Την Κυριακή η ημερίδα για τον σακχαρώδη Διαβήτη τύπου 1 (ή νεανικό διαβήτη) στο Σχολείο – Τι είναι και γιατί πρέπει να μας απασχολεί

Κανένα σχόλιο

Ο Παγκρήτιος Σύλλογος για το Νεανικό Διαβήτη συνδιοργανώνει με την Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης και την Περιφερειακή Ενότητα Χανίων, την Κυριακή – 11 Μαρτίου 2018 – 11:00,  ημερίδα με τίτλο: «Ο Σακχαρώδης Διαβήτης τύπου 1 στο Σχολείο», στο Πνευματικό Κέντρο Χανίων.

Ομιλητές:

• Ο Παιδίατρος – Παιδοδιαβητολόγος, Διευθυντής ΕΣΥ στην Παιδιατρική Κλινική του ΠαΓΝΗ Δημήτριος Μαμουλάκης με θέμα: Ο Σακχαρώδης Διαβήτης τύπου 1 στα παιδιά

"Sponsored links"

• Η Ψυχολόγος MSc Ειρήνη Κωστάκη με θέμα: Η συμβολή του δασκάλου στην επανένταξη αλλά και καθημερινότητα του παιδιού με ΣΔτ1 στο σχολικό περιβάλλον

• Η Διατροφολόγος – Διαιτολόγος Δέσποινα Δασκαλάκη με θέμα: Διατροφή στο σχολείο

• Μετεκπαιδευμένη Τ.Ε. Νοσηλεύτρια – Εκπαιδεύτρια Παιδιών με διαβήτη & Οικογένειας στο Παιδοδιαβητολογικό Ιατρείο του ΠαΓΝΗ και Πρόεδρος του Παγκρήτιου Συλλόγου για το Νεανικό Διαβήτη Βασιλική Λούβαρη με θέμα: Παιδί με ΣΔτ1 – γονείς – δάσκαλος – σχολικός νοσηλευτής. Εχθροί ή σύμμαχοι;

Η παρακολούθηση της ημερίδας είναι σίγουρο ότι θα συμβάλει θετικά στην ανάδειξη μιας ακόμα πλευράς του σχολείου σε σχέση με μία πάθηση, συχνή στις μέρες μας, που εμπλέκει ιδιαίτερα τμήματα της κοινωνίας μας όπως είναι τα παιδιά με ΣΔ τ 1, το οικογενειακό τους περιβάλλον, οι δάσκαλοι και οι σχολικοί νοσηλευτές  των σχολείων που φοιτούν.

28661154_1800991473269202_4964467047208583168_n

Διαβήτης και σχολείο

Σε άρθρο του ο Δρ. Ρηγόπουλος Δημήτριος, Παθολόγος-Διαβητολόγος αναφέρει ότι ο διαβήτης τύπου 1, ή αλλιώς όπως λέγεται νεανικός διαβήτης, εμφανίζεται σε πολύ μικρές ηλικίες. Από τη νηπιακή ηλικία έως την εφηβική μπορεί να εμφανισθεί και να επηρεάσει τη σχολική ζωή του παιδιού.

Χρειάζεται μεγάλη προσοχή και συντονισμός των προσπαθειών από το ίδιο το παιδί, τους γονείς, τους δασκάλους και το ιατρικό προσωπικό, για να μπορέσει το παιδί να έχει μια ασφαλή και παραγωγική σχολική χρονιά.

diavitis sxoleio

"Sponsored links"

Όλες οι προσπάθειες θα πρέπει να ξεκινούν από την αρχή, ότι το παιδί με διαβήτη δεν πρέπει να υστερεί σε τίποτα από τους συμμαθητές του. Θα πρέπει να συμμετέχει σε όλες τις εκπαιδευτικές διαδικασίες, τις εκδρομές και τις αθλητικές δραστηριότητες. Δεν θα πρέπει να έχει διαφορετική αντιμετώπιση, σε σημείο να στιγματίζεται ως ιδιαίτερη κατηγορία μαθητή.

Για να φτάσουμε σε αυτό το σημείο θα πρέπει να υπάρχει ένας κοινός κώδικας επικοινωνίας ανάμεσα στους γονείς και τους εκπαιδευτικούς. Επίσης, θα πρέπει να υπάρχει και μια ευρύτερη ενημέρωση για την κατάσταση αυτή, στους άλλους μαθητές και στους γονείς αυτών. Σκοπός της καμπάνιας αυτής είναι η απομυθοποίηση της νόσου και η κατανόηση από τους άλλους των αναγκών του παιδιού.

Η προσδοκία για φυσιολογική σχολική ζωή του παιδιού, περνά μέσα από την εκπαίδευση και το συντονισμό όλων των παραπάνω. Οι γονείς θα πρέπει να εκτιμήσουν τις ανάγκες του παιδιού, σε φαγητό και ινσουλίνη. Θα πρέπει να συνυπολογίσουν την πιθανή αυξημένη φυσική δραστηριότητα του παιδιού στο σχολείο και να σχεδιάσουν ένα συγκεκριμένο πλάνο δράσης. Το πλάνο αυτό καλό είναι να σχεδιασθεί με τη βοήθεια του θεράποντος ιατρού και να γίνει κατανοητό από το ίδιο το παιδί. Επίσης, θα πρέπει να δίνονται στο εκπαιδευτικό προσωπικό γραπτές οδηγίες για την αντιμετώπιση προβλημάτων του παιδιού και να γίνεται επίδειξη του τρόπου της ένεσης.

Το εκπαιδευτικό προσωπικό θα πρέπει να αναζητεί την περαιτέρω εκπαίδευσή του στη διαχείριση του διαβητικού παιδιού. Υπάρχουν περιπτώσεις γονέων που δεν γνωρίζουν αρκετά πράγματα, κάτι που ο εκπαιδευτικός θα πρέπει να αντιληφθεί εγκαίρως. Το σχολείο θα πρέπει να αναζητά την συμβουλή ειδικών διαβητολόγων και να τους προσκαλεί για να ενημερώνουν-εκπαιδεύουν το εκπαιδευτικό προσωπικό. Επίσης, θα πρέπει να διοργανώνονται ενημερωτικές εκδηλώσεις για το κοινό, ώστε να απομυθοποιείται η κατάσταση. Κανονικά, θα πρέπει να υπάρχει εκπαιδευμένος νοσηλευτής, σε κάθε σχολείο που υπάρχει παιδί με διαβήτη, ο οποίος θα επιφορτίζεται με την οργάνωση της ενημέρωσης και της εκπαίδευσης. Ο στιγματισμός και η απομόνωση του παιδιού, θα αποφευχθεί μόνο μέσα από τέτοιες διαδικασίες.

Το παιδί μπορεί να αισθανθεί φόβο, όταν κληθεί να αντιμετωπίσει τον διαβήτη μόνο του, στο σχολικό περιβάλλον. Θα πρέπει η σχολική κοινότητα να δώσει την αίσθηση στο παιδί, ότι είναι έτοιμη και ξέρει πώς να το βοηθήσει. Το αίσθημα της ασφάλειας είναι απαραίτητο σε κάθε άνθρωπο, για να μπορέσει να είναι παραγωγικός.

Μια κακή ρύθμιση του διαβήτη, με πολλές υπεργλυκαιμίες, ή πολλές υπογλυκαιμίες, μπορεί να επηρεάσει την επίδοση του παιδιού στο σχολείο. Επίσης απρόβλεπτες συμπεριφορές του παιδιού, όπως ευερεθιστότητα, ή απάθεια μπορεί να υποκρύπτουν υπογλυκαιμικό επεισόδιο. Η συμπεριφορά του παιδιού, δηλαδή θα πρέπει να περνά πάντα από δεύτερη σκέψη από τη μεριά των εκπαιδευτικών. Εάν, η επίδοση στα μαθήματα δεν είναι ικανοποιητική θα πρέπει να εγείρει υποψίες για κακή ρύθμιση του διαβήτη και θα πρέπει να γίνεται επανασχεδιασμός της κατάστασης με τους γονείς και τον γιατρό. Ακόμα, ο διαβήτης μπορεί να είναι η αιτία για κάποιες απουσίες, από ώρες ως ημέρες. Το σχολείο θα πρέπει να δείχνει κατανόηση, αλλά να συζητά για την πορεία της υγείας του παιδιού με τους γονείς.

Το παιδί με διαβήτη τύπου 1 έχει δικαίωμα στη μόρφωση, την διασκέδαση και τον αθλητισμό. Τίποτα δεν μπορεί να σταματήσει την επίτευξη των στόχων του, αν του δοθεί ένα ασφαλές και αλληλέγγυο περιβάλλον. Γι’ αυτό όλες οι πλευρές και όλοι οι φορείς θα πρέπει να εργάζονται προς αυτήν την κατεύθυνση.

 

Στα : Τοπικα

Το αρθρο δημοσιευτηκε απο τον/την:

Ο “Αγώνας της Κρήτης” εκδόθηκε στις 8 Ιουλίου του 1981. Είναι η έκφραση μιας πολύχρονης αγωνιστικότητας. Έμεινε όλα αυτά τα χρόνια σταθερός στη διακήρυξή του για έγκυρη – έγκαιρη ενημέρωση χωρίς παρωπίδες. Υπηρετεί και προβάλλει, με ευρύτητα αντίληψης, αξίες και οράματα για μία καλύτερη κοινωνία. Η βασική αρχή είναι η κριτική στην εξουσία όποια κι αν είναι αυτή, ιδιαίτερα στα σημεία που παρεκτρέπεται από τα υποσχημένα, που μπερδεύεται με τη διαφθορά, που διαφθείρεται και διαφθείρει. Αυτός είναι και ο βασικός λόγος που η εφημερίδα έμεινε μακριά από συσχετισμούς και διαπλοκές, μακριά από μεθοδεύσεις και ίντριγκες.

Η απάντησή σας

Το email σας δεν δημοσιεύεται.

Διαβάστε επίσης
διαφημίσεις