Σε καιρό πανδημίας οι δια ζώσης επαφές περιορίζονται και η επικοινωνία, είτε προσωπικής φύσης, είτε επαγγελματικής, διεξάγεται εικονικά, μέσω τηλεδιασκέψεων, τηλεεργασίας. Αυτό σημαίνει υψηλή ζήτηση τόσο για υπηρεσίες όσο και για ηλεκτρονικά προϊόντα.
Αυτό καταγράφεται και στα στοιχεία για τις on line παραγγελίες, με μεγάλους κερδισμένους μεγάλες εταιρείες που ήδη είχαν συστήματα ηλεκτρονικών παραγγελιών καθώς και παράδοσης.
Χαρακτηριστικό παράδειγμα αποτελεί η ηλεκτρονική αγορά του Skroutz, η οποία κατέγραψε άνοδο των πωλήσεων κατά 41% τον μήνα Μάρτιο, όπου ξεκίνησαν να εφαρμόζονται και τα μέτρα περιορισμού της κίνησης.
Οπωσδήποτε, το γεγονός ότι ανοίγουν τα καταστήματα δεν εγγυάται επ’ ουδενί μία επιστροφή στην προ κορωνοϊού κατανάλωση. Πρώτα και κύρια επειδή οικονομικά οι καταναλωτές βρίσκονται σε πολύ χειρότερη κατάσταση και δεύτερον, επειδή πολλοί ήδη έχουν προσαρμοστεί στο νέο περιβάλλον των ψηφιακών αγορών και δεν έχουν ανάγκη κατανάλωσης. Όλα αυτά τη στιγμή που ένας μεγάλος αριθμός καταστημάτων αντιμετώπιζε ήδη τεράστιο πρόβλημα και πριν την επιδημία του κορωνοϊού.
Το ενθαρρυντικό της υπόθεσης είναι ότι στις πωλήσεις που κυριάρχησαν αυτή την περίοδο απουσιάζουν προϊόντα “μόδας” που καταγράφει πτώση της τάξης του 35,4%.
Οι πωλήσεις στα μποτάκια υποχώρησαν πάνω από 70%, οι ανδρικές μπλούζες κατά 50,9% και οι γυναικείες τσάντες κατά 50,6%. Και αυτό είναι λογικό λαμβάνοντας ότι εξαιτίας της παραμονής μέσα στα σπίτια η εμφάνιση μπήκε σε δεύτερη μοίρα. Όμως, με το άνοιγμα των καταστημάτων αναμένεται να υπάρξει ζήτηση. Και αυτό μπορεί να λειτουργήσει ευεργετικά για τα μικρά εμπορικά καταστήματα ρούχων που και πολλά είναι στον τόπο μας και έχουν και μεγάλες ανάγκες.
Ίσως μάλιστα οι συνθήκες που διαμορφώνονται με τα μέτρα ασφαλείας μπορούν να αποτελέσουν και μία ευκαιρία να ξανακερδίσουν καταναλωτές που είχαν χάσει από τα μεγάλα πολυκαταστήματα πολυεθνικών που λειτουργούν στα Χανιά.