Εκστρατεία για την οδική ασφάλεια

Κανένα σχόλιο

Με αφορμή την έναρξη της Ενημερωτικής Εκστρατείας για την Οδική Ασφάλεια η οποία υλοποιείται, από κοινού, από την Αντιπροσωπεία της Ευρωπαϊκής Επιτροπής στην Ελλάδα και το Ινστιτούτο Οδικής Ασφάλειας «Πάνος Μυλωνάς» (Ι.Ο.ΑΣ), και τελεί υπό την αιγίδα του υπουργείου Προστασίας του Πολίτη και του υπουργείου Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, πραγματοποιήθηκε συνέντευξη τύπου στα γραφεία της Αντιπροσωπείας της Ευρωπαϊκής Επιτροπής στην Αθήνα την Τρίτη 30 Μαρτίου.

Του Φίλιππου Ζάχαρη

Η εκστρατεία είχε ως στόχο την  ενδυνάμωση της υπεύθυνης οδήγησης και της ευαισθητοποίησης της κοινής γνώμης για τη σημασία της υπεύθυνης οδήγησης με στόχο την μείωση των τροχαίων δυστυχημάτων που ευθύνονται για ένα μεγάλο ποσοστό θνησιμότητας στην Ελλάδα.

"Sponsored links"

Στοιχεία για τα οδικά ατυχήματα

Όπως τονίστηκε στην συνέντευξη τύπου, η συμπεριφορά των οδηγών θεωρείται η κυριότερη αιτία θνησιμότητας. Υψηλές ταχύτητες, κατανάλωση αλκοόλ ή ναρκωτικών, κούραση, οδήγηση χωρίς ζώνη ασφάλειας ή χωρίς κράνος προστασίας, προκαλούν θανατηφόρα ατυχήματα στους ελληνικούς δρόμους.. Το ζήτημα της οδικής ασφάλειας είναι μείζον και για την Ευρωπαϊκή Ένωση, καθώς υπολογίζεται ότι ετησίως συμβαίνουν 1,3 εκατομμύρια τροχαία ατυχήματα που προκαλούν 43.000 θανάτους και 1,7 εκατομμύρια τραυματισμούς.

Στην Ελλάδα, το ποσοστό τροχαίων ατυχημάτων είναι πολύ υψηλό και είναι απαραίτητη η συνεχής δράση για την αντιμετώπισή τους. Μόνο το 2009, συνέβησαν 1.314 θανατηφόρα τροχαία ατυχήματα, 1.389 που προκάλεσαν σοβαρούς τραυματισμούς και 12.072 με ελαφρά τραύματα.

Δηλώσεις των ομιλητών

Στη συνέντευξη τύπου παρευρέθησαν και απεύθυναν χαιρετισμό ο Υφυπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων κ. Νίκος Σηφουνάκης και ο Γενικός Γραμματέας Δημόσιας Τάξης κ. Γρηγόριος Τασούλας. Ο κ. Σηφουνάκης, δήλωσε, μεταξύ άλλων, ότι το πρόβλημα της οδικής ασφάλειας δεν περιορίζεται στον τομέα των μεταφορών αλλά αγγίζει τον τομέα της υγείας, την κοινωνική ζωή και την οικονομία.

Αναφέρθηκε μάλιστα και στην πρωτοβουλία του Πρωθυπουργού να προχωρήσει στη σύσταση Διυπουργικής Επιτροπής για την Οδική Ασφάλεια με τη συμμετοχή έξι Υπουργείων. Ο κ. Τασούλας αναφέρθηκε στα θανατηφόρα τροχαία δυστυχήματα που συμβαίνουν ετησίως στη χώρα μας, τονίζοντας ενώ από το 2001 έως το 2005 επετεύχθη μείωση των νεκρών κατά 567, δηλαδή 160 πάνω από τον επιδιωκόμενο στόχο, από το 2005 έως το 2009 παρατηρήθηκε στασιμότητα καθώς οι νεκροί ήταν μόλις 20 λιγότεροι, παρά τη βελτίωση του εθνικού οδικού δικτύου. Η κατάσταση αυτή φαίνεται να αλλάζει το 2010 αφού τον Ιανουάριο είχαμε 16 λιγότερους νεκρούς σε σχέση με το 2009 ενώ το Φεβρουάριο 24 λιγότερους. Στόχος του Υπουργείου, είπε ο κος Τασούλας, είναι η μείωση του αριθμού όσων χάνουν τη ζωή τους κατά 100 ετησίως, έτσι ώστε να φθάσουμε τις 1.018 απώλειες το 2010 και τον ευρωπαϊκό στόχο το 2014.

Ο κ. Ιερόθεος Παπαδόπουλος, διευθυντής της Αντιπροσωπείας της Ευρωπαϊκής Επιτροπής στην Ελλάδα, δήλωσε από την πλευρά του, ότι όλα τα κράτη μέλη αντιμετωπίζουν τα ίδια προβλήματα οδικής ασφάλειας, υπερβολική ταχύτητα, κατανάλωση οινοπνευματωδών ποτών, μη χρήση των ζωνών ασφαλείας, κ.α. Κάθε ημέρα στην Ευρώπη, 117 άνθρωποι, κατά μέσο όρο, χάνουν τη ζωή τους από το αλκοόλ, την ταχύτητα και της απερισκεψία. Τέλος, η κυρία Βασιλική Δανέλλη-Μυλωνά, Πρόεδρος ΔΣ του Ινστιτούτου Οδικής Ασφάλειας «Πάνος Μυλωνάς» (Ι.Ο.ΑΣ), τόνισε ότι με την συμβολή της Ευρωπαϊκής Επιτροπής ξεκινάει μια νέα περίοδος για την καταπολέμηση της μάστιγας των τροχαίων δυστυχημάτων με τη συμβολή της Πολιτείας και όλων των εμπλεκόμενων φορέων.

Κατά τη διάρκεια της Συνέντευξης Τύπου προβλήθηκαν και παρουσιάστηκαν σχετικά ραδιοφωνικά και τηλεοπτικά μηνύματα (spots) τα οποία θα μεταδίδονται από τα ελληνικά ΜΜΕ με τη μορφή «κοινωνικού μηνύματος».

"Sponsored links"

Το αρθρο δημοσιευτηκε απο τον/την:

Ο “Αγώνας της Κρήτης” εκδόθηκε στις 8 Ιουλίου του 1981. Είναι η έκφραση μιας πολύχρονης αγωνιστικότητας. Έμεινε όλα αυτά τα χρόνια σταθερός στη διακήρυξή του για έγκυρη – έγκαιρη ενημέρωση χωρίς παρωπίδες. Υπηρετεί και προβάλλει, με ευρύτητα αντίληψης, αξίες και οράματα για μία καλύτερη κοινωνία. Η βασική αρχή είναι η κριτική στην εξουσία όποια κι αν είναι αυτή, ιδιαίτερα στα σημεία που παρεκτρέπεται από τα υποσχημένα, που μπερδεύεται με τη διαφθορά, που διαφθείρεται και διαφθείρει. Αυτός είναι και ο βασικός λόγος που η εφημερίδα έμεινε μακριά από συσχετισμούς και διαπλοκές, μακριά από μεθοδεύσεις και ίντριγκες.

Η απάντησή σας

Το email σας δεν δημοσιεύεται.

ΚΡΗΤΗ FM 101.5 live