H Coca Cola σε απόγνωση “μαγειρεύει” στοιχεία

Κανένα σχόλιο

Του Όμηρου Ταχμαζίδη

Η Coca Cola HBC έδωσε στη δημοσιότητα τα οικονομικά στοιχεία για το πρώτο εξάμηνο του 2018. Η εταιρεία παρουσίασε ανοδική πορεία στις αγορές του εξωτερικού. Αυτό οφείλεται στην διεξαγωγή του Παγκόσμιου Κυπέλλου ποδοσφαίρου στην Ρωσία τον Ιούνιο. Και ενώ η εταιρία παρουσίασε ανοδική τάση στις πωλήσεις της στο εξωτερικό, στην Ελλάδα δεν συμβαίνει το ίδιο και αυτό διότι οι απεργοί της Θεσσαλονίκης και το Κίνημα “Ούτε γουλιά Coca Cola μέχρι να επαναλειτουργήσει το εργοστάσιο” συνεχίζουν τις κινητοποιήσεις του. Οι ιθύνοντες της πολυεθνικής σε μια προσπάθεια να παρουσιάσουν θετικά αποτελέσματα και στην Ελλάδα “μασούν τα λόγια” τους και δίνουν επίτηδες συγκεχυμένη και ελλιπή πληροφόρηση στη δημοσιότητα με “μαγειρεμένα” στοιχεία.

Και ενώ τα golden boys προσπαθούν με κατευθυνόμενα δημοσιεύματα να πείσουν ότι και στην Ελλάδα οι πωλήσεις της εταιρίας έχουν θετικό πρόσημο, οι μετοχές της Coca Cola στο χρηματιστήριο Αθηνών πήραν την κατιούσα, μόλις ανακοινώθηκαν τα στοιχεία για τις οικονομικές επιδόσεις της εταιρίας στην Ελλάδα. Οι “τζογαδόροι” του χρηματιστηρίου με τη στάση τους έδωσαν την πραγματική κατάσταση της αμερικανικής πολυεθνικής στην ελληνική αγορά: η πτώση των πωλήσεων της Coca Cola συνεχίζεται και η απώλεια μεριδίων αγοράς σε ελληνικές εταιρίες του κλάδου των χυμών και αναψυκτικών συνεχίζεται. Τα δημοσιεύματα στις ηλεκτρονικές σελίδες των οικονομικών φύλλων δίνουν την πραγματική εικόνα της κατάστασης. Κάποιοι τίτλοι είναι ενδεικτικοί: “Βαραίνουν το χρηματιστήριο τα αποτελέσματα της Coca Cola”, “>Βαρίδι< η Coca Cola και οι τράπεζες στο χρηματιστήριο”. Η πτώση της Coca Cola στο χρηματιστήριο Αθηνών μετά την ανακοίνωση των οικονομικών αποτελεσμάτων του α΄ εξαμήνου του 2018 άγγιξε το 1,24%.

"Sponsored links"

Οι “μάγειρες” της Coca Cola είδαν αύξηση και στην Ελλάδα λόγω της εγκατάστασης ψυγείων του Monster, το οποίο εμπορεύεται η Coca Cola και λόγω αύξησης των πωλήσεων του… Sprite! To Sprite, το οποίο κινείται τα τελευταία χρόνια με μονοψήφιο ποσοστό πωλήσεων και με καθοδική τάση, ανάκαμψε και σήκωσε τα συνολικά ποσοστά πωλήσεων της Coca Cola! Αυτό και αν είναι θαύμα. Ένα ακόμη στοιχείο επικαλούνται οι “μάγειρες” της Coca Cola για να πείσουν τους πωλητές τους, που βλέπουν κάθε μήνα να χάνουν πελάτες, ότι τα νέα προϊόντα που έφερε τους τελευταίους μήνες στην αγορά η πολυεθνική συνέβαλλαν στην αύξηση των πωλήσεών της.

Η Coca Cola αιφνιδιάστηκε από την Green Cola στην αρχή του 2018, όταν η ελληνική εταιρεία από την Ορεστιάδα ανακοίνωσε ότι ξεκινάει την παραγωγή και διάθεση της Green πορτοκαλάδας, της Green λεμονάδας και της Green βυσσινάδας. Όπως συνέβη και με την Green Cola η Coca Cola κυκλοφόρησε το δικό της αντίγραφο της ελληνικής καινοτομίας από την Ορεστιάδα, την Coca Cola με στέβια (ένα εγχείρημα με ανύπαρκτες επιδόσεις στην αγορά), τώρα εμφάνισε στην αγορά την Fanta με στέβια. Και τα προϊόντα αυτά δεν έχουν καμία τύχη στην αγορά. Αυτή την περίοδο η Coca Cola κάνει μια εκτεταμένη διαφημιστική εκστρατεία για να ανακόψει την αλματώδη ανάπτυξη των καινοτόμων προϊόντων των ελληνικών εταιριών Green Cola Hellas, αναψυκτικά Λουξ από την Πάτρα, αναψυκτικά Βίκος από τα Γιάννενα, αναψυκτικά ΕΨΑ από τον Βόλο. Είναι γελοίο να προσπαθούν τα golden boys να μας πείσουν ότι τα νέα αυτά προϊόντα που λανσάρει η Coca Cola από την άνοιξη του 2018 ως απάντηση στις καινοτομίες των ελληνικών επιχειρήσεων, έχουν τέτοια έκρηξη πωλήσεων τις πρώτες εβδομάδες κυκλοφορίας τους που συμπαρέσυραν τα συνολικά ποσοστά πωλήσεων της Coca Cola! Η αμερικανική πολυεθνική έχει μετατραπεί σε ουραγό των ελληνικών επιχειρήσεων αναψυκτικών στο ζήτημα της καινοτομίας.[Βλ. για την καινοτομία στον κλάδο των αναψυκτικών και το άρθρο, Όμηρος Ταχμαζίδης, Η Coca Cola έχασε το τρένο της καινοτομίας]

Η πτώση στο χρηματιστήριο Αθηνών μετά την ανακοίνωση των πρώτων στοιχείων για τα οικονομικά του ά εξαμήνου της Coca Cola στην Ελλάδα, δείχνει ότι τα πραγματικά στοιχεία είναι για μια ακόμη φορά αρνητικά. Ακόμη και το Παγκόσμιο Κύπελλο Ποδοσφαίρου δεν συγκίνησε τους Έλληνες καταναλωτές, οι οποίοι συνεχίζουν να επιμένουν ελληνικά.

Στο μεταξύ η Coca Cola δεν έχει υποστεί μόνο στρατηγική ήττα στον τομέα των καινοτόμων προϊόντων με τη χρήση εναλλακτικών πιο υγιεινών γλυκαντικών, όπως η στέβια, αλλά βλέπει να ροκανίζονται και τα μερίδια αγοράς της στα συμβατικά αναψυκτικά. Μερίδια χάνει και το βασικό της προϊόν Coca Cola, τα οποία κερδίζει κυρίως η Βίκος Cola, αλλά και η Fanta, η οποία πλέον βαδίζει να συναντήσει μονοψήφιους αριθμούς πωλήσεων, εφόσον ο ελληνικός ανταγωνισμός με την ευρύτητα του χαρτοφυλακίου του και τα εξαιρετικά προϊόντα του (η Fanta της Coca Cola μειονεκτεί σαφώς έναντι των ελληνικών πορτοκαλάδων και λεμονάδων) καλύπτει όλη την χώρα. Εταιρίες όπως η Green Cola Hellas (Θράκη), η Βίκος (Ήπειρος), η Λουξ (Πελοπόνησος), η ΕΨΑ (Θεσσαλία), Γεράνι, Φήμη (Κρήτη) και άλλες μικρότερες σε όλη την χώρα προσφέρουν εξαιρετικής ποιότητας αναψυκτικά εξοστρακίζοντας με γοργούς ρυθμούς προϊόντα της Coca Cola, όπως είναι το Sprite και η Fanta.

Όσο διαρκεί ο απεργιακός αγώνας των εργαζομένων της Θεσσαλονίκης και το μποϊκοτάζ των προϊόντων της Coca Cola  με το σύνθημα “Ούτε γουλιά Coca Cola μέχρι να επαναλειτουργήσει το εργοστάσιο” και “Κόκκινη κάρτα στην Coca Cola”, η αμερικανική πολυεθνική θα ξοδεύει εκατομμύρια σε διαφημίσεις και πληρωμένα δημοσιεύματα, αλλά δε θα βλέπει την ανάκαμψη να έρχεται…

Αυτές τις μέρες κυκλοφορούν στην Θεσσαλονίκη “σαμαρωμένες” με πλαστικά δοχεία μικρές κοπέλες και μοιράζουν δωρεάν για δοκιμή το προϊόν Fanta με στέβια, απομίμηση των καινοτομιών των ελληνικών εταιριών, με στόχο να ανακοπεί η αύξηση των πωλήσεων της εξαιρετικής Green πορτοκαλάδας, της Λουξ plus ‘n’ light, της πορτοκαλάδας Βίκος με στέβια, της αντίστοιχης ΕΨΑ πορτοκαλάδας (το προϊόν από το Βόλο, ίσως να είναι το καλύτερο είδος πορτοκαλάδας που κυκλοφορεί στην Ευρώπη…)

H Coca Cola όταν έκλεινε τα εργοστάσια της στην Ρόδο, την Πάτρα, την Αθήνα, τον Βόλο και, κυρίως, στην Θεσσαλονίκη άνοιγε συγχρόνως και τον ασκό του Αιόλου… Τώρα όσο και αν προσπαθούν τα golden boys της να “μαγειρέψουν” τα οικονομικά στοιχεία για να μειώσουν την αποτελεσματικότητα του μποϊκοτάζ, η κατάσταση στην αγορά των αναψυκτικών θα τους διαψεύδει. Η καθημερινή υποχώρηση της Coca Cola απέναντι στην επέκταση των ελληνικών εταιριών του κλάδου των αναψυκτικών έχει πάρει τη δική της καταστροφική για την αμερικανική πολυεθνική δυναμική. Και, όσο συνεχίζεται ο απεργιακός αγώνας και το μποϊκοτάζ, έπεται συνέχεια…

* Ο Όμηρος Ταχμαζίδης είναι μέλος του Ε.Γ. της «Σοσιαλιστικής Προοπτικής» και της δημοτικής «Κίνησης: Ποια πόλη μας αξίζει;»

"Sponsored links"

Στα : Θεσεις

Το αρθρο δημοσιευτηκε απο τον/την:

Ο “Αγώνας της Κρήτης” εκδόθηκε στις 8 Ιουλίου του 1981. Είναι η έκφραση μιας πολύχρονης αγωνιστικότητας. Έμεινε όλα αυτά τα χρόνια σταθερός στη διακήρυξή του για έγκυρη – έγκαιρη ενημέρωση χωρίς παρωπίδες. Υπηρετεί και προβάλλει, με ευρύτητα αντίληψης, αξίες και οράματα για μία καλύτερη κοινωνία. Η βασική αρχή είναι η κριτική στην εξουσία όποια κι αν είναι αυτή, ιδιαίτερα στα σημεία που παρεκτρέπεται από τα υποσχημένα, που μπερδεύεται με τη διαφθορά, που διαφθείρεται και διαφθείρει. Αυτός είναι και ο βασικός λόγος που η εφημερίδα έμεινε μακριά από συσχετισμούς και διαπλοκές, μακριά από μεθοδεύσεις και ίντριγκες.

Η απάντησή σας

Το email σας δεν δημοσιεύεται.

Διαβάστε επίσης
διαφημίσεις