Καθημερινή: Αναμένονται “νομικές ενέργειες” εκ μέρους της ΑΝΕΚ εφόσον ο Κουρουμπλής υπογράψει τη δρομολόγηση του “Μύκονος Παλάς” των Μινωικών στη γραμμή Πειραιά – Χανίων

Κανένα σχόλιο

Με εκτενή άρθρα η “Καθημερινή” αναφέρεται στη “ναυμαχία” ΑΝΕΚ – Μινωικών στα Χανιά. Μάλιστα, όπως αναφέρει είναι πολύ πιθανό η ΑΝΕΚ να προσφύγει και νομικά στην περίπτωση που ο αρμόδιος υπουργός κ. Κουρουμπλής προσυπογράψει τη δρομολόγηση του “Μύκονος Παλάς” των Μινωικών στη γραμμή Πειραιάς – Χανιά.

Πιο αναλυτικά, σε χθεσινό δημοσίευμα αναφέρεται ότι:

Εχοντας αποχωρήσει από την Αδριατική προς όφελος της μητρικής Grimaldi Lines και αφού έχει περιοριστεί στις γραμμές Πειραιάς – Ηράκλειο, μόλις τώρα κατάφεραν να μπουν στις Κυκλάδες με την απόκτηση του πρώην High Speed 7 και νυν «Σαντορίνη Παλάς» από την Hellenic Seaways. Ομως πλέον προχωρούν στο plan B του επιχειρησιακού σχεδίου τους. Μετά την αδυναμία απόκτησης του ελέγχου της Hellenic Seaways, την οποία τελικά αγόρασε η Attica, οι Μινωικές επιδιώκουν ταχύρρυθμη αυτόνομη ανάπτυξη. Πέραν του «Σαντορίνη Παλάς», που ανεβαίνει καθημερινά από Ηράκλειο στη Σαντορίνη και από εκεί στη Μύκονο, έχουν αιτηθεί για να δρομολογήσουν από το 2019 πλοίο και στις γραμμές Πειραιάς – Κυκλάδες πιθανότατα με ταχύπλοο που θα αγοράσουν.

"Sponsored links"

Επιπλέον επιδιώκουν να αποσπάσουν σημαντικό μερίδιο της αγοράς των Χανίων, ερχόμενες όμως σε ευθεία αντιπαράθεση με την ΑΝΕΚ, η οποία είναι η μόνη που αυτή τη στιγμή λειτουργεί την εν λόγω γραμμή. Πάντως, η δρομολόγηση του «Μύκονος Παλάς» στη γραμμή Πειραιάς – Χανιά εκτιμάται από την αγορά πως εμπορικά έχει μικρή μόνο σημασία και κατά πάσα πιθανότητα θα είναι τουλάχιστον για φέτος ζημιογόνος, αφού δεν υπάρχει αρκετός χρόνος για να «μαρκεταριστεί» επαρκώς, ούτε υπάρχει η απαραίτητη ζήτηση.

Tο ζήτημα όμως της πίεσης για τη συγκεκριμένη δρομολόγηση, πέραν της πίεσης που θα ασκήσει στην εμπορική θέση της ΑΝΕΚ, δημιουργεί απόνερα σε θεσμικό επίπεδο, αφού το υπουργείο, στη σπουδή του να δείξει πως έφερε άλλο ένα πλοίο στην ελληνική σημαία και βρήκε δουλειά σε περίπου 70 ναυτικούς, εμφανίζεται ως επισπεύδον του ομίλου Γκριμάλντι. «Το πλοίο έτσι κι αλλιώς θα μπορούσε να δρομολογηθεί από την 1η Σεπτεμβρίου», αναφέρουν κύκλοι της αγοράς που δεν τάσσονται με καμία από τις δύο πλευρές, ούτε των Μινωικών ούτε της κοινοπραξίας Attica-ANEK, που λειτουργεί τις γραμμές Πειραιάς – Κρήτη και τα δρομολόγια της Αδριατικής. Τις δύο αγορές δηλαδή στις οποίες ο ιταλικός όμιλος έχει καταφέρει να αποσπάσει δεσπόζουσα θέση από τους Ελληνες ακτοπλόους εν γένει.

Αλλά οι Μινωικές έχουν το πλεονέκτημα της οικονομικής ευρωστίας. Υστερα από δύο αυξήσεις κεφαλαίου κατά τα χρόνια της κρίσης και αγοραπωλησίες πλοίων με τον μητρικό όμιλο, εμφανίζονται πλέον με ρευστά διαθέσιμα της τάξης των 45 εκατ. ευρώ και μηδενικό δανεισμό. Υπενθυμίζεται πως οι Μινωικές, την προηγούμενη Παρασκευή, προχώρησαν σε προπληρωμή του συνολικού τραπεζικού δανεισμού τους. Συγκεκριμένα, η εταιρεία αποπλήρωσε το υπόλοιπο του ομολογιακού κοινοπρακτικού δανείου, ποσού 48 εκατ., στο οποίο συμμετείχαν 4 ελληνικές και 5 ξένες τράπεζες.

Ενώ σε σημερινό δημοσίευμα γίνεται αναφορά στην περίπτωση νομικών ενεργειών εκ μέρους της ΑΝΕΚ:

Σε πόλεμο τιμών τείνει να διαμορφωθεί η κατάσταση στην ελληνική ακτοπλοϊκή αγορά με αποτέλεσμα σταθερές ή και χαμηλότερες τιμές εισιτηρίων παρά την πολύ μεγάλη αύξηση των τιμών των καυσίμων για δεύτερη συνεχόμενη χρονιά. Η εικόνα αυτή είναι αποτέλεσμα, όμως, των πολλαπλών εκπρόθεσμων, με βάση τα ισχύοντα, δρομολογήσεων που έχει επιτρέψει το υπουργείο Ναυτιλίας.

Στις Κυκλάδες, όπου δεσπόζει μεν η ενοποιημένη Attica με την Hellenic Seaways αλλά δραστηριοποιούνται και πολλές τρίτες εταιρείες, μεταξύ των οποίων και η Seajets, η οποία έχει μεγαλώσει και ισχυροποιηθεί τόσο ώστε να ανταγωνίζεται ευθέως όλους τους μεγάλους, οι τιμές των εισιτηρίων όχι μόνο παραμένουν στα περυσινά επίπεδα, αλλά και υποχωρούν καθώς όλοι οι συμμετέχοντες στην αγορά προχωρούν είτε σε προσφορές και εκπτώσεις είτε σε ειδικά προγράμματα για επιβάτες που έχουν εκπτώσεις ακόμη και 50%.

Και μπορεί η συγκυρία αυτή σε συνδυασμό με τον ανταγωνισμό που εν γένει υπάρχει μεταξύ ακτοπλοΐας και αεροπορικών να λειτουργεί βραχυπρόθεσμα υπέρ του επιβατικού κοινού και των μεταφορέων, όμως μεσοπρόθεσμα πολλοί ανησυχούν για τη βιωσιμότητα πολλών γραμμών και ελληνικών ακτοπλοϊκών εταιρειών, που με πολλή και επώδυνη προσπάθεια και πολλές χρεοκοπίες μόλις βγήκαν από την κρίση.

Αν και η πλέον προβεβλημένη περίπτωση εκπρόθεσμης δρομολόγησης και επαπειλούμενου εμπορικού πολέμου, καθώς κορυφώνεται η καλοκαιρινή σεζόν, είναι αυτή της εισόδου των Μινωικών Γραμμών στα δρομολόγια Πειραιά – Χανίων όπου δραστηριοποιούνται σε κοινοπραξία η ΑΝΕΚ με την Attica Group, πολλές ακόμη δρομολογήσεις φέτος έγιναν διά υπουργικών αποφάσεων. «Το δικαίωμα παρέχεται στον υπουργό, αλλά όχι και η κατάχρησή του», σημείωναν χθες κύκλοι της ακτοπλοΐας που δεν πρόσκεινται ούτε στην πλευρά τών ιταλικών συμφερόντων Μινωικών Γραμμών ούτε στην ΑΝΕΚ.

Ανάλογες «συγκρούσεις» σημειώθηκαν και μεταξύ Hellenic Seaways ή Seajets και Golden Star, όλες εξαιτίας της προδιάθεσης που φαίνεται να έχει το υπουργείο να εξαντλεί τα όρια της δικαιοδοσίας του, σημειώνουν χαρακτηριστικά κύκλοι της αγοράς.

"Sponsored links"

Κάποιοι όμως θεωρούν πως δεν τα εξαντλεί αλλά τα υπερβαίνει κιόλας, και έτσι στην περίπτωση των Μινωικών και της ΑΝΕΚ αναμένονται νομικές ενέργειες της τελευταίας σε περίπτωση που ο υπουργός υπογράψει τη δρομολόγηση του «Μύκονος Παλάς» των Μινωικών στη γραμμή Πειραιά – Χανίων, όπως εισηγήθηκε χθες κατά πλειοψηφία (16-12) το αρμόδιο θεσμικό όργανο, το Συμβούλιο Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών.

Η ΑΝΕΚ, μια αμιγώς κρητική εταιρεία με χιλιάδες άμεσα και έμμεσα απασχολουμένους, έχει τα τελευταία χρόνια οριακά καταφέρει να επιστρέψει στην κερδοφορία. Με την αγορά των Χανίων πεπερασμένη σε μέγεθος, η είσοδος ενός ακόμα πολύ μεγάλου πλοίου όπως το «Μύκονος Παλάς» των Μινωικών –που κατ’ απαίτηση του υπουργείου ύψωσε την ελληνική σημαία και προσέλαβε αμιγώς ελληνικό προσωπικό– απειλεί να «κανιβαλίσει» την αγορά, καθιστώντας τη γραμμή ζημιογόνα και για τους δύο. Κανονικά, οποιοδήποτε πλοίο μπορεί να μπει σε οποιαδήποτε γραμμή αρκεί να το έχει δηλώσει έως τον Ιανουάριο του ίδιου έτους προκειμένου να ξεκινήσει δρομολόγια από τον Νοέμβριο. Κατ’ εξαίρεση δρομολογούνται εκπρόθεσμα με απόφαση υπουργού πλοία όπου υπάρχουν διαπιστωμένες ανάγκες. Ομως, το «Μύκονος Παλάς» των Μινωικών θέλει τώρα να δρομολογηθεί άμεσα. Με δεδομένο πάντως πως το ζήτημα είναι μεγάλης σημασίας για την πολυμετοχική ΑΝΕΚ και ενόχλησε πολλούς στην Κρήτη, η υπόθεση έχει φτάσει μέχρι τα ανώτατα κλιμάκια της κυβέρνησης και είναι δύσκολο να προεξοφληθεί μετά βεβαιότητας πως ο υπουργός θα δώσει άμεσα τη δρομολόγηση.

Στα : Τοπικα

Το αρθρο δημοσιευτηκε απο τον/την:

Ο “Αγώνας της Κρήτης” εκδόθηκε στις 8 Ιουλίου του 1981. Είναι η έκφραση μιας πολύχρονης αγωνιστικότητας. Έμεινε όλα αυτά τα χρόνια σταθερός στη διακήρυξή του για έγκυρη – έγκαιρη ενημέρωση χωρίς παρωπίδες. Υπηρετεί και προβάλλει, με ευρύτητα αντίληψης, αξίες και οράματα για μία καλύτερη κοινωνία. Η βασική αρχή είναι η κριτική στην εξουσία όποια κι αν είναι αυτή, ιδιαίτερα στα σημεία που παρεκτρέπεται από τα υποσχημένα, που μπερδεύεται με τη διαφθορά, που διαφθείρεται και διαφθείρει. Αυτός είναι και ο βασικός λόγος που η εφημερίδα έμεινε μακριά από συσχετισμούς και διαπλοκές, μακριά από μεθοδεύσεις και ίντριγκες.

Η απάντησή σας

Το email σας δεν δημοσιεύεται.

Διαβάστε επίσης
διαφημίσεις
τι παίζει τώρα στον kritifm1015

No upcoming events for today