Με αφορμή τη δήλωση Κεφαλογιάννη περί “ταμπού” για τα διόδια στην Κρήτη, να τι ισχύει με τα διόδια σε άλλες χώρες της Ευρώπης

Κανένα σχόλιο

Με αφορμή τη δήλωση του Υπουργού Μεταφορών κ. Κεφαλογιάννη ότι δεν είναι θέμα “ταμπού” στην Κρήτη η συζήτηση περί διοδίων και ότι “αν θέλουμε να έχουμε καλούς και ασφαλείς δρόμους πρέπει να πληρώνουμε διόδια, όπως γίνεται και στους ευρωπαϊκούς οδικούς άξονες”, δημοσιεύουμε τι πραγματικά ισχύει σε άλλες χώρες της Ευρώπης και γιατί η περίπτωση της Ελλάδας είναι πραγματικά μοναδική…

Διόδια υπάρχουν σε αρκετές χώρες, όπως στην Αυστρία, τη Γαλλία, την Ελλάδα, το Ηνωμένο Βασίλειο, την Ιρλανδία, την Ισπανία, την Ιταλία, την Ουγγαρία, την Πολωνία, την Πορτογαλία, τη Σλοβακία, τη Σλοβενία και την Τσεχική Δημοκρατία.

Στα παρακάτω κράτη ΔΕΝ υπάρχουν διόδια:

"Sponsored links"

Γερμανία

Βέλγιο

Ολλανδία

Λουξεμβούργο

Δανία

Ισλανδία

Νορβηγία

Σουηδία

Μάλτα

"Sponsored links"

Μαυροβούνιο

Εσθονία

Λεττονία

Λιθουανία

Σε Αυστρία, Ουγγαρία, Σλοβακία και Τσεχική Δημοκρατία ισχύει το αυτοκόλλητο που τα αγοράζεις ακόμη και από μεγάλα βενζινάδικα (όπως τα δικά μας τέλη κυκλοφορίας) και δεν υπάρχουν σταθμοί διοδίων επιπρόσθετα. (http://europa.eu/travel/index_el.htm)

Η Ελλάδα είναι η μόνη χώρα όπου πληρώνουμε και υπέρογκα τέλη κυκλοφορίας και υπέρογκα διόδια, ενώ στις υπόλοιπες χώρες όπου υπάρχουν τέλη κυκλοφορίας δεν υπάρχουν διόδια ενώ εάν υπάρχουν διόδια, δεν υπάρχουν τέλη κυκλοφορίας!

Σε πολλές χώρες που εισπράττονται διόδια το ποσό μειώνεται με την πάροδο του χρόνου.

Τα διόδια σταματούν μόλις γίνει απόσβεση του αυτοκινητόδρομου.

Στην Ελλάδα με τόσα που έχουμε πληρώσει η απόσβεση έχει γίνει εδώ και 30 χρόνια χωρίς όμως να έχουμε ακόμη δρόμους ενώ ούτε διαφαίνεται ότι θα σταματήσουν οι Έλληνες κάποια στιγμή να πληρώνουν διόδια!

Περιττό να αναφέρουμε την άριστη κατάσταση των ευρωπαϊκών αυτοκινητόδρομων, στις περισσότερες χώρες, καθώς και την ύπαρξη ασφαλών και καλοσυντηρημένων παραδρόμων και εναλλακτικών διαδρομών στις χώρες όπου υπάρχουν διόδια.

Μια ματιά και στις χώρες που έχουν διόδια φανερώνει ότι η Ελλάδα (όπου ο κάθε Έλληνας πολίτης πληρώνει ΚΑΙ υπέρογκα τέλη κυκλοφορίας) έχει τα ακριβότερα διόδια πανευρωπαϊκά.

Να γιατί η συζήτησή περί τοποθέτησης διοδίων στον ΒΟΑΚ είναι … θέμα ”ταμπού” για τους στενοκέφαλους Κρητικούς…

Δείτε τον σχετικό πίνακα με τα διόδια για Ι.Χ. ανά 100 χλμ. αυτοκινητοδρόμου.

Χώρα Ελάχιστο κόστος Ανώτατο κόστος

Βοσνία Ερζεγοβίνη

2,90 €

2,90 €

Γαλλία

9,53 €

9,53 €

Ελλάδα

8,20 €

14,00 €

Μεγάλη Βρετανία

1,17 €

1,81 €

Ιρλανδία

6,89 €

8,48 €

Ιταλία

9,70 €

9,70 €

Κροατία

5,04 €

7,65 €

FYROM

2,95 €

3,60 €

Πολωνία

3,03 €

27,74 €

Πορτογαλία

1,60 €

6,11 €

Σερβία

3,11 €

3,11 €

Ισπανία

8,98 €

11,47 €

Τουρκία

0,28 €

0,61 €

Λευκορωσία

4,00 €

4,00 €

Στα : Τοπικα

Το αρθρο δημοσιευτηκε απο τον/την:

Ο “Αγώνας της Κρήτης” εκδόθηκε στις 8 Ιουλίου του 1981. Είναι η έκφραση μιας πολύχρονης αγωνιστικότητας. Έμεινε όλα αυτά τα χρόνια σταθερός στη διακήρυξή του για έγκυρη – έγκαιρη ενημέρωση χωρίς παρωπίδες. Υπηρετεί και προβάλλει, με ευρύτητα αντίληψης, αξίες και οράματα για μία καλύτερη κοινωνία. Η βασική αρχή είναι η κριτική στην εξουσία όποια κι αν είναι αυτή, ιδιαίτερα στα σημεία που παρεκτρέπεται από τα υποσχημένα, που μπερδεύεται με τη διαφθορά, που διαφθείρεται και διαφθείρει. Αυτός είναι και ο βασικός λόγος που η εφημερίδα έμεινε μακριά από συσχετισμούς και διαπλοκές, μακριά από μεθοδεύσεις και ίντριγκες.

Η απάντησή σας

Το email σας δεν δημοσιεύεται.

Διαβάστε επίσης
διαφημίσεις