Τέλος εποχής για την Ολυμπιακή

Κανένα σχόλιο

Η Ολυμπιακή Αεροπορία άνοιξε τα φτερά της πριν 52 περίπου χρόνια ως εταιρία που ιδρύθηκε από τον μεγαλοεφοπλιστή Αριστοτέλη Ωνάση και αργότερα επί κυβερνήσεων Κ. Καραμανλή 1975-81, εθνικοποιήθηκε κι από τότε απετέλεσε τον «Εθνικό μας αερομεταφορέα». Η απορία μου είναι γιατί την έκανε κρατική ο Καραμανλής δεδομένου ότι και τότε είχε πάψει να είναι κερδοφόρα και ο Αριστοτέλης Ωνάσης πάσχιζε να την ξεφορτωθεί. Δεν είμαι σίγουρος αν τότε ο Σερραίος πολιτικός ήθελε να εξασφαλίσει τις θέσεις εργασίας ή να χρυσοπληρώσει το Δημόσιο τον Έλληνα Κροίσο για την αγορά της εταιρίας.

Αν οι κυβερνήσεις λειτουργούσαν πραγματικά για το δημόσιο συμφέρον κι όχι ψεύτικα για τα μάτια του κόσμου, θα μπορούσε η Ολυμπιακή αεροπορία να λειτουργεί ως μια μεγάλη κρατική μονοπωλιακή επιχείρηση, με σφιχτή και νοικοκυρεμένη διαχείριση και με κέρδη τα οποία θα μπορούσαν να διατεθούν για το κοινωνικό κράτος. Δυστυχώς όμως τα κόμματα που κυβερνούν στα πλαίσια του πλειοψηφικού κοινοβουλευτισμού, ενδιαφέρονται πάνω απ’ όλα για την αναπαραγωγή τους και την πολιτική τους επιβίωση, και δευτερευόντως για τα ευρύτερα λαϊκά συμφέροντα των αδύναμων κοινωνικών ομάδων.

"Sponsored links"

Η μομφή αυτή αφορά κυρίως το ΠΑΣΟΚ ως περισσότερο λαϊκό κόμμα που εκπροσωπεί στην χώρα μας την Σοσιαλδημοκρατία και δευτερευόντως την Ν.Δ. που εκπροσωπεί τα συμφέροντα της ελεύθερης αγοράς που κυριαρχούν οι μεγάλοι επιχειρηματικοί όμιλοι, τα Μονοπώλια και τα ολιγοπώλια. Πάντως και τα δύο κόμματα εξουσίας έκαμαν ότι ήταν δυνατόν για να απαξιώσουν, να κατακρημνίσουν και να χρεοκοπήσουν την Ολυμπιακή αεροπορία. Με ρουσφετολογικούς διορισμούς υπεράριθμων υπαλλήλων, με κακοδιαχείριση, με υψηλούς μισθούς στους υμετέρους και άλλα τερτίπια.

Γιατί την αγόρασε η MIG αν δεν έχει σκοπό να δημιουργήσει μια κερδοφόρο εταιρία; Δίνει τόσα χρήματα και άλλα τόσα για νέες επενδύσεις χάριν γούστου; Εφ’ όσον λοιπόν μπορεί η MIG γιατί είναι ανίκανο το δημόσιο; Επειδή τα κόμματα εξουσίας λειτουργούν έτσι όπως λειτουργούν με ασέβεια και αδιαφορία για το λαϊκό συμφέρον. Αν είχαν λίγη αιδώ πάνω τους τα κόμματα του δικομματισμού θα έδιναν το 55% σε ιδιώτη και το Μάνατζμεντ, κρατώντας ένα 45% για το δημόσιο, για να έχει λόγο στη λειτουργία και στα κέρδη της εταιρίας.

Μανούσος Γ. Δασκαλάκης

Στα : Θεσεις

Το αρθρο δημοσιευτηκε απο τον/την:

Ο “Αγώνας της Κρήτης” εκδόθηκε στις 8 Ιουλίου του 1981. Είναι η έκφραση μιας πολύχρονης αγωνιστικότητας. Έμεινε όλα αυτά τα χρόνια σταθερός στη διακήρυξή του για έγκυρη – έγκαιρη ενημέρωση χωρίς παρωπίδες. Υπηρετεί και προβάλλει, με ευρύτητα αντίληψης, αξίες και οράματα για μία καλύτερη κοινωνία. Η βασική αρχή είναι η κριτική στην εξουσία όποια κι αν είναι αυτή, ιδιαίτερα στα σημεία που παρεκτρέπεται από τα υποσχημένα, που μπερδεύεται με τη διαφθορά, που διαφθείρεται και διαφθείρει. Αυτός είναι και ο βασικός λόγος που η εφημερίδα έμεινε μακριά από συσχετισμούς και διαπλοκές, μακριά από μεθοδεύσεις και ίντριγκες.

Η απάντησή σας

Το email σας δεν δημοσιεύεται.

ΚΡΗΤΗ FM 101.5 live