16.8 C
Chania
Thursday, April 25, 2024

Πατριάρχης Αλεξανδρείας: ”Να μιλήσουμε απλά στο λαό” – Αδιανόητο σήμερα με τον κόσμο να βασανίζεται να θέτουμε θέματα ποιος κάθεται και πού

Ιστορικές οι στιγμές για την Κρήτη, τους πολίτες και την ίδια την Εκκλησία η Πανορθόδοξη Σύνοδος , επισημαίνει σήμερα στο Ράδιο 9,84 ο Πατριάρχης Αλεξανδρείας και Πάπας Πάσης Αφρικής κ.κ Θεόδωρος .

Μίλησε για την απαιτούμενη συνοχή των Ορθόδοξων Εκκλησιών μακριά από πολιτικά -εθνοφυλετικά συμφέροντα και έφερε ως παράδειγμα την Καθολική Εκκλησία και τον Πάπα Φραγκίσκο.

Είναι αδιανόητο είπε , την τελευταία στιγμή προσωπικές βλέψεις και πικρίες για τις Συνοδικές ιστορικά παραδεκτές θέσεις των πρωταγωνιστικών ρόλων συντονισμού που έχει το Οικουμενικό Πατριαρχείο , κάποιοι να μην έρχονται στην Πανορθόδοξο , παρότι είχε αποφασιστεί ομόφωνα.

Εκτίμησε ότι η Βουλγαρία δύσκολα θα αλλάξει την απόφαση της, σε αντίθεση με τις 3 άλλες Εκκλησίες που δεν έχουν πει το οριστικό όχι.

Αδιανόητο πρόσθεσε ο Πατριάρχης Αλεξανδρείας, σήμερα με τον κόσμο να βασανίζεται να θέτουμε θέματα ποιος κάθεται και πού και δύσκολο για όποια Εκκλησία πει Όχι να ανακαλέσει την απόφαση της.

Ανέφερε ότι οι ιεράρχες πρέπει να ανοίξουν την ατζέντα με το προσφυγικό και εκδήλωσε την πρόθεση να επισκεφθεί μετά την ολοκλήρωση της Συνόδου τη Λιβύη.

Κάλεσε τέλος όσους ιεράρχες εκφράζουν απόψεις περί ανωτερότητας κάποιων λαών, να αφήσουν τα χρυσοποίκιλτα στασίδια τους και να επισκεφτούν την Αφρική για να καταλάβουν το νόημα του «φτωχού» και «ταπεινού» Χριστού.

 

Εγκαίνια νέου χώρου για τη Λέσχη Αναιρέσεις στα Χανιά | Φωτός

Από τη δημιουργία της τρία χρόνια πριν, η Λέσχη Αναιρέσεις στα Χανιά, είχε σκοπό να δημιουργήσει “ένα σημείο αναφοράς στην πόλη”, με διαρκή παρέμβαση σε ζητήματα θεωρίας, πολιτισμού, ιστορίας και πολιτικής. Με προσπάθειες όπως, η ομάδα “Γραφιστική από «τα κάτω»” και το “Μαρξιστικό Εργαστήρι”, βραδιές κινηματογράφου και μέρες με συλλογική κουζίνα, κατάφερε να στεγάσει μια σειρά δραστηριοτήτων ώστε να συμβάλλει, όπως αναφέρει σε σχετικό δελτίο τύπου, “στην καλλιέργεια του πνεύματος αλληλεγγύης, της συλλογικότητας, της νέας εργατικής ηθικής και του νεολαιίστικου ριζοσπαστισμού”.

Το Σάββατο 11 Ιούνη, η λέσχη επιστρέφει στο νέο της χώρο, Νεάρχου 39, μετά από μια εξάμηνη προσπάθεια σκληρής δουλειάς και με πολύ μεράκι από τους δημιουργούς της.

Πρόγραμμα εγκαινίων:

20:00 | Προβολή ταινίας “Ludlow, οι Έλληνες στους Πολέμους του άνθρακα”

23:00 | Πάρτυ

Γράφουν σχετικά σε δελτίο τύπου:

Στόχος των λεσχών «Αναιρέσεις» που λειτουργούν σε πολλές περιοχές της χώρας που δημιουργούνται ύστερα από πρωτοβουλία μελών της «νεολαίας Κομμουνιστική Απελευθέρωση», του «Νέου Αριστερού Ρεύματος» (συμμετέχουν στην ΑΝΤΑΡΣΥΑ) και ευρύτερου δυναμικού νεολαίας και εργαζομένων της κάθε πόλης, είναι να αποτελέσουν «σημεία συνάντηση των πιο ανήσυχων ρευμάτων της αντικαπιταλιστικής, κομμουνιστικής πολιτικής θεωρητικής αναζήτησης, της κριτικής και της ριζοσπαστικής θεωρίας. Ένα ζωντανό εργαστήρι ανταλλαγής, επεξεργασίας, συγκρότησης και εξόρμησης των επαναστατικών ιδεών, ένα εργαστήρι συλλογικής οργάνωσης και αξιοποίησης του ελεύθερου χρόνου αλλά και ένα χώρο για να στεγάσει τις συναντήσεις μας, τον καφέ, το ποτό, τις συζητήσεις και την -εναλλακτική στο κυρίαρχο μοντέλο- ψυχαγωγία μας. Ένα χώρο που θα ενώνει τη γνώση με τη διασκέδαση μετατρέποντας ταυτόχρονα τη διασκέδαση σε εμπειρία μάθησης, δίνοντας στη γνώση μια διασκεδαστική διάσταση».

*στο χώρο θα λειτουργήσει και βιβλιοπωλείο, με τίτλους από εκδόσεις ΚΨΜ και Σύγχρονη Εποχή

Δείτε και σχετικές φωτός:

 

Καταγγελία Βελγίου: Η Γερμανία δίνει συντάξεις σε πρώην συνεργάτες των Ναζί!

Σε καταγγελία ότι η Γερμανία χορηγεί μέχρι και σήμερα συντάξεις σε πρώην συνεργάτες του Γ’ Ράιχ, προχώρησαν Βέλγοι επιζήσαντες του Β’ Παγκοσμίου Πολέμου και διωγμένοι από τους Ναζί.

Ο υπουργός συντάξεων της βελγικής κυβέρνησης, Ντάνιελ Μπακελάιν από την πλευρά του δήλωσε μέσω εκπροσώπου του στο BBC ότι συμμερίζεται αυτή την αγανάκτηση. Ωστόσο, αποδίδουν ευθύνες στη γερμανική κυβέρνηση που είναι αρμόδια για τις πληρωμές.

Το αίτημα για να σταματήσουν οι πληρωμές γερμανικών συντάξεων είναι μια πρωτοβουλία από την Ομάδα Μνήμης (Memorial Group) των Βέλγων που επιβίωσαν των στρατοπέδων συγκέντρωσης και που θέλουν το σύγχρονο Βέλγιο να μη χάσει τη μνήμη των χρόνων της γερμανικής κατοχής. Αυτό που επίσης ζητούν είναι η σύσταση μιας διακυβερνητικής βελγο-γερμανικής επιτροπής που θα διερευνήσει την υπόθεση και θα αποκαλύψει τους παραλήπτες των προνομιών.

«Είναι θλιβερό. Το Βέλγιο δεν έχει πρόσβαση σε τέτοιες ενημερώσεις ή δεν θέλει να έχει. Αυτό που δεν μπορώ να κατανοήσω είναι πως η σημερινή Ευρώπη, το Βέλγιο και η Γερμανία δεν μπορούν να ελέγξουν τα άτομα που χρηματοδοτούν», αναφέρει στο BBC o πρόεδρος της ομάδας, Πιέτερ Πωλ Μπάτεν.

Σύμφωνα με τον Μπάτεν, που επέζησε από το στρατόπεδο συγκέντρωσης Μπούχενβαλντ, ο Χίτλερ έδωσε το 1941 στους Βέλγους συνεργάτες του ναζιστικού καθεστώτος τη γερμανική υπηκοότητα. Για αυτό το λόγο δεν είναι γνωστό αν αυτά τα άτομα ζουν στο Βέλγιο ή στη Γερμανία, σήμερα.

Αυτό που ζητά το Βέλγιο είναι να ληφθούν μέτρα για να σταματήσουν οι πληρωμές συντάξεων και επιδομάτων που λαμβάνουν οι εν ζωή συνεργάτες του ναζιστικού καθεστώτος.

Το 1945, μετά την πτώση του Χίτλερ στη μάχη του Βερολίνου, 57.000 Βέλγοι καταδικάστηκαν για συνεργασία με τους Ναζί. Πολλοί είχαν στρατολογηθεί από τους SS και στις γερμανικές ένοπλες δυνάμεις της Βερμάχτ (Wehrmacht). Τα εγκλήματα που διεπράχθησαν εκείνη την περίοδο, έχουν γραφεί στην ιστορία.

Το ζήτημα της καταβολής επιδομάτων από τη γερμανική κυβέρνηση σε πρώην Βέλγους συνεργάτες των ναζί είχε τεθεί και το 2012, με ερώτηση στο κοινοβούλιο.

Τότε η γερμανική κυβέρνηση είχε δηλώσει πως δεν μπορεί να επιβεβαιώσει τον αριθμό των Βέλγων πρώην συνεργατών των ναζί που φέρονται να λαμβάνουν σύνταξη από τη Γερμανία. Επίσης είχε τονίσει πως για να διαπιστωθεί πόσοι ήταν αυτοί «οι συνεργάτες» που υπηρετούσαν στα στρατιωτικά τμήματα των Ναζί θα πρέπει να γίνει διεξοδική έρευνα σε κάθε φάκελο ξεχωριστά. Όμως οι φάκελοι αυτοί ανήκουν σε διαφορετικές περιφερειακές αρχές της Γερμανίας.

Κυρίτσης: Έχει τρωθεί η αξιοπιστία της κυβέρνησης – «Άλλα λόγια ν’ αγαπιόμαστε» η Συνταγματική Αναθεώρηση

Άρθρο – φωτιά του Γιώργου Κυρίτση κατά της κυβέρνησης, ο οποίος χαρακτηρίζει “άλλα λόγια ν’αγαπιόμαστε” τη συζήτηση για την  συνταγματική αναθεώρηση και κατηγορεί την κυβέρνηση της Αριστεράς για “απουσία αφήγησης”, “θολή αναπτυξιολογία” αλλά και “νεοφιλελεύθερη αντίληψη”. Ο εκπρόσωπος του Συντονιστικού Οργάνου για το προσφυγικό αφήνει βαρύατατες αιχμές κατά της κυβέρνησης, της οποίας είναι μέλος, λέγοντας ότι “η αξιοπιστία της έχει τρωθεί”, προειδοποιώντας ότι δεν πρέπει να υποτιμούν τις δυνατότητες του αστικού μπλοκ….

Ο εκπρόσωπος του Συντονιστικού για το προσφυγικό, που πρόσφατα ορκίστηκε βουλευτής, παρενέβη μέσω της ιστοσελίδας της ομάδας των 53, commonality.gr,  μια ημέρα μετά τη συνεδρίαση της Πολιτικής Γραμματείας, και μεταξύ άλλων επισήμανε ότι έχει τρωθεί η αξιοπιστία της κυβέρνησης και πως «πρωτοβουλίες όπως η συνταγματική αναθεώρηση είναι άλλα λόγια ν’ αγαπιόμαστε» και σχολιάζει ότι «αν ρωτήσει κανείς έναν εργαζόμενο στη σημερινή εργασιακή ζούγκλα αν θέλει αναθεώρηση του Συντάγματος θα σου πει «νταξει, οκ, αλλά προτιμάω να λειτουργήσει αποτελεσματικά η Επιθεώρηση Εργασίας».

Ο Γ. Κυρίτσης εκφράζει επίσης την αντίθεσή του στην αμνήστευση στελεχών του ΤΑΙΠΕΔ, αφήνοντας και πάλι αιχμές για κυβερνητικούς χειρισμούς λέγοντας: «Το προσφυγικό, το Brexit, η κατάσταση στη Γαλλία, οι ισπανικές εκλογές, η διάσταση με το ΔΝΤ δημιούργησαν μια νέα συνθήκη, έστω προσωρινή, την οποία η Αθήνα θα μπορούσε να έχει διαβάσει πιο δυναμικά και να μη σκέφτεται υπό το σοκ της περυσινής εξέλιξης. Παραδείγματος χάριν, η ιταμή απαίτηση των δανειστών για αμνήστευση των μη Ελλήνων στελεχών του ΤΑΙΠΕΔ έπρεπε να έχει καταγγελθεί με έμφαση και σε υψηλό επίπεδο ως αποικιακού τύπου επιβολή ετεροδικίας σε κράτος-μέλος».

Ένα ακόμα αξιοπρόσεκτο σημείο της παρέμβασής του είναι το σχόλιο ότι «οι λόγοι για τους οποίους η αξιοπιστία της κυβέρνησης έχει μειωθεί είναι η αποτυχία της να αντισταθεί στην επικοινωνιακή υπεροπλία του αντίπαλου μπλοκ, η ενοχική στάση και συμπεριφορά των στελεχών της αλλά και του κόσμου του ΣΥΡΙΖΑ, η απουσία αφήγησης που να αφορά τις κοινωνικές της αναφορές και η αντικατάσταση της ανάλυσης με τα εργαλεία της Αριστεράς από μια θολή αναπτυξολογία που συγκινεί μόνον όσους εκ των αντιπάλων της έχουν πειστεί ότι η παρούσα κυβέρνηση θα παραμείνει επί μακρόν».

Αναλυτικά το άρθρο του Γ. Κυρίτση έχει ως εξής:

Δεν υπάρχει αμφιβολία ότι αν η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ δεν είχε κατορθώσει να παραμείνει στην εξουσία, τα πράγματα θα ήταν πολύ χειρότερα και για τις λαϊκές τάξεις στην Ελλάδα και για τις δυνάμεις της Αριστεράς σε ολόκληρη την Ευρώπη. Αυτό όμως δεν σημαίνει ότι τα πράγματα πηγαίνουν καλά ή τουλάχιστον όσο καλά θα μπορούσαν να πηγαίνουν. Υπάρχουν αντικειμενικές δυσκολίες, αλλά υπάρχουν και υποκειμενικές αδυναμίες τις οποίες δεν μπορούμε να παραγνωρίζουμε. Η Ελλάδα είναι χώρα με μικρό στρατηγικό βάθος, αυτό σημαίνει ότι δεν μπορεί να παραχωρεί έδαφος επί μακρόν για να κερδίσει χρόνο – δεν είναι Ρωσία με Ναπολέοντα ούτε ΕΣΣΔ στον Β΄ ΠΠ. Αυτό η κυβέρνηση πρέπει να το έχει στο μυαλό της.

Η συγκυρία του 2015 δεν έχει καμία σχέση με αυτή του 2016. Επιγραμματικά και ενδεικτικά μπορεί να αναφέρει κανείς ότι: Ενώ πέρυσι η διαπραγμάτευση μεταξύ κυβέρνησης και δανειστών για καθαρά πολιτικούς λόγους επιδιωκόταν από τους δανειστές να αποτύχει, φέτος ήδη εδώ και δύο μήνες, ο πιο «σκληρός παίκτης» δηλ. ο Βόλφγκανγκ Σόιμπλε έχει καθησυχάσει δημοσίως ότι «δεν προβλέπεται ελληνική κρίση». Η αλλαγή στάσης έχει να κάνει με το ότι, ενώ πέρυσι έπρεπε «να γδάρουν τον ΣΥΡΙΖΑ και να ανεμίζουν το τομάρι του στους Podemos», φέτος οι ίδιοι έκριναν ότι δεν υπάρχει περιθώριο αποσταθεροποίησης στην ευρωζώνη. Το προσφυγικό, το Brexit, η κατάσταση στη Γαλλία, οι ισπανικές εκλογές, η διάσταση με το ΔΝΤ δημιούργησαν μια νέα συνθήκη, έστω προσωρινή, την οποία η Αθήνα θα μπορούσε να έχει διαβάσει πιο δυναμικά και να μη σκέφτεται υπό το σοκ της περυσινής εξέλιξης. Παραδείγματος χάριν, η ιταμή απαίτηση των δανειστών για αμνήστευση των μη Ελλήνων στελεχών του ΤΑΙΠΕΔ έπρεπε να έχει καταγγελθεί με έμφαση και σε υψηλό επίπεδο ως αποικιακού τύπου επιβολή ετεροδικίας σε κράτος-μέλος. Θα είχε ενδιαφέρον να ακούσουμε την απάντηση των θεσμών, λίγες εβδομάδες πριν το βρετανικό δημοψήφισμα.

Επίσης, ενώ πέρυσι η νέα τότε κυβέρνηση είχε μια πρωτοφανή λαϊκή υποστήριξη, φέτος η αξιοπιστία της έχει τρωθεί με αποτέλεσμα ακόμα και οι επιτυχίες της – που αναμφισβήτητα υπάρχουν‒ να μην αναγνωρίζονται ως τέτοιες, ιδίως από τις κοινωνικές τάξεις και τα κοινωνικά στρώματα που θέλει να εκφράσει. Οι λόγοι για τους οποίους η αξιοπιστία της κυβέρνησης έχει μειωθεί είναι η αποτυχία της να αντισταθεί στην επικοινωνιακή υπεροπλία του αντίπαλου μπλοκ, η ενοχική στάση και συμπεριφορά των στελεχών της αλλά και του κόσμου του ΣΥΡΙΖΑ, η απουσία αφήγησης που να αφορά τις κοινωνικές της αναφορές και η αντικατάσταση της ανάλυσης με τα εργαλεία της Αριστεράς από μια θολή αναπτυξολογία που συγκινεί μόνον όσους εκ των αντιπάλων της έχουν πειστεί ότι η παρούσα κυβέρνηση θα παραμείνει επί μακρόν.

Το είδος της ανάπτυξης που υποχρεώνεται σήμερα η κυβέρνηση να επιδιώξει, εάν δεν συνοδευτεί από παράπλευρα άμεσα οφέλη για τα λαϊκά στρώματα, είναι δώρον άδωρο. Η αφήγηση πρώτα να μεγαλώσει η πίττα και μετά να διανεμηθεί είναι τόσο νεοφιλελεύθερη αντίληψη –τρικλ ντάουν εκονομικς‒ που έχει καταγγελθεί ακόμα και από το ΔΝΤ. Το αίτημα της αναδιανομής σε μια χώρα με τόσο μαύρο συσσωρευμένο πλούτο, δεν μπορεί παρά να είναι σημαία για μια κυβέρνηση της Αριστεράς

Τα προβλήματα της καθημερινότητας είναι τόσο μεγάλα που καμία θεσμική τομή, ιδίως στη σφαίρα της «υψηλής πολιτικής», δεν μπορεί να τα επηρεάσει ή έστω να τα διασκεδάσει. Πρωτοβουλίες όπως η συνταγματική αναθεώρηση είναι άλλα λόγια ν’ αγαπιόμαστε. Μια χαρούλα είναι το Σύνταγμα, τηρουμένων των αναλογιών και συσχετισμό για προοδευτική αναθεώρηση δεν έχουμε, κινδυνεύουμε να πάμε προς τα πίσω και μάλιστα σε καταστάσεις προ του 1986 ή να κληθούμε να συνταγματοποιήσουμε νεοφιλελεύθερες ιδεοληψίες. Αν ρωτήσει κανείς έναν εργαζόμενο στη σημερινή εργασιακή ζούγκλα αν θέλει αναθεώρηση του Συντάγματος θα σου πει «νταξει, οκ, αλλά προτιμάω να λειτουργήσει αποτελεσματικά η Επιθεώρηση Εργασίας».

Επί χρόνια ο συριζαϊκός διάλογος περιστρεφόταν γύρω από την εμπειρία της Λατινικής Αμερικής με την ιδιαιτερότητα μάλιστα ο ΣΥΡΙΖΑ όταν ήταν αντιπολίτευση να αντλεί έμπνευση από αριστερές δυνάμεις που ήταν στην κυβέρνηση. Σήμερα που ο ΣΥΡΙΖΑ είναι κυβέρνηση δεν φαίνεται να βγάζει τα δύο βασικά συμπεράσματα που προκύπτουν από την κυβερνητική εμπειρία στη Βενεζουέλα, τη Βραζιλία και την Αργεντινή, κυρίως τις δύο πρώτες: 1. Οι κυβερνήσεις της Αριστεράς πολεμιούνται από το σύστημα αστική αντιπολίτευση-coprorate media, με το πρόσχημα της διαφθοράς και με όχημα τη μεσαία τάξη, αφού η υποστήριξη από λαϊκά στρώματα αδρανοποιηθεί λόγω πολιτικών λιτότητας. 2. Οι αριστερές κυβερνήσεις συγκροτούν από τις λαϊκές τάξεις ένα «στρατό φτωχών» έτοιμο να υπερασπιστεί τις κατακτήσεις του και την κυβέρνηση που τους βοήθησε να τις επιτύχουν έναντι των ελίτ. Να μην υποτιμάμε, λοιπόν, τις δυνατότητες του αστικού μπλοκ. Κανείς δεν μπορεί να φανταστεί πού μπορεί να φτάσει μια διαχρονική ελίτ όταν έχει μείνει ενάμιση χρόνο με την κουτάλα στο χέρι.

Να τα σκεφτόμαστε αυτά, καθώς η ανηφόρα είναι μπροστά μας και όχι πίσω μας.

newpost.gr

 

Παλαιστίνη… “Μην κλαίτε για μένα”, “το μήλο της έριδος”

Ραμάλα – Παλαιστίνη: Αποστολή Βαγγέλης Πάλλας – Δημοσιογράφος I.J.F.

Από 29 Μαΐου 2016 έως 5 Ιουνίου 2016, πραγματοποιήθηκε στην Παλαιστίνη επίσκεψη δημοσιογράφων από 3 χώρες Ελλάδα – Κύπρο – Σλοβενία με πρωτοβουλία της Ε.Ε.

Η Παλαιστίνη περιέχει μια ποικιλόμορφη τοπογραφία, και χωρίζεται γεωγραφικά σε τέσσερις περιοχές, συγκεκριμένα την παραλιακή γραμμή, τους λόφους και τα όρη (τα βουνά της Γαλιλαίας, της Ναμπλούς, της Ιερουσαλήμ, και της Χεβρώνας) και την κοιλάδα (Κοιλάδα του Ιορδάνη). Το Λιβάδι του Bin Amer βρίσκεται ανάμεσα στα βουνά της Ναμπλούς και της Γαλιλαίας και περνά μέσα από το όρος Carmel, το οποίο εκτείνεται από τα βουνά της Ναμπλούς στα βορειοδυτικά προς την παράκτια πεδιάδα. Στο μακρινό νότο, υπάρχει η έρημος Νεγκέβ. Το υψόμετρο κυμαίνεται από 417 μέτρα κάτω από τη στάθμη της θάλασσας στη Νεκρά Θάλασσα, που είναι το χαμηλότερο σημείο στον κόσμο, με 1204 μέτρα πάνω από την επιφάνεια της θάλασσας στην κορυφή του βουνού Jarmaq.

Η αποστολή είχε έδρα την Ραμάλα. Χτισμένη σε σειρά λόφων, βρίσκεται περίπου 16 χιλιόμετρα βόρεια της Ιερουσαλήμ. Η Ραμάλα είναι γνωστή ως «η νύφη της Παλαιστίνης» και είναι χτισμένη περίπου 900 μέτρα πάνω από το επίπεδο της θάλασσας. Επιπλέον στη Ραμάλα έχει έδρα η Παλαιστινιακή αρχή. Η Ραμάλα είναι το κορυφαίο κέντρο οικονομικής και πολιτικής δραστηριότητας. Αποτελεί το σπίτι πολλών δημοφιλών παλαιστινίων ακτιβιστών, ποιητών, καλλιτεχνικών και μουσικών.

Κάθε χρόνο στις 14 Μαΐου το Κράτος του Ισραήλ γιορτάζει την γέννηση του. Αυτό αποφάσισε (το Μάιο του 1948) ο ΟΗΕ πως θα ήταν το μέλλον της ιερής γης τριών θρησκειών. Η απόφαση είχε ληφθεί από τις 29 Νοεμβρίου του 1947 σε μια συνέλευση του ΟΗΕ, με πλειοψηφία των δυο τρίτων των μελών του.

Οι Ισραηλίτες με μια απόφαση βρέθηκαν σε μια γη που δεν κόπιασαν να την αποκτήσουν με χωράφια ελιών και αμπελιών που δεν φύτευσαν και σε σπίτια που δεν έχτισαν.

Από την έρημο Νέγκεβ ως το Τελ Αβίβ, από την Χάιφα και την Γιάφα ως την Ραμάλα, οι Παλαιστίνιοι κοιμήθηκαν σε μια χώρα και το πρωί ξύπνησαν σε μια άλλη. Από δω και πέρα στην Παλαιστίνη θα ακουγόταν μόνο ο θόρυβος του ανέμου του μίσους.

Untitled

Ωστόσο οι πρώτοι Εβραίοι που πάτησαν τα πόδια τους στην Παλαιστίνη ήταν ο στρατός των 30.000 ανδρών που εκπαιδεύτηκαν και εξοπλίστηκαν από την Βρετανία. Και ήταν ο μυστικός σιωνιστικός στρατός του Feivel Polkes που ονομάζονταν «Haganah»  δηλαδή «Άμυνα», που τώρα είχε αγαθές σχέσεις με τους Βρετανούς, με αποστολή να προστατεύσουν τους Εβραίους μετανάστες που θα έφταναν στην Παλαιστίνη. Λίγες βδομάδες μετά υπήρχε σχεδόν ένα εκατομμύριο, εκδιωγμένοι Παλαιστίνιοι από τις εστίες τους και πάνω από πεντακόσια χωριά κατεστραμμένα. Μια χώρα άλλαξε «ιδιοκτησία» στο όνομα της βίβλου και ως δικαιολογία φέρει την σφαγή από τον Γερμανικό φασισμό.

Οι Παλαιστίνιοι πριν από 68 χρόνια κλήθηκαν να πληρώνουν ένα χρέος που δημιούργησε η καρδιά της Ευρώπης.

Και αρνήθηκαν να τους κλέψουν να τους ταπεινώσουν να τους διώξουν.

«Το μεγαλύτερο έγκλημα που ένας άνθρωπος μπορεί να διαπράξει, όποιος και να’ναι αυτός, είναι να πιστέψει, έστω και για ένα μόνο λεπτό, ότι οι αδυναμίες και τα λάθη των άλλων του δίνουν το δικαίωμα να υπάρχει εις βάρος τους και ότι δικαιώνουν τα δικά του λάθη και εγκλήματα»

Ghassan Kanafani, Επιστρέφοντας στη Χάιφα και άλλες ιστορίες.

Στην Παλαιστίνη εδώ και εκατοντάδες χιλιάδες χρόνια ήταν εγκατεστημένοι Αραβικοί πληθυσμοί που θεωρούσαν αυτή τη γη πατρίδα και στην οποία ήθελαν και θέλουν να ζουν. Στην ίδια γη ζούσε μια μειοψηφία Εβραίων που επίσης θεωρούσε αυτήν τη γη πατρίδα. Αλλά μόνο η αριθμητική αύξηση των Εβραίων της Παλαιστίνης  μπορούσε να κάνει τους Άραβες να αναλογιστούν την κατάσταση και να αναγνωρίσουν τους Εβραίους (λαός διασκορπισμένος σε όλο τον κόσμο) όχι ως θρησκευτική μειοψηφία, που ζούσε σε ένα status quo που είχε χαρακτήρα δημογραφικής κυριαρχίας καθαρά αραβικής, αλλά ως ανεξάρτητο λαό. Με πιο τρόπο όμως θα γινόταν αυτό; Με δικαιοσύνη ή με δύναμη; Αποφασίστηκε η δύναμη διότι έτσι θα αποσπούσαν μεγαλύτερο μερτικό.

2

 

Χαρακτηριστικό το απόσπασμα από τα απομνημονεύματα του Νταβίντ Μπεν Γκουριον:

«Πρέπει να κάνουμε τα πάντα για να βεβαιωθούμε ότι οι Παλαιστίνιοι δεν θα ξαναρθούν ποτέ. Οι γέροι θα πεθάνουν και οι νέοι θα ξεχάσουν».

Παλαιστίνιοι, ενός τμήματος του παλαιστινιακού λαού, απέφυγαν την απέλαση  και έγιναν πολίτες του Ισραήλ, που υφίστανται όμως διακρίσεις από το νόμο και τις συνήθεις πρακτικές του Ισραήλ. Το κράτος του Ισραήλ επιμένει σε μέτρα που αποσκοπούν στην εκδίωξη τους. Τον τελευταίο καιρό τα μέτρα αυτά επικεντρώνονται στο σχέδιο Πράουερ για τη Νεγκέβ, το οποίο παραπέμπει στο σχέδιο του 1970 για εξιουδαϊσμό  της Γαλιλαίας, και στα γεγονότα της Ημέρας της Γης (30 Μαρτίου 1976).

Ένα άλλο τμήμα του παλαιστινιακού λαού, στα εδάφη που το Ισραήλ κατέλαβε το 1967, ζει ως επί το πλείστον υπό στρατιωτικό καθεστώς. Οι ισραηλινές στρατιωτικές αρχές έχουν πολύ μεγαλύτερη ελευθερία δράσης  εκτοπίζοντας τους Παλαιστίνιους ή συγκεντρώνοντάς τους σε θύλακες  μέσα στην ισραηλινή επικράτεια. Επίσης, το Ισραήλ αυξάνει σταδιακά τις κατασχέσεις της γης των Παλαιστινίων, εμποδίζει την ατομική και συλλογική τους οικονομική ανάπτυξη, αρνείται την ελεύθερη κυκλοφορία τους, τη συνάθροιση και τον λόγο και καταστέλλει με  διάφορα μέσα την αντίστασή τους στον συνεχιζόμενο εποικισμό και την κατοχή. Ωστόσο, πρέπει να σημειωθεί ότι στην Παλαιστίνη υπάρχουν δύο ξεχωριστές οικονομίες: οι Παλαιστίνιοι στις περιοχές του 1948 έχουν ενσωματωθεί πλήρως στην ισραηλινή οικονομία – ως εργαζόμενοι με διακρίσεις στους μισθούς και ως κάτοικοι πόλεων και  χωριών που πάσχουν από υπο-ανάπτυξη,  και ένα σημαντικό μέρος των Παλαιστινίων στη Δυτική Όχθη εργάζονται για ισραηλινά αφεντικά ή για τοπικές εμπορικές επιχειρήσεις, που πωλούν τα προϊόντα τους στην αγορά του Ισραήλ – είτε στους εποικισμούς στη Δυτική Όχθη ή στην επίσημη επικράτεια του Ισραήλ.Οι περισσότεροι από τους Παλαιστίνιους που έχουν εκδιωχθεί από τη χώρα και τους απογόνους τους, καθώς και πολλοί από αυτούς που έχουν διαφύγει από τα κύματα της μετατόπισης και  απέλασης, ζουν ως πρόσφυγες ή εσωτερικά εκτοπισμένοι – είτε στις περιοχές που έχουν κατακτηθεί το 1948 ή το 1967, ή στις γειτονικές χώρες.

PALESTINIAN-ISRAELI-CONFLICT-UNREST

Με τα χρόνια, οι Παλαιστίνιοι έχουν αντισταθεί στη  μετατόπιση, στην καταπίεση και στην εκμετάλλευσή τους. Ανάλογα με την τοποθεσία, η αντίστασή τους παίρνει διάφορες μορφές: κάποιοι διαδηλώνουν ή κάνουν συμβολικές δράσεις, κάποιοι αντιδρούν με άμεσες ενέργειες, κάποιοι επιλέγουν τον ένοπλο αγώνα,  κάποιοι είναι μη-βίαιοι, κάποιοι είναι βίαιοι αλλά άοπλοι. Οι περισσότερες πράξεις αντίστασης δεν συνεπάγονται τη συνεργασία με τους Ισραηλινούς που αντιτίθενται στη σιωνιστική πολιτική, αλλά μερικοί   συνεργάζονται με τους εν λόγω ακτιβιστές. Η πολύμορφη αντίσταση των παλαιστινιακών εργαζόμενων μαζών, όλα αυτά τα χρόνια, έχει καταφέρει κυρίως  την επιβράδυνση και τον περιορισμό των διαδικασιών της υποταγής  αλλά δυστυχώς  γενικά δεν είναι σε θέση να γυρίσει πίσω τον χρόνο.

“Η ανθρωπιστική κρίση και οι κακουχίες που βιώνουν οι Παλαιστίνιοι αυξάνονται δραματικά ενώ η ανάγκη για επίλυση του Παλαιστινιακού προβλήματος, για τερματισμό της κατοχής και επικράτηση της ειρήνης είναι πιο αναγκαία από ποτέ.

Ένα από τα βασικά προβλήματα επιβίωσης που αντιμετωπίζει ο Παλαιστινιακός λαός είναι η βίαιη στέρηση του αγαθού της ενέργειας.  Εξαιτίας του πολέμου, της κατοχής και της άρνησης του Ισραήλ να επιτρέψει στους Παλαιστίνιους να αξιοποιήσουν τους φυσικούς τους πόρους, ο Παλαιστινιακός λαός στερείται τα αυτονόητα, την ενέργεια ως βασικό ανθρώπινο αγαθό. Ιδιαίτερα στην Γάζα υπάρχει ηλεκτρισμός μόνο 2 με 6 ώρες την ημέρα.

Επισκέψεις σε παλαιστινιακούς καταυλισμούς, ανέδειξε το μεγάλο θέμα της επιβίωσης των παλαιστινιακών πληθυσμών. Συγκεκριμένα στον καταυλισμό της «Jelazone» διοικείται από πολιτική επιτροπή ενημερωθήκαμε ότι υπηρεσία του ΟΗΕ για τους πρόσφυγες δίνει 10 δολάρια το μήνα και ένα σακί αλεύρι για κάθε κάτοικο του καταυλισμού, όπως και ένα ιατρό για 5.000 άτομα.
Στην Ραμάλα ενημερωθήκαμε από τον ΟΗΕ, όπως επίσης και από την EUPOL COPPS της Ε.Ε. για θέματα εκπαίδευσης των παλαιστινιακών δυνάμεων ασφαλείας.

Στην Γάζα το δικαίωμα αλιείας για τους Παλαιστίνιους είναι στο 70% και από 10.000 ψαράδες το 2000 έχουν απομείνει μόνο 3.500. Οι αυτοκτονίες στη Γάζα είναι αρκετές λόγω του στιγματισμού και της περιθωριοποιήσεως.

Η αποστολή των δημοσιογράφων στην Παλαιστίνη επισκέφτηκε έργα που προβλέπουν στην καλύτερη διαβίωση των Παλαιστινιακών κατοίκων. Αυτά χρηματοδοτούνται από την Ε.Ε. Μέσω μη κυβερνητικών οργανώσεων, με αμφισβητούμενη διαφάνεια.

1) Επίσκεψη στην Ras Al- Tira, ανέγερση νηπιαγωγείου με χρηματοδότηση από την Ε.Ε. ύψους 55.600 ευρώ.

2) Επίσκεψη στην Tubas. Ένα έργο που αφορά την χρησιμοποίηση υδάτων για πρόσβαση 34.000 Παλαιστινίων από Tubas, Tuasir, Aqqaba στην εκτροπή υδάτων από παρακείμενο ποταμό. Χρηματοδότηση από την Ε.Ε. ύψους 22 εκατ. δολάρια.

3) Άλλα έργα χρηματοδοτούμενα από την Ε.Ε. πραγματοποιούνται στην Twina-Χερβώνα, Rasalwad –Βηθλεέμ, Abduallh Alyou Nes- Ιεριχώ, Um Allahem- Ιερουσαλήμ

4) Μια άλλη επίσκεψη σημαντικού ενδιαφέροντος ήταν σε κοινότητα Βεδουίνων, όπου η Ε.Ε. χρηματοδοτεί ανέγερση καταυλισμού μέσω Μίχο.

A Palestinian waves a flag near a destroyed section of the border wall between the Gaza Strip and Egypt

Η EE έχει δει τους ισραηλινούς οικισμούς στα κατεχόμενα παλαιστινιακό εδάφη και της Συρίας ως παράνομα καθώς παραβιάζουν το διεθνές δίκαιο και ως αντίθετη προς τις αποφάσεις του ΟΗΕ και δεκάδες αποφάσεις που εκδόθηκαν από την ίδια την EE. Είναι επίσης σαφές στην EE ότι οι ισραηλινοί οικισμοί σε αντίθεση με την ερμηνεία των συμφωνιών του Όσλο της EE και ότι η συνεχής επέκταση των οικισμών αυτών είναι η μείωση της δυνατότητας δημιουργίας ενός παλαιστινιακού κράτους στα εδάφη που καταλήφθηκαν το 1967. Τα γεγονότα αυτά, όμως, δεν απέτρεψε την EE από την υπογραφή σημαντικών εμπορικών συμφωνιών που διαδραματίζουν καθοριστικό ρόλο στην ενίσχυση της οικονομίας του Ισραήλ, καθώς και την ισραηλινή κατοχή και τους οικισμούς. Αυτό περιλαμβάνει μια συμφωνία ελεύθερου εμπορίου που υπεγράφη από τα δύο μέρη, το 2004, χωρίς να κάνει αυτή την οικονομική σχέση εξαρτάται από το Ισραήλ να σταματήσει τις εποικιστικές δραστηριότητες του, για να μην αναφέρουμε την απομάκρυνση των οικισμών και ολόκληρη την συσκευή της ισραηλινής κατοχής από τα αραβικά εδάφη που κατελήφθησαν το 1967 Επιπλέον, κατά τις τελευταίες δεκαετίες, η EE συμφώνησε να επιτρέψει τον πολιτικό του ρόλο στο να περιθωριοποιηθούν στο πλαίσιο της λεγόμενης ειρηνευτικής διαδικασίας, παρά το γεγονός ότι διαθέτει τη δύναμη να πιέσει το Ισραήλ, ιδίως αν ληφθεί υπόψη ότι το Ισραήλ βασίζεται στην εταιρική σχέση της με την Ευρωπαϊκή Ένωση στις οικονομικές της σχέσεις και το εξωτερικό εμπόριο σε μεγάλο βαθμό.

Κατ’ αρχάς, πρέπει να γίνει σαφές προς κάθε κατεύθυνση ότι η απόπειρα των ισραηλινών αρχών να μετατρέψουν το παλαιστινιακό πρόβλημα σε θρησκευτική διαμάχη δεν πρόκειται να επιτύχει. Οι απαράδεκτες ενέργειες των Ισραηλινών στους ιερούς χώρους των μουσουλμάνων αποτελούν πρόκληση για όλους, και όχι μόνο για τους Παλαιστίνιους. Επιπρόσθετα, το Ισραήλ πρέπει να γνωρίζει ότι οι λαοί και τα προοδευτικά κινήματα σε όλο τον κόσμο, δεν θα πάψουν να διατρανώνουν την αλληλεγγύη τους στον αγώνα των Παλαιστινίων, μέχρι τη μέρα που θα δημιουργεί ένα ανεξάρτητο, βιώσιμο και κυρίαρχο παλαιστινιακό κράτος, στα σύνορα του 1967 με πρωτεύουσα την Ανατολική Ιερουσαλήμ.

Palestinian boy jumps into the Mediterranean Sea as he enjoys a warm day with others at the seaport of Gaza City

… Δεν με αναγνώρισαν, γιατί το μαύρο της φωτογραφίας απορροφούσε το δέρμα μου στο διαβατήριο. Η πληγή μου γι’ αυτούς ήτανε θέαμα για κάποιο τουρίστα που του αρέσει να συλλέγει φωτογραφίες… Μαχμούντ Νταρουις – Ποιητής

700 χιλιόμετρα τείχος, το 85% στην Δ. Όχθη 60 σημεία ελέγχου. Είναι μια αποκρουστική πραγματικότητα

ΑΠΑΡΧΑΪΝΤ ΝΕΡΟΥ

70 λίτρα τη μέρα. Τόσο νερό δίνει η ιδιωτική εταιρεία Mekorot στους Παλαιστίνιους. Δηλαδή 30 λίτρα λιγότερα ανά άτομο από αυτά που συστήνει ο Παγκόσμιος Οργανισμός Υγείας. Το παρατσούκλι της Mekorot είναι «Απαρτχάιντ σε σωλήνα».

Εκστρατεία κατά της εταιρείας που διεκδικεί και το νερό της Θεσσαλονίκης, της Κύπρου, της Ιταλίας και άλλων χωρών, έχει ξεκινήσει η  διεθνής περιβαλλοντική οργάνωση, Φίλοι της Γης. Παλαιστινιακές οργανώσεις κατηγορούν την εταιρεία ότι είναι υπεύθυνη για την εφαρμογή του «Απαρτχάιντ νερού».

Στο κείμενο της διεθνούς καμπάνιας κατά της Mekorot, καλούν σε μποϊκοτάζ και παρουσιάζουν 6 λόγους για τους οποίους οι πολίτες οφείλουν να ξεσηκωθούν και να ασκήσουν πίεση στις κυβερνήσεις να μη συνεργαστούν με την εταιρία.

Η Mekorot εφαρμόζει σύστημα απαρτχάιντ νερού: Η παλαιστινιακή κατανάλωση στα Κατεχόμενα είναι περίπου 70 λίτρα ανά άτομο την ημέρα ενώ ο Παγκόσμιος Οργανισμός υγείας  συστήνει 100 λίτρα ανά άτομο την ημέρα και η ημερήσια κατανάλωση από τους Ισραηλινούς είναι περίπου 300 λίτρα, δηλαδή 14 φορές περισσότερο. Η Mekorot έχει αρνηθεί την παροχή νερού σε παλαιστινιακές κοινότητες μέσα στο Ισραήλ, παρ’ ότι απόφαση του Ανώτατου Δικαστηρίου του Ισραήλ αναγνωρίζει το δικαίωμά τους στην πρόσβαση στο νερό. Έκθεση του γαλλικού Κοινοβουλίου έχει χαρακτηρίσει αυτή την κατάσταση «απαρτχάιντ νερού».

Η Mekorot συμμετέχει στο διεθνές έγκλημα της λεηλασίας των φυσικών πηγών και στη χωρίς όρια καταστροφή των υποδομών νερού: Η Mekorot λειτουργεί 42 πηγάδια στη Δυτική Οχθη, κυρίως στην περιοχή της Κοιλάδας του Ιορδάνη που κατά κύριο λόγο υδροδοτούν τους ισραηλινούς εποικισμούς. Η Mekorot δουλεύει σε στενή συνεργασία με τον ισραηλινό στρατό για να κατάσχει σωλήνες ύδρευσης από Παλαιστίνιους αγρότες και να καταστρέφει τις πηγές παροχής νερού των παλαιστινιακών κοινοτήτων.

Η στέρηση του ανθρώπινου δικαιώματος στο νερό στους Παλαιστινίους από τη Mekorot είναι μέσο για την ισραηλινή πολιτική εκτοπισμού: Το καλοκαίρι η Mekorot συνοδευόμενη από το στρατό, κλείνει τη βρύση για τους Παλαιστινίους στις κοινότητες της Δυτικής Οχθης, αφήνοντάς τους στην ξηρασία. Η Mekorot είναι υπερήφανος συνεργάτης στο «Σχέδιο Έρημος Νέγκεβ» του Εβραϊκού Εθνικού Συμβουλίου, σύμφωνα με το οποίο 40.000 Παλαιστίνιοι Βεδουίνοι, κάτοικοι του Ισραήλ, θα ξεριζωθούν από τα σπίτια τους και τα εδάφη τους θα χρησιμοποιηθούν για εποικισμούς «μόνο για εβραίους» στην έρημο Νέγκεβ.

Μιράλ είναι το όνομα ενός λουλουδιού που βγαίνει στην έρημο μετά τη βροχή. Tο άρωμά του είναι λεπτό αλλά η θερμότητα του ήλιου το κάνει πιο ζωηρό μέρα τη μέρα. Μιράλ είναι και το όνομα μιας ευαίσθητης κοπέλας από την Παλαιστίνη. Είναι ακόμη κοριτσάκι όταν γίνεται δεκτή στο σχολείο-ορφανοτροφείο της Χιντ Χουσεϊνί, μιας απίστευτα δυναμικής και αποφασιστικής γυναίκας που έχει αφιερώσει τη ζωή της στα ορφανά του πολέμου. Η Μιράλ, μεγαλώνοντας, παθιάζεται με τον παλαιστινιακό αγώνα, συμμετέχει στα γεγονότα που έπονται των συμφωνιών του Όσλο, λαμβάνει και η ίδια μέρος στις βιαιοπραγίες. Η Χιντ προσπαθεί να την απομακρύνει από τον πειρασμό της τρομοκρατίας. Μόνο ύστερα από το θάνατό της, η Μιράλ θα αποφασίσει να αφήσει την πατρίδα της και να αγωνιστεί πια από τον τόπο της εξορίας της για την ειρήνη.

PALESTINIAN -ISRAEL-CONFLICT-GAZA

Μια αληθινή ιστορία για τις ελπίδες του παλαιστινιακού λαού, μοιρασμένες κι αυτές, όπως η γη τους, ανάμεσα στην ανάγκη να αγωνιστούν και στο όνειρο να διεκδικήσουν την τόσο λυτρωτική ειρήνη…

ΜΟΧΑΜΕΝΤ ΑΣΑΦ:

Παλαιστίνιος Πρόσφυγας από την Γάζα. Ξεκίνησε από την Παλαιστίνη για να εκφράσει με την φωνή του τον αραβικό κόσμο και τους πρόσφυγες. Έγινε ο αγαπημένος των παιδιών που ζουν στους καταυλισμούς όπως και εκείνος. Ο Μοχάμεντ Ασάφ από το 2013 αποτελεί σύμβολο των προσφύγων. Με αποκορύφωμα την νίκη του στο «Arab Idol», που παρακολούθησαν σε γιγαντοοθόνες στη Λωρίδα της Γάζας και στην Κατεχόμενη από το Ισραήλ Δυτική Όχθη.

ΤΕΛΟΣ:

Όλοι διακηρύσσουν ότι θέλουν να επικρατήσει η ειρήνη στην Παλαιστίνη. Όμως η ειρήνη θα επικρατήσει μόνον αν πρώτα επικρατήσει η δικαιοσύνη. Και η δικαιοσύνη σημαίνει λευτεριά στον ηρωικό και αλύγιστο Παλαιστινιακό λαό, που κρατά ψηλά τη σημαία της αξιοπρέπειας και του αγώνα

Μια απαγγελία από την, Παλαιστινιακής καταγωγής, Rafeef Ziadah, που διδάσκει περηφάνια… Το ποίημα το έγραψε η ίδια σαν απάντηση σε ερώτηση δημοσιογράφου όταν τα τύμπανα του πολέμου είχαν ηχήσει ξανά πάνω από την ηρωική Γάζα. Η Rafeef Ziadah ήταν τότε εκπρόσωπος τύπου της μεγάλης αντιπολεμικής καμπάνιας.

Ο δημοσιογράφος λοιπόν τη ρώτησε:

“Δεν πιστεύετε ότι όλα θα είχαν επιλυθεί αν σταματούσατε να διδάσκετε στα παιδιά σας το μίσος;”

Τι είναι ο πόνος μιας Παλαιστίνιας τη στιγμή που βομβαρδίζουν την πατρίδα της μπροστά στην απύθμενη ηλιθιότητα και το βάρβαρο κυνισμό όσων επιλέγουν να λειτουργούν σαν εντολοδόχοι του ιμπεριαλισμού και των γερακιών του πολέμου;

Σήμερα το σώμα μου ήταν μια τηλεοπτική σφαγή

Σήμερα το σώμα μου ήταν μια τηλεοπτική σφαγή που έπρεπε να χωρέσει στο ηχητικό και το όριο λέξεων

Σήμερα το σώμα μου ήταν μια τηλεοπτική σφαγή που έπρεπε να χωρέσει στο ηχητικό και στο όριο λέξεων που ήδη είχε ξεπεραστεί με στατιστικούς υπολογισμούς του μέτρου ανταπόκρισης

Τελειοποίησα τα αγγλικά μου και έμαθα όλα τα ψηφίσματα του ΟΗΕ

Αλλά και πάλι, με ρώτησε, δεσποινίς Ziadah, δεν νομίζετε ότι όλα θα είχαν λυθεί αν απλά σταματούσατε να διδάσκετε τόσο μίσος στα παιδιά σας;

Ψάχνω μέσα μου για τη δύναμη να δείξω υπομονή, αλλά η υπομονή δεν βρίσκεται στην άκρη της γλώσσας μου τη στιγμή που οι βόμβες πέφτουν στη Γάζα

Η υπομονή μόλις μου ξέφυγε…

Οριστικό “όχι” από Πατριαρχεία Αντιόχειας και Γεωργία στην Ιερά Σύνοδο στο Κολυμπάρι

Οριστική είναι η απόφαση του Πατριαρχείου Αντιοχείας, να μην συμμετάσχει στην Αγία και Ιερά Σύνοδο που θα πραγματοποιηθεί στην Κρήτη από 16 μέχρι 27 Ιουνίου.

Σύμφωνα με πληροφορίες το Πατριαρχείο Αντιοχείας, ακύρωσε οριστικά όλες τις αεροπορικές, ξενοδοχειακές και μεταφορικές κρατήσεις που είχε κάνει για τη μετάβαση και τη διαμονή της αντιπροσωπείας στο νησί.

Να αναφερθεί ότι η Εκκλησία της Αντιόχειας με πρόσφατη Συνοδική απόφαση της Ιεραρχίας, είχε διαμηνύσει ότι δεν θα συμμετάσχει στην Αγία και Μεγάλη Σύνοδο εάν δεν λυθούν διάφορα θέματα.

Να μη μετάσχουν τελικά στην Αγία και Μεγάλη Σύνοδο αποφάσισε και το Πατριαρχείο Γεωργίας!

Σύμφωνα με εκπρόσωπο του Πατριαρχείου που το επιβεβαίωσε στο πρακτορείο Tass οι Γεωργιανοί δε θα βρεθούν στην Κρήτη επιμένοντας στους παλαιότερους λόγους των ενστάσεων!

Μετά τις τρανταχτές απουσίες ειναι άγνωστο πως θα αντιδράσει το Οικουμενικό Πατριαρχείο.

romfea.gr

Παρεμπόδιση ορατότητας λόγω σταθμευμένου οχήματος-Ανυπαίτιος ο εκ του STOP διερχόμενος οδηγός

Γράφει η δικηγόρος Αθηνών Αναστασία Χρ. Μήλιου*

Πόσες φορές δεν έχει τύχει, όταν πρόκειται να βγούμε από κάθετο δρόμο, κι έχουμε «STOP», να εμποδίζεται η ορατότητά μας, εξαιτίας, παρανόμως σταθμευμένου οχήματος στην γωνία της οδού, αναγκάζοντάς μας, να εξέλθουμε επί της καθέτου οδού, παραπάνω απ’όσο ίσως θα θέλαμε, προκειμένου να ελέγξουμε το οδόστρωμα.

Σε αυτήν την περίπτωση, κατά πάσα πιθανότητα, αν συγκρουστούμε με άλλο όχημα, θα ευθυνόμαστε, καθ’ότι παραβιάσαμε το «STOP».

Απόφαση όμως του δικαστηρίου, έρχεται να αλλάξει αυτό το σκεπτικό και να δικαιώσει τον οδηγό που εξήλθε της οδού προκειμένου να ελέγξει το οδόστρωμα, με τις προϋποθέσεις που θέτει σε αυτήν: ο εκ του STOP προερχόμενος οδηγός πρέπει να έχει τη δυνατότητα κάποτε να εισέλθει στη διασταύρωση, υπό την αναγκαστική προϋπόθεση βέβαια ότι, η διασταύρωση είναι ελεύθερη από την κίνηση των εχόντων προτεραιότητα κινουμένων. Οριοθετείτε η έννοια της ελεύθερης διασταύρωσης, όταν τα μη εκ του «SΤ0Ρ» κινούμενα οχήματα, (δηλ. τα έχοντα προτεραιότητα), βρίσκονται σε τέτοια απόσταση απ’ αυτήν, που με το επιτρεπόμενο εκάστοτε ανώτατο όριο ταχύτητας, να μην προλαβαίνουν να φτάσουν σ’ αυτήν, ενώ αντιθέτως ο εκ του «SΤ0Ρ» κινούμενος οδηγός προλαβαίνει να διέλθει.  Άλλωστε η προτεραιότητα οριοθετείται στην περίπτωση της ταυτόχρονης εισόδου στο τετράγωνο της διασταύρωσης των οχημάτων. Την έννοια της ταυτόχρονης εισόδου μπορούμε να την μεταθέσουμε στη ταυτόχρονη άφιξη βάσει της ταχύτητας των οχημάτων στο νοητό σημείο της  συνάντησής τους καθέτως επί της διασταύρωσης, όπου λαμβάνει χώρα η σύγκρουση. Και τούτο διότι αυτό είναι συνάρτηση όχι μόνο της ταχύτητας της κίνησης των οχημάτων κατά την άφιξή τους στη διασταύρωση, αλλά και των αποφευκτικών της συγκρούσεως ενεργειών των οδηγών (τροχοπέδηση αποφευκτικοί ελιγμοί κλπ), οπότε αναγκαίως μεταβάλλονται και τα κριτήρια του ποιος φθάνει πρώτος και επί του δικαιώματος της προτεραιότητας

Στην υπό εξέταση περίπτωση το Δικαστήριο έκρινε τα εξής:

O  οδηγός που έχει στην πορεία του την πινακίδα «SΤ0Ρ» οφείλει να παραχωρεί προτεραιότητα στον, μη εκ του «STOP», αλλά η προτεραιότητά του επί της κυρίας οδού κινούμενου δεν είναι απόλυτη, δηλαδή δεν του ανήκει σε οποιαδήποτε απόσταση από της διασταυρώσεως και αν ευρίσκεται τη στιγμή της προβολής του εξερχόμενου εκ της δευτερευούσης οδού αυτοκινήτου. Τούτο διότι είναι προφανές ότι κάποτε δικαιούται να διέλθει από τη διασταύρωση και ο εκ του «SΤ0Ρ» κινούμενος οδηγός, όταν δηλαδή μετά από έλεγχο θα διαπιστώσει ότι η διασταύρωση είναι ελεύθερη.

Ελεύθερη νοείται η διασταύρωση όταν τα μη εκ του «SΤ0Ρ» κινούμενα οχήματα, (δηλ. τα έχοντα προτεραιότητα), βρίσκονται σε τέτοια απόσταση απ’ αυτήν, που με το επιτρεπόμενο εκάστοτε ανώτατο όριο ταχύτητας, να μην προλαβαίνουν να φτάσουν σ’ αυτήν, ενώ αντιθέτως ο εκ του «SΤ0Ρ» κινούμενος οδηγός προλαβαίνει να διέλθει.

Στην προκειμένη περίπτωση κρίθηκε ότι  ο εκ του STOP κινούμενος οδηγός δεν παραβίασε την πινακίδα SΤΟΡ, αλλά εισήλθε κατά 3,50 μέτρα στο ρεύμα πορείας του έχοντος προτεραιότητα καθέτως κινουμένου, καθότι  ήταν αδύνατο να ελέγξει την κίνηση στην οδό αυτή λόγω σταθμευμένου στην αριστερή πλευρά του οχήματος.  Επειδή δε άκουσε  τον θόρυβο και  αντιλήφθηκε τη μηχανή του καθέτως κινουμένου οδηγού, ακινητοποιήθηκε, αφήνοντας ελεύθερο περιθώριο 3,40 μέτρων για την ασφαλή διέλευσή της, χωρίς να καταλάβει όλο το πλάτος του ρεύματος και να φράξει εντελώς την πορεία του. Αντιθέτως κρίθηκε ότι ο έχοντας προτεραιότητα οδηγός της μοτοσυκλέτας κινούμενος με ταχύτητα κατά πιθανολόγηση τουλάχιστον 50 – 55 χιλιομέτρων ανά ώρα, αιφνιδιάστηκε, πανικοβλήθηκε ενδεχομένως και θεώρησε προφανώς ότι ο εκ του STOP κινούμενος, δεν θα σταματήσει, αλλά θα συνεχίσει και θα του φράξει εντέλει την πορεία. Για τον λόγο αυτόν, τροχοπέδησε απότομα τη μηχανή του, που είχε φθαρμένο το πίσω ελαστικό της και άρα ελλιπή πρόσφυση στο οδόστρωμα, εν συνεχεία έχασε τον έλεγχο αυτής και πλαγιολίσθησε σε μήκος 2,90 μέτρων επί του οδοστρώματος, με αποτέλεσμα να προσκρούσει τελικά μαζί με τη μηχανή στον μπροστινό αριστερό τροχό του ακινητοποιημένου αυτοκινήτου του  καθ’ ου και να εξοστρακιστεί διαγωνίως στο απέναντι αριστερό της πορείας του πεζοδρόμιο».

Συνεπώς το δικαστήριο έκρινε ότι αποκλειστική υπαιτιότητα βαρύνει τον μη εκ του ΣΤΟΠ διερχόμενο και ότι ο  εκ του ΣΤΟΠ διερχόμενος οδηγός είναι ανυπαίτιος. Σε μια τέτοια περίπτωση δε, καλό είναι από τον τόπο της σύγκρουσης να πάρουμε φωτογραφίες και το σταθμευμένο όχημα, που παρεμποδίζει την ορατότητά μας.

Αναστασία Χρ. Μήλιου
Δικηγόρος παρ’Εφέταις Αθηνών
e-mail: natmil@otenet.gr

Μ. Βλαζάκη: Ένας μοναδικός μουσειακός χάρτης γεννιέται στην Κρήτη

Για τα όσα σηματοδοτεί το νέο Μουσείο της Αρχαίας Ελεύθερνας για την Κρήτη αλλά και για όλο τον κόσμο, μίλησε στην ΕΡΤ Χανίων η Γενική Γραμματέας του Υπουργείου Πολιτισμού, αρχαιολόγος, Μαρία Βλαζάκη η οποία παράλληλα, έδωσε την εξέλιξη σειράς νέων μουσειακών υποδομών σε όλο το νησί.

Στην Κρήτη, δημιουργείται ένα συναρπαστικό, εντελώς ξεχωριστό μονοπάτι γνώσης, μέσα από την κατασκευή και λειτουργία νέων μουσείων, από το Ηράκλειο και την αρχαία Γόρτυνα, στο Ρέθυμνο με το νέο Μουσείο και το Μουσείο της Αρχαίας Ελεύθερνας και στα Χανιά, με το νέο Αρχαιολογικό Μουσείο, η εσωτερική διαμόρφωση του οποίου είναι αυτή τη στιγμή σε πλήρη εξέλιξη, τόνισε η κ. Βλαζάκη.

Το μουσείο της Αρχαίας Ελεύθερνας, η πορεία του Νέου Μουσείου Ρεθύμνου και οι εργασίες στον Άγιο Φραγκίσκο:

«Το Μουσείο της Αρχαίας Ελεύθερνας αναδεικνύει τη μεγάλη σημασία αυτής της αρχαίας πόλης, στην ιστορία της Κρήτης. Παράλληλα, αναδεικνύει αυτό τον πολιτισμό –κύριως της 1ης χιλιετίας π.Χ.- τον πολιτισμό του Ομήρου και, μεταγενέστερα, τον Αρχαϊκό Πολιτισμό, τον κλασσικό και τον ελληνιστικό πολιτισμό της Κρήτης. Μέχρι σήμερα, κυρίως στα Μουσεία μας αναδεικνύεται ο Μινωϊκός Πολιτισμός. Σύντομα ωστόσο, θα έχουμε και άλλα μουσεία, όπως το Αρχαίο Μουσείο της Γόρτυνας, νότια της πόλης του Ηρακλείου Είναι σημαντική η λειτουργία των νέων μουσείων, αφού ανάμεσα στ’ άλλα, αναδεικνύει τη σπουδαιότητα και τον ρόλο που έπαιξε η αρχαία Κρήτη, στη διαμόρφωση της ιστορίας και του πολιτισμού όλης της Ελλάδας. Ειδικά στα χρόνια τα πρώιμα Αρχαϊκά χρόνια, τα υστερογεωμετρικά, ο ρόλος της Κρήτης ήταν καθοριστικός. Οι ανασκαφές του κ. Σταμπολίδη στην αρχαία Ελεύθερνα, έχουν αναδείξει αυτή την πραγματικότητα με τον καλύτερο τρόπο.

Οι κάτοικοι του Ρεθύμνου θα πρέπει να είναι συγκινημένοι και υπερήφανοι για την ανάδειξη του αρχαιολογικού χώρου στο Νομό τους. Φαντάζομαι ότι όταν δουν να γίνεται και το νέο Μουσείο στο Ρέθυμνο, θα είναι απόλυτα ικανοποιημένοι.

Προς το παρόν όμως στο Ρέθυμνο, δημιουργείται αυτή τη στιγμή από την Εφορεία Αρχαιοτήτων στον χώρο του ναού του Αγίου Φραγκίσκου, μία προσωρινή έκθεση από την κ. Τσιγκουνάκη».

Το Αρχαιολογικό Μουσείο Χανίων

«Το μουσείο Χανίων είναι στη φάση της μουσειογραφικής μελέτης, προκειμένου να καθοριστεί πως θα εκτεθούν τα σημαντικά αρχαιολογικά ευρήματα που θα φιλοξενεί. Μπαίνοντας το Μουσείο Χανίων στο νέο ΕΣΠΑ –με υψηλή χρηματοδότηση- θα αρχίσει η τοποθέτηση των ειδικών προσθηκών, ο αναγκαίος φωτισμός και ηλεκτρομηχανολογικός εξοπλισμός κλπ.

Προς το παρόν το Αρχαιολογικό Μουσείο στα Χανιά λειτουργεί. Η τοπική Εφορεία έχει κάνει διάφορες εκδηλώσεις και δράσεις στο νέο Μουσείο, για να φέρει τον κόσμο για να φέρει τον κόσμο κοντά του, να το γνωρίσει, να το αγαπήσει».

Ρεπορτάζ: Κατερίνα Πολύζου – ert.gr

Τρίκαλα: Παραίτηση από τους ΑΝ.ΕΛ. για τον επικεφαλής του ψηφοδελτίου με αιχμές για “παρεοκρατία”

Με μία δισέλιδη αιχμηρή επιστολή του προς τον πρόεδρο των Ανεξάρτητων Ελλήνων Πάνο Καμμένο, ο Τρικαλινός πολιτευτής Κώστας Πατέρας αποχωρεί από το κόμμα, κάνοντας λόγο για συνεργασία με τον ΣΥ.ΡΙΖ.Α. “μόνο για τις πολιτικές καρέκλες”, για “παρεοκρατία” και “ανατροπή υποσχέσεων και προγραμμάτων προς το λαό”.

Ο επικεφαλής του ψηφοδελτίου των ΑΝ.ΕΛ. στα Τρίκαλα στις εκλογές του περασμένου Σεπτεμβρίου και πρώτος σε σταυρούς προτίμησης, καταφέρεται εναντίον την πολιτικής που ακολουθείται από τη συγκυβέρνηση, δηλώνοντας χαρακτηριστικά πως “προσχώρησα στο κόμμα, γιατί είχα την ψευδαίσθηση ότι θα φέρνατε στην πολιτική αρένα, Αρχές και Αξίες, που είχαν ξεχαστεί προ πολλού και ότι θα ήσασταν αντίθετος με τις μέχρι τότε καταστροφικές πολιτικές”. Αντίθετα, όπως αναφέρεται στην επιστολή, “είστε ενάμιση χρόνο στην εξουσία και ούτε τα Μνημόνια σχίσατε, ούτε τους δύστυχους πολίτες αυτής της χώρας ανακουφίσατε, αλλά φέρατε τρομερά μέτρα για όλους μας. Ανατρέψατε υποσχέσεις, ξεχάσατε τα προγράμματά σας, συνεργαστήκατε με τον ΣΥ.ΡΙΖ.Α. για να σώσετε δήθεν την πατρίδα αλλά μάλλον σώσατε την παρτίδα όλων σας…”.

“Δεν αντιδράσατε στο κομματικό κράτος που στήνει ο ΣΥ.ΡΙΖ.Α. και σχεδόν λησμονήσατε όλους τους πολιτευτές, της επαρχίας, όλα τα στελέχη και όλους τους ψηφοφόρους, πλην ελαχίστων εξαιρέσεων. Που είναι η ισονομία, η ισότητα, η αξιοκρατία και η διαύγεια που λέγατε;”, αναρωτιέται ο κ. Πατέρας, προσθέτοντας εμφαντικά: “η εντύπωση που έχει ο λαός σήμερα είναι ότι κάνατε το παν για να σώσετε το πολιτικό σας σαρκίο και για να είστε στην εξουσία, ξεχνώντας την άποψη του Αγάθωνα “ότι οι Άρχοντες δεν θα κυβερνούν για πάντα”…”.

Η δυσαρέσκεια του πρώην, πλέον, πολιτευτή των ΑΝ.ΕΛ. εκφράζεται -μέσω του κειμένου- λόγω της πολιτικής της συγκυβέρνησης στο θέμα της στελέχωσης στον τομέα της Υγείας και δη στις Υγειονομικές Περιφέρειες και στα Νοσοκομεία, επιλέγοντας πρόσωπα του ΣΥ.ΡΙΖ.Α. “Φαίνεται πως δεν αντέχετε την καλόπιστη και εποικοδομητική κριτική για τα πεπραγμένα της κυβέρνησης, για τα όσα τραγελαφικά γίνονται στο Υπουργείο Παιδείας και στο Υπουργείο Υγείας. Δεν είμαι οπαδός της τακτικής του “λάθρα βιώσας” και δεν έγινα κομματικό φερέφωνο κανενός, γιατί πιστεύω πως η ελευθερία του λόγου είναι βασικό συστατικό της Δημοκρατίας και εχθρός της Ολιγαρχίας, του Αυταρχισμού και τον Ολοκληρωτισμού.

Είστε αρκετό χρόνο στην εξουσία και μπορούν πλέον οι πολίτες να σας κρίνουν και να σας κατακρίνουν, πολύ δε περισσότερο οι πολιτευτές που σας στήριξαν για να πιάσετε τα έδρανα στη Βουλή. Ο καθένας μας έχει την πολιτική του ιστορία, η οποία κρίνεται κάθε φορά που έρχονται εκλογές. Μου χρωστάτε δεν σας χρωστάω και μην ξεχνάτε πως και ο Κρόνος έτρωγε τα παιδιά του αλλά τελικά έχασε την εξουσία και φυσικά, όταν οι λαοί ξυπνούν οι τύραννοι πεθαίνουν”, σημειώνει καταληκτικά -μεταξύ άλλων- στην επιστολή του ο κ. Πατέρας.

SOS για τη σχινοκαρπία στην Κρήτη – Νοτιάδες και ανομβρία προκαλούν σοβαρό πρόβλημα στα ελαιόδεντρα

Μεγάλη είναι η ανησυχία των παραγωγών στην Κρήτη και ειδικά στα Χανιά, με φόντο τους νοτιάδες του προηγούμενου διαστήματος που, σε συνδυασμό με την ανομβρία, έχουν δημιουργήσει πρόβλημα στην ανθοφορία των ελαιοδέντρων.

Από τον Δήμο Καντάνου – Σελίνου, μάλιστα, εκδόθηκε ανακοίνωση, στην οποία σημειώνεται ότι έχει «δέσει» μόλις το 20% του ανθού και το υπόλοιπο έχει πέσει, με αποτέλεσμα η ζημιά να είναι τεράστια. «Δεν έχουμε ολοκληρωμένη εικόνα για την κατάσταση που επικρατεί στην Κρήτη, καθώς δεν έχουμε κάνει το σύνολο των ελέγχων που απαιτούνται για να καταλήξουμε», εξήγησε στην «ΥΧ» ο διευθυντής της Περιφερειακής Διεύθυνσης του ΕΛΓΑ στην Κρήτη, Νίκος Δασκαλάκης.

Η αντιπρόεδρος του ΓΕΩΤΕΕ Κρήτης, Ευγενία Στυλιανού, τόνισε ότι «οι καιρικές συνθήκες δεν ευνόησαν τις καλλιέργειες και ελπίζουμε αυτό να μην αποδειχθεί τραγικό». Η ανησυχία, ωστόσο, διευρύνεται με δεδομένα και τα προβλήματα που εντοπίζονται στον ΕΛΓΑ και την «ακινητοποίηση» των εκτιμητών που, από τα τέλη Απριλίου, δεν κάνουν ελέγχους.

Όπως εξήγησε ο κ. Δασκαλάκης, έχουν λάβει στα χέρια τους απόφαση από τα συναρμόδια υπουργεία ότι δεν θα αποζημιώνεται η χρήση του ιδιωτικού τους ΙΧ (ούτε τα καύσιμα), αλλά προκρίνεται η χρήση μέσων μαζικής μεταφοράς. Σύμφωνα με τον διευθυντή του ΕΛΓΑ στην Κρήτη, κάτι τέτοιο δεν μπορεί να γίνει πράξη, καθώς πολλά από τα σημεία όπου επιβάλλεται να γίνει έλεγχος δεν θα είναι καν προσεγγίσιμα.

Κάλια Πετσαλάκη – ypaithros.gr