«Είσαι γυναίκα, θες και 10;»: Οι φοιτητές κατάγγέλουν το Τμήμα Φυσικής του Πανεπιστημίου Κρήτης για σεξισμό και ψυχολογική βία

Κανένα σχόλιο

Ψυχολογική βία που οδηγεί πολλούς φοιτητές στην κατάθλιψη, αφύσικα υψηλό ποσοστό αποτυχίας φοιτητών να αποκτήσουν το πτυχία αλλά και σεξιστικές και μειωτικές συμπεριφορές καταγγέλουν οι φοιτητές του τμήματος Φυσικής του Πανεπιστημίου Κρήτης, αυτό που θέλει να αποκαλείται “Χάρβαρντ της Μεσογείου”.

Στην ανακοίνωση τονίζονται τα εξής:

«Πράγματι, το τμήμα μπορεί να έχει ορισμένες επιτυχίες στην έρευνα, οι περισσότερες βέβαια πάνε χρόνια που κατακτήθηκαν, ωστόσο στο κομμάτι της εκπαίδευσης οι φοιτητές του πιστεύουν ότι το τμήμα αυτό πρέπει, πάση θυσία, να μην υπάρχει στο μηχανογραφικό των παιδιών που δίνουν πανελλήνιες εξετάσεις κάθε χρόνο.

"Sponsored links"

Η σχολή έχει μέση διάρκεια σπουδών περίπου 6.5 έτη με μέσο αριθμό εισακτέων ανά έτος τα τελευταία χρόνια να είναι 180 άτομα ενώ αντίστοιχα να παίρνουν πτυχίο 60 άτομα ανά έτος, δηλαδή μόλις το 1/3 των εισακτέων. Τα δεδομένα αυτά είναι αναρτημένα στη σελίδα του τμήματος.

Πολλά παιδία λόγω της στάσης των καθηγητών αναγκάζονται να εγκαταλείψουν τις σπουδές τους γιατί δεν αντέχουν την τοξικότητα του τμήματος και των καθηγητών καθώς και για να μην ξοδεύουν τα λεφτά των γονιών τους άδικα, ενώ μεγάλος αριθμός των φοιτητών παραδέχεται ότι μετά την εισαγωγή τους στο τμήμα κατέληξαν να έχουν κατάθλιψη ή άλλα ψυχολογικού τύπου προβλήματα, λόγω του ψυχολογικού πολέμου στον οποίο συχνά καταφεύγουν οι καθηγητές.

Αυτά που αναφέρθηκαν είναι μόνο ένα δείγμα των κακώς εχόντων με τα οποία είναι αντιμέτωποι οι φοιτητές καθημερινά στο τμήμα φυσικής, ωστόσο όπου έχουν αποταθεί βρίσκουν πάντα κλειστές πόρτες.

Από την άλλη, ο πρόεδρος του τμήματος Αλέξανδρος Γεωργακίλας, έδωσε πρόσφατα συνέντευξη στην οποία αναφέρει ότι το τμήμα έχει «υιοθετήσει φοιτητοκεντρική λειτουργία», «οι καθηγητές είναι ανοικτοί στους φοιτητές», «εξετάζουν προσεκτικά τα αιτήματά τους» κ.α.

Ελπίζουμε αυτό το άρθρο να δείξει τη ανειλικρίνεια των προτάσεων του κ. Γεωργακίλα και να δώσει την πραγματική εικόνα των πραγμάτων.

Μεταξύ άλλων, ο πρόεδρος αναφέρει ότι το τμήμα διαθέτει «σύγχρονα προγράμματα σπουδών» και «αξιολόγηση καθηγητών από τους φοιτητές». Που τα είδατε κύριε Γεωργακίλα τα σύγχρονα προγράμματα, όταν εσείς ο ίδιος διδάσκετε μεταπτυχιακό μάθημα στο οποίο δεν έχετε αλλάξει την παραμικρή λεπτομέρεια στην ύλη απο το 1997;!

Και επίσης, πόσο σοβαρά λαμβάνετε την αξιολόγηση των φοιτητών όταν τα τελευταία χρόνια ποτέ δεν αλλάξατε διδάσκοντα από μάθημα λόγω παραπόνων των φοιτητών και επίσης το εαρινό εξάμηνο του 2020 δεν μας δώσατε καν τη δυνατότητα για αξιολόγηση;

Στο σύνολο τους οι καθηγητές είναι υπερόπτες και απόμακροι απέναντι στους φοιτητές και γενικά έχουν ένα υποτιμητικό τρόπο που αντιμετωπίζουν την εκπαιδευτική διαδικασία.

Συγκεκριμένα, αναφέρουμε μερικά πρόσφατα, άσχημα περιστατικά που μας έχουν μείνει αξέχαστα:

"Sponsored links"

 Κάθε χρονιά, καθηγητής, ο οποίος πρόσφατα διετέλεσε και πρόεδρος της σχολής) αναφέρει στο μάθημα του στους πρωτοετείς (αυτολεξεί): «δεν είμαστε συνάδελφοι αφού εγώ έχω πτυχίο, ενώ εσείς δεν έχετε».

 Καθηγητής, ο οποίος ήταν υπεύθυνος για την τελετή καλωσορίσματος των πρωτοετών φοιτητών για πάνω απο 10 χρόνια, στην τελετή καλωσορίσματος έδειχνε τυχαία φοιτητές λέγοντάς τους με τη σειρά (αυτολεξεί): «παίρνεις, δεν παίρνεις, δεν παίρνεις (πτυχίο)», θέλοντας να τονίσει ότι στο τμήμα μόλις το ένα τρίτο των φοιτητών τελειώνει. Το σκηνικό αυτό γινόταν κάθε χρόνο και ο καθηγητής αυτός έδειχνε αφάνταστη υπερηφάνεια κατά τη διαδικασία αυτή.

 Καθηγητής έκανε ακραίο σεξιστικό σχόλιο σε φοιτήτρια, η οποία τον επισκέφθηκε στο γραφείο του για να δει το γραπτό της ύστερα από εξέταση, λέγοντάς της (αυτολεξεί): «Είσαι γυναίκα, θες και 10;». Ο ίδιος καθηγητής απευθύνεται συχνά στους φοιτητές του αποκαλώντας τους «καθυστερημένα κατσίκια», «πλέμπα» κ.α.

Ο καθηγητής αυτός αποτελεί ίσως το μεγαλύτερο «αγκάθι» του τμήματος, μιας και συνέχεια έχει ένα ύφος αυταρχικό, μειώνει, αποθαρρύνει και απειλεί τους φοιτητές.

Πριν την καραντίνα πολλά παιδία που παρακολουθούσαν το μάθημα όταν του έκαναν απορίες έπαιρναν για απάντηση τα εξής (μπροστά σε όλη τη τάξη):

 δεν θα περάσεις το μάθημα

 δεν έχεις ιδέα από το μάθημα

 αν δεν έχεις πάνω από 9 γενικό μέσο όρο δεν αξίζει να ασχοληθείς με την φυσική

 μάλλον έκανες λάθος επιλογή σχολής μέσα στην καραντίνα

 αρνιόταν να ηχογραφήσει τις τηλεδιασκέψεις (όχι μόνο αυτός )

 είπε κατά λέξη: «υπάρχει άλλη απορία που δεν μπορεί να σας λύσει η μαμά σας» (υπάρχει και βίντεο ντοκουμέντο)

 απείλησε μέσω ανακοίνωσης ότι όποιος πάει αδιάβαστος στην εξεταστική, ή άπλα πάει για να δει το γραπτό που θα βάλει, «θα στιγματιστεί» εν καιρώ εξεταστικής

 ο μόνος που έκανε 3ωρη εξέταση αγνοώντας τα μέτρα του ΕΟΔΥ

 έβγαλε τα αποτελέσματα τα όποια είχαν 85% αποτυχία και χλεύαζε τους φοιτητές λέγοντας ότι δεν ξέρουν να κάνουν ούτε τα ουσιώδη και ότι πρέπει να γυρίσουν στο γυμνάσιο και να αλλάξουν σχολή, πράγμα που υποδηλώνει ότι η συμπεριφορά του ήταν καθαρά εκδικιτική προς τους φοιτητές οι οποίοι «τόλμησαν» να καταγγείλουν την ανάρμοστη συμπεριφορά του σε εφημερίδα

Ο συγκεκριμένος καθηγητής χρόνια τώρα έχει μια στάση αντιπαιδαγωγική προς τους φοιτητές και είναι αφάνταστα υπερόπτης.

Ο φοιτητικός σύλλογος αποτάθηκε πολλές φορές στον πρόεδρο για τα ζητήματα αυτά αλλά παντα τον έβρισκαν απέναντι τους με απαντήσεις όπως:

 «αφού ξέρετε τον συγκεκριμένο καθηγητή πώς είναι»
 «έτσι είναι ο χαρακτήρας του, δε μπορώ να κάνω κάτι»

Τέλος, αποταθήκαμε και στην πρυτανεία, η όποια μας απάντησε ότι αυτά είναι θέματα εσωτερικά του τμήματος και δε μπορεί να παρέμβει.»

Το ψήφισμα του Συλλόγου Φοιτητών Φυσικής:

«Μπροστά σε όλα αυτά οι φοιτητές οφείλουμε να αγωνιζόμαστε για να μας παρέχονται οι σπουδές που έχουμε ανάγκη συμφώνα με την πρόοδο των επιστήμων και της τεχνολογίας σήμερα. Να αγωνιζόμαστε για να υπάρχει χρηματοδότηση από το κράτος ώστε να καλύπτονται όλες μας οι ανάγκες. Να καταδικάζουμε και να μην δεχόμαστε συμπεριφορές που προσβάλουν την προσπάθεια που κάνουμε να ανταπεξέλθουμε στις δυσκολίες των σπουδών μας.

Αυτό το άρθρο εκφράζει την «άλλη όψη του νομίσματος»: τον τρόπο που βλέπει τα πράγματα η συντριπτική πλειοψηφία των φοιτητών. Κατά τη γνώμη μας, το τμήμα βρίσκεται σε βαθειά σήψη λόγω τον χειρισμών των εκαστωτε κυβερνήσεων στα θέματα της παιδείας , του εγωισμού και των κομπλεξ των καθηγητών του. Δεν είναι επίσης τυχαίο ότι πολλοί διδακτορικοί απόφοιτοι του τμήματος (η μεγάλη πλειοψηφία τους) που αποφοίτησαν τα τελευταία χρόνια παρατάνε την έρευνα και βρίσκουν άλλες διεξόδους, απογοητευμένοι και αηδιασμένοι από την επιστήμη που κάποτε αγάπησαν, πράγμα που δηλώνουν και πολλοί από τους τωρινούς μεταπτυχιακούς του τμήματος.

Θεωρούμε ότι δε μπορούμε άλλο να κρύβουμε το τμήμα πίσω από τις παραπλανητικές διακρίσεις που λάμβανε κάποτε και ότι πρέπει πλέον να μάθουν όλοι το πραγματικό ποιόν των καθηγητών που το απαρτίζουν, οι οποίοι διαρκώς περηφανεύονται για το τμήμα που έχουν φτιάξει. Αυτή η επιστολή είναι η ύστατη προσπάθεια μας σαν φοιτητές και η τελευταία μας ελπίδα ώστε να ακουστούν τα παράπονα μας και έστω και λίγο να βελτιωθεί η κατάσταση που βιώνουμε.»

Στα : Τοπικα

Το αρθρο δημοσιευτηκε απο τον/την:

Ο “Αγώνας της Κρήτης” εκδόθηκε στις 8 Ιουλίου του 1981. Είναι η έκφραση μιας πολύχρονης αγωνιστικότητας. Έμεινε όλα αυτά τα χρόνια σταθερός στη διακήρυξή του για έγκυρη – έγκαιρη ενημέρωση χωρίς παρωπίδες. Υπηρετεί και προβάλλει, με ευρύτητα αντίληψης, αξίες και οράματα για μία καλύτερη κοινωνία. Η βασική αρχή είναι η κριτική στην εξουσία όποια κι αν είναι αυτή, ιδιαίτερα στα σημεία που παρεκτρέπεται από τα υποσχημένα, που μπερδεύεται με τη διαφθορά, που διαφθείρεται και διαφθείρει. Αυτός είναι και ο βασικός λόγος που η εφημερίδα έμεινε μακριά από συσχετισμούς και διαπλοκές, μακριά από μεθοδεύσεις και ίντριγκες.

Η απάντησή σας

Το email σας δεν δημοσιεύεται.

Διαβάστε επίσης
ΚΡΗΤΗ FM 101.5 live
διαφημίσεις