To ντοκιμαντέρ «από το Φουρφουρά Ρεθύμνου στο Σάμερχιλ» κοντά στην ολοκλήρωση του | Βίντεο

1 Σχόλιο

«Από το Φουρφουρά στο Σάμερχιλ», το ντοκιμαντέρ του Ευάγγελου Βλαχάκη για την ελευθεριακή παιδεία και τα δημοκρατικά σχολεία βρίσκεται κοντά στην ολοκλήρωση του.

Πρόκειται για ένα ντοκιμαντέρ  σε ύφος ταινίας «δρόμου» (road movie) για τη γνώση και την περιπέτεια της μάθησης, εκτός κατεστημένων δομών και αναλυτικών προγραμμάτων.  Μια ταινία ντοκιμαντέρ με κύριο θεματικό άξονα τις εναλλακτικές μορφές εκπαίδευσης, την ελευθεριακή παιδεία και τα δημοκρατικά σχολεία, από τα παιδιά για τα παιδιά!

Ένα οδοιπορικό εξερεύνησης της γνώσης και της μάθησης εκτός της θεσμοθετημένης εκπαίδευσης. Η μαθητεία ταυτίζεται με την ανακάλυψη των πηγών της γνώσης μέσω του ταξιδιού, με σκοπό να βιώσει την ελευθερία. Μαθαίνουμε πώς να μαθαίνουμε μαζί με το παιδί και καταγράφουμε την εμπειρία μας για να την μοιραστούμε.

"Sponsored links"

Η απόφαση για τη δημιουργία αυτού του ντοκιμαντέρ, λήφθηκε κατά τη διάρκεια μιας μικρής χρονικής περιόδου περισυλλογής με αφορμή την παραμονή μας στο ορεινό χωριό του νομού Ρεθύμνης, Φουρφουράς, όπου λειτουργεί το πρώτο Σχολείο της Φύσης και των Χρωμάτων. Ενα τολμηρό θα μπορούσαμε να αποκαλέσουμε εγχείρημα μιας διαφορετικής προσέγγισης στη μάθηση,  μέσα στο ελληνικό δημόσιο εκπαιδευτικό σύστημα.

Ηταν ή φυσική κατάληξη των επιλογών μας να ζήσουμε και να βιώσουμε την καθημερινότητα του σχολείου, μέσω της 10χρονης κόρης μας με το όνομα Μελίνα. Το γεγονός της συμμετοχής της στο συγκεκριμένο σχολικό περιβάλλον, έφερε στην επιφάνεια ερωτήματα σχετικά με την φύση της εκπαίδευσης και σε συσχετισμό με τη λειτουργία σχολείων προτύπων της λεγόμενης αντιαυταρχικής εκπαίδευσης, μας κίνησε το ενδιαφέρον να κινηθούμε πιο συγκεκριμένα στα ζητήματα που θίγει η λειτουργία ενός τέτοιου παραδείγματος μέσα στο υπάρχον θεσμικό και κοινωνικό πλαίσιο…

Ετσι με γνώμονα πάντα την ικανοποίηση της φυσικής και έμφυτης τάσης μας ως ανθρώπινα όντα, να ικανοποιούμε την περιέργειά μας μέσω της αναζήτησης, «μπαρκάρουμε» σε ένα ταξίδι ανακάλυψης της γνώσης για το περιβάλλον στο οποίο ζούμε και σε αυτό που θα μπορούσαμε ίσως να ζήσουμε, αν είχαμε γεννηθεί σε διαφορετική γεωγραφική περιοχή. Ανακαλύπτουμε τα όρια αυτής της γνώσης γνωρίζοντας τους ανθρώπους που έκαναν πράξη τα οράματά τους για μια αναγεννητική παιδεία και εμπλεκόμαστε ενεργά στη ζωή κάθε νέου πεδίου εξάσκησης της μαθητείας μας, αφουγκραζόμενοι τις ιδιαίτερες ανάγκες ενός παιδιού κατά τη διάρκεια της ανάπτυξης του σε ενήλικο άτομο.

 

Για τις ανάγκες παραγωγής της ταινίας αυτής που είναι αυτοχρηματοδοτούμενη, έχει δημιουργηθεί μια καμπάνια συμμετοχικής χρηματοδότησης.

Όπως χαρακτηριστικά λέει ο ίδιος ο δημιουργός: «Το ντοκιμαντέρ μας βρίσκεται σε καλό δρόμο και τώρα χρειάζεται απλά μια ακόμη “σπρωξιά” για να ανέβει άλλη μια ανηφόρα που θα το φέρει στο βάθρο της ολοκλήρωσής του. Προετοιμαζόμαστε για το δεύτερο ταξίδι μας και για να το επιτύχουμε θα χρειαστούμε και πάλι την έμπρακτη υποστήριξη των εν δυνάμει θεατών του. Αν νομίζετε ότι ανήκετε σε αυτήν την ομάδα, παρακαλώ επικοινωνήστε για τις λεπτομέρειες της συνεισφοράς σας στο kinoglazgr@gmail.com. Ευχαριστώ από καρδιάς όσους φίλους και φίλες μας στάθηκαν αλληλέγγυοι σε αυτό το κινηματογραφικό εγχείρημα.»

Ο Ευάγγελος Βλαχάκης είναι κινηματογραφιστής – επιμορφωτής. Από το 1998 διδάσκει κινηματογραφική τεχνική και κινούμενη εικόνα σε κινηματογραφικές και φωτογραφικές σχολές, σε κέντρα δημιουργικής απασχόλησης παιδιών και σε σχολεία.

Όπως διαβάζουμε στη σελίδα της ταινίας:
Η απόφαση για τη δημιουργία αυτού του ντοκιμαντέρ, λήφθηκε κατά τη διάρκεια μιας μικρής χρονικής περιόδου περισυλλογής με αφορμή την παραμονή μας στο ορεινό χωριό του νομού Ρεθύμνης, Φουρφουράς, όπου λειτουργεί το πρώτο Σχολείο της Φύσης και των Χρωμάτων. Ένα τολμηρό θα μπορούσαμε να αποκαλέσουμε εγχείρημα μιας διαφορετικής προσέγγισης στη μάθηση,  μέσα στο ελληνικό δημόσιο εκπαιδευτικό σύστημα.

"Sponsored links"

Ήταν ή φυσική κατάληξη των επιλογών μας να ζήσουμε και να βιώσουμε την καθημερινότητα του σχολείου, μέσω της 10χρονης κόρης μας με το όνομα Μελίνα. Το γεγονός της συμμετοχής της στο συγκεκριμένο σχολικό περιβάλλον, έφερε στην επιφάνεια ερωτήματα σχετικά με την φύση της εκπαίδευσης και σε συσχετισμό με τη λειτουργία σχολείων προτύπων της λεγόμενης αντιαυταρχικής εκπαίδευσης, μας κίνησε το ενδιαφέρον να κινηθούμε πιο συγκεκριμένα στα ζητήματα που θίγει η λειτουργία ενός τέτοιου παραδείγματος μέσα στο υπάρχον θεσμικό και κοινωνικό πλαίσιο…

Έτσι με γνώμονα πάντα την ικανοποίηση της φυσικής και έμφυτης τάσης μας ως ανθρώπινα όντα, να ικανοποιούμε την περιέργειά μας μέσω της αναζήτησης, «μπαρκάρουμε» σε ένα ταξίδι ανακάλυψης της γνώσης για το περιβάλλον στο οποίο ζούμε και σε αυτό που θα μπορούσαμε ίσως να ζήσουμε, αν είχαμε γεννηθεί σε διαφορετική γεωγραφική περιοχή. Ανακαλύπτουμε τα όρια αυτής της γνώσης γνωρίζοντας τους ανθρώπους που έκαναν πράξη τα οράματά τους για μια αναγεννητική παιδεία και εμπλεκόμαστε ενεργά στη ζωή κάθε νέου πεδίου εξάσκησης της μαθητείας μας, αφουγκραζόμενοι τις ιδιαίτερες ανάγκες ενός παιδιού κατά τη διάρκεια της ανάπτυξης του σε ενήλικο άτομο.

Περισσότερες πληροφορίες για το ντοκιμαντέρ:
apotonfourfourastosummerhill.wordpress.com
solarbuschooling.wixsite.com/documentary

 

Πηγή: tetartopress.gr

Το αρθρο δημοσιευτηκε απο τον/την:

Ο “Αγώνας της Κρήτης” εκδόθηκε στις 8 Ιουλίου του 1981. Είναι η έκφραση μιας πολύχρονης αγωνιστικότητας. Έμεινε όλα αυτά τα χρόνια σταθερός στη διακήρυξή του για έγκυρη – έγκαιρη ενημέρωση χωρίς παρωπίδες. Υπηρετεί και προβάλλει, με ευρύτητα αντίληψης, αξίες και οράματα για μία καλύτερη κοινωνία. Η βασική αρχή είναι η κριτική στην εξουσία όποια κι αν είναι αυτή, ιδιαίτερα στα σημεία που παρεκτρέπεται από τα υποσχημένα, που μπερδεύεται με τη διαφθορά, που διαφθείρεται και διαφθείρει. Αυτός είναι και ο βασικός λόγος που η εφημερίδα έμεινε μακριά από συσχετισμούς και διαπλοκές, μακριά από μεθοδεύσεις και ίντριγκες.

1 Σχόλιο

  1. Evangelos Vlachakis

    Nα ενημερώσω πως η πορεία της ολοκλήρωσης της ταινίας μας, έχει προσωρινά επιβραδυνθεί , λόγω της οικονομικής συγκυρίας που δεν μας βοηθά και κάνει την συλλογική χρηματοδότηση (crowdfunding) του έργου μας λίγο πιο δύσκολη. Ευχαριστώ από καρδιάς όλους τους γνωστούς και άγνωστους σε εμένα φίλους χάρις στην οικονομική συνεισφορά των οποίων έγινε εφικτή η πρώτη μας αποστολή στα δημοκρατικά σχολεία Γαλλίας, Γερμανίας και Βελγίου πριν από ένα χρόνο και ευελπιστώ πως μελλοντικά θα καταφέρω να πραγματοποιήσω και το δεύτερο ταξίδι μας, που θα μας φέρει πιο κοντά στην ολοκλήρωση των γυρισμάτων της ταινίας. Αν κάποιος εν δυνάμει θεατής, επιθυμεί να συνεισφέρει με οποιοδήποτε ποσό, μπορεί να επικοινωνήσει για τις λεπτομέρειες στο kinoglazgr@gmail.com ή solarbuschooling@gmail.com με το θέμα “Ντοκιμαντέρ”

Η απάντησή σας

Το email σας δεν δημοσιεύεται.

Διαβάστε επίσης
διαφημίσεις