Πυρά κατά ΣτΕ για την ιδιωτικοποίηση των περιφερειακών αεροδρόμιων

Κανένα σχόλιο

Της Χαράς Τζαναβάρα

Τη συνέχιση των προσφυγών στα ευρωπαϊκά δικαστήρια για να μην προχωρήσει η παραχώρηση των 14 περιφερειακών αεροδρομίων στη Fraport προανήγγειλε χθες ο Βασίλης Αλεβιζόπουλος από το βήμα του 14ου συνεδρίου της Ομοσπονδίας των Εργαζομένων στην Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας (ΥΠΑ).

Σύμφωνα με τον ίδιο, υπόλογη για αρνησιδικία θα είναι η Ολομέλεια του ΣτΕ, επειδή απέρριψε για διαδικαστικούς λόγους την προσφυγή της ΟΣΥΠΑ και πολλών κοινωνικών φορέων που αγωνίζονται για να μη μεταβιβαστούν τα αεροδρόμια.

"Sponsored links"

Ο πρόεδρος της ΟΣΥΠΑ έκανε λόγο για «κρυφές κρατικές επιδοτήσεις» στην κοινοπραξία που θα διαχειρίζεται για 40 χρόνια τις εγκαταστάσεις και σε σχετικό ερώτημα της «Εφ.Συν.» διευκρίνισε ότι αναφέρεται κυρίως στα έσοδα από το «σπατόσημο», που ανέρχονται σε 140 εκατ. ευρώ τον χρόνο.

Πρόκειται για την επιβάρυνση που πληρώνουν οι επιβάτες του «Ελ. Βενιζέλος» και ένα μέρος της διατίθεται για τη συντήρηση των υποδομών του συνόλου των ελληνικών αεροδρομίων.

Με βάση την ισχύουσα σύμβαση, η ενίσχυση αυτή προβλέπεται να δίνεται ώς το 2026, αλλά ήδη έχουν δρομολογηθεί συζητήσεις για την επέκτασή της για άλλα 20 χρόνια.

Δημόσια εταιρεία

Ο πρόεδρος της Ομοσπονδίας των Εργαζομένων στην Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας, Βασίλης ΑλεβιζόπουλοςΟ πρόεδρος της Ομοσπονδίας των Εργαζομένων στην Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας, Βασίλης Αλεβιζόπουλος |

Ο Βασ. Αλεβιζόπουλος τόνισε ότι η Fraport «είναι σοβαρή εταιρεία» και σημείωσε με έμφαση ότι το 70% των μετοχών της ανήκει σε οργανισμούς δημόσιου χαρακτήρα του γερμανικού κρατιδίου της Εσσης.

Ανέφερε ότι ώς το 2013 είχε καθοδική πορεία, αλλά την επόμενη χρονιά παρουσίασε έσοδα ένα δισ. ευρώ, ενώ υπολογίζει ότι «οι υποχρεώσεις της ώς το 2020 θα φτάσουν τα 3,5 δισ. ευρώ».

Ισχυρές ενστάσεις διατύπωσε για τη Slentel, μια offshore εταιρεία με έδρα την Κύπρο, που ανήκει στον όμιλο Κοπελούζου και μετέχει με 35% στο μετοχικό σχήμα που θα διαχειριστεί τα 14 περιφερειακά αεροδρόμια.

Ενστάσεις διατύπωσε και για την ιδιωτικοποίηση των υπόλοιπων 32 περιφερειακών αεροδρομίων. Είχε θεσμοθετηθεί το 2013 η δημιουργία κρατικού φορέα, που θα εξέταζε επενδυτικά σχέδια για την αξιοποίησή τους.

Με άγνωστες διαδικασίες όμως πέρασαν στο ΤΑΙΠΕΔ, το οποίο έχει ξεκινήσει τις μελέτες. Η κυβέρνηση έχει πει ότι θα μεταφερθούν στο υπερταμείο και θα αναζητηθεί η ανάπτυξή τους με τη «συνταγή» του «Ελ. Βενιζέλος».

Η κινητικότητα σε σχέση με τα ελληνικά αεροδρόμια συμπίπτει με την «απογείωση» της επιβατικής κίνησης το 2016.

"Sponsored links"

Με βάση τα χθεσινά στοιχεία της ΥΠΑ πολύ θετικά ξεκίνησε η νέα χρονιά. Τον Ιανουάριο, από το σύνολο των ελληνικών αεροδρομίων διακινήθηκαν 1,921 εκατ. επιβάτες, 9% περισσότεροι σε σχέση με τον αντίστοιχο περυσινό μήνα.

Η μεγαλύτερη κίνηση καταγράφεται στο «Ελ. Βενιζέλος» (1,202 εκατ. επιβάτες) και ακολουθούν η Θεσσαλονίκη, το Ηράκλειο, τα Χανιά και η Ρόδος.

Τη μεγαλύτερη άνοδο παρουσίασαν τα αεροδρόμια της Κάσου (152,1%), της Πάρου (98,4%) και της Ζακύνθου (88,3%).

efsyn.gr

 

Στα : Ελλαδα

Το αρθρο δημοσιευτηκε απο τον/την:

admin
Ο “Αγώνας της Κρήτης” εκδόθηκε στις 8 Ιουλίου του 1981. Είναι η έκφραση μιας πολύχρονης αγωνιστικότητας. Έμεινε όλα αυτά τα χρόνια σταθερός στη διακήρυξή του για έγκυρη – έγκαιρη ενημέρωση χωρίς παρωπίδες. Υπηρετεί και προβάλλει, με ευρύτητα αντίληψης, αξίες και οράματα για μία καλύτερη κοινωνία. Η βασική του αρχή, η κριτική στην εξουσία όποια κι αν είναι αυτή. Ιδιαίτερα στα σημεία που παρεκτρέπεται από τα υποσχημένα, που μπερδεύεται με τη διαφθορά, που διαφθείρεται και διαφθείρει. Αυτός είναι και ο βασικός λόγος που η εφημερίδα έμεινε μακριά από συσχετισμούς και διαπλοκές, μακριά από μεθοδεύσεις και ίντριγκες.
Διαβάστε επίσης
διαφημίσεις
τι παίζει τώρα στον kritifm1015

No upcoming events for today