Η Lufthansa ζητά 10 δις ευρώ στήριξη από την κυβέρνηση, όχι δωρεάν αλλά με αντάλλαγμα μετοχές

Κανένα σχόλιο

O πρόεδρος της Aegean Airlines Ευτύχης Βασιλάκης ζήτησε κρατική ενίσχυση ή δανεισμό με κρατική ενίσχυση και προγράμματα ενίσχυσης και επιδότησης των εργαζομένων, ώστε να διατηρούνται οι θέσεις εργασίας δίχως να σημαίνει αυτό κρατικοποίηση της εταιρείας.

Σε παρόμοια θέση βρίσκεται και η Lufthansa όμως στη Γερμανία η όποια κρατική στήριξη γίνει με αντάλλαγμα μετοχές.

Οπως ορίζει η γερμανική νομοθεσία, το να διατηρεί το γερμανικό Δημόσιο το 25% συν μία μετοχή στην αεροπορική εταιρεία τού δίνει τη δυνατότητα να θέτει βέτο επί σοβαρών αποφάσεων στις γενικές συνελεύσεις των μετόχων και να εμποδίζει τη διαδικασία ενός ψηφίσματος. Ωστόσο, υπάρχει και εναλλακτική πρόταση για την πώληση του 9,3% νέων μετοχών σε πολύ χαμηλή τιμή, με αποδέκτρια την κυβέρνηση. Ενα επιπλέον μετατρέψιμο ομόλογο θα μπορούσε να δώσει στην κυβέρνηση μερίδιο μειοψηφίας, με το οποίο, ωστόσο, θα είχε δυνατότητα βέτο. Συν τοις άλλοις, το Δημόσιο θα επωφελείτο από μια ανάκαμψη στη μετοχή της Lufthansa. Τα διοικητικά στελέχη του αερομεταφορέα φοβούνται πως οι όροι της βοήθειας θα τον αποδυναμώσουν έναντι των διεθνών ανταγωνιστών του, που επιδοτήθηκαν από τις αντίστοιχες κυβερνήσεις βάσει ενός πιο χαλαρού πλαισίου κανόνων.

"Sponsored links"

Κάθε μήνα η Lufthansa απομυζά από τα ταμεία της 800 εκατομμύρια ευρώ. Στις 5 Μαΐου η εταιρεία ανέφερε ότι το εναπομείναν ρευστό της φθάνει τα 4 δισεκατομμύρια ευρώ. Λόγω της πανδημίας, η πλειονότητα των αεροσκαφών της έχει καθηλωθεί. Κατά τις εκτιμήσεις της διοίκησής της, έως το 2021 θα παραμείνουν ανενεργά 300 αεροσκάφη της, διότι η ζήτηση για ταξίδια ανακάμπτει πολύ αργά. Ο συνολικός στόλος της πριν από την πανδημία αριθμούσε σχεδόν 760 αεροσκάφη. Τέλος, υπολογίζει ότι, όταν ο κλάδος επιστρέψει σε μια κανονική κατάσταση, περίπου το 2023, θα διαθέτει περίπου 660 αεροπλάνα – πάντως, προς το παρόν, η Lufthansa συζητεί με τις αεροναυπηγικές Boeing και Airbus για αναβολή εκτέλεσης των παραγγελιών της.

Στις αρχές του μήνα ο Γερμανός υπουργός Οικονομικών Πέτερ Αλτμάιερ δεσμεύτηκε ότι το Βερολίνο θα εμποδίσει την πώληση της Lufthansa, εν μέσω πληροφοριών ότι η εταιρεία ζητά 10 δις. ευρώ από την κυβέρνηση με αντάλλαγμα μετοχές.

Η καγκελάριος Άνγκελα Μέρκελ είπε σε υψηλόβαθμα στελέχη του CDU ότι η ΕΕ σχεδιάζει να αφαιρέσει κάποια slots (χρονοθυρίδες απογείωσης και προσγείωσης) στο Μόναχο και την Φρανκφούρτη, υπογραμμίζοντας ότι η κυβέρνησή της δεν θα το επιτρέψει, σύμφωνα με την εφημερίδα Handelsblatt.

«Δεν θα το επιτρέψουμε» είπε η Μέρκελ σύμφωνα με συμμετέχοντες, ενώ φέρεται να υποσχέθηκε ότι θα δώσει «σκληρό αγώνα» για το ζήτημα.

Πληροφορίες που διακινούν γερμανικά Μέσα ανέφεραν στις αρχές του μήνα ότι ο εθνικός αερομεταφορέας αναμένει βοήθεια από τις κυβερνήσεις της Γερμανίας, της Αυστρίας και της Ελβετίας. Σχολιάζοντας την κατάσταση ο διευθύνων σύμβουλος της Lufthansa Κάρστεν Σπορ ισχυρίστηκε στις αρχές Απριλίου ότι η εταιρεία χάνει ένα εκατομμύριο την ώρα εξαιτίας της καραντίνας.

Την ίδια ώρα, ο αερομεταφορέας ανακοίνωσε σχέδια να προσφέρει 1.800 εβδομαδιαίες πτήσεις σε περισσότερους από 130 προορισμούς παγκοσμίως, ξεκινώντας από τα τέλη Ιουνίου, οπότε αναμένεται χαλάρωση των περιορισμών λόγω κορονοϊού.

Στα : Κόσμος

Το αρθρο δημοσιευτηκε απο τον/την:

Ο “Αγώνας της Κρήτης” εκδόθηκε στις 8 Ιουλίου του 1981. Είναι η έκφραση μιας πολύχρονης αγωνιστικότητας. Έμεινε όλα αυτά τα χρόνια σταθερός στη διακήρυξή του για έγκυρη – έγκαιρη ενημέρωση χωρίς παρωπίδες. Υπηρετεί και προβάλλει, με ευρύτητα αντίληψης, αξίες και οράματα για μία καλύτερη κοινωνία. Η βασική αρχή είναι η κριτική στην εξουσία όποια κι αν είναι αυτή, ιδιαίτερα στα σημεία που παρεκτρέπεται από τα υποσχημένα, που μπερδεύεται με τη διαφθορά, που διαφθείρεται και διαφθείρει. Αυτός είναι και ο βασικός λόγος που η εφημερίδα έμεινε μακριά από συσχετισμούς και διαπλοκές, μακριά από μεθοδεύσεις και ίντριγκες.

Η απάντησή σας

Το email σας δεν δημοσιεύεται.

Διαβάστε επίσης
διαφημίσεις