Χιλιάδες στελέχη ευρωπαϊκών εταιρειών επιλέγουν δημοφιλείς ελληνικούς τουριστικούς προορισμούς προκειμένου να περάσουν τον χειμώνα, με την πανδημία του κορωνοϊού να δημιουργεί νέα δεδομένα ακόμη και στον τουρισμό και την τάση που έχει αναπτυχθεί τα τελευταία χρόνια στο εξωτερικό και θέλει τους τουρίστες να συνδυάζουν διακοπές και εργασία να εμφανίζεται και στη χώρα μας.

Με δεδομένο ότι η τηλεργασία έχει επικρατήσει σε μεγάλο βαθμό στην αγορά εργασίας εξαιτίας της υγειονομικής κρίσης, ολοένα και περισσότεροι απασχολούμενοι σε πολυεθνικές με έδρα ευρωπαϊκές πρωτεύουσες επιλέγουν φέτος να εργάζονται από κάποιον ελληνικό τουριστικό προορισμό, συνδυάζοντας τη χαλάρωση με τις επαγγελματικές τους υποχρεώσεις. Μάλιστα, δεν είναι λίγοι εκείνοι που αποφάσισαν να παρατείνουν τις διακοπές τους εξαιτίας των περιοριστικών μέτρων που έχουν ληφθεί εξαιτίας της πανδημίας.

Αντιλαμβανόμενοι τη δυναμική που έχει η συγκεκριμένη τάση, οι tour operators κινούνται επιθετικά, δημιουργώντας πακέτα που συνδυάζουν τη διαδεδομένη πλέον τηλεργασία με διαμονή σε κάποιον προορισμό διακοπών, με στόχο να προσαρμοστούν στα νέα δεδομένα και να αντεπεξέλθουν στις ανάγκες των ταξιδιωτών.

Στην κατεύθυνση αυτή, ένας από τους πιο ισχυρούς tour operators παγκοσμίως, η TUI, επιδιώκει να εντάξει πιλοτικά στα προγράμματά του τον νέο αυτό τύπο διακοπών, το workation όπως έχει επικρατήσει να λέγεται (από τον συνδυασμό των λέξεων work/εργασία και vacations/διακοπές), προσφέροντας στους εργαζομένους επιχειρήσεων τη δυνατότητα να εργαστούν από ξενοδοχεία σε προορισμούς διακοπών, έτσι ώστε να μπορούν να απολαμβάνουν τις ταξιδιωτικές τους εμπειρίες μετά τη δουλειά, χωρίς να χάνουν ούτε ημέρα από την εργασία τους.

Όπως, μάλιστα, τόνισε ο διευθυντής μάρκετινγκ της TUI, Frans Leenaars, αυτά τα προγράμματα, που καλύπτουν μία νέα ανάγκη που επιτείνεται στην εποχή του κορωνοϊού, είναι μια ενδιαφέρουσα πρόταση τόσο για τον εργοδότη όσο και για τον εργαζόμενο. Αυτή τη στιγμή διεξάγεται πιλοτικά ένα τέτοιο πρόγραμμα με ομάδα εργαζομένων από 7 εταιρίες της Ολλανδίας και του Βελγίου, οι οποίοι διαμένουν σε ξενοδοχεία της εταιρείας στην Πορτογαλίας. Οι υπάλληλοι εργάζονται απολαμβάνοντας παράλληλα τις ανέσεις του ξενοδοχείου και τις ομορφιές του προορισμού, γεγονός που δημιουργεί μία νέα ομάδα τουριστών.

Άλλωστε, με δεδομένο ότι ένα νέο περιβάλλον αποτελεί συχνά ένα κίνητρο για δημιουργικότητα και παραγωγικότητα, αρκετές είναι οι εταιρείες που δε διστάζουν να καινοτομήσουν και στο πλαίσιο της αναζήτησης νέων τρόπων για να διατηρήσουν τους υπαλλήλους τους σε εγρήγορση, επιλέγουν αυτή τη μορφή εργασίας που συνδυάζει και τις διακοπές.

Τα πρώτα σημάδια

Και μπορεί στην Ελλάδα το workation να μην έχει γίνει ακόμη ευρέως γνωστό ως ανερχόμενη ταξιδιωτική τάση, ωστόσο, κατά την περίοδο του καλοκαιριού αρκετοί ήταν οι ξένοι τουρίστες που επέλεξαν τα περάσουν τις διακοπές τους στην Ελλάδα και να εργάζονται παράλληλα ή ακόμη και να παρατείνουν τις διακοπές τους στη χώρα μας με αφορμή την υιοθέτηση της τηλεργασίας από τις επιχειρήσεις στις οποίες εργάζονται. «Όταν η βρετανική κυβέρνηση προσέθεσε την Κρήτη, μεταξύ άλλων ελληνικών νησιών, στον κατάλογο με τους προορισμούς που έχουν μπει σε καραντίνα και ως εκ τούτου οι τουρίστες που βρίσκονται εκείνη την περίοδο στην Κρήτη θα έπρεπε να μένουν σε απομόνωση για 14 ημέρες, ένα ποσοστό των Βρετανών αποφάσισε να παρατείνει τη διαμονή του στο νησί και να εργαστεί εξ αποστάσεως, δεδομένου ότι η τηλεργασία είναι μια διαδεδομένη μορφή απασχόλησης στο Ηνωμένο Βασίλειο», επεσήμανε ο Μιχάλης Βλατάκης, πρόεδρος της Ένωσης Τουριστικών και Ταξιδιωτικών Πρακτόρων Κρήτης.

Το νέο αυτό τουριστικό μοντέλο, όπως επισημαίνουν, παράγοντες της τουριστικής αγοράς, μπορεί να αποτελέσει ένα όπλο στη φαρέτρα των επιχειρηματιών του κλάδου με στόχο την προσέλκυση ταξιδιωτών καθ’ όλη τη διάρκεια του χρόνου στην κατεύθυνση της πολυπόθητης επιμήκυνσης της τουριστικής περιόδου.

«Αυτή η τάση θα ενταθεί έτι περαιτέρω τα επόμενα χρόνια και στην Ελλάδα και θα ενισχύσει τα οικονομικά μεγέθη όχι μόνο των μεγάλων ξενοδοχείων, αλλά και των μικρών τουριστικών καταλυμάτων, καθώς και των αυτόνομων βιλών που ενδείκνυνται για αυτού του είδους των διακοπών. Αυτή τη στιγμή, πάντως, τα νούμερα είναι πολύ μικρά, ωστόσο, μπορούμε να στοχεύσουμε σε αυτή την αναδυόμενη αγορά ταξιδιωτών. Ειδικά προορισμοί που πληρούν τις προϋποθέσεις για να υποδέχονται ταξιδιώτες όλο τον χρόνο μπορούν να επενδύσουν περαιτέρω σε αυτή την τάση», τόνισε ο πρόεδρος της Ένωσης Ξενοδόχων Κέρκυρας, Χαράλαμπος Βούλγαρης.

Είναι χαρακτηριστικό ότι η πλειονότητα των τουριστών που επέλεξαν φέτος το workation, ταξίδεψαν σε δημοφιλείς ταξιδιωτικούς προορισμούς ανά την Ελλάδα, με αιχμή την Κρήτη, την Κέρκυρα, την Πάρο και τη Μεσσηνία.

Ο ρόλος των πτήσεων

Ενισχυτικά στην ανάπτυξη αυτή της τάσης αυτή που παρατηρείται φέτος και στην Ελλάδα λειτουργεί η προσθήκη νέων δρομολογίων που καταγράφεται τις τελευταίες εβδομάδες στη χώρα μας και διαρκούν μέχρι και τον Νοέμβριο.

Μεγάλοι tour operators, με στόχο να ανταποκριθούν στην αυξημένη ζήτηση που παρατηρείται για ελληνικούς προορισμούς, ενισχύουν το πτητικό τους έργο, με νέες πτήσεις προς Κρήτη, Κέρκυρα και Ρόδο, γεγονός που μπορεί να ωφελήσει και να τονώσει τη συγκεκριμένη ομάδα τουριστών.

«Πολλοί άνθρωποι σήμερα εξαιτίας της υγειονομικής κρίσης έχουν αναγκαστεί να εργάζονται από το σπίτι τους εδώ και αρκετούς μήνες. Και αυτή η τάση δεν φαίνεται να είναι κάτι προσωρινό, απλά στο πλαίσιο της προστασίας από την πανδημία. Η εργασία από το σπίτι έχει μειονεκτήματα, ωστόσο ένα μεγάλο πλεονέκτημα είναι ότι οι εργαζόμενοι μπορούν να οργανώσουν τον χρόνο τους κατά το δοκούν και να μην συνδέονται αποκλειστικά με μια τοποθεσία», εξηγούν παράγοντες της αγοράς.

Μάλιστα, αυτή η τάση δύναται, όπως επισημαίνουν, να αναπτυχθεί και εντός των ελληνικών συνόρων, από τη στιγμή που η πανδημία έχει ανατρέψει τα δεδομένα στις εργασιακές σχέσεις και η υγειονομική κρίση έχει πλήξει σε μεγάλο βαθμό τα επαγγελματικά ταξίδια.

"google ad"

www.tourismtoday.gr