14.8 C
Chania
Friday, March 29, 2024

H “Μπρεχτιάδα” των Ηρακλειωτών Pornostroika Dadaifi η τρίτη δουλειά Ελλήνων μουσικών στο έργο του Μπρεχτ

Ημερομηνία:

Στο άλμπουμ «Μπρεχτιάδα»(2012) παρουσιάζονται μελοποιήσεις που έκαναν οι Pornostroika Dadaifi στο έργο του γερμανού ποιητή και επαναστάτη Μπέρτολτ Μπρεχτ. Το υλικό υπήρχε μέχρι τώρα  διάσπαρτο στη δισκογραφία και για πρώτη φορά συγκεντρώθηκε μαζί για να δημιουργηθεί ο δίσκος.

Ο Μπρεχτ μίλησε για την οικονομική κρίση του 29,για την άνοδο του ναζισμού, τους πρόσφυγες. Η επικαιρότητα του έργου του είναι αδιασφισβήτητη.

Σε γενικές γραμμές, τα ποιήματα που οι pornostroika μελοποίησαν χαρακτηρίζονται από πνεύμα καταδίκης του πολέμου και του μιλιταρισμού, αλλά και από την απέχθεια για τις μικροαστικές συμβάσεις. Στη «Μπρεχτιάδα» θα ακούσουμε για εξεγερμένους και επαναστάσεις, για πολιτικούς που κοροϊδεύουν τον κόσμο, για την ανεργία, για πρόσφυγες που αυτοκτονούνε, για πολέμους.

Είναι η τρίτη δουλεία  Ελλήνων αφιερωμένη εξολοκλήρου στο έργο του Μπρεχτ.

Το 2012 κυκλοφόρησε ο δίσκος του  Τάσου Γκρους,  «Γενιές σημαδεμένες», ενώ 33 χρόνια νωρίτερα είχε κυκλοφορήσει η «Μουσική πράξη στον Μπρεχτ» του Θάνου Μικρούτσικου.

Η δουλειά των Pornostroika είναι σίγουρα αντισυμβατική και δύσκολη στο αυτί (ειδικά γι’ αυτούς που έχουν συνδυάσει τον Μπρεχτ με τα τραγούδια του Βασίλη Παπακωνσταντίνου). Μην ξεχνάμε όμως ότι και ο Μπρεχτ ήταν οπαδός των πρωτοποριών και της αντισυμβατικότητας.

Ο Μπρεχτ ξεκίνησε ως δραματουργός με μια σειρά πειραματισμούς, επηρεασμένος από τις εξπρεσιονιστικές τεχνικές, ενώ στη συνέχεια ασπάστηκε τη μαρξιστική και επαναστατική ιδεολογία (κάτι που πέρασε με εμφατικό τρόπο μέσα στο έργο του).

Οι τίτλοι των κομματιών:

1.διεθνης
2.τρεξτε
3.επανασταση
4.προσφυγας
5.εκδικηση
6.νεο
7.φρικη
8.σκοτεινο αστέρι
9.μαζα
10.ομπαμα
11 ίση απόσταση
11ματαιοδοξια
13.μασκα
14.ελληνικο τραγούδι

Για όσους το επιθυμούν το γκρουπ διαθέτει το δίσκο για δωρεάν κατέβασμα πατώντας ΕΔΩ.

Ποιοι είναι οι Pornostroika Dadaifi

l_872c0f6442e650373e45eb500b4ca151

Οι  PORNOSTROIKA DADAIFI υπάρχουν από το 1999 και είναι μέλη της κολεκτίβας μουσικών και καλλιτεχνών του ΖΑΜ (ZERO ARTISTIC MOVEMENT). Ιδρυτικό μέλος τους είναι ο Ηρακλειώτης Παναγιώτης Ξηρουχάκης.

Το στυλ τους είναι δύσκολα περιγράψιμο. Αλλού αναφέρονται σαν proto-industrial, αλλού σαν dadacore, αλλού σαν cyberpunk. Όμως, η κατηγοριοποίηση ακόμα και σε αυτές τις υποκατηγορίες δεν κατορθώνει να περιγράψει το ύφος της μουσική τους.

"google ad"

Οι PORNOSTROIKA είναι εμπνευσμένοι (όπως και το ΖΑΜ) από τις απόψεις και τις ιδέες των καλλιτεχνικών πρωτοποριών (avant garde) του προηγούμενου αιώνα και κυρίως από τους ντανταϊστές και τους καταστασιακούς. Ίσως από εκεί προκύπτει και η δυσκολία ένταξής τους μουσικά. Η ανατροπή και η αντίδραση στις καλλιτεχνικές νόρμες είναι αυτό πους κάνει τόσο διαφορετικούς και κατά ένα τρόπο γι’ αυτό κι ένα άκουσμα για λίγους.

Το Zero Artistic Movement είναι μια καλλιτεχνική κολεκτίβα που δημιουργήθηκε το 2003 αρχικά από μουσικές μπάντες ενώ στην συνέχει έλκυσε κάθε είδους δημιουργούς (συγγραφείς ποιητές, ζωγράφους).

Έκτοτε έχει κάνει δύο φεστιβάλ στη Λέρο και στο κοινωνικό χώρο Nosotros, όπου εκτός από συναυλίες μπαντών του zam αλλά και προσκεκλημένων μουσικών, παρουσιάστηκαν και πίνακες μελών τους ZAM.

Σχετικά με τους Pornostroika Dadaifi αλλά και την καλλιτεχνική κολλεκτίβα ΖΑΜ ο Παναγιώτης Ξηρουχάκης έδωσε πρόσφατα μία συνέντευξη με το υλικό του οποίου δημιουργήθηκε ένα μικρού μήκους ντοκιμαντέρ, το οποίο και μπορείτε να παρακολουθήσετε:

 

[vimeo url=”https://vimeo.com/129797789″]

 

Ακολουθήστε το agonaskritis.gr στο Google News, στο facebook και στο twitter και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Αγώνας της Κρήτηςhttp://bit.ly/agonaskritis
Ο “Αγώνας της Κρήτης” εκδόθηκε στις 8 Ιουλίου του 1981. Είναι η έκφραση μιας πολύχρονης αγωνιστικότητας. Έμεινε όλα αυτά τα χρόνια σταθερός στη διακήρυξή του για έγκυρη – έγκαιρη ενημέρωση χωρίς παρωπίδες. Υπηρετεί και προβάλλει, με ευρύτητα αντίληψης, αξίες και οράματα για μία καλύτερη κοινωνία. Η βασική αρχή είναι η κριτική στην εξουσία όποια κι αν είναι αυτή, ιδιαίτερα στα σημεία που παρεκτρέπεται από τα υποσχημένα, που μπερδεύεται με τη διαφθορά, που διαφθείρεται και διαφθείρει. Αυτός είναι και ο βασικός λόγος που η εφημερίδα έμεινε μακριά από συσχετισμούς και διαπλοκές, μακριά από μεθοδεύσεις και ίντριγκες.

Τελευταία Νέα

Περισσότερα σαν αυτό
ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ