ΕΑΚ: Η ασύγχρονη και εξ’ αποστάσεως διδασκαλία με τους υπάρχοντες όρους οδηγεί σε πλήρη ανατροπή του καθολικού χαρακτήρα της εκπαίδευσης

Κανένα σχόλιο

Με ανακοίνωσή της η Ενωτική Αγωνιστική Κίνηση αναφέρεται στις συνέπειες της εξ’ αποστάσεως διδασκαλίας:

Με αφορμή την προσπάθεια του διευθυντή πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης Ν Χανίων και διαφόρων προθύμων, να εφαρμόσουν βίαια και εκβιαστικά την ασύγχρονη και εξ’ αποστάσεως διδασκαλία επιχειρώντας να της δώσουν υποχρεωτικό χαρακτήρα  δηλώνουμε τα εξής:

  1. Η τηλεκπαίδευση, εάν εφαρμοστεί με τους υπάρχοντες όρους πρόσβασης των μαθητών στο διαδίκτυο θα οδηγήσει σε μια άνευ προηγουμένου άνιση μεταχείριση των μαθητών. Επειδή δεν έχουν όλοι οι μαθητές πρόσβαση στο internet η υποχρεωτική εφαρμογή θα οδηγήσει σε ανισότητες και σε πλήρη ανατροπή του καθολικού χαρακτήρα της εκπαίδευσης. Η διεύθυνση πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης στα Χανιά πρωτοστατεί στην ανατροπή του σχολείου ως καθολικό δικαίωμα όλων των μαθητών. Επιχειρείται η ανατροπή της αντίληψης για την εκπαίδευση ως καθολικό δικαίωμα. Οι δηλώσεις του κ Μηλιαράκη στην ΕΡΤ 1 «….περί νέας πιο ποιοτικής και σύγχρονης διάστασης στην εκπαίδευση….» δεν αφήνουν αμφιβολίες. Βαφτίζουν τη διεύρυνση των ανισοτήτων μέσα στην εκπαίδευση «ανωτερότητα». Καλούμαστε να προσαρμόσουμε την εκπαίδευση σε όσους μαθητές έχουν πρόσβαση στο internet, σε όσους έχουν το «προνόμιο» να έχουν αμέριστη βοήθεια από τους γονείς τους και όχι στους φτωχούς, σε αυτούς που έχουν μαθησιακές δυσκολίες, σε αυτούς που μένουν σε περιοχές χωρίς ισχυρό σήμα, σε αυτούς που χρήζουν ειδικής αγωγής και εκπαίδευσης . Αλήθεια με ποιο τρόπο οι φωστήρες της εξ’ αποστάσεως θα συμπεριλάβουν τους μαθητές Ρομά στα σχολεία που φοιτούν; Δεν γνωρίζουν την ύπαρξή τους ή ηθελημένα την αγνοούν;
  2. Πρόκειται για την πιο ύπουλη προσπάθεια ιδιωτικοποίησης της εκπαίδευσης και καθιέρωσης χορηγών και ιδιωτικών εταιριών. Όπως μια μεγάλη κατασκευαστική εταιρία, η ΕΛΑΚΤΩΡ, ανέλαβε εν μία νυκτί (με ποια διαδικασία και ποιο διαγωνισμό άραγε;) την διαχείριση των αποβλήτων του νοσοκομείου ΝΙΜΙΤΣ, έτσι και εταιρίες όπως η SISCO επιχειρούν να εισβάλλουν βίαια στην εκπαίδευση, να απομυζούν κονδύλια που πρέπει να δίνονται στα σχολεία και να μας αξιολογούν. Η αδέξια επίκληση στην αξιολόγηση του πρότζεκτ, από την πλευρά του προϊσταμένου είναι χαρακτηριστική των διαθέσεων.  Δεδομένο επίσης  πρέπει να θεωρηθεί ότι η όλη διαδικασία θα οδηγήσει τους γονείς που σήμερα απολύονται και χάνουν το μισθό τους,  να είναι αναγκασμένοι να πληρώνουν για συνδέσεις γρήγορου ιντερνετ και να αγοράζουν υπολογιστές και τάμπλετ. Αντίστοιχα οι πιέσεις για άμεση εφαρμογή από το υπουργείο σημαίνει ότι θα αναπτυχθεί με τις ευλογίες του υπουργείου ένα όργιο κερδοσκοπίας σε βάρος της εκπαίδευσης.
  3. Η όλη προσπάθεια συνοδεύεται από μια άνευ προηγουμένου επιχείρηση τρομοκράτησης και ιδεολογικού μπούλινγκ ενάντια στους εκπαιδευτικούς. Ο κάθε Τέλογλου και ο κάθε κατά καιρούς παρατρεχάμενος του υπουργείου, που όλο το προηγούμενο διάστημα, όταν η εκπαίδευση και οι λειτουργοί της βάλλονταν, σώπαιναν, έχει στηθεί στο πληκτρολόγιο και εξαπολύει δηλητήριο και απειλές ενάντια στους εκπαιδευτικούς. Ας τους θυμίσουμε ότι μέχρι πριν από λίγο, τα ίδια έλεγαν για τους «φακελάκηδες» γιατρούς του ΕΣΥ που …..κάθονταν. Ορισμένοι διευθυντές μάλιστα πλειοδοτούν σε αθλιότητα φτάνοντας σε σημείο να απειλούν τους εκπαιδευτικούς με ψέματα ότι …θα τους κοπεί ο μισθός.
  4. Οι ομάδες οι οποίες γίνονται μέσω μέσων κοινωνικής δικτύωσης και οι άτυπες συνομιλίες, σε καμία περίπτωση δεν αποτελούν συνεδριάσεις συλλόγων διδασκόντων. Υπάρχουν συγκεκριμένοι όροι που ορίζουν τις συνεδριάσεις του συλλόγου διδασκόντων και αυτοί ως τώρα δεν έχουν αλλάξει.
  5. Επιχειρείται η πλήρης καταστρατήγηση και ελαστικοποίηση των εργασιακών δικαιωμάτων των εκπαιδευτικών, ωραρίων κλπ. Ποιος αλήθεια θα καθορίζει πόσο κρατά η διδακτική ώρα και πόσες ώρες γίνεται μάθημα; Είναι ανεπίτρεπτο να επιχειρείται, σε συνθήκες γενικευμένης καραντίνας να υποχρεωθούν οι εκπαιδευτικοί να μεταβούν στα σχολεία, όπως επιχειρούν ορισμένοι διευθυντές.
  6. Στην εγκύκλιο 39676/Δ2/20-03-2020 που έχει αποστείλει το υπουργείο από πουθενά δεν προκύπτει η υποχρεωτικότητα της διαδικασίας. Αντίθετα αναγράφεται: «Σας διαβιβάζουμε οδηγίες για την υλοποίηση προγραμμάτων Ασύγχρονης εξ Αποστάσεως Εκπαίδευσης τα οποία μπορούν να χρησιμοποιούνται …» γίνεται επίσης λόγος για «….. διακριτική ευχέρεια του/της κάθε εκπαιδευτικού…» στη χρήση των πλατφορμών.
  7. Σε καμία περίπτωση η όποια χρήση των πλατφορμών δεν μπορεί να εξασφαλίσει την παιδαγωγική ελευθερία και τo  αδιάβλητο του μαθήματος. Όπως σε όλα τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης το υπουργείο και τα στελέχη της εκπαίδευσης δύνανται να έχουν πρόσβαση σε αυτά τα στοιχεία στο μέλλον και άρα μπορεί να χρησιμοποιηθούν στην αξιολόγηση των εκπαιδευτικών.
  8. Οι τεχνικές δυσκολίες του εγχειρήματος είναι τεράστιες και δεν προβλέπεται ότι μπορούν να λυθούν. Οι λύσεις στις οποίες μπορεί να καταφύγει ο κάθε εκπαιδευτικός για να επικοινωνήσει με τις/τους μαθήτριες/ες του αποτελούν μια αποκομμένη μορφή επικοινωνίας, μέσα σε συνθήκες καραντίνας και απαγόρευσης κυκλοφορίας. Σε καμία περίπτωση δεν μπορεί να νοηθεί ως ενιαία και καθολική  εκπαιδευτική διαδικασία.
  9. Σε καμία περίπτωση δεν θα πούμε ότι οι εκπαιδευτικοί δεν θα πρέπει να επικοινωνήσουν με τις μαθήτριες και τους μαθητές τους. Το αντίθετο!! Ο κάθε εκπαιδευτικός, εφόσον επιλέξει να επικοινωνήσει με τους μαθητές του, να επιλέξει τη δημιουργία του δικού του δικτύου επικοινωνίας με τα παιδιά και τους γονείς. Είμαστε πάντα και θα είμαστε κοντά στα παιδιά και στις οικογένειές τους έμπρακτα, με όπλο τη στάση μας, τη στήριξή μας, την επικοινωνία μας και την αλληλεγγύη μας. Τον τρόπο τον καθορίζουμε ΕΜΕΙΣ, οι μάχιμοι εκπαιδευτικοί της τάξης, και όχι οι μεγαλοεπιχειρηματίες. Αξιοποιούμε τηλέφωνα, mail, μέσα κοινωνικής δικτύωσης με βάση τις ανάγκες και τις δυνατότητες των μαθητών μας. Όσοι το κάνουμε, θα το κάνουμε χωρίς τυμπανοκρουσίες και φανφάρες. Χωρίς να λυγίσουμε τη μέση, αναμένοντας ότι θα αποτελέσει ένα ακόμη προσόν στο προσωπικό μας πορτφόλιο. Με τον ίδιο τρόπο όπως τόσα χρόνια κρατάμε όρθιο ό,τι έχουν αφήσει οι κρατούντες από τη δημόσια εκπαίδευση. Αν θέλουμε όμως πραγματικά να σταθούμε δίπλα στους μαθητές μας ειλικρινά και όχι με ατομική υστεροβουλία και υποκρισία θα πρέπει να σταθούμε και δίπλα στους γονείς τους, που απολύονται, που χάνουν τα δικαιώματά τους, που αφήνονται από την κυβέρνηση στο έλεος της επιδημίας.  Γι’ αυτό το σημαντικότερο απ’ όλα που έχουμε να κάνουμε αυτή την περίοδο, είναι να υπερασπίσουμε τα μορφωτικά δικαιώματα ΟΛΩΝ των μαθητών μας, το δημόσιο και καθολικό χαρακτήρα της εκπαίδευσης αλλά και τα εργασιακά, κοινωνικά και πολιτικά δικαιώματα όλων μας, τις δουλειές μας, τους μισθούς, τις συντάξεις, τα δικαιώματά μας που τίθενται υπό αμφισβήτηση από μια επικίνδυνη κυβέρνηση και τα παλιάς και νέας κοπής φερέφωνά της.

"Sponsored links"

Στα : Τοπικα

Το αρθρο δημοσιευτηκε απο τον/την:

Ο “Αγώνας της Κρήτης” εκδόθηκε στις 8 Ιουλίου του 1981. Είναι η έκφραση μιας πολύχρονης αγωνιστικότητας. Έμεινε όλα αυτά τα χρόνια σταθερός στη διακήρυξή του για έγκυρη – έγκαιρη ενημέρωση χωρίς παρωπίδες. Υπηρετεί και προβάλλει, με ευρύτητα αντίληψης, αξίες και οράματα για μία καλύτερη κοινωνία. Η βασική αρχή είναι η κριτική στην εξουσία όποια κι αν είναι αυτή, ιδιαίτερα στα σημεία που παρεκτρέπεται από τα υποσχημένα, που μπερδεύεται με τη διαφθορά, που διαφθείρεται και διαφθείρει. Αυτός είναι και ο βασικός λόγος που η εφημερίδα έμεινε μακριά από συσχετισμούς και διαπλοκές, μακριά από μεθοδεύσεις και ίντριγκες.

Η απάντησή σας

Το email σας δεν δημοσιεύεται.

Διαβάστε επίσης
διαφημίσεις