που θα διερευνηθούν είναι το πώς μαθαίνει ένα παιδί να εντοπίζει, να αντιμετωπίζει και να επιλύει κάθε είδους προβλήματα με την βοήθεια του σκακιού, πώς το σκάκι μας μαθαίνει να καλλιεργούμε διαφορετικούς τρόπους σκέψης, πώς η αθλητική ενασχόληση βοηθά σε όλα τα παραπάνω και ποιες είναι οι σημαντικότερες διαφορές αθλητισμού και πρωταθλητισμού.

Επίσης, στο διεθνές τουρνουά κορυφώνεται ο ετήσιος σχεδιασμός του σκακιστικού προγράμματος της περιοχής, στο οποίο συμμετέχουν πολλά παιδιά σε Βάμο, Βρύσες, Νιο Χωριό και Φρε.

Σημειώνεται ότι διοργανωτές των αγώνων είναι ο Όμιλος Αντισφαίρισης Χανίων, ο Αθλητικός Όμιλος Τάνος Αποκορώνου, ο Δήμος Αποκορώνου και η Περιφερειακή Ενότητα Χανίων.

“Χρυσός” χορηγός του τουρνουά “Αποκόρωνας 2016” είναι η ΕΤΑΝΑΠ, μεγάλοι χορηγοί η Status Turism Agency και η Μιχαηλάκειος Βιβλιοθήκη, ενώ οικονομικοί χορηγοί είναι η Κάβα Οινολάτρης, οι αγορές Best Buys, τα ηλεκτρικά είδη Σκορδυλάκης, ο Συνεταιρισμός Φαρμακοποιών Χανίων, η ποτοποιία Κέντρια, και ο Αγροτικός Συνεταιρισμός Βουκολιών. Χορηγός επικοινωνίας είναι η ΝΕΑ Τηλεόραση, ενώ το ξενοδοχείο Kalyves Beach φιλοξενεί τους αγώνες στην ειδική αίθουσα εκδηλώσεων.

 

Πηγή: oaxania.gr

Σαρωτικοί έλεγχοι του Σώματος Επιθεώρησης Εργασίας στα Χανιά

Αύξηση των παραβάσεων που αφορούν το ωράριο εργασίας διαπίστωσαν οι Επιθεωρητές του Σώματος Επιθεώρησης Εργασίας (ΣΕΠΕ) κατά τους στοχευμένους ελέγχους που πραγματοποίησαν τους μήνες Ιούλιο και Αύγουστο, με την αδήλωτη εργασία να έρχεται σε δεύτερη μοίρα.

Αναλυτικά, έπειτα από ειδικούς και στοχευμένους ελέγχους που πραγματοποίησαν κλιμάκια του ΣΕΠΕ στους μεγαλύτερους τουριστικούς προορισμούς της Ελλάδας (Ρόδος, Σαντορίνη, Μύκονος, Ζάκυνθος, Κρήτη, Κέρκυρα και Χαλκιδική), διαπιστώθηκαν παραβάσεις στο 90% των περιπτώσεων.

Συνολικά, πραγματοποιήθηκαν 217 ειδικοί έλεγχοι στις παραπάνω περιοχές, εντός Ιουλίου και Αυγούστου, και σύμφωνα με πληροφορίες, ενώ η αδήλωτη – «μαύρη» εργασία φθίνει, παραμένοντας βέβαια σε σημαντικά επίπεδα, αυξάνονται ραγδαία οι παραβάσεις που αφορούν το ωράριο απασχόλησης.

Νέα τεχνάσματα

Είναι χαρακτηριστικό ότι κατά τους ελέγχους εντοπίστηκε σημαντικός αριθμός παραβάσεων που αφορούν τα ρεπό και τις υπερωρίες πέραν του προβλεπόμενου ωραρίου εργασίας. Οι έλεγχοι πραγματοποιήθηκαν τόσο σε μεγάλα ξενοδοχεία των παραπάνω περιοχών όσο και σε τουριστικές επιχειρήσεις, αλλά και σε καταστήματα εστίασης.

Μάλιστα, την αγορά κατακλύζουν και νέα τεχνάσματα, όπως η χρήση εργοσήμου για ειδικότητες που δεν προβλέπει ο νόμος (υπάλληλοι γραφείου, εκπαιδευτηρίων ή διοικητικοί δηλώνονται και ασφαλίζονται με εργόσημο ως εργάτες γης ή οικιακοί εργαζόμενοι), καθώς και η εργασία υπό δοκιμή (στον επισιτισμό αλλά και στο εμπόριο, οι εργαζόμενοι εργάζονται δοκιμαστικά για μια εβδομάδα, χωρίς αμοιβή και ασφάλιση).

Τα πρόστιμα που καταλογίζονται από τις υπηρεσίες του ΣΕΠΕ κυμαίνονται μεταξύ 6.000 και 9.500 ευρώ, ανά περίπτωση. Υπήρξαν βέβαια και μεμονωμένες παραβάσεις που τα πρόστιμα θα είναι υψηλότερα των 15.000 ευρώ. Το ανώτερο που πρόκειται να επιβληθεί είναι της τάξεως των 40.000 ευρώ και αφορά ξενοδοχείο της Χαλκιδικής, στο οποίο βρέθηκαν δύο αδήλωτοι εργαζόμενοι, ενώ διαπιστώθηκε και σωρεία παραβάσεων του ωραρίου των υπόλοιπων εργαζομένων.

Οι περισσότεροι έλεγχοι (65) πραγματοποιήθηκαν στην Κρήτη εκ των οποίων 45 στα Χανιά και 25 στο Ηράκλειο. Στη Ζάκυνθο έγιναν άλλοι 50 έλεγχοι, 20 στη Μύκονο, 20 στη Σαντορίνη, 25 στη Ρόδο, 22 στην Κέρκυρα και 15 στην Χαλκιδική.

Μάλιστα, το ΣΕΠΕ σχεδιάζει να πραγματοποιήσει σε ημερομηνία που δεν αποκαλύπτει, νέους ελέγχους, προκειμένου να διαπιστώσει αν οι επιχειρήσεις που ελέγχθηκαν έχουν συμμορφωθεί, ενώ βάσει του προγραμματισμού θα υπάρχουν έλεγχοι σε ετήσια βάση στις περιοχές που διαπιστώνεται έντονη παραβατικότητα, σε μια προσπάθεια να περιοριστεί το φαινόμενο της καταστρατήγησης της εργατικής νομοθεσίας και της χρήσης ανασφάλιστης ή και αδήλωτης εργασίας.

kathimerini.gr

Ήρθαν από την Ολλανδία και έκλεβαν τσάντες

Τσαντάκηδες από την Ολλανδία συνελήφθησαν στη Χερσόνησο.

Όπως αναφέρεται σε σχετικό δελτίο τύπου της αστυνομίας, χθες το βράδυ,  σε περιοχή του Δήμου Χερσονήσου, αστυνομικοί του Αστυνομικού Τμήματος Χερσονήσου, συνέλαβαν δύο Ολλανδο΄θς (29χρονος και 21χρονη) με την κατηγορία της κλοπής.

Οι δύο Ολλανδοί αφαίρεσαν τσάντα ιδιοκτησίας 27χρονης Ολλανδέζας, η οποία περιείχε κινητό τηλέφωνο χρηματικό ποσό και προσωπικά έγγραφα.

Άμεσα συνελήφθησαν από προστρέξαντες αστυνομικούς της ανωτέρω Υπηρεσίας και στην κατοχή τους βρέθηκε το αφαιρεθέν κινητό τηλέφωνο το οποίο αποδόθηκε στην παθούσα.

Η προανάκριση διενεργείται από το Αστυνομικό Τμήμα Χερσονήσου.

Γραμματεία Χανίων του ΠΑΜΕ: Προκλητική η πλειοψηφία των ξενοδοχοϋπαλλήλων Χανίων, κοροϊδεύει τους χιλιάδες εργαζόμενους του κλάδου

Για προκλητική κοροϊδία μιλά με ανακοίνωσή της η Γραμματεία Χανίων σχετικά με τη στάση που τηρεί το Σωματείο Ξενοδοχοϋπαλλήλων στα Χανιά τόσο όσον αφορά τις συνθήκες εργασίες των εργαζόμενων όσο και με τη διαδικασία διενέργειας εκλογών. Όπως καταγγέλει, το Σωματείο δεν προχώρησε σε καμία γενική συνέλευση ή συζήτηση με τους εργαζόμενους ενώ σημειώνουν ότι η αναγγελία των εκλογών έγινε μόνο μέσα εφημερίδων όταν όμως είχαν κλείσει τα μητρώα «χωρίς να πάρουν «μυρωδιά» σε κανένα χώρο οι ίδιοι οι εργαζόμενοι».

Διαβάστε ολόκληρη την ανακοίνωση:

Προκλητικά η πλειοψηφία του σωματείου ξενοδοχοϋπαλλήλων κοροϊδεύει τους χιλιάδες συναδέλφους σε όλο το Νομό.

Τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι εργαζόμενοι στα ξενοδοχεία χρόνο με τον χρόνο διογκώνονται, ενώ αντίστοιχα οι απολαβές τους συρρικνώνονται, σε αντιδιαστολή με τα κέρδη των μεγαλοξενοδόχων. Η επίθεση που δέχονται οι ξενοδοχοϋπάλληλοι είναι ενταγμένη στη συνολικότερη επίθεση που βιώνουν οι εργαζόμενοι και συνολικά η λαϊκή οικογένεια.

Αναρωτιόμαστε επομένως μαζί με όλους τους συναδέλφους για :

Ποιες μάχες έχει δώσει η πλειοψηφία του σωματείου ούτως ώστε η συλλογικές συμβάσεις να αφορούν όλους τους εργαζόμενους του κλάδου.

Ποιες μάχες έχει δώσει για την όλο και αυξανόμενη εντατικοποίηση στους χώρους και τα ρεπό (λιγότεροι εργαζόμενοι για περισσότερη δουλειά).

Ποια μάχη έχει δώσει για να λαμβάνουν οι εργαζόμενοι τα επιδόματα απόλυσης και άδειας, να πληρώνονται τις Κυριακές και αργίες  τις υπερωρίες κτλ.

Ποια μάχη έχει δώσει για τις γυναίκες του κλάδου που δεν καλύπτονται πλέον για τις καθιερωμένες εξετάσεις και για την περίοδο της κύησης.

Ποια μάχη έχει δώσει για τους εκατοντάδες μαθητές Έλληνες και ξένους που αμείβονται και ζουν σε συνθήκες γαλέρας.

Ποια μάχη έχει δώσει για να προετοιμάσει και να κινητοποιήσει τους συναδέλφους για τη συνολική επίθεση που δέχονται οι εργαζόμενοι όλα αυτά τα χρόνια της κρίσης.

Που είναι η οργάνωση γενικών συνελεύσεων και η συζήτηση στα ξενοδοχεία για όλα αυτά τα θέματα. Ακόμα και για την υποτιθέμενη μάχη και διαπραγμάτευση της νέας συλλογικής σύμβασης. Το κερασάκι στην τούρτα είναι οργάνωση εκλογών χωρίς να ενημερώνει τους χώρους εργασίας και τους άμεσα ενδιαφερόμενους.

Κοροϊδεύουν όταν λένε ότι ανήγγειλαν τις εκλογές στις εφημερίδες αφού βέβαια είχαν κλείσει τα μητρώα και προφανώς χωρίς να πάρουν «μυρωδιά» σε κανένα χώρο οι ίδιοι οι εργαζόμενοι.

Όλη αυτή η τακτική μόνο κάποιους εξυπηρετεί. Τους μεγαλοξενοδόχους και την κερδοφορία τους. Ποιος κερδίζει όταν η συντριπτική πλειοψηφία αμείβεται με ατομικές συμβάσεις στο ύψος που αποφασίζουν τα αφεντικά; Ποιος κερδίζει με τις απλήρωτες υπερωρίες και επιδόματα, από την έλλειψη προσωπικού;

Είναι τυχαίο άραγε που η πλειοψηφία έχει βάλει την υπογραφή της τα προηγούμενα χρόνια σε όλες τις μειώσεις που ήθελε η εργοδοσία, παρά την αύξηση της κερδοφορίας τους στον κλάδο; Είναι τυχαίο που σήμερα μιλάει για διαφανείς διαδικασίες αλλά στην ουσία τηρεί σιγήν ιχθύος για όλα αυτά τα ζητήματα;

Το Π.Α.ΜΕ για ακόμα μία φορά καλεί τους συναδέλφους ξενοδοχοϋπάλληλους να αλλάξουν την κατάσταση στο σωματείο. Στην πράξη να αποδείξουμε ότι το σωματείο είναι το αποκούμπι των εργαζομένων στον κλάδο. Να μπούμε μπροστά για να ξεφύγουμε από τις υπάρχουσες λογικές που εξυπηρετούν μόνο την κερδοφορία των μεγάλων αφεντικών του κλάδου. Για ένα σωματείο που οργανώνει όλους τους εργαζόμενους στο κλάδο με μόνο κριτήριο τα κοινά προβλήματα και όχι τις πελατειακές σχέσεις. Που πραγματικά συγκρούεται με τον κύριο υπαίτιο των προβλημάτων, την εργοδοσία και τα τους πολιτικούς εκφραστές της.

Ξετρελάθηκε το διάσημο μοντέλο με τα Σεϊτάν Λιμάνια: “Πραγματικά, το πιο όμορφο μέρος που έχω δει στη ζωή μου” | Φωτός

Η εντυπωσιακή Emily Rataikovski έμεινε άναυδη μπροστά στην ομορφιά του τοπίου από ψηλά στα Σεϊτάν Λιμάνια. Έγραψε στον λογαριασμό της στο instagram: “Πραγματικά, είναι το πιο όμορφο μέρος που έχω δει ποτέ στη ζωή μου”.

Το διάσημο μοντέλο, αφού πρώτα φανέρωσε τις ομορφιές της στη Σαντορίνη, επισκέφθηκε την Κρήτη και πιο συγκεκριμένα τα Χανιά. Και έφτασε ως το Ακρωτήρι και τα Σεϊτάν Λιμάνια από όπου πόσταρε τρεις φωτογραφίες.

Κάθε φωτογραφία πήρε εκατοντάδες χιλιάδες likes με το διάσημο μοντέλο να υμνεί τις ομορφιές της Κρήτης.

Δείτε τι πόσταρε:

Truly the most beautiful place I’ve ever seen

A photo posted by Emily Ratajkowski (@emrata) on

 2 3 4

Με βαθμό απολυτηρίου η εισαγωγή στα Πανεπιστήμια

Τη θέσπιση ενός νέου σχολικού συστήματος -σε βάθος χρόνου- βασικός στόχος του οποίου θα είναι η ενίσχυση του Λυκείου, ώστε να μπορεί να εισάγεται κάποιος σε ένα πανεπιστημιακό τμήμα βάσει του βαθμού του, επιδιώκει το αρμόδιο υπουργείο, όπως εξήγησε, μιλώντας στον ραδιοφωνικό σταθμό του Αθηναϊκού-Μακεδονικού Πρακτορείου Ειδήσεων «Πρακτορείο 104,9 FM», ο γενικός γραμματέας του υπουργείου Παιδείας, Γιάννης Παντής.

«Θα υπάρξει σύντομα μια πρόταση -ελπίζω μέσα στη χρονιά- που θα είναι πάνω στην εντολή που έχουμε από τον υπουργό. Θα πάμε δηλαδή, μέσω του σχολικού συστήματος, να μπαίνουν τα παιδιά στα πανεπιστήμια. Δεν θα χρειάζεται παράλληλο σύστημα. Θα αναβαθμιστεί ο ρόλος του Λυκείου. Με το απολυτήριο του Λυκείου και τον βαθμό ουσιαστικά θα μπορεί κάποιος να πηγαίνει στις σχολές εκείνες που θα έχει τη δυνατότητα λόγω του βαθμού να μπει» εξήγησε ο κ. Παντής.

Σημείωσε δε: «Αυτό είναι κάτι που οφείλουμε, να κάνουμε το Λύκειο, ένα Λύκειο που λειτουργεί». Πρόσθεσε πως «αυτή τη στιγμή η τρίτη λυκείου δεν λειτουργεί, πηγαίνουν κάποιες ώρες (οι μαθητές) και εξαντλούν τις απουσίες για να πηγαίνουν στα φροντιστήρια».

Ο γγ του υπουργείου Παιδείας αναφέρθηκε, επίσης, στην ανάγκη προσαρμογών στο εκπαιδευτικό σύστημα -ιδιαίτερα της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης- ανά κάποια χρόνια, φέροντας ως παράδειγμα την ανάγκη ενός τμήματος τουρισμού -σημαντικού τομέα της οικονομίας- στα πανεπιστήμια.

«Καθώς τα χρόνια περνούν, οι αναπτυξιακές κατευθύνσεις και οι δυνατότητες των οικονομιών μεταβάλλονται. Θα πρέπει να προσαρμόζεται η ανώτατη εκπαίδευση για να μπορεί να έχει και καλύτερη επαγγελματική αποκατάσταση αυτός που βγαίνει (από το πανεπιστήμιο), αλλά κυρίως να μπορεί να καλύψει τις ανάγκες της κοινωνίας» ανέφερε ο κ. Παντής.

Θυμίζουμε εδώ την πρόταση για το νέο  σύστημα εισαγωγής

Μετά από επισταμένη μελέτη των πρωτογενών στατιστικών στοιχείων σειράς ετών, η ειδική επιτροπή κατέληξε σε μια πρόταση που βασίζεται στην αρχή ότι οι νέοι, εφόσον έχουν ολοκληρώσει το Λύκειο, έχουν το δικαίωμα να πραγματοποιήσουν τις σπουδές που επιθυμούν. Επομένως τον καινούργιο τρόπο εισαγωγής τον ενδιαφέρει τι θέλουν να σπουδάσουν τα παιδιά. Δίνει πρωταρχική αξία σ΄αυτό, θεωρώντας ότι αν αγαπήσουν τις σπουδές και το τμήμα τους, και η απόδοσή τους θα βελτιωθεί, και πιο γρήγορα θα τις περατώσουν.

Η αρχή δηλαδή του συστήματος είναι απλή και δημοκρατική.

Εισάγει έναν συντελεστή βαρύτητας ο οποίος γίνεται αποφασιστικότερος όσο περισσότερο ώριμοι και αποφασισμένοι είναι οι νέοι να σπουδάσουν αυτό που επιθυμούν.

Η εφαρμογή του συγκεκριμένου συντελεστή κατάταξης των υποψηφίων, επί του γενικού βαθμού πρόσβασης, ή άλλων κριτηρίων επίδοσης, εξασφαλίζει σε ΑΕΙ και ΤΕΙ φοιτητές με γενική αλλά και ειδική επάρκεια.

Από τη στιγμή που έχει ολοκληρωθεί το Νέο Λύκειο, ο συντελεστής βαρύτητας μπορεί να εφαρμοστεί επί του Εθνικού Απολυτηρίου και έτσι να περάσουν οι πανελλήνιες εξετάσεις στην ιστορία. Ωστόσο η υιοθέτηση του συντελεστή μπορεί να γίνει από τις επόμενες εισαγωγικές εξετάσεις.

Η πρόταση αυτή ανατρέπει το κυριότερο ελάττωμα που εμφανίζει το ελληνικό εξεταστικό σύστημα, επιτρέπει την όσο το δυνατό 12 μεγαλύτερη σύμπτωση ανάμεσα στο τι θέλει να σπουδάσει κανείς και στο τι τελικά σπουδάζει. Μειώνει τη σημασία της βαθμοθηρίας, και επομένως το χρόνο και την ένταση προετοιμασίας για τα μαθήματα. Επιτρέπει τέλος την ομαλότερη κατανομή των σπουδαστών στα τμήματα των ΤΕΙ και των Πανεπιστημίων

Βασική πρόβλεψη  της πρότασης εισαγωγής στην Τριτοβάθμια εκπαίδευση της επιτροπής Λιάκου είναι εφαρμογή τελεστή βαρύτητας ανά επιλογή και πλήθος επιλογών του υποψηφίου. Με αυτό τον τρόπο ουσιαστικά θα επιβρανεύεται με διαφοροποιημένο ποσοστό η σειρά επιλογής (1η, 2η 3η έως και 10η επιλογή) και το πλήθος των 10 πρώτων επιλογών των υποψηφίων.
Μετά την 10η επιλογή οι επιλογές δεν επιβραβεύονται (η τιμή του συντελεστή θα είναι μηδενική).

Ωστόσο,η Επιτροπή αναγνωρίζει ότι από το προτεινόμενο σύστημα ανακύπτουν σημαντικά προβλήματα:

1.  Πώς θα μπορούσε να εξασφαλιστεί η αντικειμενικότητα στη βαθμολόγηση;

Η Επιτροπή απαντά ότι αυτό θα εξασφαλίζεται μέσω του αναμορφωμένου λυκείου.   Η πιστοποίηση του γενικού βαθμού πρόσβασης του αναμορφωμένου λυκείου σε συνδυασμό την ως τότε τετραετή εφαρμογή του συντελεστή βαρύτητας πιθανό να περιορίσει την ανάγκη εισαγωγικών μόνο στα τμήματα υψηλής ζήτησης.

2. Θα ισχύσουν μεταβατικές διατάξεις, ποιες είναι και ποιο το εύρος τους; 

Η υιοθέτηση του συντελεστή μπορεί να γίνει από τις επόμενες εισαγωγικές εξετάσεις.

3. Πότε θα ολοκληρωθεί το νέο σύστημα μετάβασης; 

Αφενός με τη δημιουργία του Νέου Λυκείου και αφετέρου με το να επιτρέψει το Πανεπιστήμιο, στους φοιτητές να έχουν τη δυνατότητα να αλλάζουν, υπό όρους, κατεύθυνση σπουδών, να αποκτούν πτυχίο από συνδυασμούς επιστημών, και να αποκτούν πρωτεύουσα και δευτερεύουσα ειδικότητα.
Με την αλλαγή των εξετάσεων και μεταρρύθμιση στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση (4 γυμνάσιο και 2 λύκειο) και την καθιέρωση της κινητικότητας στο Πανεπιστήμιο, μεταμορφώνεται εντελώς το ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα.

Το σκεπτικό

Σύμφωνα με το σκεπτικό της Επιτροπής που οδήγησε στη διατύπωση της συγκεκριμένης πρότασης «εως το 1964, όταν η μαζική εκπαίδευση δεν είχε ακόμη αναπτυχθεί, οι υποψήφιοι φοιτητές, μικρό ποσοστό των συνομιλήκων  κάθε χρονιάς, έδιναν εξετάσεις χωριστά στο καθένα από τα λίγα πανεπιστημιακά τμήματα των δύο μόνο πανεπιστημίων της επικράτειας.

Η καθιέρωση πανελλαδικών εξετάσεων για τα ΑΕΙ, βοήθησε στη μετάβαση προς τη μαζική εκπαίδευση.
Η κεντρικότητα και η λειτουργικότητα του θεσμού των εξετάσεων επέτρεψαν την μακροβιότητά του, πάνω από πέντε δεκαετίες, και του χάρισαν την υπόληψη ενός από τους πλέον αδιάβλητους θεσμούς της ελληνικής κοινωνίας».

Ωστόσο, όπως επισημαίνεται στο σκεπτικό της Επιτροπής το κοστος ήταν και είναι βαρύτατο, τόσο οικονομικά, όσο και ψυχολογικά για όλη την οικογένεια.
Επιπλέον, κάθε χρόνο, εξαιτίας των εξετάσεων χάνονται τουλάχιστον δυο μήνες από την δευτεροβάθμια εκπαίδευση, δηλαδή αφαιρείται ένας ολόκληρος χρόνος διδασκαλίας σε κάθε παιδί. Εκείνη όμως η βαθμίδα που θυσιάζεται κυριολεκτικά στον Μολώχ των εξετάσεων είναι το Λύκειο.
Μια από τις πιο σημαντικές βαθμίδες της εκπαίδευσης, καταστρέφεται εντελώς»
.
Τα μέλη της Επιτροπής σημειώνουν ότι «βρισκόμαστε στην ιστορικά παράδοξη θέση να θεωρούμε επιτυχές ένα σύστημα το οποίο έχει αποδειχτεί πολλαπλώς καταστροφικό. Πώς διαφορετικά θα μπορούσε να χαρακτηριστεί ένα σύστημα στο οποίο οι οκτώ στους δέκα φοιτητές δεν σπουδάζουν αυτό που θέλουν και έχουν κοπιάσει;
Και πώς μπορεί να λειτουργήσει η πανεπιστημιακή εκπαίδευση όταν στην μεγάλη πλειοψηφία των τμημάτων της, λιγότεροι από ένας στους δέκα, έχει επιλέξει το τμήμα που παρακολουθεί;»

Μάλιστα, με συγκεκριμένα παραδείγματα η Επιτροπή επισημαίνει ότι το σύστημα λειτουργεί επαρκώς μόνο για το ένα τέταρτο περίπου των υποψηφίων που μπορεί να πραγματοποιήσει τις πρώτες του επιλογές. «Το κόστος λειτουργίας του όμως είναι δυσανάλογα μεγάλο και βαραίνει συνολικά και στη σταδιοδρομία των νέων, και στην εκπαίδευση και στην κοινωνία. Δημιουργείται κάθε χρόνο ένα ντόμινο με τη μορφή χιονοστιβάδας. Αυτή η χιονοστιβάδα η οποία δημιουργείται από τους αποτυχόντες των τμημάτων υψηλής βαθμολογίας, κατρακυλά στα τμήματα χαμηλότερης βαθμολογίας, διώχνοντας από εκεί όσους τα είχαν προτιμήσει. Η χιονοστιβάδα διογκώνεται με νέους αποτυχόντες και κατρακυλώντας προς τα τμήματα χαμηλής βαθμολογίας διώχνει όσους επιθυμούν να σπουδάσουν σε αυτά, τοποθετώντας τυχαίως άλλους που αδιαφορούν πλήρως για αυτά.

Παράδειγμα:

Α. Σχολές υψηλής ζήτησης: Στο ΕΜΠ, Τμήμα μεταλλειολόγων: Το τμήμα πρόσφερε 63 θέσεις. Ως πρώτη επιλογή το είχαν επιλέξει 19 υποψήφιοι, ως δεύτερη 30, και ως τρίτη 31 (σύνολο 80 υποψήφιοι). Συνολικά όμως το τμήμα συγκέντρωνε 1362 προτιμήσεις από το μηχανογραφικό. Από αυτούς που τελικά φοίτησαν στο τμήμα, στις τρεις πρώτες προτιμήσεις τους το είχαν θέσει μόλις οι 18, και υπόλοιποι 45 επιτυχόντες προήλθαν από τη χιονοστιβάδα του μηχανογραφικού (22 εκ των οποίων είχαν δηλώσει το τμήμα από 7η και πέρα επιλογή).

Β. Σχολές χαμηλής ζήτησης: Στο Πανεπιστήμιο Αιγαίου, Τμήμα Κοινωνικής Ανθρωπολογίας και Ιστορίας: Το τμήμα πρόσφερε 144 θέσεις. Ως πρώτη επιλογή το είχαν επιλέξει 20 υποψήφιοι, ως δεύτερη 56, και ως τρίτη 54 (σύνολο 130 υποψήφιοι). Συνολικά όμως το τμήμα συγκέντρωνε 4.470 προτιμήσεις από το μηχανογραφικό. Από αυτούς που τελικά φοίτησαν στο τμήμα, στις τρεις πρώτες προτιμήσεις τους το είχαν θέσει μόνο 11 φοιτητές, και από τη χιονοστιβάδα του μηχανογραφικού προήλθαν οι υπόλοιποι 133 επιτυχόντες. (120 εκ των  οποίων είχαν δηλώσει το τμήμα από 7η και πέρα επιλογή). Δηλαδή δεν σπούδασαν εκεί 130 από όσους το είχαν δηλώσει στις τρεις πρώτες τους επιλογές, και τελικά εισήχθησαν 120 που είχαν συμπεριλάβει το τμήμα μόνο για να συμπληρώσουν το μηχανογραφικό».

alfavita.gr

 

Στα κρυστάλλινα νερά της Γαύδου, ο χρόνος σταματά και ξεχνάς τις αστικές συνήθειες – Ένα καταπληκτικό φωτογραφικό αφιέρωμα

Νότια της Κρήτης, με δύσκολη πρόσβαση, που όμως το αξίζει, βρίσκεται η Γαύδος. Εκεί που κατά τον Όμηρο κρατείτο αιχμάλωτος ο Οδυσσέας από την Καλυψώ και πολύ-πολύ αργότερα αργότερα έγινε τόπος εξορίας, σήμερα γίνεται το προσωπικό ερημητήριο για τον επισκέπτη.

Οι διακοπές στη Γαύδο είναι απλές και λιτές. Εκεί ξεχνάς κινητό, internet και κάθε είδους αστική πολυτέλεια. Όπως και τα ρούχα, αφού είναι ένα νησί που ο καθένας μπορεί να κάνει γυμνισμό χωρίς εξηγήσεις ή παρεξηγήσεις.

Το καλύτερο, τα τιρκουάζ νερά και οι αμμουδερές παραλίες. Είστε έτοιμοι για ένα ταξίδι στο τέλος της Ευρώπης; Έστω και με φωτογραφίες…

Nikos Libertas / SOOC
Nikos Libertas / SOOC
Nikos Libertas / SOOC
Nikos Libertas / SOOC
Nikos Libertas / SOOC
Nikos Libertas / SOOC
Nikos Libertas / SOOC
Nikos Libertas / SOOC
Nikos Libertas / SOOC
Nikos Libertas / SOOC
Nikos Libertas / SOOC
Nikos Libertas / SOOC
Nikos Libertas / SOOC
Nikos Libertas / SOOC
Nikos Libertas / SOOC
Nikos Libertas / SOOC
Nikos Libertas / SOOC
Nikos Libertas / SOOC
Nikos Libertas / SOOC
Nikos Libertas / SOOC
Nikos Libertas / SOOC
Nikos Libertas / SOOC
Nikos Libertas / SOOC
Nikos Libertas / SOOC
Nikos Libertas / SOOC
Nikos Libertas / SOOC
Nikos Libertas / SOOC
Nikos Libertas / SOOC
Nikos Libertas / SOOC
Nikos Libertas / SOOC

Nikos Libertas / SOOC

Nikos Libertas / SOOC

Nikos Libertas / SOOC

Nikos Libertas / SOOC
Nikos Libertas / SOOC
Nikos Libertas / SOOC

Nikos Libertas / SOOC

Nikos Libertas / SOOC
Nikos Libertas / SOOC

Nikos Libertas / SOOC

Nikos Libertas / SOOC