Τεχνητή νοημοσύνη κατά του μποτιλιαρίσματος

Κανένα σχόλιο

Την τεχνητή νοημοσύνη βλέπουν ως λύση στο χρόνιο πρόβλημα της κυκλοφοριακής συμφόρησης αυτοκινητοβιομηχανίες και startups που πειραματίζονται με τομείς όπως τα αυτόνομα οχήματα, η καλύτερη ρύθμιση της οδικής κυκλοφορίας κ.α.

Όπως αναφέρει η Wall Street Journal, κάποιες έρευνες υποδεικνύουν ότι η τεχνητή νοημοσύνη θα μπορούσε να ανοίξει τον δρόμο για την ασφαλή κίνηση δικτυωμένων αυτόνομων οχημάτων, που θα κινούνται σε πόλεις χωρίς τη χρήση φαναριών. Αυτό βέβαια δεν σημαίνει ότι θα «βγουν από το κάδρο» σύντομα οι άνθρωποι και τα φανάρια- ωστόσο σίγουρα η κίνηση των οχημάτων θα γινόταν πολύ πιο ομαλή από πολλές απόψεις.

Απαραίτητο για αυτούς τους σκοπούς είναι να υπάρχουν μεγάλοι όγκοι δεδομένων. Για το σκοπό αυτό πολλές startups διασυνδέουν εκατοντάδες αισθητήρες σε φανάρια για να κατανοήσουν καλύτερα πώς προκύπτει η κυκλοφοριακή συμφόρηση και να μάθουν να τη διαχειρίζονται καλύτερα. Χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι η Rapid Flow Technologies, που ξεκίνησε ως ερευνητικό πρόγραμμα του Carnegie Mellon University: Η εταιρεία δοκιμάζει το σύστημα διαχείρισης κυκλοφορίας Surtrac στη γειτονιά Ιστ Λίμπερτι του Πίτσμπεργκ, που μαστίζεται εδώ και πολύ καιρό από βαρύ μποτιλιάρισμα. Η τεχνολογία της επιτρέπει στα φανάρια να λειτουργούν πιο ευέλικτα, ανάλογα με τις συνθήκες, πχ κάποια να παραμένουν πράσινα λίγο περισσότερο, εάν αυτό πρόκειται να βοηθήσει την κατάσταση. Σύμφωνα με την εταιρεία, οι χρόνοι αναμονής στα φανάρια έχουν βελτιωθεί κατά 42%. Επίσης, η Rapid Flow δουλεύει πάνω σε μια λειτουργία που θα επιτρέπει στους οδηγούς να διαμοιράζονται τις διαδρομές τους στο δίκτυο, έτσι ώστε το σύστημα να αυτορυθμίζεται για να λειτουργεί πιο αποτελεσματικά. Σύμφωνα με τη WSJ, η εταιρεία επεκτείνεται, με ευρύτερες δοκιμές.

"Sponsored links"

Διαφορετική είναι η προσέγγιση της Vivacity Labs, στην πόλη του Μίλτον Κινς στην Αγγλία: Η εταιρεία αυτή επικεντρώνεται στη συγκέντρωση δεδομένων ως προς τα μοτίβα της κυκλοφορίας με ειδικούς αισθητήρες σε φανάρια ανά την πόλη, με σκοπό τη χρήση του συστήματος για την παροχή καλύτερης πληροφόρησης και καθοδήγησης στους οδηγούς. Ο κάθε αισθητήρας είναι ένας ισχυρός υπολογιστής τοποθετημένος σε κάμερα, ικανός να αναλύει όλα όσα βλέπει στη διασταύρωσή του. Οι αισθητήρες στέλνουν τις πληροφορίες τους πίσω σε έναν κεντρικό υπολογιστή, όπου αναλύονται και προβλέπονται οι τάσεις/ μοτίβα που θα διαμορφωθούν στην κίνηση στην πόλη, με σκοπό την παροχή οδηγιών στους οδηγούς όχι με βάση το τι κίνηση υπάρχει εκείνη τη στιγμή, αλλά με το πώς θα διαμορφώνεται στο πέρασμα του χρόνου. Μεταξύ άλλων, η Vivacity έχει αισθητήρες και στο Κέμπριτζ, όπου σκοπός είναι η πρόβλεψη του μποτιλιαρίσματος με βάση τις θέσεις πάρκινγκ.

Επίσης, οι αυτοκινητοβιομηχανίες «ποντάρουν» και στην εξέλιξη της τεχνολογίας σε σημείο που θα επιτρέπει επικοινωνίες μικρής εμβέλειας μεταξύ τέτοιων συστημάτων και αυτοκινήτων- και ακόμα και μεταξύ των ίδιων των αυτοκινήτων.

Στα : Επιστήμη

Το αρθρο δημοσιευτηκε απο τον/την:

Ο “Αγώνας της Κρήτης” εκδόθηκε στις 8 Ιουλίου του 1981. Είναι η έκφραση μιας πολύχρονης αγωνιστικότητας. Έμεινε όλα αυτά τα χρόνια σταθερός στη διακήρυξή του για έγκυρη – έγκαιρη ενημέρωση χωρίς παρωπίδες. Υπηρετεί και προβάλλει, με ευρύτητα αντίληψης, αξίες και οράματα για μία καλύτερη κοινωνία. Η βασική αρχή είναι η κριτική στην εξουσία όποια κι αν είναι αυτή, ιδιαίτερα στα σημεία που παρεκτρέπεται από τα υποσχημένα, που μπερδεύεται με τη διαφθορά, που διαφθείρεται και διαφθείρει. Αυτός είναι και ο βασικός λόγος που η εφημερίδα έμεινε μακριά από συσχετισμούς και διαπλοκές, μακριά από μεθοδεύσεις και ίντριγκες.

Η απάντησή σας

Το email σας δεν δημοσιεύεται.

Διαβάστε επίσης
διαφημίσεις