14.8 C
Chania
Saturday, April 20, 2024

Άλλοι δεν έχουν να φάνε, και άλλοι ανταλλάζουν τις γυναίκες τους – Eκατοντάδες ζευγάρια swingers στην Κρήτη

Πεντάστερο ξενοδοχείο της Κρήτης ετοιμάζεται να υποδεχτεί εκατοντάδες ζευγάρια swingers, που θέλουν να μοιραστούν το κρεβάτι με ομοϊδεάτες τους. Οι swingers θα ανεβάσουν ακόμα περισσότερο τη θερμοκρασία με όργια χλιδής που κοστίζουν 5.000€ για το κάθε άτομο που θα πάρει μέρος. Το Ολλανδικό τουριστικό γραφείο SDC διοργανώνει τις διακοπές και υπόσχεται στους ενδιαφερόμενους βραδιές γεμάτες πάθος.

Στο διαφημιστικό που κυκλοφορεί ήδη στο διαδίκτυο, το γραφείο κάνει λόγο για ένα sexy πακέτο διακοπών στη χώρα, όπου ο ολύμπιος θεός Δίας έκανε έρωτα με τουλάχιστον 9 θεές ταυτόχρονα. Γίνεται ειδική μνεία στην ελληνική φιλοξενεία, τα υπέροχα φαγητά και τις μοναδικές παραλίες. Τα πακέτα ξεκινούν στα τέλη Αυγούστου και συνεχίζονται όλο το Φθινόπωρο.

Είναι χαρακτηριστικό ότι ακόμη και για την εβδομάδα από 17 έως 23 Οκτωβρίου, οι τιμές για έξι διανυκτερεύσεις κυμαίνονται από 2.598€ έως 4.297€ ανάλογα με τον τύπο του δωματίου, που θα επιλέξει το κάθε ζευγάρι. Στην τιμή συμπεριλαμβάνεται all inclusive σερβίρισμα, τα ποτά, καθημερινός καθαρισμός δωματίου και χρήση spa. Προσφέρεται ακόμη δωρεάν η χρήση Wi Fi, η θερμαινόμενη εσωτερική πισίνα αλλά και η σάουνα.

Επιπλέον οι swingers, σύμφωνα με την εφημερίδα freddo, που θα αγοράσουν το πακέτο θα έχουν την ευκαιρία να παρακολουθήσουν ειδικές θεματικές βραδιές βασισμένες στο σεξ και εμπνευσμένες κυρίως από την αρχαία Ελλάδα.

Θα μπορούν να βρουν ερωτικά βοηθήματα από το sex shop του ξενοδοχείου ενώ από τις 22.00 μέχρι τις 03.00 θα λειτουργούν δύο δωμάτια όπου οι swingers θα μπορούν να ανταλλάσσουν συντρόφους διαλέγοντας δύο, τρία ή και περισσότερα από τα δεκάδες ζευγάρια που θα βρίσκονται εκεί.

Ήδη υπάρχει αυξημένο ενδιαφέρον και είναι χαρακτηριστικό πως για τις σουίτες υπάρχει λίστα αναμονής.

Μέσα στις υποχρεώσεις των συμμετεχόντων είναι να μην έχουν μαζί τους ναρκωτικές ουσίες, φωτογραφικές μηχανές και κάμερες αφού θα πρέπει να υπάρχει απόλυτη εχεμύθεια.

cretapost

Σκηνές από τη ζωή υπό την κατοχή των ναζί

Γράφει ο Κανάκης Γερωνυμάκη

 

Από τότε που ο δύσμοιρος ελληνικός λαός έπεσε στην κατοχή των υπερ βάρβαρων Ναζί, εφάρμοσαν εις βάρος μας πολλαπλές δυσκολίες και κακοποιήσεις. Βέβαια τα πιο τραγικά ήτανε ο κίνδυνος της ζωής, εν παντί τόπω και χρόνω, και η φοβερή πείνα. Αμέσως βγάλανε διάφορες διαταγές που μας κοινοποιούσανε τι απαιτούσαν και τι απαγορεύανε και μας προειδοποιούσανε ότι όποιος παραβεί κάτι από αυτές τις διαταγές θα ετουφεκίζετο. Π.χ. δύο, μόνο από δικούς μου γνωστούς, ετουφεκίσανε επειδή δεν κρατούσανε μαζί τους γερμανική ταυτότητα. Δε ρωτούσανε, δεν εξετάζανε, εύκολη και άμεση λύση ήτανε το τουφέκισμα. Έφευγες από το σπίτι σου για να πας στη δουλεία σου, μα αν στη διαδρομή σου μαζεύανε ανθρώπους για εκτέλεση σε παίρνανε και σένα και δε ρωτούσανε ποιος είσαι και που πας. Όταν βγαίνανε να κάψουνε τον Καλλικράτη το 1943 π.χ. πήρανε από την Επισκοπή δύο ανθρώπους για οδηγούς. Όταν ετουφεκίζανε τους Καλλικρατιανούς ετουφεκίσανε και αυτούς τους αθώους και άσχετους ανθρώπους.

Εγώ το 1943 επερνούσα στην εφηβεία, μα και κινδύνους επέρασα, και αγγαρεία έκανα και ξύλο έφαγα από τους Ναζί. Έκανα 15 μέρες αγγαρεία τότε που κάνανε αμαξιτή οδό από Μέλαμπες προς Αγ. Γαλήνη. Έκανα αγγαρεία τότε που φτιάχνανε το φρούριο του Καονέ, ανάμεσα Ίμβρος και Ασφένδου. Με χρησιμοποίησαν συχνά σε μικροαγγαρείες για μικροέργα στη Χ. Σφακίων, μα πολλές φορές με πήρανε με το «έξελ» (το γαιδουράκι μου) για να τους μεταφέρω εφόδια από Ασκύφου εις Χ. Σφακίων. Όλη μέρα κάναμε στη διαδρομή από Ασκύφο σε Χ. Σφακίων. Το μεσημέρι που είχανε αυτοί συσσίτιο, εμείς πηγαίναμε από τον χώρο των απορριμμάτων τους και παίρναμε από τα πεταμένα κονσερβοκούτια και τα πλέναμε και πηγαίναμε για περίσσευμα, όπου μας δίνανε λίγο. Δε χορταίναμε όμως. Μα και συνειδητά, τότε στα χρόνια της μαύρης πείνας, έστω και αν μια φορά εύρισκες όσο φαί ήθελε να φας, πάλι εθεωρούσες τον εαυτό σου πεινασμένο και δεν αισθανόσουνα άνετα. Όπως μεταφέραμε τα εφόδια συχνά ήτανε και τρόφιμα και «χαζιρομπουκιές» και κάπου – κάπου με φόβο και με κίνδυνο κάτι κλέβαμε για να καλμάρομε την πείνα μας. Κάποια φορά ο Μανούσος του παπα – Σπύρο είχε στο γάιδαρό του σετζούκια φορτωμένα και άρπαξε ένα και το κρέμασε στο λαιμό του, ενώ φορούσε το ράσο του (την κάπα) γιατί ήταν χειμώνας και όποτε του βόλευε έτρωγε μια δακανιά. Στου Μήτσο το γάιδαρο είχανε πορτοκάλια και πήγε να πάρει ένα πορτοκάλι να το φάει μα τον είδε ο Γερμανός και του το πήρε και τελικά ο Μήτσος δεν έφαγε πορτοκάλι, έφαγε όμως δύο κλωτσιές.

Πολλές φορές φάγαμε χόρτα χωρίς ψωμί. Άμα είχαμε βραστά χόρτα και βραστά κουκιά, ή βραστή φάβα (όχι αλεσμένη) τα ανακατεύαμε στο πιάτο και έκανε μια υποφερτή γεύση. Την ταή από κτηνοτροφή την κάναμε αλεύρι και ψωμί μα και το ρόβι από κτηνοτροφή το κάναμε όσπριο, μόνο που το βράζαμε και του αλλάζαμε το νερό συχνά για να φύγει λίγη τοξικότητα.

ΔΙΗΓΗΜΑ: Τα ματωμένα ποιήματα

Της Ροδάνθης Κουμή

Η Δάφνη την μέρα που έφευγε για το Λονδίνο άφησε ένα ποίημα στο παμπρίζ του αυτοκινήτου του Αλέξανδρου:

“Την ποίηση της σκέψης μου για σένα θα απαγγείλω.Μα δε σε βρίσκω πουθενά.

Χάθηκες στις σκιές του χρόνου και των ξεθωριασμένων αναμνήσεων.

Μα ακόμη κρατούν,μισοσβησμένα κάρβουνα τα χνώτα τους.

Σε έχασα τόσο καιρό και πόσο πονάει ο χαμός σου!

Που βρίσκεται το πάθος που άγγιξε μια αιώνια στιγμή τα κορμιά μας;

Που βρίσκονται τα όνειρα ;

Κοιτάζω το φεγγάρι  βλέπω να σαλεύουμε μαζί  το νήμα της ζωής!

Συγχώρησε με που δεν θέλω πια να το κοιτάζω άλλο.

Φοβάμαι μην χάσω ετούτη εδώ την οπτασία..Φοβάμαι μήπως όλα αυτά καλέ μου είναι ψέμα”.

Η Δάφνη στάθηκε τυχερή στο Λονδίνο.Γνώρισε τον Νίκο και αμέσως ανακάλυψαν πως είχαν να μοιραστούν πολλά.Εκείνη έγραφε ποίηση,εκείνος σενάρια.Έγιναν οι καλύτεροι φίλοι .Ο Νίκος ήταν εκείνος που παρότρυνε την Δάφνη να γράφει.Η Δάφνη ήταν εκείνη που δεν άφηνε τον Νίκο να φύγει από τα όνειρα του.

 «Γράφε Δάφνη,έτσι θα μπεις στα στενά της λογοτεχνίας».

«Μα δεν είμαι λογοτέχνης Νίκο.Ούτε καν θεωρώ ποίηση αυτά που γράφω.Ίσως είναι στιχουργικές παράνοιες μόνο».

«Δεν νομίζω να ναι παράνοιες.Αλλά και παράνοιες να είναι,είναι τα διαμάντια της.Προσπάθησε να βρεις ένα εκδότη εδώ στο Λονδίνο.Στην Ελλάδα  δεν εκτιμάτε  η ποίηση ,μα εδώ ίσως τα καταφέρεις.Αν κοιτάξεις γύρω σου όλα μιλούν στο Λονδίνο με ποίηση.Θυμήσου τον Σαίξπηρ!».

«Μα είναι δυνατόν να με βάζεις εμένα με τον Σαίξπηρ;».

«Γιατί όχι Δάφνη;Αν πιστέψεις στον εαυτό σου ίσως τον ξεπεράσεις».

«Καλά που είναι τα όνειρα Νίκο».

Ένα πρωινό ο Νίκος πήρε την πιο ανέλπιστη είδηση.Είχε κάνει πολλά βιογραφικά και ένα από αυτά χτύπησε σε μια πόρτα που άνοιξε..Του ανατέθηκε το σενάριο,μικρού μήκους ταινίας και με την στήριξη της Δάφνης το έγραψαν μαζί.Το θέμα δεν χρειάστηκε και πολύ να το βρουν,καθώς ο ένας από τους δυο,το είχε ζήσει.Μια ανεκπλήρωτη αγάπη.Μια αγάπη που έφτασε στα όρια αλλά λύγισε κάτω από τους συμβιβασμούς και τα πρέπει των άλλων.

«Εξιλεώνεσαι μου φαίνεται με αυτό το θέμα.Σαν να χρειάζεσαι να αναπαράγεις στην εβδόμη τέχνη,την ζωή σου Δάφνη.Μήπως να αλλάξουμε ρόλους;Na γίνω εγώ ποιητής και εσύ σεναριογράφος;».

«Δεν το βλέπω  έτσι αλλά και έτσι να ναι, πόσες αγάπες δεν έχουν χαθεί στο κόσμο;Όλοι έχουμε ανάγκη να βγάλουμε από μέσα μας την οποία ευαισθησία έχουμε.Αν έχουμε πληγωθεί και από μια σχέση ακόμα καλύτερα.Τότε θα υμνήσουμε νομίζω τον πόνο ,θα τον μοιραστούμε και θα ξέρουμε πως δεν είμαστε μόνοι.Το βρίσκω θαυμάσια ιδέα Νίκο».

«Γιατί όχι λοιπόν;Καλή η ιδέα σου αλλά να δούμε και τι θα πει η εταιρεία.Ίσως της φανεί θέμα ξεπερασμένο»

«Δεν νομίζω!Εδώ στο Λονδίνο ψοφάνε για τέτοια.Αρκεί μόνο να παρατηρήσεις τους ανθρώπους.Ο ρομαντισμός είναι λες και φυτεύτηκε από τα σπλάχνα ακόμα της μάνας του»

«Δάφνη μου κάνεις μια χάρη;»

«Ότι θες Νίκο».

«Κοίτα τι θα κάνεις με τα ποιήματα.Καιρός να δούνε και λίγο φως.Δεν συμφωνείς;»

Ο Αλέξανδρος είχε τελειώσει την δουλειά του και κάθισε να ξεκουραστεί στο γραφείο του.Έκανε τον απολογισμό του και είδε πως δεν πήγε άσχημα.Πούλησε αρκετά κοσμήματα. Άναψε ένα τσιγάρο και πήρε την εφημερίδα.Προσπερνούσε τις ειδήσεις χωρίς να δίνει και πολύ σημασία.Σε μια μικρή στήλη στην εφημερίδα διάβασε με μεγάλη έκπληξη:

«Η Δάφνη Ιωάννου,παρουσιάζει την πρώτη της ποιητική συλλογή στο πολιτιστικό κέντρο της πόλης.Την πέμπτη 11 Ιανουαρίου.Θα απαγγείλουν ποιήματα οι εξής:.Ώρα έναρξης της παρουσίασης, επτάμιση το απόγευμα».Ο Αλέξανδρος κρατούσε με τρεμάμενα χέρια την εφημερίδα.Μια απερίγραπτη αγωνία άρχισε να του καίει τα σωθικά..Κοίταξε το ρολόι του και η ώρα ήταν έξι και μισή.Ανασηκώθηκε πέταξε την εφημερίδα κάτω και έκλεισε με φόρα την πόρτα του καταστήματος του.Σήμερα ήταν! Μπήκε στο αυτοκίνητο του διασχίζοντας κατά μήκος την πόλη.Θα πήγαινε,θα χωνόταν κάπου μέσα στο κόσμο μόνο και μόνο να την δει.Αυτό του αρκούσε!Τα ποιήματα της θα ήταν σίγουρα σμαράγδια που θα σμίλευε η καρδιά του σε έργα τέχνης.Ήξερε πως η Δάφνη έγραφε ποιήματα ,αλλά δεν ήξερε ούτε φανταζόταν ποτέ, που μπορούσε να φτάσει.Όπως ήξερε ότι,όταν έγραφε εκείνη  έπρεπε να έχει κάποιο δυνατό ερέθισμα για να το κάνει.Πάρκαρε σε ένα απόμερο σημείο μακριά από τον χώρο της παρουσίαση μπήκε από τους τελευταίους.Η αίθουσα ήταν κατάμεστη και εκείνη μιλούσε για το έργο της στους δημοσιογράφους.Την ρώτησαν πολλά,μα όταν έφτασαν στην πιο κρίσιμη ερώτηση εκείνη απάντησε με θάρρος.

«Κυρία Δάφνη Ιωάννου ποια είναι η πηγή του έργου σας;».

«Μα ο  έρωτας!Εκείνος είναι  που καλλιεργεί τον πόνο.Και δυστυχώς ή ευτυχώς αυτός ο πόνος σε άλλους δημιουργεί και σε άλλους καταστρέφει.Σε εμένα λειτούργησε ως δημιουργία».

Ο Αλέξανδρος πάγωσε!Έφυγε με την καρδιά του να αιμοραγεί.Αγόρασε στην έξοδο την ποιητική συλλογή και φρόντισε να μην γίνει αντιληπτός από την Δάφνη.Όταν μπήκε  στο αυτοκίνητο άνοιξε το την πρώτη σελίδα του βιβλίου και διάβασε:

“Κάποτε  τα δέντρα θα ανθίσουν
Κάποτε ο ουρανός θα γίνει πιο γαλάζιος
Κάποτε τα αστέρια θα πέσουν στην γη σαν ευχές!
Κάποτε τα ρόδα θα μυρίσουν!
Μα μόνο για τους ανεκπλήρωτους έρωτες.
Τους έρωτες που θάφτηκαν στο χρόνο και δεν ξεχάστηκαν.
Θα σηκωθούν από την σκόνη τους,άρχοντοι των αρχόντων.
Θα ανοίξουν τις λαχτάρες ,τις αγωνίες της καρδιάς.
Θα ξαναζήσουν τα συναισθήματα.
Θα ανασάνουν τις πληγές”.

Τα μάτια του είχαν μαζέψει τόσα δάκρυα που  αφήνοντας να τρέξουν πότισαν το βιβλίο.

“Κάποτε τα δέντρα θα ανθίσουν”

«Και όμως δεν άνθισαν ακόμα και εκείνος συνέχισε την ζωή του χωρίς καμιά ανατροπή.Χωρίς την υπέρβαση που θα τον έκανε ευτυχισμένο.Εκείνη τόλμησε.Εγώ δείλιασα»,σκεφτόταν.Tου έκανε εντύπωση πόσο όμορφη ήταν.Ο χρόνος του είχε αφήσει ένα απαλό ξεθώριασμα στην μνήμη του.Τα καστανά της μαλλιά στόλιζαν τους υπέροχους ώμους της ,τα γαλάζια της μάτια πιο έντονα από ποτέ.Το σώμα της λεπτό και αέρινο.Εκείνος είχε αλλάξει.Τα μαλλιά του είχαν ασπρίσει πολύ νωρίτερα για την ηλικία του.Ρυτίδες χαράκωναν τα πράσινα του μάτια.Ρυτίδες που γεννήθηκαν από ένα δάκρυ,μια νοσταλγία,κούραση και αδιαφορία για τον εαυτό του.Δεν υπήρχε εκείνος.Είχε πεθάνει από καιρό μέσα του.

Κάθισε στο πρώτο παγκάκι που βρήκε μπροστά του και χάθηκε στις σκέψεις του.Διάβασε όλα τα ποιήματα της Δάφνης και ήταν σαν να διάβαζε την σχέση του μαζί της λεπτό προς λεπτό,μέρα με την μέρα.Μια ερωτική περιπέτεια που τον  αφορούσε.Δεν ήθελε να πάει πουθενά.Δεν ήθελε να γυρίσει σπίτι του.Όλα τον έπνιγαν,όλα τον ενοχλούσαν. Όταν πια στέρεψε και το τελευταίο δάκρυ από τα μάτια του σηκώθηκε από το παγκάκι.Πήρε το αυτοκίνητο του και γύριζε σαν χαμένος στην πόλη.Η βραδιά ήταν απαλή  και ένα βασιλικό φεγγάρι δέσποζε στον ουρανό.Η μυρωδιά της νύκτας είχε κάτι μεθυστικό από γιασεμί.Όχι δεν θα πήγαινε σπίτι ακόμα.Πήρε την γυναίκα του τηλέφωνο.Προφασίστηκε πως έχει δουλειά με ένα πελάτη και θα αργήσει.Έπρεπε να κερδίσει χρόνο.Η Δάφνη είχε ξαπλώσει στην σκέψη του και ήθελε το χάϊδεμα του.Αγόρασε μερικές μπύρες από ένα περίπτερο και στην πρώτη παραλία που βρήκε άραξε το αυτοκίνητο του.Η μουσική των REM έπαιζε δυνατά στο ραδιόφωνο τόσο όσο να του ξεκινήσει το ταξίδι του έρωτα του.Everybody hurts ,όλοι πονάνε κάποια στιγμή!Και αυτός πονούσε και σπάραζε η ψυχή του.Μα πιο πολύ πονούσε γιατί δεν έκανε ποτέ το παραμικρό να κρατήσει την Δάφνη!Έχασε τον μοναδικό έρωτα.Έχασε την μοναδική ευκαιρία στην ζωή του να ζήσει το μεγάλο, το ανυπέρβλητο!Πως να κρατηθεί και από πού!Όλα του φάνταζαν τόσο μακρινά και τόσο κοντά.

Όταν η μπύρα κατάφερε να θολώσει λίγο την σκέψη,η καρδιά άρχισε να χτυπάει δυνατά καθώς άγγιζε το σώμα της.Οχι δεν ήταν εκεί η Δάφνη,ήταν το ταξίδι του Αλέξανδρου στο σώμα της Δάφνης.Ήταν δυο γυμνά σώματα το ένα δίπλα στο άλλο.Ήταν τα γαλάζια μάτια της που τον κoίταζαν και του έλεγαν εκείνο το «Σε αγαπώ» το γεμάτο!Τα λιωμένα από φιλιά ροδοκόκκινα χείλη της και η ανάσα της η καυτή που μύριζε κανέλα.Ήρθαν ξανά και ξανά εκείνες οι στιγμές ,οι μοναδικές που σμίγαν τα κορμιά τους.Ο έρωτας αυτός ήταν θεϊκός…Δεν ήταν απλή  επιθυμία αρσενικού,θυληκού.Ήταν επιτακτική ανάγκη να αγγίξουν το αίσθημα της τελειότητας.Έσμιγαν σαν τα θεριά έτοιμα να κατασπαράξουν το ένα το άλλο και τελείωναν με δάκρυα στα μάτια φτάνοντας στο μεγαλείο του θαύματος που λέγεται αθανασία!

«Αυτή είναι η αθανασία του ανθρώπου.Ο έρωτας.Τίποτε δεν πεθαίνει.Πεθαίνουν μόνο οι δειλοί και οι  ανήμποροι να τον γευτούν.

Αχ Δάφνη μου εγώ δεν είμαι ποιητής ,δεν είμαι αντάξιος σου είμαι ένας ανάπηρος.

Η καρδιά μου λύγισε στους κανόνες των άλλων.Σε έχασα μάτια μου και χάθηκε όλος ο κόσμος.Ψυχή μου πόσο μου λείπεις»!

Είχε μπλεχτεί βαθιά  στα δίχτυα της μάνας και της Φωτεινής ανίκανος να αντιδράσει.

Είχε κρατήσει μέχρι αργά η παρουσίαση και μαζί με τον Νίκο το γιορτάσανε ένα αγαπημένο της ροκάδικο που υπήρχε στην γειτονιά της.

«Δεν σου το είπα ότι θα γίνεις διάσημη;»

«Τι διάσημη Νίκο ας είσαι καλά εσύ που είχες γνωριμίες στην πόλη μου.Αλλιώς στην βιτρίνα του εκδοτικού θα βρισκόταν ακόμα η συλλογή μου».

«Έλα μην λες υπερβολές.Ελληνίδα είσαι έχεις υποχρέωση να σε γνωρίσουν και οι Έλληνες και πόσο μάλλον και  στον τόπο που γεννήθηκες».

«Τι να πω καλύτερα θα ένιωθα στο Λονδίνο.Αλλά από την άλλη καλά που ήρθαμε γιατί μου έχει λείψει ο ήλιος,οι γονείς μου και ο κήπος με τα τριαντάφυλλα ».

«Οπότε… σταμάτα να γκρινιάζεις και απόλαυσε αυτές τις λίγες μέρες που θα μείνεις στην πατρίδα».

«Νίκο πάμε σπίτι;Κουράστηκα και χρειάζομαι ύπνο».

Η Δάφνη δεν κοιμήθηκε εκείνο το βράδυ.Έβαλε ένα ποτήρι ουίσκι,άνοιξε το ραδιόφωνο στον αγαπημένο της σταθμό και χάθηκε στις σκέψεις της.Η μουσική βούτηξε μέσα της και της ανέσυρε πολύτιμες εικόνες και εμπειρίες.Το ποτό,της χαλάρωσε τις αισθήσεις και με τους τόνους των metallica και του nothing else matters πήγε κατευθείαν στο τοπίο που είχε φτιάξει στο μυαλό της όταν ήταν με τον Αλέξανδρο.Ένα τοπίο ξεκάθαρο,με χρώματα αγάπης και έρωτα.Ένα τοπίο όπου χωρούσε εκείνος ,εκείνη και ο ανεξάντλητος πόθος του ενός για τον άλλον.Όλη η συλλογή βγήκε από εκείνη την αγάπη και οι πιο δυνατοί στίχοι από την απώλεια της.Η Δάφνη έκλαψε καθώς άνοιξε το σεντούκι της καρδιάς της.Είδε μέσα εκεί όλα τα πολύτιμα που της είχε διδάξει ο Αλέξανδρος.Τον έρωτα χωρίς περιορισμούς,το πάθος που δεν τελειώνει…Όλα συνηγορούσαν εκείνη τη στιγμή ώστε άρπαξε το στυλό και πάνω σε ένα χαρτί έγραψε:

Τα μάτια σου τα πράσινα,
ψυχή δική μου είναι
Μα χάθηκαν στην μοναξιά,
Μια μέρα του Απρίλη!

Δεν ήξερε ποιό συναίσθημα ήταν ποιό έντονο.Η Νοσταλγία για τον Αλέξανδρο ή η χαρά της που εκδόθηκαν στην πατρίδα της τα ποιήματα της;

Το ήξερε πως ο Αλέξανδρος είχε φτιάξει την ζωή του.Μια φίλη της,φρόντισε να την ενημερώσει λίγο πριν φύγει για το Λονδίνο.

«Δάφνη πρέπει να ξέρεις.Μόνο έτσι θα τον ξεχάσεις και θα προχωρήσεις παρακάτω.Εκείνος επέλεξε».

«Μου είναι δύσκολο Δανάη. Η καρδιά δεν γνωρίζει κανόνες.Η καρδιά γνωρίζει μόνο εκείνον που την κάνει να χτυπάει δυνατά.Ακόμα και αν ξανάφτιαξε την ζωή του,που είναι το πιο σκληρό για εμένα γιατί πεθαίνει και η τελευταία ελπίδα μέσα μου,εγώ δεν θα πάψω να τον αγαπώ.Κάτι παραπάνω από την ίδια την ζωή,με δένει μαζί του.Κάτι παραπάνω από κάρμα,μοίρα ή όπως αλλιώς το λένε.Κοιτάζω πολλές φορές τον ουρανό,το φεγγάρι,την θάλασσα και βλέπω μόνο το δικό του πρόσωπο.Και η δική μου η καρδιά δεν κάνει λάθος Δανάη.Κάτι ξέρει παραπάνω από εμένα».

«Θα ξεχάσεις είμαι σίγουρη.Αυτά τα λες τώρα που είναι νωπός ο πόνος.Θα έρθει καιρός που θα επουλωθούν οι πληγές και η μοναξιά θα πέσει βαριά στα χνώτα σου.Θα αγαπήσεις ξανά ,να το θυμάσαι».

«Δεν διαφωνώ,γιατί ξέρω πως αυτό θα συμβεί κάποτε.Όμως θα είναι αδύνατον να ξανανιώσω ότι ένιωσα μαζί του με κάποιον άλλον.Σαν να κλειδώθηκε η καρδιά μου μέσα σε ένα συρτάρι μαζί με την δική του».

Η Δάφνη δεν τον ξέχασε…

Η Φωτεινή πήγαινε και ερχόταν εκείνο το βράδυ.Δεν την είχε συνηθίσει ο Αλέξανδρος  να βγαίνει με τους πελάτες τους.Αλλά αν τύχαινε καμιά φορά πάντα την έπαιρνε μαζί του.Στις τέσσερις τα ξημερώματα μπήκε μέσα ο Αλέξανδρος κατάκοπος.Λες και τον κυνηγούσαν,έτσι έδειχνε.Ανάσα λαχανιασμένη ,πρησμένα μάτια και ένα πρόσωπο τσαλακωμένο.Η Φωτεινή έπεσε στην αγκαλιά του αλλά έμεινε έκπληκτη όταν τον ένιωσε να την απωθεί από πάνω του.

«Που ήσουν τόσες ώρες;Ανησύχησα ».

«Δεν έχω τίποτα φωτεινή,καλά είμαι»

«Δεν νομίζω να είσαι καλά.Εσύ φαίνεσαι σαν να γέρασες απότομα.Συνέβη κάτι;»

«Αφού σου είπα ,ήμουν με ένα πελάτη.Ήπιαμε λίγο παραπάνω για αυτό είμαι έτσι».

«Μα εσύ δεν πίνεις ποτέ.Και έπειτα ποιος ήταν αυτός ο πελάτης που δεν τον ξέρω εγώ»;

«Φωτεινή σε παρακαλώ είμαι πολύ κουρασμένος και έχω να ξυπνήσω πρωί.Άσε τις ερωτήσεις και τα λέμε αύριο.Σε παρακαλώ».

«Καλά όπως θες.Αλλά αύριο θα μιλήσουμε.Δεν με έχεις συνηθίσει να σε βλέπω έτσι.Σαν να γύρισες από κηδεία και όχι από ξεφάντωμα μοιάζεις»

Ο Αλέξανδρος δεν είπε τίποτε άλλο.Πήγε και χώθηκε στην κρεβατοκάμαρα του και ένιωθε τόσο πολύ άσχημα με τον εαυτό του που έκλεισε αμέσως το φως για να μην δει η φωτεινή τα δάκρυα που επέμεναν και γύρισε πλευρό.Όταν πια τον είχε πάρει ο ύπνος ψέλλισε το όνομα Δάφνη…

Δεν είχε ξεχάσει ο Αλέξανδρος και η φωτεινή κατάλαβε…

Η πεθερά της ήταν η πρώτη που της μίλησε για την Δάφνη:

«Πάει πέρασε αυτό φωτεινή μου μην το σκέφτεσαι κοριτσάκι μου.Μια ποιήτρια ήταν, ή έλεγε πως ήταν.Μιας φτωχογειτονιάς παιδί  που ούτε άξιζε να ασχοληθεί ο γιος μου μαζί της.Ήθελε και να την παντρευτεί τρομάρα του.Αλλά εγώ δεν τον άφησα.Άκου να πάρει αυτήν την ξεπεσμένη.Που κάπνιζε το ένα τσιγάρο μετά το άλλο,φορούσε τρύπια παντελόνια για να είναι λέει τάχατες στο κλίμα του Ροκ.Εγώ δεν ξέρω από τέτοια κοπέλα μου…της είπα μια μέρα.Ροκ και αναρχικούς στο σπίτι μου δεν θέλω.Κοίτα να απομακρυνθείς όσο το δυνατόν πιο γρήγορα από εμάς,το καλό που σου θέλω.Αυτά της είπα Φωτεινή μου,πίεσα  τον Αλέξανδρο αρκετά και χώρισαν.Ξέρεις τι σκαρφίστηκα για να το καταφέρω;Ένα βράδυ που γύρισε ο Αλέξανδρος από την δουλειά,ξάπλωσα στο κρεβάτι και βογκούσα από τους πόνους.Ενοείται πως δεν είχα τίποτε αλλά ο γιος μου σαν με είδε έτσι τρελάθηκε».

«Τι έχεις μάνα με ρωτάει;»

«Το κεφάλι μου γιε μου πάει να σπάσει.Φώναξε το γιατρό μας»

«Πάω μάνα αμέσως πάω».

«Ο γιατρός Φωτεινή ήταν ενημερωμένος και αλίμονο και έκανε διαφορετικά γιατί είχα πολλά να βγάλω στην φόρα για την γούνα του».

« Αλέξανδρε η μητέρα σου πέρασε μια μικρή εγκεφαλική κρίση.Άφησε την να ηρεμήσει και να ξεκουραστεί.Προς το παρόν της έδωσα ένα ηρεμιστικό ,δεν νομίζω να διατρέχει κίνδυνος να διακομισθεί στο νοσοκομείο.Άυριο θα σου πω τα υπόλοιπα».

Η φωτεινή άκουγε και ξανάκουγε και δεν πίστευε στα αυτιά της.Τόσο πανούργα πεθερά είχε;Τόσο δόλος στημένος σε βάρος του άντρα της; Αυτό ήταν κάτι που ξεπερνούσε και εκείνη ακόμα.Εντάξει είχε ονειρευτεί το γάμο της από αμοιβαίο έρωτα όχι από συμφέρον και παραίτηση.

Ένα την ενοχλούσε μόνο,πως ότι κοίταξε πάνω της η πεθερά της δεν ήταν τα νιάτα της και η ομορφιά της,αλλά οι φουσκωμένοι τραπεζικοί λογαριασμοί της κληρονομιά από τους γονείς της.

Ο Αλέξανδρος είχε διάβαζε και ξαναδιάβαζε τα ποιήματα της Δάφνης και μάτωνε η καρδιά του.Ήταν σίγουρος πως όλη αυτή η συλλογή γράφτηκε από τα δάκρυα της για εκείνον.Ήθελε  να τρέξει να την βρει να της πει όλα όσα δεν τόλμησε της πει τα χρόνια που έζησαν μαζί.Έξι χρόνια ήταν πολλά για να δέσει την ψυχή του μαζί της.Έξι χρόνια ήταν αρκετά για να καταλάβει πως η αγάπη δεν είναι τροφή που την χωνεύεις αμέσως…Είναι μια γεύση γλυκιά,σαν της σοκολάτας που θες να την απολαμβάνεις σιγά σιγά και να μην τελειώσει ποτέ.

Αποφάσισε μετά από ώρα να πάει να την βρει.Ήξερε το πατρικό της,ήξερε τα παλιά στέκια της κάπου θα την έβρισκε.

Εκείνο το μοιραίο πρωί δεν πήγε στην δουλειά.Αποχαιρέτισε την φωτεινή σαν να μην συμβαίνει τίποτα και έφυγε…Ένα φορτηγό που περνούσε με πράσινο και ένα αυτοκίνητο που πέρασε με κόκκινο συγκρούστηκαν.Όλα έγιναν σε κλάσματα δευτερολέπτου λίγα μέτρα από το σπίτι της Δάφνης.Η Δάφνη ήταν έξω στο κήπο ,άκουσε τον εκκωφαντικό θόρυβο της σύγκρουσης και έτρεξε να δει τι είχε συμβεί.

Πολύς κόσμος συγκεντρωμένος στο σημείο δεν της άφησε περιθώριο να πλησιάσει.

Μια φωνή άκουσε από δίπλα της να λέει:

«Ο Αλέξανδρος δεν είναι αυτός; ».

Η Δάφνη ένιωσε να παραλύει ακούγοντας το όνομα αυτό.Σαν τρελή παραμέρισε όλους που ήταν εκεί και πλησίασε το αυτοκίνητο.Κοίταξε μέσα και το πρώτο που είδε ήταν ένα βιβλίο μες τα αίματα.Εκείνη την ώρα οι διασώστες έπαιρναν τον οδηγό.

Κοίταξε το βιβλίο,κοίταξε τους διασώστες και είδε στα μάτια τους την απάντηση που γύρευε.

«Δεν ζει…Κρίμα νέος άνθρωπος»,ακούστηκε να λέει κάποιος.

«Μα που πήγαινε με τόση ταχύτητα μέσα στην πόλη»,κάποιος άλλος.

Δεν άντεξε αλλά σχόλια.Ήθελε από κάπου να κρατηθεί.Έσβησε αυτόματα ο ήλιος και η ανάσα της.Δεν θυμάται τίποτε άλλο.

Όταν ξύπνησε, ο Νίκος της κρατούσε το χέρι.

«Δάφνη ευτυχώς τρόμαξα».

«Νίκο πως ήρθες εδώ;»

«Σε έπαιρνα τηλέφωνο,δεν το σήκωνες πήρα τους γονείς σου και έμαθα.Λυπάμαι πολύ για αυτό που έμαθα».

«Εγώ λυπάμαι που δεν πρόλαβα να του πω πόσο τον αγαπούσα».

«Είμαι σίγουρος πως το ήξερε».

«Το ήξερε.Σε εμένα ερχόταν!»

«Πως είσαι σίγουρη;».

«Το βιβλίο μου Νίκο…γεμάτο αίματα…και ένα τριαντάφυλλο που του χα δώσει κάποτε από το κήπο μας βρέθηκε στο αυτοκίνητο…Όλα τελείωσαν Νίκο…όλα…»

«Τίποτε δεν τελειώνει Δάφνη μου».

«Οι τύψεις;Τελειώνουν οι τύψεις;»

«Γιατί το λες αυτό κοπέλα μου;»

«Γιατί εγώ θα ζω και θα ξέρω πόσο τον αγάπησα,ενώ εκείνος θα είναι νεκρός και δεν θα μάθει ποτέ ».

«Δεν το ξέρεις αυτό Δάφνη μου.Σήκω να πάμε σπίτι .Θα είμαι εγώ δίπλα σου.Θα γυρίσουμε μαζί στο Λονδίνο».

« Μαζί Νίκο!Μαζί!Φέρε μου ένα στυλό και ένα χαρτί σε παρακαλώ»:

“Ο πόνος θανάτου είναι βαρύς,
Ίσκιος ασάλευτος αιώνων.
Που να είσαι τώρα;Σε ζητώ…
Γίνηκες άνεμος θαρρώ και εγώ πια
δεν θα ξεχάσω…
Θα σε αγαπώ παντοτινά,
ακόμα
και στα αστέρια”

Στην Αθήνα μεταφέρθηκε το κοριτσάκι που δέχθηκε επίθεση από ροτβάιλερ

Στην Οφθαλμολογική Κλινική του νοσοκομείου Παίδων «Αγία Σοφία» μεταφέρθηκε αργά το βράδυ της Τέταρτης το 20 μηνών κοριτσάκι, που δέχτηκε επίθεση από ροτβάιλερ που ανήκε στην οικογένειά του στον ‘Αγιο Νικόλαο Λασιθίου. Το κοριτσάκι μεταφέρθηκε με αεροσκάφος της Πολεμικής Αεροπορίας, από το Ηράκλειο στην Αθήνα, και στη συνέχεια στο νοσοκομείο “Αγία Σοφία” προκειμένου να αντιμετωπισθεί το πρόβλημα με το αριστερό μάτι του παιδιού αφού έφερε μεγάλο και βαθύ τραύμα πάνω από το φρύδι.

Υπενθυμίζεται ότι το μόλις 20 μηνών κοριτσάκι, μετά την επίθεση μεταφέρθηκε με σοβαρά τραύματα στο νοσοκομείο του Αγίου Νικολάου και στη συνέχεια στην παιδοχειρουργική κλινική του πανεπιστημιακού νοσοκομείου ενώ κρίθηκε απαραίτητη ή μεταφορά του στην Αθήνα, κάτι που έγινε αμέσως μόλις σταθεροποιήθηκε η κατάστασή του.

Tι πραγματικά είναι ο Μινωικός υπολογιστής του Παλαικάστρου;

Την πεποίθησή του ότι οι Μίνωες είχαν μεγάλη αστρονομική γνώση εκφράζει για μία ακόμα φορά ο διδάκτορας, ερευνητής αιγαιακών γραφών Μηνάς Τσικριτσής, ο οποίος την Παρασκευή θα μιλήσει για τον Μινωικό Υπολογιστή του Παλαικάστρου, στο Παλαίκαστρο της Σητείας, σε μία προσπάθεια να ερμηνεύσει τη λειτουργία του, καθώς και τις άλλες παραστάσεις που βρέθηκαν σε δύο μήτρες το 1897.

Όπως τόνισε στο Αθηναϊκό Πρακτορείο ο δρ. Τσικριτσής μετρώντας σε κάθε παράσταση τις κουκίδες που περιβάλλουν τους πελέκεις μπορεί να γίνει ένας άμεσος συσχετισμός με την ετήσια κίνηση του Ήλιου, ώστε να γίνει κατανοητό το κοσμολογικό Μινωικό μοντέλο, με τον συμβολισμό του διπλού πέλεκυ και τον παράξενο συμβολισμό των δυο έψιλον τα οποία εμφανίζονται δίπλα από το μινωικό θρόνο αλλά και χαραγμένο στο έδαφος σε πολλές πομπικές πλάκες.

Ο συμβολισμός του διπλού πέλεκυ και του διπλού έψιλον

207240-minoikospolitismos

Ένα από τα θρησκευτικά Μινωικά σύμβολα είναι ο διπλός πέλεκυς, όπως και ο σταυρός σήμερα στον χριστιανισμό. Ο Πλούταρχος αναφέρει ότι οι «Λυδοί γάρ ‘λάβρυν’ τoν πέλεκυν ονομάζουσι» και ίσως από την λέξη Λάβρυς να προέρχεται η λέξη λαβύρινθος = οίκος του λάβρυος, σημειώνει ο δρ. Τσικριτσής.

«Ο διπλός πέλεκυς εμφανίζεται σε πολλά χάλκινα ή χρυσά ευρήματα, αλλά και ως σύμβολο από την Κρητική Ιερογλυφική γραφή με φωνητική αξία a-άλφα. Είναι πιθανόν όπως θα δειχθεί ο πέλεκυς, ως σύμβολο της κίνησης του Ήλιου, η συλλαβική τους αξία a-άλφα να είναι ακροφωνία της αιολικής λέξης α-έλιος, που σημαίνει το αντικείμενο που λάμπει και ζεστάνει, όπως ο Ευστάθιος ετυμολογεί το αέλιος από το άω τω λάμπω… και αύως Αιολικώς, … και εκ του έλη, η θερμασία, αέλιος…», τονίζει στο Αθηναϊκό Πρακτορείο ο ερευνητής.

Στο Παλαίκαστρο σε χώρο που ήταν ένα Μινωικό Χαλκουργείο – Χυτήριο, βρέθηκε και η δεύτερη πλάκα που φέρει στην μια πλευρά δύο πέλεκυς, ένα μεγάλο και ένα μικρότερο. «Μετρώντας τα ανάγλυφα στίγματα που εμφανιζόταν στην κάθε κόψη του μεγαλυτέρου, παρατηρήσαμε στο αριστερό μέρος του πέλεκυ στην κάτω κόψη να έχει 94 ανάγλυφες κουκίδες και στην άνω πλευρά 89, που προστιθέμενες δίνουν 183, η άλλη κόψη του πέλεκυ δίνει 91+91=182. Δηλαδή το σύνολο των ανάγλυφων κουκίδων μας δίνει το ηλιακό έτος 183+182= 365 ημερών. Εντός του πέλεκυ εμφανίζεται χαραγμένο και το γνωστό σύμβολο των 2 έψιλον που έχει 3 ακτίνες στην κάθε πλευρά, έτσι το σύμβολο αυτό αποτυπώνει την κίνηση του Ήλιου από τα Ηλιοστάσια στις Ισημερίες», υποστηρίζει ο δρ. Τσικριτσής.

Όπως λέει ο ερευνητής Μαθηματικός, ειδικός στην Αρχαιοαστρονομία, συνεργάτης στο Φυσικό του Πανεπιστημίου Αθηνών, από πολλούς ερευνητές το σύμβολο του πέλεκυ θεωρείται ότι είναι Ηλιακό, και μέσα από την έρευνά του επιβεβαιώνεται ότι η απεικόνισή του αποτυπώνει την κίνηση του ήλιου στα Ηλιοστάσια – τις Ισημερίες και το ηλιακό ημερολόγιο. Ακόμα και το διπλό έψιλον, όπως λέει, που ταυτίζεται με το Δελφικό σύμβολο του διπλού έψιλον, η μήτρα του Παλαικάστρου δίνει μια σημαντική ερμηνεία.

207240g-tumblr_n4qubdh4tg1twy2t0o1_400

Όπως εξηγεί ο δρ. Τσικριστής, ο μικρότερος πέλεκυς με τα 89 ανάγλυφα στίγματα που αντιστοιχεί σε 3 σεληνιακούς μήνες πιθανόν να δηλώνει την κίνηση του ήλιου από ένα ηλιοστάσιο σε μια Ισημερία. Τα συμπεράσματα αυτά εμφανίζονται και σε άλλους πελέκεις που μελετήθηκαν σε εικόνες από το Αρχαιολογικό μουσείο Ηρακλείου.

«Παρατηρούμε λοιπόν κάποιες συμπτώσεις, όπου σε μια πέτρινη μήτρα αναπαραγωγής πολλών αντιγράφων: πελέκεων, του Μινωικού Υπολογιστή εκλείψεων, του κοσμολογικού μοντέλου των Μινωιτών και της τιτανίδας Θεάς Ρέας, υπάρχουν πολλές αστρονομικές απεικονίσεις. Τελικά μία ασήμαντη για πολλούς πλάκα αν μελετηθεί και αρχαιοαστρονομικά μπορεί να δώσει πολλές πληροφορίες ενός μυστηριακού πολιτισμού που είναι ο Μινωικός», τονίζει ο δρ. Τσικριτσής.

Τα παραπάνω στοιχεία θα παρουσιαστούν και στο διεθνές συνέδριο «Η αρχαία Ελλάδα και ο σύγχρονος Κόσμος», που θα γίνει στην Αρχαία Ολυμπία από τις 28 έως τις 31 Αυγούστου. Στην αυριανή εκδήλωση του Παλαικάστρου, όπου βρέθηκαν τα σημαντικά αυτά ευρήματα, ομιλητής θα είναι και ο Καναδός αρχαιολόγος Αλεξάντερ ΜακΓκίλεβρι, ο οποίος θα μιλήσει για το περίφημο χρυσελεφάντινο αγαλματίδιο, τον «Κούρο του Παλαικάστρου», που βρέθηκε στις ανασκαφές της μινωϊκής πόλης. Το αγαλματίδιο έχει ύψος 54 εκ. και είναι σύνθετο από διάφορα υλικά όπως δόντι ιπποπόταμου, ορυκτό σερπαντίνη, ορεία κρύσταλλο, ξύλο και χρυσά επιθήματα. Θεωρείται από τα αριστουργήματα της τέχνης των Μινωϊτών.

tvxs.gr

TILT gifts: H εταιρεία σουβενίρ που ζητά να βαφτίσετε τον Κρητικό μουστακαλή της!

Ένα νέο κύμα καλλιτεχνών επανακαθορίζουν τον τρόπο που αντιλαμβανόμαστε τα σουβενίρ μετατρέποντάς τα σε αντικείμενο υψηλής αισθητικής αξίας, ανατρέποντας τα φολκλόρ στερεότυπα με πρωτότυπες δημιουργίες.

Στα πλαίσια αυτής της κίνησης πραγματοποιήθηκε για 4η συνεχή χρονιά και η έκθεση «it’s all, oh so souvenir to me!» που υποδέχεται το κοινό μέχρι τα μέσα Σεπτέμβρη στον ιδιαίτερο χώρο της ξενοδοχειακής μονάδας Concierge Athens. Ελληνικά αξιoθέατα και αγάλματα γίνονται λαχταριστά φαγώσιμα γλειφιτζούρια, σελιδοδείκτες με χωριάτικη, χταποδάκι και θαλασσινά τοπία συνοδεύουν το διάβασμα σε μια χιουμοριστική προσέγγιση της αρχαίας φιλοσοφίας που παρουσιάζεται ως φαγητό του μυαλού.

Εκεί, και ένας Θεσσαλονικιός καλλιτέχνης, ο Κώστας Χρήτης, που έχει μετατρέψει τη μορφή του κρητικού σε μια από τις χαρακτηριστικές φιγούρες της εταιρείας “TILT gifts”.

12524020_1549803178666866_7155606178687632275_n

Αναφέρει σχετικά:

“Η TILT! gifts από τη Θεσσαλονίκη ρίχνει μια λοξή ματιά στο σουβενίρ και το βλέπει αλλιώς! Σεβόμενοι την ιστορική αξία της παράδοσης, δίνουμε βάση στο σύγχρονο design και εικονογραφούμε αντικείμενα που μιλούν στο σήμερα. Δημιουργούμε σύγχρονα ελληνικά ενθύμια και κάνουμε μια αρχή για το φολκλόρ του μέλλοντός μας.

Σκοπός μας είναι η συλλογή μας να εμπλουτίζεται τακτικά, ανάλογα με τα ποικίλα ερεθίσματα που μας προσφέρει η ελληνική γεωγραφία, δημιουργώντας μια πολύχρωμη αναπαράσταση των όμορφων εικόνων της Ελλάδας.

Το ελληνικό γαλάζιο, το λαμπερό φως, η καθαρότητα του Αιγαίου, η γκροτέσκα γοητεία των ελληνικών πόλεων, η παραμυθένια αύρα των νησιών, οι μυθικές φιγούρες των ψυχών που ζουν στο χώρο αυτό αποτελούν μια αστείρευτη πηγή έμπνευσης.

Ικανοποιούμε την ανάγκη ανανέωσης του ελληνικού σουβενίρ, δίνουμε έμφαση στην ποιότητα και παράγουμε στην Ελλάδα.”

Ο Κρητικός όμως που έγινε σήμα κατατεθέν της εταιρείας δεν έχει όνομα.Έτσι, σε μια πρωτότυπη κίνηση, μέσω της σελίδας που έχει δημιουργηθει στο facebook ζητείται από τους χρήστες να τον βαφτίσουν. Όποιος επιλεγεί θα του δοθεί μια τσάντα γεμάτη δώρα!

13502101_629407353893501_1877430300183031472_n

Γράφουν σχετικά:

Κάνε LIKE, SHARE και άφησε ένα COMMENT με το όνομα που πιστεύεις πως θα ταίριαζε στον Κρητικό μας και κέρδισε μια πλήρη συλλογή από τα δώρα του κύριου TILT!

Η τυχερή ή ο τυχερός που θα βγει μέσα από κλήρωση, θα ανακοινωθεί σε αυτό το post την Κυριακή 7 Αυγούστου.

☛ Όροι συμμετοχής:

Προϋπόθεση για τη συμμετοχή στην κλήρωση είναι να ακολουθηθουν και τα τρία βήματα 1.LIKE 2.SHARE 3.COMMENT από τον κάθε ενδιαφερόμενο.

Ήδη, πολλές δεκάδες έχουν καταθέσει τις προτάσεις τους με τα ονόματα Σήφης, Μανωλιός και Μανούσος να φαίνεται ότι υπερισχύουν. Όμως, τίποτα δεν έχει τελειώσει ακόμα…

Μπείτε στη σελίδα της TILT! gifts πατώντας εδώ για να προτείνετε κι εσείς ένα όνομα και να συμμετάσχετε στην κλήρωση.

13735694_1634023596911490_6069666837867176461_o (1)

Να σημειώσουμε ότι στα πλαίσια της 4ης έκθεσης It’s all, oh so souvenir to me! υπάρχουν και άλλες δημιουργίες που αναφέρονται στην Κρήτη, όπως η δημιουργία της Νατάσσας Μαλέα με τη μολυβοθήκη Α-maze που εμπνεύστηκε από τον λαβύρινθο του βασιλιά Μίνωα.

Σχετικά αναφέρονται τα εξής:

Τόσο περίτεχνη ήταν η κατασκευή του λαβύρινθου, από τον Δαίδαλο, για λογαριασμό του μυθικού βασιλιά της Κρήτης Μίνωα, με σκοπό να απομονώσει τον Μινώταυρο, που ακόμα και ο ίδιος μετά βίας κατάφερε να ξεφύγει, μόλις ολοκλήρωσε την κατασκευή του.

Η μολυβοθήκη A-maze, εμπνευσμένη από την Ελληνική Μυθολογία, έχει ως απώτερο σκοπό, να καταπλήξει τους επισκέπτες της Ελλάδας και να εγκλωβίσει τις αναμνήσεις τους, διατηρώντας τες ζωντανές, ώστε να μην «ξεφύγουν» ποτέ.

Πρόκειται για μία χειροποίητη κατασκευή από την Νατάσσα Μαλέα, αποτελούμενη από πέντε περιστρεφόμενα επίπεδα. Λειτουργεί και σαν παιχνίδι παζλ, καθώς προκειμένου η μολυβοθήκη να είναι λειτουργική, πρέπει να σχηματιστούν οι «Ελληνικές Αξίες» που είναι γραμμένες σε κάθε πλευρά του.

Διαβάστε περισσότερα σχετικά με την έκθεση ΕΔΩ.

Φεστιβαλάκι 2016 και ετοιμάσου για πολύ…παιχνίδι

Ολοκληρώθηκε το πρόγραμμα των δράσεων στο φεστιβαλάκι 2016 που θα διεξαχθεί στον Δημοτικό κήπο της Νεάπολης το Σάββατο 30 και Κυριακή 31 του μήνα από τις 6 το απόγευμα. Βέβαια σε ένα 2ήμερο γεμάτο παιχνίδι και πολιτιστικά, αθλητικά και δημιουργικά δρώμενα με στόχο τα απιδιά δεν αποκλείονται και οι ευχάριστες εκπλήξεις της τελευταίας στιγμής.

Με πολύ κέφι και όρεξη όλοι οι φορείς που συμμετέχουν και ξεπερνούν τους 15 και οι δεκάδες εθελοντές υπόσχονται ένα διήμερο ο οποίο κανείς μα κανείς δεν θα βαρεθεί ενώ παράλληλα θα δημιουργήσει και θα φύγει γεμάτος από όμορφες  αναμνήσεις και ένα ερωτηματικό που θα λέει.. «τι; τέλειωσε κιόλας;» Δεν υπάρχει συλλογικός φορέας ή ομάδα πολιτών ή άτομα που να τους ζητήθηκε να λάβουν μέρος και να είπε όχι ενώ αρκετοί από όσους συμμετέχουν μόνοι τους θέλησαν να δηλώσουν την παρουσία τους στον καταπράσινο και δροσερό δημοτικό κήπο της πόλης που όμοιο του δεν έχει αλλού στην ανατολική Κρήτη, τόσο σε μέγεθος όσο και σε ποιότητα κατασκευής που δίνει το περιθώριο να γίνουν πάρα πολλά πράγματα ταυτόχρονα.

Σε ότι δε αφορά και την ασφάλεια είναι δεδομένη από την στιγμή που ο χώρος από μόνος του μοιάζει με μεγάλη αυλή ενώ όλες οι δράσεις που αφορούν κυρίως τα μικρότερα παιδιά γίνονται σε μέρη όπου είναι φυσικά περιφραγμένα. Σημαντική θα είναι φέτος όπως έχουμε αναφέρει ξανά και η συμμετοχή του μουσείου σχολικής ζωής και εκπαίδευσης από την Αθήνα όπου θα συμμετέχει με τέσσερεις εκπαιδευτικές  δράσεις και τρία εκπαιδευτικά προγράμματα: πιο συγκεκριμένα οι δράσεις είναι:

Το παλιό σχολείο, όπου θα κάνουμε μια βουτιά στον χρόνο και θα μάθουμε για το παλιό σχολείο. Πώς ήταν το σχολείο παλιά; Πώς μάθαιναν τα παιδιά; Ποιο ήταν το τάμπλετ της εποχής; Πώς τιμωρούσαν οι δάσκαλοι; Θα ντυθούμε μαθητές και μαθήτριες και φεύγοντας θα πάρουμε ως ενθύμιο μια παλιά σχολική φωτογραφία.

Ζωντανεύοντας τα παλιά παιχνίδια η δεύτερη δράση και απαντά στο πώς έπαιζαν τα παιδιά παλιά; Τι παιχνίδια είχαν; Πριν από πολλά πολλά χρόνια, όταν δεν υπήρχαν τηλεοράσεις, υπολογιστές και άλλα ακριβά παιχνίδια, τα παιδιά ξεχύνονταν στους δρόμους και στις γειτονιές για να παίξουν όλα μαζί…μέχρι να βραδιάσει.

Τα αγαπημένα τους παιχνίδια ήταν και τα πιο απλά, αυτά που έφτιαχναν μόνα τους! Σε αυτό το πρόγραμμα τα παιδιά θα γνωρίσουν αυτά τα παιχνίδια, τα ξεχασμένα στον χρόνο, που θα ζωντανέψουν και πάλι στη γειτονιά του Δημοτικού Κήπου Νεάπολης και στο « Φεστιβαλάκι 2016», απαντούν οι ίδιοι οι εκπαιδευτές και υπόσχονται πως στο τέλος θα φτιάξουμε τα δικά μας  παιχνίδια, θα παίξουμε όλοι μαζί και φυσικά θα τα πάρουμε μαζί μας φεύγοντας.

Ο Μίμης και η Άννα ξεπηδούν από τα παλιά αναγνωστικά ο τίτλος της τρίτης δράσης και εδώ μέσα από τα παλιά αναγνωστικά θα ζωντανέψουν οι ήρωές τους. Γιατί άραγε ήρθαν εδώ και τι έφεραν μαζί τους για εμάς; Μαζί τους θα γνωρίσουμε τα παλιά μαθητικά χρόνια μέσα από παιχνίδια και ιστορίες και θα ξεφυλλίσουμε τα αναγνωστικά των παππούδων και των γιαγιάδων μας.  Θα παίξουμε παιχνίδια και  με ομαδικές δραστηριότητες    και θα διασκεδάσουμε παρέα με τον Μίμη και την Άννα.

Και τέλος,  Φτιάχνοντας παραμύθια με τα παιδιά-με αφορμή ένα βιβλία και την τοπική ιστορία, Οι εκπαιδευτές μας προσκαλούνε σε μια ….Πειρατική Βραδιά Παραμυθιού, εμπνευσμένη από το βιβλίο “Ο Θεός Διόνυσος και οι Πειρατές” του Κώστα Στοφόρου που κυκλοφορεί από το Μουσείο Σχολικής Ζωής και Εκπαίδευσης. Θα φτιάξουμε τις δικές μας ιστορίες και θα γίνουμε ήρωες, πειρατές, μονομάχοι, νεράιδες και ξωτικά. Στη δράση θα αξιοποιηθεί η «Μάγικη Τράπουλα των Παραμυθιών» του Κώστα Στοφόρου  Όλα τα εκπαιδευτικά προγράμματα που θα υλοποιηθούν από το Μουσείο Σχολικής Ζωής και Εκπαίδευσης θα δομηθούν μέσα από τρεις φάσεις όπως μας ενημερώνουν:

α). Προσέγγιση μέσα από τις τέχνες (θεατρικό παιχνίδι, υπόδυση ρόλων, εμψύχωση κούκλας, τεχνικές εκπαιδευτικού δράματος),

β). Βιωματικές δράσεις με εργαστήρια κατασκευών (ανάλογα με το πρόγραμμα) και

γ) .Μαθαίνουμε παίζοντας.

Παιγνιώδεις δράσεις με αφορμή τα εκπαιδευτικά προγράμματα. Μόνο μια γεύση από το πρόγραμμα το οποίο δεν θα θέλει κανείς να τελειώσει, πάρτε μια ματιά τις μας περιμένει μικρούς αλλά…και μεγάλους το Σάββατο και την Κυριακή.

ΘΑΝΟΣ ΚΟΡΟΜΠΥΛΙΑΣ

ΣΑΒΒΑΤΟ 30/7

Ώρα 18:00

  • Ταξιδεύοντας με χρώματα

ΦΙΛΟΙ ΠΑΙΔΟΠΟΛΗΣ ΝΕΑΠΟΛΗΣ

  • Διαγώνισμος ευστοχίας

ΑΕΝ ΜΠΑΣΚΕΤ

  • Τουρνουά πίνγκ-πόνγκ

ΛΕΣΧΗ ΦΙΛΩΝ ΝΟΣΟΚΟΜΕΙΟΥ ΝΕΑΠΟΛΗΣ

  • ΜΙΝΙ 5 Χ 5 ΑΕΝ
  • Εργαστήρι Ζαχαροπλατικής

ΝΕΟΙ ΝΕΑΠΟΛΗΣ

  • Αναβίωση παλαιών παιχνιδιών

“Για να μαθαίνουν οι καινούριοι  και να μην ξεχνάνε οι παλιοί”

ΣΕΟ Τ.Τ. ΝΕΑΠΟΛΗΣ

  • “Θαλασσοπιτσιλιές”

ΠΑΙΔΙΚΟΣ ΣΤΑΘΜΟΣ ΝΕΑΠΟΛΗΣ

  • Επιδαπέδια Τρίλιζα

ΛΕΣΧΗ ΦΙΛΩΝ ΝΟΣΟΚΟΜΕΙΟΥ ΝΕΑΠΟΛΗΣ

  • Αναρρίχηση σε τοίχο ΚΟΥΛΟΥΓΟΥΣΙΔΗΣ
  • Ταξιδεύοντας στο χρόνο

ΜΟΥΣΕΙΟ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΖΩΗΣ

  • ΜΙΝΙ ΓΚΟΛΦ CRETE GOLF

ΚΥΡΙΑΚΗ 2/8:

Ώρα 17:30

  • Παιδικό σιρκουί (Δηλώσεις συμμετοχής 17:00 – 17:20)

ΠΟΔΗΛΑΤΙΚΟΣ ΟΜΙΛΟΣ “ΔΡΗΡΟΣ” ΝΕΑΠΟΛΗΣ

  • Τα παιχνίδια της γειτονιάς

ΚΕΝΤΡΟ ΓΙΑ ΤΟ ΠΑΙΔΙ ΚΑΙ ΤΗΝ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑ

  • Διαγώνισμος ευστοχίας

ΑΕΝ ΜΠΑΣΚΕΤ

  • ΜΙΝΙ 5 Χ 5

ΑΕΝ

  • Διελκυνστίδα

ΝΕΟΙ ΝΕΑΠΟΛΗΣ

  • Αναρρίχηση σε τοίχο

ΚΟΥΛΟΥΓΟΥΣΙΔΗΣ

  • Τσουβαλοδρομίες

ΝΕΟΙ ΝΕΑΠΟΛΗΣ

  • Τουρνουά πίνγκ-πόνγκ

ΛΕΣΧΗ ΦΙΛΩΝ ΝΟΣΟΚΟΜΕΙΟΥ ΝΕΑΠΟΛΗΣ

  • Επιδαπέδια Τρίλιζα

ΛΕΣΧΗ ΦΙΛΩΝ ΝΟΣΟΚΟΜΕΙΟΥ ΝΕΑΠΟΛΗΣ

  • Ταξιδεύοντας στο χρόνο ΜΟΥΣΕΙΟ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΖΩΗΣ
  • Κυνήγι κρυμμένου θησαυρού για ηλικίες 11-16

ΣΕΟ Τ.Τ. ΝΕΑΠΟΛΗΣ   (Δηλώσεις συμμετοχής στο τηλ: 6984304026   έως το Σάββατο 30/7      με τη λήξη της πρώτης  ημέρας του φεστιβάλ όπου θα δοθεί   και το πρώτο στοιχείο του θησαυρού)

Ακόμα συμμετέχουν:

  • Φωτογραφική Ομάδα Νεάπολης
  • Ομάδα Facepainting
  • Dj Γιώργος Περουλιός
  • Zumba Dance Show
  • Παρουσίαση: Θάνος Κορομπύλιας

“Γιορτή Πορτοκαλιού” αλλά και μνήμης το Σάββατο στο Σκινέ Χανίων

Η καθιερωμένη “Γιορτή Πορτοκαλιού” με ιστορία δεκαετιών θα πραγματοποιηθεί και φέτος στο Σκινέ Χανίων. Το διήμερο εκδηλώσεων μνήμης και πολιτισμού θα ξεκινήσει το Σάββατο 30 Αυγούστου και θα ολοκληρωθεί στις 1 Αυγούστου.

Πρόγραμμα

Σάββατο 30 Ιουλίου 2016: «Γιορτή Πορτοκαλιού 2016»

19:30 Γήπεδο Σκινέ

Αναβίωση αγωνισμάτων από τις παλαιότερες Γιορτές Πορτοκαλιού

21:00 Αίθουσα Εκδηλώσεων Περιηγητικής Λέσχης Σκινέ

• Χαιρετισμός του Αντιπεριφερειάρχη Χανίων, Απόστολου Βουλγαράκη

• Χαιρετισμός του Δημάρχου Πλατανιά, Γιάννη Μαλανδράκη

• Χαιρετισμός του Προέδρου της Περιηγητικής Λέσχης Σκινέ, Αντώνη Δασκαλάκη

• Ομιλία με τίτλο «Προοπτικές των Εσπεριδοειδών στο Νομό Χανίων», από την Χρύσα Χαριτάκη-Μακράκη, Γεωπόνο, αν. Διευθύντρια Διεύθυνσης Αγροτικής Οικονομίας και Κτηνιατρικής Π.Ε. Χανίων

• Παράθεση μπουφέ με φαγητό και εδέσματα από πορτοκάλι

22:00 Μουσικοχορευτικό Πρόγραμμα

13653205_1040087822706541_2775011003859774905_o

Με τους ΑΓΓΕΛΑΚΗ και ΣΚΕΥΑΚΗ και το Συγκρότημά τους.

Συμμετέχουν τα Χορευτικά Συγκροτήματα «ΒΙΓΛΑΤΟΡΕΣ» και «ΟΝΕΙΡΟΚΡΗΤΕΣ»

Ριζίτικο Τραγούδι: «ΚΡΗΤΙΚΕΣ ΜΑΔΑΡΕΣ»

Στο χώρο των εκδηλώσεων θα λειτουργεί Έκθεση Τοπικών Προϊόντων και Έκθεση Καλλιτεχνικών Δημιουργιών

Δευτέρα 1 Αυγούστου 2016: Σκινές, Μαρτυρικό Χωριό

19:30 Μνημείο Πεσόντων Σκινέ

• Επιμνημόσυνη Δέηση

• Χαιρετισμός του Δημάρχου Πλατανιά, Γιάννη Μαλανδράκη

• Χαιρετισμός του Προέδρου της Περιηγητικής Λέσχης Σκινέ, Αντώνη Δασκαλάκη

• Προσκλητήριο Πεσόντων

• Κατάθεση Στεφάνων

• Εθνικός Ύμνος

20:20 Ομιλία με τίτλο «75 χρόνια από τη Μάχη της Κρήτης και το Ολοκαύτωμα του Σκινέ: από τον παλλαϊκό ξεσηκωμό στον ανυποχώρητο αγώνα για ιστορική Μνήμη και Δικαιοσύνη!», από τον Αριστομένη Ι. Συγγελάκη, Διδάκτορα του Πανεπιστημίου Αθηνών, Μέλους του Εθνικού Συμβουλίου Διεκδίκησης των Οφειλών της Γερμανίας προς την Ελλάδα και της Ένωσης Θυμάτων Ολοκαυτώματος Δήμου Βιάννου

20:40 Απονομή Επάθλων στους Νικητές του Σκοπευτικού Αγώνα που διοργανώνει ο Αθλητικός Σκοπευτικός Όμιλος Χανίων στο Σκινέ, στη Μνήμη των Πεσόντων

21:00 Παράθεση παραδοσιακού κεράσματος

Σκινές Χανίων – Ένα μαρτυρικό χωριό

Ως «μαρτυρικά χωριά και πόλεις» χαρακτηρίζονται στην Ελλάδα, χωριά ή πόλεις τα οποία έχουν υποστεί μεγάλες ανθρώπινες απώλειες ή/και εκτεταμένες καταστροφές από ξένους εισβολείς ή κατακτητές σε περιόδους πολεμικών συγκρούσεων.

Ο χαρακτηρισμός αυτός γίνεται επίσημα με προεδρικό διάταγμα. Αφορά συχνότερα οικισμούς που έχουν υποστεί καταστροφές την περίοδο της Κατοχής (1941-1944). Στην Ελλάδα έχουν αναγνωριστεί σήμερα επισήμως 104 πόλεις και χωριά ως μαρτυρικά, εκ των οποίων 36 (περισσότερα από το 1/3) βρίσκονται στην Κρήτη.

Ο Σκινές αναγνωρίστηκε ως Μαρτυρικό Χωριό με το υπ’ αριθμ. 40/4 Φεβρουαρίου 2004, Προεδρικό Διάταγμα.

Με την κάθοδό του στην Κρήτη, στο τέλος της Μάχης, ο διοικητής των αλεξιπτωτιστών, αντιπτέραρχος Στιούντεντ, δεν μπορούσε να πιστέψει αυτό που έβλεπε, την πανωλεθρία της 7ης Μεραρχίας Αλεξιπτωτιστών. Διέταξε εις αντίποινα συλλήψεις στις 2 Ιουνίου 1941 και εκτελέσεις πολιτών χωρίς διαδικασίες στις περιοχές όπου διεξήχθησαν οι μάχες. Θύματα 42 Αλικανιώτες που, αφού τους έβαλαν και άνοιξαν τον ομαδικό τάφο τους μπροστά στην εκκλησία του Τιμίου Σταυρού, τους εκτέλεσαν.

Ο κύκλος του αίματος δεν έκλεισε όμως εκεί. Ο αντικαταστάτης του Στιούντεντ, στρατηγός Αντρέ, που τον διαδέχθηκε στις 7 Ιουλίου 1941, εκτελώντας διαταγές του Χίτλερ, μεθόδευσε τον τρίτο κύκλο της εκτελέσεως στην περιοχή του Δήμου Μουσούρων, την 1η Αυγούστου 1941. Θύματα 118 αθώοι πολίτες. Εκτελέστηκαν στον Κερίτη, νότια της ομώνυμης γέφυρας, εκτός από αυτούς που εκτέλεσαν στα χωριά τους, στην προσπάθειά τους να διαφύγουν.

Στον Σκινέ, η εκδίκησή τους δεν περιορίστηκε μόνο στις εκτελέσεις. Έκαψαν τα σπίτια του χωριού και στη συνέχεια, στις 7 Αυγούστου, τα ανατίναξαν και εξόρισαν τα γυναικόπαιδα, δεσμεύοντας περιουσιακά στοιχεία και τα προϊόντα του χωριού».

 

 

 

Με τη χορηγία της Ε.Ε.: 300.000.000 ευρώ από το πακέτο Γιούνκερ στη Fraport για τα 14 περιφερειακά αεροδρόμια

Η Fraport παίρνει ένα αεροδρόμιο Χανίων ανακαινισμένο από ευρωπαϊκά και ελληνικά κονδύλια. Αλλά η Ευρώπη θα χρηματοδοτήσει πλήρως τη γερμανική εταιρεία αφού θα της δώσει επιπλέον 300 εκ. ευρώ για το “πρόγραμμα αναβάθμισης και εκσυγχρονισμού” των 14 περιφερειακών αεροδρομίων, τη στιγμή που οι επενδύσεις της πρώτης τριετίας που θα έπρεπε να κάνει η Fraport ανέρχονται σε 330 εκ. ευρώ. Δηλαδή, σχεδόν το σύνολο των χρημάτων τα πληρώνει η Ευρώπη.

Πιο αναλυτικά, σύμφωνα με το newmoney.gr

Στο πακέτο Γιούνκερ με χρηματοδότηση συνολικού ύψους 300 εκ. ευρώ από την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων, εντάσσονται τα 14 Περιφερειακά αεροδρόμια, χρηματοδοτώντας μέσω του Ευρωπαϊκού Ταμείου Στρατηγικών Επενδύσεων (EFSI) το πρόγραμμα αναβάθμισης και εκσυγχρονισμού της Fraport. Το συνολικό ύψος της επένδυσης θα ανέλθει σε 400 εκ. ευρώ, παρά το γεγονός ότι με βάση τη σύμβαση οι επενδύσεις της πρώτης τριετίας έχουν υπολογιστεί στα 330 εκ. ευρώ. Τα 14 περιφερειακά αεροδρόμια είναι η δεύτερη ιδιωτική επένδυση που εντάσσεται στο νέο χρηματοδοτικό εργαλείο καθώς την Άνοιξη είχε εγκριθεί η χρηματοδότηση της αλλαντοβιομηχανίας Creta Farm με 15 εκ. ευρώ που ήταν και η πρώτη ελληνική ένταξη στο πακέτο Γιούνκερ.

Το πράσινο φως παίρνει επίσης το επενδυτικό fund Diorama του κ. Δημήτρη Δασκαλόπουλου με 20 εκ.ευρώ ενώ αντίστοιχα, εγκρίθηκε και η χρηματοδότηση μέσω της Εθνικής Τράπεζας μικρομεσαίων επιχειρήσεων συνολικού ύψους 200 εκ. από τα οποία το προτεινόμενο δάνειο είναι 150 εκ. ευρώ.

Η Fraport, το τελευταίο διάστημα βρίσκεται στο στάδιο της στελέχωσης της θυγατρικής της στην Ελλάδα, με στόχο η συμφωνία για την παραχώρηση να έχει υπογραφεί μέχρι τα τέλη του έτους. Οι παρεμβάσεις στα αεροδρόμια προβλέπεται να ξεκινήσουν από την πρώτη χρονιά που θα αναλάβει τη διαχείρισή τους.

Όπως έχει ανακοινωθεί από το διευθύνοντα σύμβουλο κ. Dr Schulte, το σύνολο των επενδύσεων θα είναι πάνω από τις αρχικές εκτιμήσεις (330 εκ.ευρώ), καθώς υπάρχουν αεροδρόμια που θα χρειαστούν επέκταση αεροσταθμού ή αεροδιαδρόμου.

Στα έργα αναβάθμισης περιλαμβάνονται επίσης οι εγκαταστάσεις χωρητικότητας των αεροσταθμών, ποιότητας υπηρεσιών, αλλά και θέματα που συνδέονται με την ασφάλεια ώστε τα ελληνικά αεροδρόμια να πληρούν τα διεθνή στάνταρς. Το δάνειο από τον EFSI δεν είναι το μόνο που θα συνάψει η Fraport. Το επόμενο μεγάλο βήμα θα είναι η εξασφάλιση κεφαλαίων για την καταβολή του εφάπαξ τιμήματος του 1,1 δις, ευρώ για την παραχώρηση για 40 χρόνια των 14 αεροδρομίων.

NewMoney.gr

Business Insider: Στην Κρήτη ένα από τα 25 πιο πολυτελή σπίτια που μπορείτε να νοικιάσετε για τις διακοπές

Ολοένα και περισσότεροι παραθεριστές, επιλέγουν να νοικιάσουν ένα σπίτι, αντί δωμάτιο ξενοδοχείου, για τις διακοπές τους.

Κάποιοι από αυτούς, που έχουν βέβαια την οικονομική δυνατότητα, προτιμούν μία εντυπωσιακή βίλα, με πισίνα, γήπεδο του τένις, ή αμέτρητα δωμάτια. Για αυτό τον λόγο το Business Insider παρουσίασε τα 25 πολυτελέστερα σπίτα που μπορεί να νοικιάσει κάποιος για τις διακοπές του.

Η επιλογή έγινε από το HomeToGo, μία μηχανή αναζήτησης για ενοικίαση σπιτιών για διακοπές και στη λίστα βρίσκεται και μία βίλα στην Κρήτη.

Πρόκειται για την Blue Key Villa, κοντά στο χωριό Αγία Πελαγία, όπου η διαμονή κοστίζει 682 δολάρια τη βραδιά.

Δείτε μερικά ακόμη από τα πιο πολυτελή σπίτια για διακοπές, σύμφωνα με το HomeToGo

Βαλένθια, Casa Paris, 1.603 δολάρια η βραδιά

Λοκάρνο, Ελβετία, Brione Sopra Miniusio, 287 δολάρια η βραδιά

Σπλιτ, 1.731 δολάρια η βραδιά

Manoir de Bury, βόρεια του Παρισιού, 1.084 δολάρια η βραδιά

La Calma, Κανάρια, 683 δολάρια η βραδιά

Πρίμοστεν, Κροατία, 696 δολάρια η βραδιά

Σίμπενικ, Κροατία, 607 δολάρια η βραδιά

Haus Merapeak, Ζέρματ, Ελβετία, 1.116 δολάρια η βραδιά

Ντουμπρόβνικ, Κροατία, 679 δολάρια η βραδιά

Chateau Beausaint, Λουξεμβούργο, 390 δολάρια η βραδιά

Φωτογραφίες: Interhome

iefimerida.gr