Δίχως συγκλίσεις η σύσκεψη στην Αντιπεριφέρεια Χανίων μεταξύ αρχών του νομού και Fraport | Φωτός

Κανένα σχόλιο

Σε καλό κλίμα πραγματοποιήθηκε η σύσκεψη μεταξύ φορέων και αρχών του νομού και αντιπροσωπείας της διοίκησης της Fraport Greece. Όμως, δεν υπήρξαν συγκλίσεις.

Ο Αντιπεριφερειάρχης Χανίων και οι Δήμαρχοι του νομού έθεταν επιτακτικά ζητήματα, ιδιαίτερα σχετικά με τον τουρισμό κατά τη χειμερινή περίοδο, και οι εκπρόσωποι της εταιρείας αντί να απαντήσουν επαναλάμβαναν ότι λειτουργούν με διαφάνεια και ότι για όσα αρνητικά συμβαίνουν φταίει η κακιά Ryanair που κοιτάζει μόνο το κέρδος της.

Την ίδια στιγμή όσες φορές τέθηκε ξεκάθαρα το αίτημα για χαμηλότερα τέλη κατά τη χειμερινή περίοδο που θα προσελκύσουν εταιρείες χαμηλού κόστους και θα βοηθήσουν στην ανάπτυξη χειμερινού τουρισμού, ουδεμία απάντηση δόθηκε πέρα από ευχολόγια και υποσχέσεις.

"Sponsored links"

Πιο σκληρή κριτική άσκησε ο Αντιδήμαρχος επί Οικονομικών του Δήμου Χανίων κ. Μιχάλης Βλαχάκης ο οποίος στάθηκε στις συνέπειες της μειωμένης κίνησης κατά τη χειμερινή περίοδο στο αεροδρόμιο Χανίων καθώς και των δυνατοτήτων που έχει η εταιρεία να αντιστρέψει την κατάσταση, αν και εφόσον βεβαίως το επιθυμεί.

Είπε χαρακτηριστικά ο κ. Μιχάλης Βλαχάκης:

“Ο μεγαλύτερος δήμος του νομού ένοιωσε έντονα τη συρρίκνωση της οικονομίας κατά τη διάρκεια των χειμερινών μηνών. Κι αυτό έγινε από την ακύρωση των πτήσεων τους χειμερινούς μήνες. Τα Χανιά αποτελούνται κυρίως από μικρές ξενοδοχειακές μονάδες οι οποίες πλήρωσαν πολύ ακριβά την μείωση και ακύρωση των πτήσεων τους χειμερινούς μήνες. Ως προορισμός τα Χανιά το καλοκαίρι είναι ένας κορεσμένος προορισμός.

Και οι δυνατότητες και υποδομές των Χανίων είναι πεπερασμένες. Άρα που εμείς αυτό θέλουμε και επιδιώκουμε είναι να αναπτυχθεί ο χειμερινός τουρισμός. Να ανοίξει πέρα από τους 6 μήνες το αεροδρόμιο των Χανίων και να προσελκύσει κόσμο. Αυτό σαφέστατα δε μπορεί να γίνει μόνο από εσάς, χρειάζεται το σύνολο της κοινωνίας.

"Sponsored links"

Πρέπει όμως να ξεκινήσουμε από εσάς  δίνοντας τα κίνητρα. Και τα κίνητρα είναι η μείωση των τελών, ειδικά τους χειμερινούς μήνες. Πέραν από της τιμολογιακής πολιτικής που έχετε υπογράψει υπάρχει δυνατότητα είτε με prepaid είτε με στοχοθεσία έτσι ώστε να επιστρέψουν χρήματα στις εταιρείας.

Και η δυνατότητα αυτή θα προσελκύσει περισσότερο κόσμο, περισσότερο τουρισμό τους μήνες που δεν είναι αιχμής”.

Στο ίδιο μήκος κύματος και ο Δήμαρχος Πλατανιά κ. Γιάννης Μαλανδράκης ο οποίος παρέθεσε και πληθώρα στοιχείων για την πτώση στην επιβατική κίνηση και τις συνέπειες στην οικονομία του τόπου τα οποία παρέμειναν αναπάντητα.

Είπε μεταξύ άλλων ο κ. Μαλανδράκης:

“Υπάρχει μία ιδιαιτερότητα εδώ. Το αεροδρόμιο “Δασκαλογιάννης” είναι μία πύλη εισόδου για εμάς αφού είμαστε νησί. Και έχει μία ιδιαίτερη σημασία γιατί είναι και η κύρια πύλη εισόδου των επισκεπτών από διεθνείς προορισμούς και άρα και τη λειτουργία της τοπικής οικονομίας και της επικοινωνίας των πολιτών με την υπόλοιπη χώρα… Από εσάς θέλουμε ένα σχέδιο ανάπτυξης όχι μόνο για την καλοκαιρινή περίοδο στην οποία επενδύεται… τα αεροδρόμια είναι που προσελκύουν τις εταιρείες και όχι οι εταιρείες που ψάχνουν για αεροδρόμια..

Γνωρίζετε ότι υπάρχουν πολιτικές για προσέλκυση εταιρειών. Εσείς, έχετε κάποια στρατηγική για να προσελκύσετε εταιρείες κατά τη χειμερινή περίοδο κι ας είναι το μερίδιο κέρδους σας μικρότερο; Αυτό που ζητάτε από την τοπική κοινωνία να κάνουν, λέτε, αυτά που πρέπει για να έρθει κόσμος το χειμώνα, έχουν γίνει και συνεχίζονται να γίνονται.

Έχουν φτιαχθεί μονοπάτια, έχουν δημιουργηθεί υποδομές, ο τουρισμός επανοργανώνεται και μέσω airbnb. Είναι ένα νέο πλαίσιο που διαμορφώνεται και με τη δική μας προσπάθεια για τουρισμό πέραν της καλοκαιρινής περιόδου.

Και αυτή η προσπάθεια δε γινόταν σε λευκό χαρτί, έχει βάθος χρόνου και συνδεόταν με τη λειτουργία του αεροδρομίου μέχρι που ήρθατε εσείς.”

Βαρύτητα έδωσαν επίσης οι αρχές του νομού ότι το κόστος από τη φυγή της Ryanair επιβαρρύνονται και όλοι οι Κρητικοί  των οποίων η δυνατότητα να ταξιδεύουν από και για την κεντρική Ελλάδα αλλά και σε άλλους προορισμούς στην Ελλάδα και στην Ευρώπη και στον κόσμο μειώθηκε εξαιτίας της φυγής της Ryanair. Λαμβάνοντας υπόψη ότι η Κρήτη είναι νησί, οι συνέπειες είναι σημαντικές

Aπό την πλευρά τους οι εκπρόσωποι της εταιρείας επαναλάμβαναν ότι δεν είναι το αεροδρόμιο που θα φέρει το χειμερινό τουρισμό, αλλά τα ξενοδοχεία, και οι προσπάθειες των τοπικών αρχών να μετατρέψουν τον νομό σε τόπο διακοπών για 12 μήνες.

Δήμαρχοι πάντως απάντησαν ότι οι προσπάθειες που περιγράφει η εταιρεία ότι πρέπει να γίνουν ήδη γίνονται και με μεγάλη επιτυχία και παραμένει το ζητούμενο η διοίκηση του αεροδρόμιου να πράξει τα δέοντα ώστε να διασφαλιστεί ότι όλη αυτή η προσπάθεια που γίνεται εδώ και χρόνια δε θα πάει χαμένη.

Μετά από δυόμιση ώρες λοιπόν λίγα ουσιαστικά συμπεράσματα ή λύσεις προέκυψαν. Η εταιρεία φαινομενικά μόνο έδειξε διάθεση συνεργασίας, σε κανένα όμως από τα πολύ ουσιαστικά ζητήματα που έθεσαν οι αρχές.

Οι φορείς πάντως του νομού παράδωσαν στους εκπροσώπους της γερμανικής εταιρείας υπόμνημα με προτάσεις προς τη Fraport για την αύξηση των αφίξεων από πτήσεις εσωτερικού και εξωτερικού, ειδικά πέραν της καλοκαιρινής περιόδου, που είναι και το μεγάλο ζητούμενο. Η εταιρεία υποσχέθηκε ότι θα δώσει απαντήσεις, όμως, για όσους παρακολούθησαν τη συζήτηση που διεξήχθηκε, οι ελπίδες που πρέπει να τρέφουν για το πόσο θα εισακουστούν πρέπει να είναι πολύ μικρές.

Πιο αναλυτικά, το υπόμνημα των αρχών που δόθηκε έχει ως εξής:

ΚΟΙΝΗ ΠΡΟΤΑΣΗ ΑΝΤΙΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΡΧΗ ΧΑΝΙΩΝ –ΔΗΜΑΡΧΩΝ Π.Ε.ΧΑΝΙΩΝ-ΠΡΟΕΔΡΟΥ Ε.Β.Ε.Χ

Η παραχώρηση του Aερολιμένα «Ιωάννης Δασκαλογιάννης» στην Fraport, παρά το γεγονός ότι είχε διαφωνούντες πολλούς από εμάς, είναι πλέον γεγονός και αφορά στην πολιτική της κυβέρνησης.

Η τοπική κοινωνία, την οποία και εκπροσωπούμε, έχει επενδύσει πολιτικά και οικονομικά με δράσεις, διαφημίσεις, συμμετοχή σε εκθέσεις και σημαντικά ποσά χρημάτων, ώστε να καταστήσει το Νομό ένα όνομα ελκυστικό. Όντως, τα Χανιά έχουν πλέον καταστεί Βrand Name, τόσο στην Ευρώπη όσο και σε χώρες εκτός αυτής. Σύμφωνα με τις μελέτες που εκπονήθηκαν από το Πολυτεχνείο Κρήτης και το Μεσογειακό Αγρονομικό Ινστιτούτο Χανίων, οι αφίξεις επισκεπτών, καθ’ όλη τη διάρκεια του έτους, έχουν αυξηθεί θεαματικά κατά τα τελευταία χρόνια.

Ο στόχος των τοπικών φορέων δεν αφορά μόνο στην αύξηση των επισκεπτών κατά τους τουριστικούς μήνες, όπου τα οφέλη επιμερίζονται κυρίως στη μεγάλη τουριστική βιομηχανία , αλλά και στην άφιξη αυτών καθ’ όλη τη διάρκεια του έτους, όπως και γίνεται τα τελευταία χρόνια, με αφίξεις επισκεπτών που ενδιαφέρονται για τον εναλλακτικό τουρισμό, τον ορειβατικό, τον θρησκευτικό, τον αρχαιολογικό, τον περιπατητικό, τον ποδηλατικό, τον σπηλαιολογικό, τον γαστρονομικό, τον αγροτουριστικό κ.τ.λ.

Γι’ αυτόν  τον τομέα η Τοπική Αυτοδιοίκηση έχει χρηματοδοτήσει ποικίλες διαφημιστικές καμπάνιες, οι οποίες και ενίσχυσαν σημαντικά το μεγάλο ενδιαφέρον των επισκεπτών για τα Χανιά.

Σας παραχωρήθηκε στα Χανιά ένα Αεροδρόμιο με άριστες υποδομές, επενδύθηκαν σ’ αυτές  πάνω από 100 εκατομμύρια ευρώ πριν σας παραχωρηθεί, ως εκ τούτου ελάχιστα έχετε να προσθέσετε από την πλευρά σας ως προς τούτο. Μένει να επικεντρώσετε στην καλύτερη εκμετάλλευσή του.

Τίθενται λοιπόν τα ερωτήματα:

Τι σκέφτεστε να κάνετε για να συνεχιστεί η ανοδική πορεία των αφίξεων εσωτερικού και εξωτερικού στο Αεροδρόμιο Χανίων καθ όλη την διάρκεια του έτους;

Πως προτίθεστε να διευκολύνετε την εγκατάσταση  εταιριών χαμηλού κόστους, ώστε να λειτουργούν, προς κάθε προορισμό, καθ’ όλη τη διάρκεια του έτους;

Η αναγγελία σας για τη λειτουργία εταιριών τσάρτερ κατά τη διάρκεια της τουριστικής περιόδου δεν μας αρκεί, γιατί εξυπηρετεί μόνο ένα τμήμα της οικονομικής ζωής του τόπου μας και όχι το σύνολο, που εμείς επιδιώκουμε.

Είμαστε διατεθειμένοι  να συνεργαστούμε μαζί σας, σε ό,τι μας ζητήσετε , αλλά και έτοιμοι να αντιδράσουμε, με όποιο   τρόπο  αποφασίσουμε, εφόσον διαπιστώσουμε ότι η κύρια πύλη εισόδου της Δυτικής Κρήτης λειτουργεί  μονομερώς προς όφελος της εταιρίας σας και όχι προς όφελος του συνόλου της οικονομικής ζωής του τόπου μας.

Τα στοιχεία που έχουμε στη διάθεσή μας, για την πρώτη χρονιά λειτουργίας σας, αποδεικνύουν περίτρανα ότι το όφελος για την τοπική κοινωνία μειώθηκε από την ακολουθούμενη πολιτική που εφάρμοσε η εταιρεία σας. Δεν επιθυμούμε να έρθουμε σε αντιπαράθεση μαζί σας. Περιμένουμε τα αποτελέσματα της πολιτικής σας και τις προτάσεις σας και ευελπιστούμε σε μια καλή συνεργασία με την εταιρία σας, που δεν θα ικανοποιεί  μόνο τους δικούς σας στόχους, αλλά και τους δικούς μας,  που είναι η οικονομική ανάπτυξη της Δυτικής Κρήτης.

Να σημειώσουμε ότι στη σύσκεψη συμμετείχαν ο Αντιπεριφερειάρχης Χανίων κ. Απόστολος Βουλγαράκης, οι αντιπεριφερειάρχης Νίκος Καλογερής και Δημήτρης Μιχελογιάννης καθώς και οι Δήμαρχοι Πλατανιά κ. Γιάννης Μαλανδράκης, Κισσάμου κ. Θοδωρής Σταθάκης, Αποκόρωνα κ. Χαράλαμπος Κουκιανάκης, Σφακίων κ. Γιάννης Ζερβός. Επίσης στη σύσκεψη συμμετείχαν ο Αντιδήμαρχος Χανίων κ. Μιχάλης Βλαχάκης εκπροσωπώντας το Δήμο Χανίων αλλά και ο Αντιδήμαρχος Καντάνου – Σελίνου κ. Μιχάλης Μπικάκης εκπροσωπώντας τον Δήμου Καντάνου – Σελίνου. Τέλος, το παρών έδωσε και ο πρόεδρος του Εμποροβιομηχανικού Επιμελητηρίου κ. Αντώνης Ροκάκης.

Στα : Τοπικα

Το αρθρο δημοσιευτηκε απο τον/την:

Ο “Αγώνας της Κρήτης” εκδόθηκε στις 8 Ιουλίου του 1981. Είναι η έκφραση μιας πολύχρονης αγωνιστικότητας. Έμεινε όλα αυτά τα χρόνια σταθερός στη διακήρυξή του για έγκυρη – έγκαιρη ενημέρωση χωρίς παρωπίδες. Υπηρετεί και προβάλλει, με ευρύτητα αντίληψης, αξίες και οράματα για μία καλύτερη κοινωνία. Η βασική αρχή είναι η κριτική στην εξουσία όποια κι αν είναι αυτή, ιδιαίτερα στα σημεία που παρεκτρέπεται από τα υποσχημένα, που μπερδεύεται με τη διαφθορά, που διαφθείρεται και διαφθείρει. Αυτός είναι και ο βασικός λόγος που η εφημερίδα έμεινε μακριά από συσχετισμούς και διαπλοκές, μακριά από μεθοδεύσεις και ίντριγκες.

Η απάντησή σας

Το email σας δεν δημοσιεύεται.

Διαβάστε επίσης
διαφημίσεις
τι παίζει τώρα στον kritifm1015
  • InfowarΚΥΡΙΑΚΗ, 3:00 pm - 4:00 pmμε τον Άρη Χατζηστεφάνου
    Το INFOWAR μεταδίδεται τα τελευταία επτά χρόνια από ραδιοφωνικούς σταθμούς στην Ελλάδα και την Κύπρο και βρίσκεται συνεχώς στις πρώτες θέσεις ακροαματικότητας. Η εκπομπή είναι παραγωγή της Infowar Productions, δημιουργού μεταξύ άλλων των ντοκιμαντέρ Debtocracy και Catastroika, που είδαν τουλάχιστον πέντε εκατομμύρια θεατές μόνο στο Ιντερνετ.