Ποια τέχνη και ποιος τόπος;

Κανένα σχόλιο

«Η αβάστακτη ελαφρότητα του φαίνεσθαι και η τέχνη της απουσίας». Αφιερωμένο εξαιρετικά στους ασκούντες εξουσία με θράσος και αυθαιρεσία. «Όταν μου ανατέθηκε αυτή η έκθεση βρέθηκα σε δύσκολη θέση και ήμουν έτοιμη να αρνηθώ. Δεν ήθελα να μπω σε μια τοπικιστική λογική ούτε να εμπλακώ σε διαμάχες αμφισβητήσεων και αποκλεισμών» Πέγκυ Κουνενάκη (απόσπασμα της εισαγωγής από τον κατάλογο της έκθεσης των σύγχρονων Χανιωτών καλλιτεχνών). Δυστυχώς κυρία Κουνενάκη μετά τα εγκαίνια της έκθεσης που επιμεληθήκατε στη Δημοτική Πινακοθήκη Χανίων αποδείξατε και ‘σεις ότι δεν καταφέρατε να αποφύγετε την εμπλοκή σας σε διαμάχες αμφισβητήσεων και αυθαίρετων αποκλεισμών.

Του Χρήστου Μαχαιρίδη

Η μεθοδολογία της διοργάνωσης υπήρξε εξαρχής λανθασμένη. Δεν συμβουλευτήκατε τους τρεις καταλόγους των εκθέσεων που έχουν πραγματοποιηθεί στα Χανιά (2002, 1995, 1994). Δεν συμβουλευτήκατε το αρχείο της γραμματείας του Επιμελητηρίου Εικαστικών Τεχνών Ελλάδος (Ε.Ε.Τ.Ε.). Δεν συμβουλευτήκατε τους εκπροσώπους του στη Νομαρχιακή Αυτοδιοίκηση Χανίων.

"Sponsored links"

Δεν συμβουλευτήκατε το αρχείο του περιοδικού λόγου και τέχνης «Έρεισμα» όπου γίνεται εκτενής αναφορά στο έργο σύγχρονων Χανιωτών Καλλιτεχνών από το 1995 έως και το 2008 που η διεύθυνση του περιοδικού αναγκάστηκε να αναστείλει την έκδοσή του.

Δεν συμβουλευτήκατε το Λεξικό των Ελλήνων Καλλιτεχνών, των εκδόσεων «Μέλισσα», το οποίο αποτελεί και την πλέον έγκυρη καταγραφή του ντόπιου καλλιτεχνικού δυναμικού. Όπως αναφέρεται στο εισαγωγικό σημείωμα του καταλόγου της έκθεσης «κάποιοι άνθρωποι της Καλλιτεχνικής Επιτροπής της Δημοτικής Πινακοθήκης Χανίων στήριξαν έμπρακτα της ελευθερία επιλογής» των καλλιτεχνών. Συμπαραστάτη στην έρευνά σας είχατε και τον κ. Αντώνη Πετρουλάκη «που γνωρίζει καλύτερα τα πρόσωπα και την ιστορία».

Αν και δεν κατονομάζετε τους ανθρώπους της Καλλιτεχνικής Επιτροπής επωφελές είναι να τους γνωρίζουμε όλοι. Την καλλιτεχνική επιτροπή της Δημοτικής Πινακοθήκης αποτελούν οι: κ. Γιώργος Αυγέρος, κ. Ιωακείμ Γρυσπολάκης, κ. Αντώνης Πετρουλάκης, κ. Νίκος Ράμμος και ο κ. Κωνσταντίνος Πρώϊμος.

Θα πρέπει να σας επισημάνω ότι τέτοιο ασυνάρτητο, εμπαθές και αυτοαναιρούμενο μνημόσυνο σε θανόντα καλλιτέχνη δεν έχει ξανασυμβεί. Επιδιώξατε δηλαδή να τιμήσετε την μνήμη του Θοδωρή Καλούμενου με μια απίστευτη πολιτική αυθαίρετου αποκλεισμού τουλάχιστον τριάντα ενεργών μελών του Ε.Ε.Τ.Ε. και είκοσι άλλων οι οποίοι δεν είναι μέλη του το έργο τους όμως τους εντάσσει επάξια στην ομάδα των σύγχρονων εικαστικών δημιουργών.

Θεωρώ απαράδεκτη και αδικαιολόγητη την απουσία τόσων καλλιτεχνών από την συγκεκριμένη έκθεση της Δημοτικής Πινακοθήκης η οποία μεταξύ των άλλων είχε και ως στόχο να προβάλλει το έργο και τις ανησυχίες των σύγχρονων Χανιωτών δημιουργών.

Τα απολογητικά επιχειρήματα του περιορισμένου χρόνου και της άγνοιας του εικαστικού τοπίου στα Χανιά δεν είναι επαρκείς δικαιολογίες ούτε και για τον πλέον καλοπροαίρετο και αντικειμενικό κριτή των γεγονότων. Γιατί; Η έκθεση προετοιμάζεται στα «μουλωχτά», χωρίς δηλαδή προηγούμενη αναγγελία της στον τοπικό τύπο και στο ενημερωτικό δελτίο του Ε.Ε.Τ.Ε., από τον Ιούνιο του 2009.

Επτά μήνες είναι αρκετοί ώστε να αποφευχθούν τα χονδροειδέστατα λάθη, οι ελλείψεις και οι αποκλεισμοί καλλιτεχνών λόγω «άγνοιας» της επιμελήτριας. Τι κριτήρια συμμετοχής υπήρξαν και από ποιους ώστε να αποκλειστεί το μισό εικαστικό δυναμικό των Χανίων; Ποιο πρόσωπο θα βρεθεί να αναλάβει δημοσίως την ευθύνη για τις αστοχίες, τις παραλείψεις και τα λάθη της συγκεκριμένης έκθεσης;

Ποιες είναι οι ευθύνες των καλλιτεχνών «συμβούλων» σας για την απουσία τόσων εικαστικών από την έκθεση; Λυπάμαι ειλικρινά για την άθλια εικόνα που παρουσιάζετε στους νέους καλλιτέχνες και στα παιδιά μας τα οποία σκοπεύετε μάλιστα να ξεναγήσετε στους ορόφους του θράσους σας και της αυθαιρεσίας σας.

"Sponsored links"

Στα : Θεσεις

Το αρθρο δημοσιευτηκε απο τον/την:

Ο “Αγώνας της Κρήτης” εκδόθηκε στις 8 Ιουλίου του 1981. Είναι η έκφραση μιας πολύχρονης αγωνιστικότητας. Έμεινε όλα αυτά τα χρόνια σταθερός στη διακήρυξή του για έγκυρη – έγκαιρη ενημέρωση χωρίς παρωπίδες. Υπηρετεί και προβάλλει, με ευρύτητα αντίληψης, αξίες και οράματα για μία καλύτερη κοινωνία. Η βασική αρχή είναι η κριτική στην εξουσία όποια κι αν είναι αυτή, ιδιαίτερα στα σημεία που παρεκτρέπεται από τα υποσχημένα, που μπερδεύεται με τη διαφθορά, που διαφθείρεται και διαφθείρει. Αυτός είναι και ο βασικός λόγος που η εφημερίδα έμεινε μακριά από συσχετισμούς και διαπλοκές, μακριά από μεθοδεύσεις και ίντριγκες.

Η απάντησή σας

Το email σας δεν δημοσιεύεται.

ΚΡΗΤΗ FM 101.5 live