H μοναδική ιστορία της ΑΝΕΚ, το ναυάγιο του “Ηράκλειον”, οι πολίτες που πήραν το μέλλον στα χέρια τους, και ο πρωτοπόρος ρόλος του Ειρηναίου Γαλάνακη | Φωτός+Βίντεο

Κανένα σχόλιο

H εταιρεία ιδρύθηκε στις 10 Απριλίου του 1967, με την επωνυμία «Ανώνυμη Ναυτιλιακή Εταιρεία Κρήτης Α.Ε.» και τον διακριτικό τίτλο «ANEK LINES», με μετόχους απλούς ανθρώπους της Μεγαλονήσου. Είναι η πρώτη εταιρεία λαϊκής βάσης και η ιδέα της ίδρυσής της προέκυψε από την ανάγκη βελτίωσης των υπηρεσιών της ακτοπλοϊκής σύνδεσης της Κρήτης με την Ηπειρωτική Ελλάδα. Διοικείται από 15μελες συμβούλιο και απασχολεί κατά μέσο όρο 1800 άτομα σε πληρώματα & Διοικητικές Υπηρεσίες ξηράς. Η έδρα της είναι στα Χανιά, σε ιδιόκτητα υπερσύγχρονα γραφεία, τα οποία διαθέτουν μεγάλο συνεδριακό κέντρο με δυνατότητα φιλοξενίας 500 ατόμων. Η δραστηριοποίηση της ΑΝΕΚ στον χώρο της επιβατηγού ναυτιλίας ξεκίνησε τον Σεπτέμβριο του 1970 με τη δρομολόγηση του πρώτου πλοίου της, του αλησμόνητου «ΚΥΔΩΝ», στη γραμμή Πειραιά – Χανιά. Από τότε μέχρι σήμερα η εξέλιξή της ήταν εντυπωσιακή.

Η ΑΝΕΚ LINES, φέτος, συμπληρώνει 50 χρόνια δυναμικής παρουσίας στην ελληνική και διεθνή ναυτιλία.

Μια μακρά διαδρομή που χαρακτηρίζεται από τον επαγγελματισμό και εστιάζει στη δημιουργία μιας μοναδικής ταξιδιωτικής εμπειρίας για κάθε επιβάτη που επιλέγει κάποιο από τα πλοία της.  Με σεβασμό στην κρητική παράδοση που είναι αναπόσπαστο κομμάτι της και εγγύηση την αυθεντικότητα που διακρίνει τους ανθρώπους της, η ΑΝΕΚ LINES κάνει με σταθερά βήματα πράξη το όραμά της εδώ και πέντε δεκαετίες.

"Sponsored links"

Όλα ξεκίνησαν στις 10 Απριλίου του 1967 όταν ένας φωτισμένος ιεράρχης, ο Μητροπολίτης Ειρηναίος Γαλανάκης, δύο καταξιωμένοι Χανιώτες οικονομολόγοι, ο Κώστας Αρχοντάκης και ο Γιάννης Τζαμαριουδάκης και εκατοντάδες απλοί άνθρωποι, έμποροι, υπάλληλοι, συνταξιούχοι και αγρότες ένωσαν τις δυνάμεις τους σε ένα κοινό όραμα, διέθεσαν το υστέρημά τους για να “γεννηθεί” η ΑΝΕΚ. Ήταν η δυναμική απάντηση των Κρητικών στο αίτημα για εξυγίανση της ακτοπλοϊκής σύνδεσης της μεγαλονήσου με τον Πειραιά.

Sev Eir ANEK

Αφορμή όμως ήταν το ναυάγιο του “Ηράκλειον”, το οποίο σημάδεψε την Ελλάδα, αλλά κυρίως την Κρήτη και έγινε η αφορμή για πολλές εξελίξεις στον χώρο της ακτοπλοΐας.

Σαν αποτέλεσμα του ναυαγίου θεσμοθετήθηκε το απαγορευτικό απόπλου λόγω καιρού, μπήκαν οι πρώτες ιδέες για την δημιουργία των Ναυτιλιακών Εταιρειών Λαϊκής Βάσης, κατέρρευσε ο (τότε) κολοσσός της Ακτοπλοΐας, η εταιρεία των Αφών Τυπάλδου κλπ.

Η ΑΝΕΚ ήταν η πρώτη εταιρεία λαϊκής βάσης σε παγκόσμιο επίπεδο, και προέκυψε μέσα και από αυτή την τραγωδία του “Τιτανικού της Κρήτης”.

Η δραστηριοποίηση της εταιρείας στο χώρο της επιβατηγού ναυτιλίας ξεκίνησε τον Σεπτέμβριο του 1970 με τη δρομολόγηση του πρώτου πλοίου της, του ιστορικού «ΚΥΔΩΝ», στη γραμμή Πειραιά – Χανιά. Έκτοτε η ΑΝΕΚ «έπιασε» πολλά λιμάνια, που αποτέλεσαν ορόσημα για την ανάπτυξή της. Το 1987 άνοιξε πανιά για τις διεθνείς θάλασσες, ενισχύοντας ακόμα περισσότερο την παρουσία της στην Αδριατική. Παράλληλα, η εισαγωγή της στο Χρηματιστήριο Αξιών Αθηνών από το Δεκέμβριο του 1998, διασφάλισε την ανοδική της πορεία.

Σήμερα η ΑΝΕΚ LINES έχει παγιώσει τη θέση της ανάμεσα στις πλέον σύγχρονες ναυτιλιακές εταιρείες, με πανευρωπαϊκή εμβέλεια και κύρος. Συνεχίζει να υπηρετεί σταθερά τον ηγετικό της ρόλο και διατηρεί με συνέπεια τον πρωτοποριακό της χαρακτήρα και αμιγή την ελληνική της ταυτότητα. Η ΑΝΕΚ διοικείται από 15μελές συμβούλιο και η έδρα της βρίσκεται στα Χανιά, σε ιδιόκτητο υπερσύγχρονο κτήριο, που διαθέτει μεγάλο συνεδριακό κέντρο χωρητικότητας 500 ατόμων.

Η ΑΝΕΚ διαχειρίζεται έναν στόλο από 10 επιβατηγά οχηματαγωγά πλοία και εξυπηρετεί 23 προορισμούς στην Κρήτη, το Αιγαίο, το Ιόνιο και την Αδριατική.


Από την πρώτη συγκέντρωση στα Χανιάστις 21/12/1966 για τη σύσταση επιτροπής ιδρύσεως ναυτικής εταιρίας.Διακρίνεται όρθιος ο οικονομολόγος Ιωάννης Τζαμαριουδάκης και καθιστοί από αριστερά, ο Μητροπολίτης Κισάμου & Σελίνου Ειρηναίος Γαλανάκης, ο Δήμαρχος Χανίων Στέφανος Λεκανίδης και ο Μητροπολίτης Κυδωνίας & Αποκορώνου Νικηφόρος Συντζανάκης

"Sponsored links"

Κάθε μέρα μπορούν με τα πλοία της ANEK LINES να μεταφερθούν συνολικά 15.315 επιβάτες και 5.500 οχήματα, ενώ συνεργάζεται με πάνω 1.500 πρακτορεία σε όλη την Ελλάδα και σε 18 χώρες του εξωτερικού

Μεταξύ των σημαντικών διακρίσεων που έχει λάβει από καταξιωμένους ελληνικούς και διεθνείς φορείς, συγκαταλέγεται η βράβευσή της ΑΝΕΚ  ως Καλύτερης Εταιρείας του 2008  για την επιβατηγό ναυτιλία από την κορυφαία ναυτιλιακή επιθεώρηση Lloyd’s List. Επίσης,  η ΑΝΕΚ έχει επιλεχθεί ως “Εθνικός Πρωταθλητής” στα European Business Awards 2016 – 2017 ανάμεσα σε 33.000 επιχειρήσεις από 34 ευρωπαϊκές χώρες.

Σε αυτό το μισό αιώνα η εταιρεία συνέβαλε αποφασιστικά στην αναβάθμιση των ακτοπλοϊκών υπηρεσιών υιοθετώντας τεχνολογικές καινοτομίες, αναδεικνύοντας την παραδοσιακή κρητική φιλοξενία και μεριμνώντας για την προβολή του πολιτισμού και της ιστορίας του νησιού.


Το ιστορικό “ΚΥΔΩΝ” πρώτο πλοίο της ΑΝΕΚ στο λιμάνι του Πειραιά το 1970

Η ΑΝΕΚ LINES χάρη στην αδιαπραγμάτευτη υποστήριξη των Κρητικών,  υπερβαίνει τα εμπόδια των οικονομικών και πολιτικών κρίσεων που έζησε η χώρα και με σταθερή ρότα στις αξίες και τα ιδανικά των ιδρυτών της εξελίσσεται διαρκώς.

Σημαντικοί ιστορικοί σταθμοί στην πορεία της ΑΝΕΚ :

10 Απριλίoυ 1967 στα Χανιά. Mερικές εκατοντάδες Κρητικοί, έμποροι, επαγγελματίες, συνταξιούχοι, αγρότες, με πρόταση του Συνδέσμου Οικονομολόγων του Νομού Χανίων και την συμβολή και αμέριστη συμπαράσταση του τότε Σεβασμώτατου Μητροπολίτη Κισσάμου και Σελίνου Ειρηναίου Γαλανάκη, υλοποιούν την τολμηρή ιδέα της ίδρυσης της πρώτης παγκοσμίως πολυμετοχικής ναυτιλιακής εταιρείας, με στόχο την πραγματοποίηση θαλάσσιωv μεταφορών με σύγχρονα, άνετα και πολιτισμένα μέσα.Η ΑΝΕΚ είναι μια πραγματικότητα !

Στις 9 Σεπτεμβρίου 1970 το Ε/Γ-Ο/Γ ΚΥΔΩΝ καταπλέει στο λιμάνι της Σούδας και η ΑΝΕΚ κερδίζει την εμπιστοσύνη όλων. Η ΑΝΕΚ εισέρχεται δυναμικά στην Ελληνική Ακτοπλοΐα.

Το 1973 αποκτά τα Ε/Γ-Ο/Γ ΚΑΝΤIΑ και ΡΕΘΥΜΝΟ, πραγματοποιώντας καθημερινά δρομολόγια στη γραμμή Ηράκλειο-Πειραιά.

Το 1978 η Εταιρεία αποκτά το Ε/Γ-Ο/Γ ΚΡΗΤΗ. Τα καθημερινά δρομολόγια των πλοίων της ΑΝΕΚ είναι πλέον γεγονός, συνδέοντας τα δύο βασικά λιμάνια της Κρήτης με την ηπειρωτική Ελλάδα.

Το 1987 ενισχύει το στόλο της με ότι πιο σύγχρονο υπήρχε την εποχή εκείνη, το Ε/Γ-Ο/Γ ΑΠΤΕΡΑ, στη γραμμή Χανιά-Πειραιά.

Οι δημιoυργικές ιδέες φέρνουν αλματώδη αvάπτυξη. Πραγματοποιείται η ναυτιλιακή σύνδεση Ελλάδας-Ιταλίας, ενώ παράλληλα άρχισε η αναγραφή του μπλε-κίτρινου λογοτύπου σε όλα τα πλοία της. Το 1989 τα Ε/Γ-Ο/Γ ΛΙΣΣΟΣ και ΛΑΤΩ μπαίνουν δυναμικά στους θαλάσσιους δρόμους της Ιταλίας, δημιουργώντας νέες προοπτικές στην γραμμή Πάτρα-Αγκώνα και πώληση του Ε/Γ-Ο/Γ πλοίου “ΚΥΔΩΝ”

Το 1992 δρομολογείται για τη γραμμή Βορείου Ιταλίας το Ε/Γ-Ο/Γ ΕΛ.ΒΕΝΙΖΕΛΟΣ, η ναυαρχίδα της ΑΝΕΚ, το μεγαλύτερο και πολυτελέστερο πλοίο της Μεσογείου. Το ακολουθεί στα ίδια δρομολόγια το Ε/Γ-Ο/Γ TAΛΩΣ

Το 1997 δρομολογούνται τα ΚΡΗΤΗ Ι και ΚΡΗΤΗ ΙΙ στη γραμμή Πάτρα-Αγκώνα.

Το 1998 η ΑΝΕΚ χαράζει μια νέα πορεία με αγορές νέων πλοίων και εισαγωγή των μετοχών της στο Χρηματιστήριο Αξιών Αθηνών. Δρομολογείται το ΣΟΦΟΚΛΗΣ Βεν. στη γραμμή Βορείου Ιταλίας και εντάσσονται στο στόλο της τα Ε/Γ-Ο/Γ ΠΡΕΒΕΛΗΣ και ΑΡΚΑΔΙ απο συγχώνευση της Ρεθυμνιακής.

Το 2000 δρομολογείται το Ε/Γ-Ο/Γ “ΛΕΥΚΑ ΟΡΗ στη γραμμή Βορείου Ιταλίας, και το νεότευκτο H/S/F “OLYMPIC CHAMPION στη γραμμή Πάτρα-Αγκώνα.

20160904_194328

To 2001 δρομολογείται το δεύτερο νεότευκτο H/S/F HELLENIC SPIRIT στη γραμμή Βορείου Ιταλίας.

Το 2005 η γραμμή της Βορείου Ιταλίας συνεχίζεται με τη νέα γραμμή Πάτρα-Βενετία. Την ίδια χρονιά ένα όραμα δεκαετιών έγινε πραγματικότητα. Ολοκληρώθηκε η ανέγερση του κτηρίου της Εταιρείας και η μεταφορά των διοικητικών υπηρεσιών της σε ιδιόκτητες, λειτουργικές εγκαταστάσεις στα Χανιά, αναβαθμίζοντας έτσι το κύρος και τις παρεχόμενες υπηρεσίες της ΑΝΕΚ.

Το 2006 η Γερμανική Λέσχη Αυτοκινήτου ADAC, απονέμει στο H/S/F OLYMPIC CHAMPION, το πρώτο Πανευρωπαϊκό βραβείο καλύτερου επιβατηγού / οχηματαγωγού πλοίου, πιστοποιώντας έτσι ότι πληρεί τα διεθνή πρότυπα ασφαλείας, σε ότι αφορά τον τεχνικό εξοπλισμό και το άρτια εκπαιδευμένο ανθρώπινο δυναμικό.

Τον Φεβρουάριο του 2007 εγκαινιάζεται το νέο υπερσύγχρονο κτήριο της εταιρείας στον Πειραιά, όπου στεγάζεται η διεύθυνση εμπορικής εκμετάλλευσης, η διεύθυνση τεχνικών υπηρεσιών και το κεντρικό πρακτορείο Πειραιά.

Τον Απρίλιο του 2008 δρομολογείται το Ε/Γ- Ο/Γ «Πρέβελη» στη γραμμή Πειραιά-Πάρο-Νάξο-Ίο-Σαντορίνη. Τον Ιούλιο το Ε/Γ-Ο/Γ «ΛΙΣΣΟΣ» δρομολογείται από Πειραιά προς Χίο-Μυτιλήνη, ενώ τον Σεπτέμβριο το υπερπολυτελές, υπερσύγχρονο ΕΓ/ΟΓ «ΕΛΥΡΟΣ» η κορωνίδα του στόλου της ΑΝΕΚ, δρομολογείται στην γραμμή Πειραιά-Χανιά, αναβαθμίζοντας ουσιαστικά την ακτοπλοϊκή σύνδεση της Κρήτης με την ηπειρωτική Ελλάδα. Το Δεκέμβριο του 2008 η ΑΝΕΚ βραβεύτηκε ως «H Καλύτερη Εταιρεία της Χρονιάς 2008 για την Επιβατηγό Ναυτιλία», στα πλαίσια της ετήσιας απονομής των 5th Greek Shipping Awards που διοργάνωσε η Lloyd’s List.

Δείτε σχετικό ντοκιμαντέρ:

Δείτε το βίντεο του Θ. Παπαδουλάκη για τα 50 χρόνια από την ίδρυσή της:


anek.gr

Το αρθρο δημοσιευτηκε απο τον/την:

admin
Ο “Αγώνας της Κρήτης” εκδόθηκε στις 8 Ιουλίου του 1981. Είναι η έκφραση μιας πολύχρονης αγωνιστικότητας. Έμεινε όλα αυτά τα χρόνια σταθερός στη διακήρυξή του για έγκυρη – έγκαιρη ενημέρωση χωρίς παρωπίδες. Υπηρετεί και προβάλλει, με ευρύτητα αντίληψης, αξίες και οράματα για μία καλύτερη κοινωνία. Η βασική του αρχή, η κριτική στην εξουσία όποια κι αν είναι αυτή. Ιδιαίτερα στα σημεία που παρεκτρέπεται από τα υποσχημένα, που μπερδεύεται με τη διαφθορά, που διαφθείρεται και διαφθείρει. Αυτός είναι και ο βασικός λόγος που η εφημερίδα έμεινε μακριά από συσχετισμούς και διαπλοκές, μακριά από μεθοδεύσεις και ίντριγκες.
Διαβάστε επίσης
διαφημίσεις
τι παίζει τώρα στον kritifm1015

No upcoming events for today