Ο σχεδιασμός του ΑΔΜΗΕ που θα διασφαλίσει την ενεργειακή σταθερότητα της Κρήτης τέθηκε επί τάπητος στη σημερινή σύσκεψη στη Περιφέρεια Κρήτης με την συμμετοχή του Περιφερειάρχη Σταύρου Αρναουτάκη, του Αντιπεριφερειάρχη Περιβάλλοντος, Χωροταξίας & Ενέργειας Νίκου Καλογερή, του διευθύνοντα συμβούλου του ΑΔΜΗΕ Γιάννη Καμπούρη, του Διευθυντή Νέων Έργων Μεταφοράς του ΑΔΜΗΕ Θανάση Γεωργόπουλου, του Δημάρχου Μαλεβιζίου Κώστα Μαμουλάκη, του δημοτικού συμβούλου Κώστα Τριγώνη, και στελεχών της Περιφέρειας Κρήτης.
Στη διάρκεια της σύσκεψης παρουσιάστηκε και αναλύθηκε η ηλεκτρική διασύνδεση της Κρήτης με το ηπειρωτικό σύστημα μέσω των δύο υποβρυχίων καλωδίων, που θα συνδέουν Χανιά-Πελοπόννησο και Κορακιά-Αττική, αντίστοιχα. Η ηλεκτρική διασύνδεση της Κρήτης, όπως προβλέπεται σταδιακά να υλοποιηθεί βάσει του σχεδιασμού του ΑΔΜΗΕ, αναμένεται να εξασφαλίσει την ενεργειακή επάρκεια και ευστάθεια του νησιού και να αναβαθμίσει ποιοτικά το σύστημα της Κρήτης, μειώνοντας ταυτόχρονα την περιβαλλοντική επιβάρυνση του νησιού από τη συνεχή λειτουργία των υφιστάμενων μονάδων παραγωγής της ΔΕΗ.
Σχετικά με την πρόοδο υλοποίησης του μικρού καλωδίου, που θα διασφαλίσει στο άμεσο μέλλον την ενεργειακή σταθερότητα, έχει σχεδόν ολοκληρωθεί η αδειοδοτική διαδικασία, έχει οριστικοποιηθεί ο τεχνικός σχεδιασμός του έργου, ενώ το χρονοδιάγραμμα υλοποίησης είναι το τέλος του 2019 αρχές 2020. Επίσης αναφέρθηκε ότι, η πορεία υλοποίησης του μεγάλου καλωδίου, που θα λύσει οριστικά το θέμα της ενεργειακής ασφάλειας της Κρήτης, σύμφωνα με τις εκτιμήσεις των στελεχών του ΑΔΜΗΕ αναμένεται να ολοκληρωθεί το 2023, ενώ το προσεχές διάστημα προγραμματίζεται να ξεκινήσουν οι διαδικασίες αδειοδότησής του. Ο στόχος, πρόσθεσαν, είναι ένα ολοκληρωμένο και ασφαλές ενεργειακό σύστημα, που θα συνδέει την Κρήτη με το ηπειρωτικό δίκτυο, μειώνοντας το κόστος παραγωγής ενέργειας και προωθώντας ταυτόχρονα τη σταδιακή απεξάρτηση από τις ρυπογόνες μονάδες παραγωγής.
ΟΙ ΔΗΛΩΣΕΙΣ ΣΤΑ ΜΜΕ
Αντιπεριφερειάρχης Ενέργειας-Περιβάλλοντος-Χωροταξίας Κρήτης Νίκος Καλογερής
«Από ότι μας διαβεβαίωσαν σήμερα οι υπεύθυνοι ειδικά για την μικρή διασύνδεση η οποία τελειώνει και η περιβαλλοντική αδειοδότηση της, έχει κάποια προβλήματα στη Πελοπόννησο αλλά από ότι μαθαίνουμε ξεπερνιούνται, υπάρχει χρηματοδότηση διασφαλισμένη επομένως δεν υπάρχει κανένας λόγος να μην προχωρήσει το έργο. Ως Περιφέρεια το θέλουμε και εκτιμούμε ότι από το 2019 και μετά θα ενισχύσει πάρα πολύ το σύστημα. Εμάς μας ενδιαφέρει η ασφάλεια του συστήματος της Κρήτης, είμαστε μια τουριστική περιοχή, όπως καταλαβαίνεται το Καλοκαίρι όπου η ζήτηση είναι μεγάλη, οι αιχμές πολύ υψηλές και οι διακυμάνσεις υψηλές, δεν μπορούμε να παίζουμε την ενεργειακή ασφάλεια του νησιού, ούτε να κατεβαίνουν οι διακόπτες ούτε να έχουμε μπλακ άουτ. Επομένως αυτό είναι πολύ σημαντικό ότι προχωράει το έργο και είναι υλοποιήσιμο και μας διαβεβαίωσαν οι υπεύθυνοι ότι προχωράει και η μεγάλη λεγόμενη διασύνδεση, από Κορακιά στο σταθμό των Μεγάρων (Αττική) η οποία θα λύσει σε μεγάλο βαθμό το πρόβλημα που έχουμε εδώ στη Κρήτη ειδικά με τις δυο μεγάλες μονάδες που λειτουργούν δίπλα στα αστικά κέντρα. Πιστεύουμε ότι αν δεν κλείσουνε ή δεν καταργηθούν εντελώς θα υπολειτουργούν και επομένως δεν θα δημιουργούν και περιβαλλοντικά προβλήματα στη γύρω περιοχή. Επομένως κατεβαίνει και το κόστος παραγωγής ρεύματος και σταματάει όλη αυτή η φιλοσοφία περί επιβάρυνσης όλων των πολιτών της Ελλάδας μέσω των ΥΚΩ. Είναι ένα έργο που θα στηρίξουμε όλοι».
Γιάννης Καμπούρης διευθύνων σύμβουλος ΑΔΜΗΕ
«Για το «μικρό» καλώδιο (Χανιά-Πελοπόνησσος) έχουμε ήδη ολοκληρώσει το σχεδιασμο του έργου, είμαστε πολύ κοντά να πάρουμε τις περιβαλλοντικές αδειοδοτήσεις που είναι ένα μεγάλο βήμα προς την υλοποίηση, έχουμε σε πολύ μεγάλο βαθμό οριστικοποιήσει το τεχνικό σχεδιασμό του έργου και το χρονοδιάγραμμα μας είναι προς το τέλος του 2019 αρχές 2020 να λειτουργεί το καλώδιο και η Κρήτη να συνδεθεί με την ηπειρωτική Ελλάδα το οποίο θα λύσει σε πολύ μεγάλο βαθμό τα προβλήματα, ενώ θα αναβαθμίσει και ποιοτικά το σύστημα της Κρήτης
Το δεύτερο καλώδιο (Κορακιά-Αττική) έχει χρονικό ορίζοντα υλοποίησης περί το 2023, αυτό δεν σημαίνει ότι δεν κάνουμε οτιδήποτε για να μπορέσουμε να το προεντάξουμε νωρίτερα. Αυτή τη στιγμή δουλεύουμε και για αυτό το έργο με πολύ μεγάλη ένταση, εντός των επόμενων ημερών θα κάνουμε τις διακηρύξεις για την περιβαλλοντική αδειοδότηση και όσον αφορά την Κορακιά και την Δαμάστα το έργο έχει σχεδιαστεί ώστε να έχει την ελάχιστη επιβάρυνση στην Κρήτη, θεωρούμε πάρα πολύ μικρή επιβάρυνση στο παραλιακό μέτωπο ως αμελητέα. Ουσιαστικά ένα καλώδιο θα βγεί κάπου θα γίνει ένας μικρός σταθμός μετατροπής που είναι απαραίτητος και στη συνέχεια θα μεταφερθούμε με κάποια μικρής κλίμακας έργα στο παλιό υφιστάμενο σύστημα της Κρήτης. Όταν με το καλό γίνει και αυτό θα έχουμε δυο διασυνδέσεις με την Κρήτη με μια αρκετά μεγάλη ικανότητα, οπωσδήποτε δεν θα αφήσουμε την Κρήτη χωρίς παραγωγή στο μέλλον αλλά οι ώρες που θα λειτουργούν οι μονάδες στο νησί θα είναι ελάχιστες. Θα έχουμε πλέον ένα σύστημα πολύ αξιόπιστο και χωρίς να επιβαρύνουμε καθόλου την Κρήτη όσον αφορά το περιβαλλοντικό. Ο σταθμός των Λινοπεραμάτων θα μένει σε «ψυχρή» λειτουργία, δηλαδή θα λειτουργεί ελάχιστα και μόνο σε πολύ έκτακτες περιπτώσεις που κανείς δεν μπορεί να αποκλείσει. Στην Κορακιά θα βγεί ένα καλώδιο και λίγο μετά την παραλία θα γίνει ένας μικρός σταθμός μετάβασης, θα μετατραπεί το υπόγειο καλώδιο σε εναέριο και από κει εναερίως θα καταλήξει στο σταθμό μεταρτοπής ο οποίος χωροθετείται στη Δαμάστα, σε μια περιοχή που απέχει 1.500 μέτρα από τον οικισμό της Δαμάστας. Εκεί θα έχουμε ένα κτίριο στο οποίο θα γίνεται η μετατροπή του συνεχούς ρεύματος σε εναλλασσόμενο έτσι ώστε να συνδεθεί με το υφιστάμενο σύστημα στη Κρήτη».
Θανάσης Γεωργόπουλος Διευθυντής νέων έργων μεταφοράς στον ΑΔΜΗΕ
«Είναι η πρώτη φορά που εξετάζουμε συγκεκριμένο χώρο εντός της περιοχής της Κορακιάς, το λέω αυτό ως ΑΔΜΗΕ, δεν αναφέρομαι τι είχε συμβεί προηγουμένως με την ΔΕΗ. Άρα είναι η πρώτη φορά που εξετάζουμε το χώρο δεν έχουμε έλθει σε επαφή ακόμα με ιδιοκτήτες, θεωρώ ότι ο χώρος που έχει επιλεγεί σε πρώτη φάση είναι ιδιωτικός, θα προχωρήσουμε στα επόμενα βήματα τα οποία είναι να έλθουμε σε επαφή με τους ιδιοκτήτες. Ο σταθμός μετάβασης, της υπόγειας εναέριας γραμμής απαιτεί περίπου 4 με 5 στρέμματα. Επειδή όμως ο χώρος που βλέπουμε είναι μεγαλύτερης έκτασης ενδεχομένως να γίνει κατάτμηση και να παρθεί ένα μεγαλύτερο τμήμα το οποίο να προσεγγίζει περίπου τα 15 με 20 στρέμματα. Στη Δαμάστα είναι περίπου 150 με 160 στρέμματα, είναι δασικός χώρος τελείως άγονη γη η οποία και δεν είναι ορατή από τον οικισμό της Δαμάστας».
Ο Δήμαρχος Μαλεβιζίου Κώστας Μαμουλάκης
«Έγινε μια καλή συζήτηση, και για πρώτη φορά ενημερωθήκαμε για το πώς προχωράει αυτή η υπόθεση. Μέχρι τώρα μιλάγαμε αορίστως και γενικώς. Έχουμε πάρει μια απόφαση σαν δημοτικό συμβούλιο την ίδια με την Περιφέρεια σε κοινή γραμμή με στόχο την οριστική απομάκρυνση των Λινοπεραμάτων, από εκεί της ΔΕΗ καταρχήν και στη συνέχεια των υπόλοιπων ρυπογόνων εγκαταστάσεων, ώστε να καθαρίσει ο μοναδικός αυτός κόλπος σε κάλος στο νησί. Τώρα οριστικοποιείται η θέση της Κορακιάς η οποία εμείς είχαμε προτείνει σαν σημείο υποδοχής του καλωδίου εκεί, και από κει και πέρα η πορεία είναι αυτή που περιγράφηκε από τα στελέχη του ΑΔΜΗΕ. Όσον αφορά τα Λινοπεράματα έχουμε κάνει αλεπάλληλες επαφές με τη ΔΕΗ βλέπω ότι με αυτό τον σχεδιασμό που κάνει ο ΑΔΜΗΕ είναι προς την κατεύθυνση που εμείς θέλουμε. Καταρχήν λοιπόν μας ικανοποιεί, θα το δούμε όμως ακριβώς και θα υπάρξει ενημέρωση και στο δημοτικό συμβούλιο».
Η βουλευτής Χανίων αποκαλύπτει, σε συνέντευξή της στα «Νέα» και στον Χρήστο Χωμενίδη, το παρασκήνιο…
Αναπάντεχη τροπή πήραν οι τελευταίες προετοιμασίες για έναν γάμο που επρόκειτο να γίνει σήμερα σε…
Εκπρόσωπος της ένοπλης πτέρυγας της Χαμάς ανακοίνωσε πως ισραηλινή όμηρος έχασε τη ζωή της, στον…
Μια πρόσφατη ανακάλυψη των επιστημόνων αναφορικά με τον Ήλιο δημιουργεί ερωτήματα. Στο σημείο υπάρχουν μερικά παράξενα…
Ο Γιώργος Αγοραστάκης, πρόεδρος του Συλλόγου Φίλων Μίκης Θεοδωράκης και πρώην αντινομάρχης Χανίων, συμεμτείχε στη μαζική…
Σοκαριστικές στιγμές είχε ζήσει η Νικολέτα Κάρδαρη, μαθήτρια της Γ' Λυκείου στο Μουσικό Σχολείο Χανίων…
This website uses cookies.