Διαμάχη για τη Μονή Γουβερνέτου

1 Σχόλιο

Ακολουθούν οι επιστολές και τα ψηφίσματα αυτούσια όπως καταφθάσανε στα γραφεία της εφημερίδας μας σχετικά με τη διαμάχη που έχει ξεσπάσει για τη Μονή Γουβερνέτου.

Απάντηση Εμμανουήλ Καλλιγέρη στην επιστολή του ηγουμένου Ι.Μ. Γουβερνέτου

Προς καθηγούμενο Ιεράς Μονής Γουβερνέτου

"Sponsored links"

Αρχιμανδρίτη κ. Ειρηναίο

Αγαπητέ Πατέρα Ειρηναίε

Εις απάντηση της επιστολής σας στον ημερήσιο τύπο της πόλης μας στις 3/6/2010.

Λυπούμε πολύ και βρίσκομαι στην δυσάρεστη θέση να σας απαντήσω διότι και καλοί χριστιανοί ήμαστε εγώ και η οικογένεια μου από τους παππούδες μας μέχρι και τα εγγόνια μας και οφείλω να σας απαντήσω. Στην επιστολή μου σας ρωτούσα που θα χρησιμοποιηθούν τα χρήματα από την πώληση ακινήτων καθότι κανένα φιλανθρωπικό έργο δεν έγινε στο Ακρωτήρι από τις Μονές.

Για την περιουσία των παππούδων μας των Ακρωτηριανών σας γνωρίζω ότι από τους συγγενείς μας κρατούν ακόμα ελιές και χωράφια στον χώρο της περιουσίας της Μονής στην τοποθεσία Παγκράτι στη Σοχώρα και σε άλλες τοποθεσίες. Αναφερθήκατε στην ανέγερση δημοτικού σχολείου σε οικόπεδο στις Στέρνες αλλά δεν το αξιοποιήσατε ακόμα παρόλο ότι πέρασαν πολλά χρόνια και έτσι το παίρνετε πίσω. Τι θα το κάνετε; Μου απαντήσατε ότι για τα φιλανθρωπικά έργα της Μονής αφήστε Τον Θεό να το γνωρίζει εάν υπάρχει βέβαια έργο. Αυτό θέλουμε να μάθουμε όλοι μας. Τα κτήματα που πουλάτε είναι τα κάτωθι:

  1. Θέση Κουβαρίδας 38-35 τ.μ. Άρτιον πρώτη προσφορά 100.000 ευρώ
  2. Γουβεριανός Λάκκος 17.213,42 τ.μ. πρώτη προσφορά 250.000 ευρώ
  3. Θέση Λουτράκι έκταση 4.252,38 τα πρώτη προσφορά 150.000 ευρώ
  4. Άγιος Νικόλαος έκταση 50.539,61 πρώτη προσφορά 250.000 ευρώ
  5. Θέση Τσούλος 3.068 τ.μ. πρώτη προσφορά 120.000 ευρώ
  6. Θέση Τσούλος Β’ 3.681 τ.μ. πρώτη προσφορά 130.000 ευρώ
  7. 85 μεγάλες ελιές

Πρώτη προσφορά είναι 1.000.000 ευρώ, ήτοι 1.000.000 Χ 340 = 340.000.000 δραχμές. Αναφέρετε στην επιστολή σας ότι δέκα νέοι άνθρωποι ζουν κάτω από πρωτόγονες συνθήκες, χωρίς νερό και θέρμανση και ανίσχυρο ρεύμα και πλημμυρίζουν τα πάντα από βροχές. Κατά τα πέντε χρόνια που ζείτε στην Μονή θα μπορούσατε να τα είχατε διορθώσει όλα όσα χρειαζόσασταν.

Από τη Μονή πέρασαν εκατοντάδες μοναχοί με χειρότερες συνθήκες διαβίωσης, χωρίς ρεύμα, χωρίς δρόμο και αυτοκίνητα. Η Ιερά Μονή Γουβερνέτου ήταν ξακουστή και έχει αφήσει ένα όνομα στην κοινωνία και πήγαινε πλήθος κόσμου να την επισκεφτεί και να προσκυνήσει και οι παλαιοί θυμούνται ότι ανέκαθεν ήταν πάντοτε ανοικτή για να υποδεχτούν τους προσκυνητές και να τους φιλοξενήσουν.

Σχετικά με τα εισοδήματα της Μονής:

  1. Έχετε από λάδι περίπου 15.000 κιλά
  2. Από ενοίκια ακινήτων εντός της πόλης
  3. Από ενοικιάσεις αγρών για καλλιέργειες (καρπούζια, πατάτες κτλ).
  4. Από παλαιά νταμάρια για την ρίψη μπαζών.
  5. Από κτηνοτροφικά προϊόντα.
  6. Από τον οβολό των πιστών και προσκυνητών

Όλοι μας θέλουμε την κοινή συνεργασία για να αναδειχθεί το Ακρωτήρι μας και να καμαρώνουμε για αυτό και εμείς και απόγονοι μας. Δεν μου απαντήσατε ως προς τα θέματα για το κλείσιμο των δρόμων και αναφέρετε τις πόρτες με μεγάλες πινακίδες απαγορεύονται τα μπάζα. Βέβαια στ α παράνομα νταμάρια που οι προκάτοχοι σας λειτουργούσαν χωρίς άδεια και πουλούσαν την υπόβαση και εσείς έχετε μισθώσει σε ιδιώτη έναντι αμοιβής να ρίχνει τα μπάζα. Σας έστειλα δύο επιστολές με σχετικά επίσημα έγγραφα πως ο δρόμος είναι στο Εθνικό Κτηματολόγιο ως δρόμος του Ελληνικού Κράτους. Μέχρι ένα σημείο είναι άσφαλτος.

"Sponsored links"

Επίσης, έστειλα τους χάρτες του Μοναστηριού και του δασαρχείου που φαίνονται πως ήταν οι δρόμοι πριν 150 χρόνια. Λυπούμε πολύ που δεν μου απαντήσατε τι θα γίνουν τα λεφτά πρώτη προσφορά 340.000.000 δραχμές και πιστεύω να πωληθούν 500.000.000 δραχμές και άνω. Γράφετε ότι δεν ήρθα να σας συναντήσω πρόσωπο με πρόσωπο. Λυπούμε αλλά λέτε ανακρίβειες διότι ήρθα στην Μονή και η πόρτα ήταν κλειστή (ποτέ άλλοτε δεν ήταν) κτύπησα και με ρώτησε κάποιος μοναχός το όνομα μου και μόλις το είπα μου είπε ότι ήσασταν σε Λειτουργία και δεν μου άνοιξε. Σας επισκέφτηκα δεύτερη φορά με την κα Γεωργακάκη και πάλι δεν μας δεχτήκατε.

Μπήκαμε μέσα και αναγκαστήκαμε να φύγομε λόγω κακής συμπεριφοράς ενός μοναχού. Δεν πήγα δικαστικώς γιατί σέβομαι την Εκκλησία. Και στην επιστολή μου σας αναφέρω ότι δεν θα πάω δικαστικώς καθότι εντός των ημερών ταχτοποιείτε με τη συμμετοχή του Ελληνικού κράτους που εσείς δε σέβεστε τους νόμους του. Τον Μανώλη Καλλιγέρη και το έργο του τον γνωρίζουν οι συμπολίτες μας.

Να γνωρίζετε ότι εδώ δεν είναι Βατοπέδι, είναι Κρήτη και δεν θα ανεχτούμε να μετατραπεί η Ιερά Μονή Γουβερνέτου σε Μονή Βατοπεδίου. Κάνω έκκληση στον πρόεδρο της Μοναστηριακής περιουσίας του νομού Χανίων Σεβασμιότατο Μητροπολίτη Δαμασκηνό να σταματήσει την πώληση της μοναστηριακής περιουσίας του Μετοχιού Μιχαήλ Αρχαγγέλου. Περίπου 500.000.000 δραχμές είναι μεγάλο σκάνδαλο. Κάνω έκκληση στο Δήμο Ακρωτηρίου όπως ενδιαφερθεί για τα Μοναστήρια που είναι στολίδι του Ακρωτηρίου.

Μετά τιμής

Μανώλης Καλλιγέρης

Συντ/χος Τ.Α.Ε.

Απάντηση σε της Ιεράς Μονής Γουβερνέτου στην ανοικτή επιστολή του Μ. Καλλιγέρη

Αγαπητέ μας Εμμανουήλ Καλλιγέρη,

Κατ’ αρχήν θα θέλαμε να σας δηλώσουμε, ότι δεν επιθυμούμε με κανένα τρόπο να έλθουμε σε δημόσια αντιπαράθεση μαζί σας. Δε συνηθίζουμε άλλωστε να απαντάμε στα κατά καιρούς γραφόμενα εναντίον μας. Σεβόμαστε το πρόσωπο και την ηλικία σας, αλλά και κατανοούμε πλήρως τη σύγχυση, στην οποία βρίσκεσθε, καθ’ ότι μόνον δύο περιπτώσεις από τις τόσες, που αναφέρετε στην «Ανοικτή επιστολή» σας, με ημερομηνία 27 Μαίου ε.ε., αφορούν τη Μονή μας και μάλιστα την προηγούμενη διοίκησή της, πριν δηλαδή την εγκατάστασή μας τον Αύγουστο του 2005 στο Μοναστήρι του Γουβερνέτου. Επιτρέψτε μας με πολλή αγάπη και πόνο να σας απευθύνουμε τις παρακάτω επισημάνσεις και ταπεινές σκέψεις μας :

Αρχίζετε την επιστολή σας αποκαλώντας μας «Αγαπητοί Κύριοι» . Είναι καλό να γνωρίζετε, ότι στη Ρωμηοσύνη μας, στην ορθόδοξη δηλαδή παράδοσή μας, δεν έχουμε κυρίους και αφέντες, αλλά αδελφούς και πατέρες. Οι υπηρέτες και οι δούλοι αναγνωρίζουν κυρίους και όχι οι ελεύθεροι άνθρωποι.

Όποια τώρα πληροφορία θα θέλατε σχετική με τα ζητήματα, που αφορούν τα κτήματα των «παππούδων» σας, όπως αναφέρετε, δεν έχετε παρά να απευθυνθείτε στον Οργανισμό Διοικήσεως Μοναστηριακής Περιουσίας Νομού Χανίων. Αν πάλι έχετε οποιοδήποτε πρόβλημα ή αμφιβολία, μπορείτε ελεύθερα να προσφύγετε στη Δικαιοσύνη, όπως κατ’ επανάληψη τηλεφωνικά σας έχουμε προτρέψει.

Εμείς είμαστε απλώς προσωρινοί διαχειριστές αυτής της περιουσίας και οι ενέργειες, καθώς και οι αποφάσεις μας, ελέγχονται, εγκρίνονται ή απορρίπτονται ανάλογα από τα Συμβούλια του ΟΔΜΠ και του ΚΕΣ, σύμφωνα πάντοτε με τους νόμους του Κράτους, αλλά και τον Καταστατικό Χάρτη της Εκκλησίας της Κρήτης.

Δικαιολογούμε επίσης την απορία σας σχετικά με τις πωλήσεις στην περιοχή των Στερνών (απόφαση που είχε άλλωστε λάβει και το προηγούμενο Ηγουμενοσυμβούλιο), διότι, αν, έστω και μία φορά, μας επισκεπτόσασταν στα 5 χρόνια της παρουσίας μας στο Μοναστήρι, θα αντιλαμβανόσασταν σε ποια θλιβερή κατάσταση βρίσκεται το κτιριακό συγκρότημά του (κτίσμα του 1500), καθώς και τα υπόλοιπα εξαρτήματα και μετόχια του (Κουμαρές, Καθολικό κλπ). Και η κατάσταση αυτή πιστεύουμε, πως συμφωνείτε, δεν τιμά μήτε τον πολιτισμό, μήτε το ήθος και την πίστη μας, πολύ δε περισσότερο τη μνήμη εκείνων, που τα έχτισαν με θυσίες και αίμα.

Είναι δικαίωμά σας βεβαίως να μην ενδιαφέρεσθε για την ιστορία, το παρόν και το μέλλον των μοναστηριών μας, να μη σας ανησυχεί η πλήρης αδιαφορία και απουσία πάντων και προφανώς να μην αγγίζει τα φιλάνθρωπα σπλάχνα σας το γεγονός, ότι 10 νέοι άνθρωποι ζουν κάτω από πρωτόγονες συνθήκες, χωρίς νερό, χωρίς θέρμανση, με ανίσχυρο ρεύμα, και με τα νερά της βροχής να πλημμυρίζουν τα πάντα.

Για να σας προλάβουμε επίσης μην επικαλεσθείτε καμιά κρατική επιχορήγηση, διότι είναι ανύπαρκτη, αλλά ούτε και τα ευρωπαϊκά προγράμματα, γιατί παρήλθε η εποχή τους και όποιος πρόλαβε και διέθετε μελέτες, έλαβε, κυρίως τη δεκαετία του ’90.

Ο προϋπολογισμός της αναστήλωσης της Μονής είναι δυσβάσταχτος. Μήπως με οποιοδήποτε τρόπο προτίθεσθε να μας βοηθήσετε ή προτιμάτε να καταρρεύσει και να εγκαταλειφθεί η Μονή; Αυτό βέβαια γνωρίζουμε, ότι θα το επιθυμούσαν πολλοί, όμως τα σχέδια του Θεού διαφέρουν από τα σχέδια των ανθρώπων.

Ενδιαφέρεσθε για το φιλανθρωπικό έργο της Μονής; Αφήστε το Θεό να το γνωρίζει, εάν υπάρχει, ποιο είναι αυτό και πώς γίνεται. Το τι επιθυμεί πάντως να δημιουργήσει η αδελφότητα είναι γνωστό σε εκείνους, που τακτικά επισκέπτονται τη Μονή και έμπρακτα την αγαπούν και συμμετέχουν στη λειτουργική της ζωή. Με τους ανθρώπους αυτούς μοιραζόμαστε τις αγωνίες και τους οραματισμούς μας.

Αυτό το παραμύθι περί Βατοπεδίου είναι καλό να σταματήσει επιτέλους. Αν θέλετε, μπορούμε να σας πάρουμε στο Άγιο Όρος, όπως και οποιοδήποτε άλλο συμπολίτη μας επιθυμεί, και να δείτε από κοντά, πού εγκαταβιώναμε και τι αφήσαμε. Το κελί μας, αρχαίο μονύδριο, επ’ ονόματι του Αγίου Προκοπίου (κτίσμα του 11ου αιώνα) το διατηρούμε και το επισκεπτόμαστε συχνά και πάντοτε με διάφορους ανθρώπους, που έρχονται μαζί μας από τα Χανιά. Το πώς και το γιατί βρεθήκαμε εκεί για 3 χρόνια, μπορείτε να το πληροφορηθείτε από τον Αρχιεπίσκοπο Κρήτης, με την ευλογία του οποίου, ως Μητροπολίτου τότε Κυδωνίας και Αποκορώνου, πήγαμε εκεί και αργότερα επιστρέψαμε στη Μητρόπολη στην οποία πάντοτε ανήκαμε ψυχή τε και σώματι. Δεν είμαστε εδώ πάντως χτεσινοί ούτε και ουρανοκατέβατοι επισκέπτες, όπως πολλοί σκοπίμως διέδωσαν και διαδίδουν.

Ως προς το θέμα του Σχολείου επίσης, να γνωρίζετε, ότι πριν 12 χρόνια η Μονή παραχώρησε οικόπεδο για το σκοπό αυτό στις Στέρνες, υπό τον όρο, ότι θα αναγειρόταν εντός 10 ετών. Τα χρόνια παρήλθαν. Το σχολείο δεν έγινε.

Ποια και πόσα είναι τώρα τα εισοδήματα της Μονής, μπορείτε, όποτε θέλετε, να έλθετε και να σας πληροφορήσουμε. Δεν έχουμε κάτι να κρύψουμε. Δεν είναι άλλωστε δικά μας τα όποια έσοδα της Μονής. Σας επαναλαμβάνουμε, είμαστε μόνο διακονητές και διαχειριστές. Όσον αφορά τα δικά μας περιουσιακά στοιχεία τα αφήσαμε στους οικείους μας, γι’ αυτό και είμαστε πλήρως ελεύθεροι.

Επίσης, αν είναι δυνατόν, να μας πληροφορήσετε, τι ενοίκια εισπράττουμε «από ακίνητα και παλαιά νταμάρια», διότι εμείς δεν έχουμε ιδέα, πλην της συμβολικής ενοικίασης κάποιων εκτάσεων σε καλλιεργητές, τους οποίους, ως Ακρωτηριανός, πρέπει να γνωρίζετε.

Θα θέλαμε πάντως ειλικρινά και εγκάρδια να σας ευχαριστήσουμε για τις συκοφαντίες σας. Χωρίς να το θέλετε, γίνεστε μεγάλος ευεργέτης μας. Μας στεφανώνετε. Άλλωστε έχουμε συνηθίσει το λιθοβολισμό, το διασυρμό, το ψεύδος και τη λασπολογία. Εκτός του ότι αυτά είναι στο πρόγραμμα της εν Χριστώ ζωής (Οι θέλοντες ευσεβώς ζην διωχθήσονται), είναι και χαρακτηριστικό γνώρισμα της πνευματικής και ηθικής στάθμης της κοινωνίας μας, η οποία καλλιεργεί μέσω του …τηλεδικείου την εξόντωση του ανθρώπινου προσώπου και τον αλληλοσπαραγμό.

Λυπούμαστε μόνο, που ποτέ μα ποτέ κανείς από όλους αυτούς τους επικριτές και σταυρωτές μας δεν είχε την τόλμη (ούτε και εσείς φυσικά) να έλθει και να μας συναντήσει πρόσωπο με πρόσωπο, να μας μιλήσει, να μας γνωρίσει, να τον γνωρίσουμε.

Σκεφτήκατε αλήθεια, πως η αμαρτία της όποιας ενδεχόμενης συκοφαντίας θα βαραίνει αιώνια τη δική σας ψυχή; Τέλος, με την ευκαιρία, να δηλώσουμε, ότι γνωρίζουμε πολύ καλά, ποιοι είναι αυτοί, που γράφουν κατά καιρούς, πού αποσκοπούν, ποια συμφέροντα εξυπηρετούν και από ποιους υποκινούνται. Όπως και γνωρίζουμε, γιατί σιωπούν, όσοι γνωρίζουν και όμως δεν ομιλούν.

Παρακαλούμε μόνο, αν θέλετε, αφήστε μας ήσυχους. Σεβαστείτε, όσο σας επιτρέπει η παιδεία και το ήθος σας, τα πρόσωπά μας και τη ζωή, που επιλέξαμε. Επί πλέον να γνωρίζετε, όπως και να έχουν τα πράγματα, ότι τα ράσα δεν τα βάλαμε μήτε για να ασχολούμαστε με κτήματα μήτε με προβλήματα, που φθείρουν την ψυχή και το σώμα μας. Αλήθεια, πιστέψτε μας, δεν είχαμε καμία διάθεση ούτε και έχουμε να ερχόμαστε σε αντιπαράθεση και σύγκρουση με κανέναν άνθρωπο.

Δεν είναι αυτή η αποστολή και το έργο μας. Όμως έχουμε χρέος και ευθύνη να υπερασπιζόμαστε την αλήθεια και να προστατέψουμε,  ό, τι η Εκκλησία μας εμπιστεύτηκε, για να το παραδώσουμε και στις επόμενες γενιές. Δυστυχώς δεν μπορούμε να κάνουμε διαφορετικά.

Και πάλι ευχαριστούμε και ζητούμε συγγνώμη από όλους, διότι αναγκαστήκαμε να λύσουμε την πολύτιμη σιωπή μας. Δόξα τω Θεώ πάντων ένεκεν.

Με αγάπη Χριστού,

Ο Καθηγούμενος της Ιεράς Μονής Κυρίας των Αγγέλων Γουβερνέτου

Αρχιμανδρίτης Ειρηναίος και οι συν εμοί εν Χριστώ αδελφοί

Το ψήφισμα του δήμου Ακρωτηρίου

Το Δημοτικό Συμβούλιο του Δήμου Ακρωτηρίου με την 94-2010 απόφασή του ομόφωνα διαμαρτύρεται και καταδικάζει τη στάση των Μοναχών της Ι.Μ. Γουβερνέτου κατά την εκδήλωση για την 69η Επέτειο του εορτασμού της Μάχης της Κρήτης. Κρίνει απαράδεκτη την απόφαση των Μοναχών να μην επιτρέψουν στους εκπρόσωπους του Δήμου Ακρωτηρίου να ολοκληρώσουν την τιμητική εκδήλωση προς του θυσιασθέντες προγόνους μας στον τόπο της θυσίας έξω από τη Μονή.

Δυστυχώς το περιστατικό αυτό δεν είναι το μοναδικό. Είναι ένα στα τόσα, με τα οποία οι μοναχοί κατάφεραν να έρθουν σε αντίθεση με την κοινωνία του Ακρωτηρίου, που ζητά την απομάκρυνσή τους. Ο καθένας από εμάς αισθάνεται ότι είναι ανάγκη οι μοναχοί να περιορισθούν στα καθήκοντά τους και να πάψουν να αισθάνονται ότι είναι οι εκπρόσωποι του λαού που θα λύσουν και τα ενεργειακά προβλήματα της περιοχής γεμίζο0ντας με χρήμα τις τσέπες τους. Ο λαός μας λέει «ή παπάς παπάς ή ζευγάς ζευγάς».

Τους θέλουμε μοναχούς και όχι βατοπεδινούς κτηματομεσίτες.

Ο Πρόεδρος του Δ.Σ.

Μάρκος Πατρελάκης

Καταγγελία Δημοτικών Συμβούλων του Δήμου Ακρωτηρίου

Το «ψήφισμα» του Δημοτικού Συμβουλίου Δήμου Ακρωτηρίου κατλά της Ιεράς Μονής Γουβερνέτου και η πραγματικότητα. Εμείς οι υπογράφοντες την παρούσα δημοτικοί σύμβουλοι καταγγέλουμε δημόσια τη μεθόδευση της δημοτικής αρχής έκδοσης ψηφίσματος κατά της Ιεράς Μονής Γουβερνέτου, που αντιβαίνει κάθε έννοια δεοντολογίας, ηθικής και παραβαίνει κατάφορα  τις διατάξεις περί λειτουργίας του δημοτικού συμβουλίου.

Η μεθόδευση αυτή σε καμία περίπτωση δεν εξυπηρετεί την αλήθεια και το συμφέρον του τόπου. Συγκεκριμένα:

Με έκπληξη αναγνώσαμε στον Τύπο «ψήφισμα» του δημοτικού συμβουλίου με το οποίο κατακεραυνώνεται η Ιερά Μονή Γουβερνέτου και η αδελφότητα που την υπηρετεί γιατί δήθεν εμπόδισαν την τελετή μνήμης των πεσόντων στη Μάχη της Κρήτης. Το «ψήφισμα» αυτό αποτελεί μνημείο αναληθειών και ανακριβειών και η δημοτική αρχή προσπαθεί να κάνει σπέκουλα, μη διστάζουσα να καθυβρίσει τα ιερά και τα όσια του τόπου μας, που είναι τα μοναστήρια μας. Και εξηγούμαστε.

Κατά τη συνεδρίαση του δημοτικού συμβουλίου της 24-5-2010, σε καμία φάση ο Πρόεδρος αυτού δεν έθεσε με την ημερήσια διάταξη ή εκτός ημερησίας διάταξης θέμα του συγκεκριμένου ψηφίσματος. Περί τις πρώτες πρωινές ώρες της 25-5-2010 και ενώ είχε αποχωρήσει η πλειοψηφία των συμβούλων ετέθη θέμα διαμαρτυρίας προς την Ιερά Μονή γιατί δήθεν διέκοψε την τελετή της μνήμης των πεσόντων της Μάχης της Κρήτης. Από πλευράς της αντιπολίτευσης παρίσταντο τη στιγμή εκείνη οι σύμβουλοι: Γιαννακάκης Αντώνιος, Γιαννακάκης Παναγιώτης και Κουτράκης Βασίλειος, οι οποίοι ουδέποτε έλαβαν γνώση της επιστολής και της συμφωνίας με τη μονή και ουδέποτε συμφώνησαν με το περιεχόμενο του «ψηφίσματος», όπως αυτό δόθηκε στη δημοσιότητα.

Η έκδοση του «ψηφίσματος» είναι προϊόν παραπληροφόρησης, υστερόβουλης μεθόδευσης, προκειμένου ίσως να «εξυπηρετηθούν» πολιτικές σκοπιμότητες της δημοτικής αρχής βοηθούντος και του υπάρχοντος κλίματος. Καταγγέλομε τη δημοτική αρχή και τον αντιδήμαρχο, Άννα Κοντολαιμάκη, διότι μας απέκρυψαν σκοπίμως ότι προ της τελετής είχε επέλθει συμφωνία μεταξύ της Ιεράς Μονής και του Δήμου, σύμφωνα με την οποία το Μοναστήρι έμπρακτα αγκάλιασε την τελευτή και προσφέρθηκε να αναλάβει όλη τη δαπάνη και τη διαδικασία της φιλοξενίας (κέρασμα) όλων των καλεσμένων στο αρχονταρίκι και τους χώρους της Ιεράς Μονής.

Κατά την ημέρα της τελετής όσοι από εμάς παρευρίσκοντο εκεί, διαπιστώσαμε ότι οι εκπρόσωποι της Μονής, με ευπρέπεια, διαμαρτυρήθηκαν για την παραβίαση των συμφωνηθέντων και παρακάλεσαν τους εκπροσώπους της δημοτικής  αρχής η φιλοξενία να γίνει μέσα στους χώρους της Μονής στους οποίους αν ήθελαν θα προσέφεραν και τα δικά τους εδέσματα, δεδομένου ότι το στρώσιμο τραπεζιών έξω από τους χώρους της Μονής προσέβαλε την ιερότητα του χώρου και της εκδήλωσης.

Τη συμφωνία αυτή επιβεβαίωσε και η παριστάμενη αντιδήμαρχος, Άννα Κοντολαιμάκη. Αντί ευχαριστιών προς τη Μονή, η δημοτική αρχή έσπευσε οργισμένη να μεταφέρει το χώρο της «δεξίωσης» στο δρόμο της Αγίας Τριάδος. Το αθλιότερο όμως γεγονός της μεθοδεύσεως αποτελεί η απόκρυψη της επιστολής της Ιεράς Μονής προς το δημοτικό συμβούλιο, την οποία έλαβαν προ του «ψηφίσματος» και στην οποία επιστολή η Ιερά Μονή δίνει τις δέουσες εξηγήσεις και απαντήσεις.

Από τα παραπάνωγ προκύπτει ότι το «ψήφισμα» το οποίο φέρεται τεχνηέντως ως ομόφωνο, χωρίς να διευκρινίζει ότι απουσίαζε μεγάλος αριθμός συμβούλων, είναι προϊόν μεθόδευσης, εξυπηρέτησης άνομων σκοπών και πολιτικής σπέκουλας. Καταγγέλουμε αυτές τις άθλιες μεθοδεύσεις που διαταράσσουν την ενότητα των πολιτών του Ακρωτηρίου και στοχοποιούν την αδελφότητα της Μονής και δηλώνουμε ότι πατά τις όποιες επιμέρους διαφωνίες που μπορεί να έχομε με διάφορες αποφάσεις των Ηγουμενοσυμβουλίων, είμαστε περήφανοι για την παρυοσία, το ρόλο και την ιστορική διαδρομή των Μοναστηριών και αντίθετοι με αυτούς που επιδιώκουν το κλείσιμό τους. Εξυπακούεται ότι οι ύβρεις και οι πρωτοφανείς χαρακτηρισμοί που περιλαμβάνονται στο «ψήφισμα» δεν μας εκφράζουν και είναι ξένοι προς το ήθος και την ευπρέπειά μας.

Οι Δημοτικοί Σύμβουλοι

Π. Γιαννακάκης

Α. Γούλας

Ι. Καλέργης

Β. Κουτράκης

Ι. Μπροκολάκης

Δ. Παπαδάκης

Ν. Πλουμιτσάκης

Ε. Τσιτωνάκης

Γ. Πατεράκης

Το αρθρο δημοσιευτηκε απο τον/την:

Ο “Αγώνας της Κρήτης” εκδόθηκε στις 8 Ιουλίου του 1981. Είναι η έκφραση μιας πολύχρονης αγωνιστικότητας. Έμεινε όλα αυτά τα χρόνια σταθερός στη διακήρυξή του για έγκυρη – έγκαιρη ενημέρωση χωρίς παρωπίδες. Υπηρετεί και προβάλλει, με ευρύτητα αντίληψης, αξίες και οράματα για μία καλύτερη κοινωνία. Η βασική αρχή είναι η κριτική στην εξουσία όποια κι αν είναι αυτή, ιδιαίτερα στα σημεία που παρεκτρέπεται από τα υποσχημένα, που μπερδεύεται με τη διαφθορά, που διαφθείρεται και διαφθείρει. Αυτός είναι και ο βασικός λόγος που η εφημερίδα έμεινε μακριά από συσχετισμούς και διαπλοκές, μακριά από μεθοδεύσεις και ίντριγκες.

Η απάντησή σας

Το email σας δεν δημοσιεύεται.

ΚΡΗΤΗ FM 101.5 live