Ο Μάιος , είναι ο μήνας, των ενδιάμεσων εκπτώσεων, σε καταστήματα και επιχειρήσεις, μετά την τροποποίηση του νόμου, όπου καθορίστηκαν να επιτρέπονται , με νέο νόμο 4177/2013 τέσσερις (4) φορές το χρόνο εκπτώσεις ,ως εξής
α) Τακτικές εκπτώσεις: από τη δεύτερη Δευτέρα του Ιανουαρίου ,μέχρι το τέλος του Φεβρουαρίου και από τη δεύτερη Δευτέρα του Ιουλίου ,μέχρι το τέλος του Αυγούστου.
β) Ενδιάμεσες εκπτωτικές περίοδοι: το πρώτο δεκαήμερο του Μαΐου και το πρώτο δεκαήμερο του Νοεμβρίου.Σύμφωνα με Υπουργική απόφαση, οι εκπτώσεις του Μαΐου για φέτος άρχισαν από τις 2 Μαΐου και θα διαρκέσουν έως 10 Μαΐου .
Οι συμβουλές μας προς τους καταναλωτές
Σύμφωνα με το άρθρο 15 του νέου νόμου 4177/2013, επιτρέπονται ενδιάμεσες εκπτώσεις τον μήνα Μάιο (το πρώτο δεκαήμερο)
Παρατίθενται οι οδηγίες της Ένωσης Προστασίας Καταναλωτών Κρήτης προς τους καταναλωτές , για σωστές αγορές.
1.)Προσέχουμε καθώς Εκπτώσεις στις τιμές, δεν σημαίνει και εκπτώσεις στην ποιότητα και κυρίως στην ασφάλεια σ αυτό δεν δίνουμε καμία ανοχή”.
2)Αποφεύγουμε να ψωνίσουμε με τη λογική του φθηνού προϊόντος και μόνο, αλλά με γνώμονα την ποιότητα ,ψάχνουμε για τις καλύτερες τιμές. Δεν ξεχνούμε ότι οι τιμές είναι ελεύθερες και δεν υπάρχει αγορανομικός έλεγχος για το ύψος της τιμής του προϊόντος..
3. ) Προσοχή, στα υψηλά ποσοστά έκπτωσης που αναγράφονται στις βιτρίνες με μεγάλους αριθμούς! Ενώ θα έπρεπε να ισχύουν για όλα τα προϊόντα του καταστήματος, σε πολλές περιπτώσεις αφορούν ορισμένα είδη που χρησιμοποιούνται σαν κράχτες. Να θυμόμαστε ότι η ένδειξη “έως ” με μικροσκοπικά γράμματα και η έκπτωση με τεράστιους αριθμούς θεωρείται παραπλανητική διαφήμιση!!!.
4. ) Κάθε είδος, πρέπει στην πινακίδα του ,να έχει δύο τιμές. Η αναγραφή της τιμής που ίσχυε ,πριν την έκπτωση ,διαγραμμένη , και αυτής που προκύπτει μετά την έκπτωση.Κατά τη διάρκεια των εκπτώσεων, πέραν της αναγραφής της παλαιάς και της νέας τιμής των προϊόντων και υπηρεσιών που πωλούνται με έκπτωση, επιτρέπεται και η χρησιμοποίηση ποσοστού έκπτωσης επί τοις %
5. ) Αν αγοράσετε ελαττωματικά προϊόντα, να τα επιστρέψετε αμέσως και να πάρετε πίσω τα λεφτά σας ή να τα αντικαταστήσετε με άλλα, εφόσον το επιθυμείτε. Ο έμπορος μπορεί να αρνηθεί αλλαγή ελαττωματικών ειδών , δικαιούται να το κάνει μόνο, εάν το προϊόν είναι σε τιμή προσφοράς ,λόγω των συγκεκριμένων ελαττωμάτων και εφόσον έχει ενημερώσει σχετικά τον καταναλωτή πριν την αγορά με ανάλογη πινακίδα.
6.) Αν αγοράζουμε προϊόντα χρησιμοποιώντας δόσεις ή πιστωτική κάρτα, πρέπει να προσέχουμε. Αντιπαραβάλλουμε το ποσό που μας χρεώνουν στο κατάστημα και στον αναλυτικό λογαριασμό της τράπεζας και εάν διαπιστωθεί επί πλέον διαφορά,ενημερώνουμε κατάστημα-Τράπεζα, Ένωση Προστασίας Καταναλωτών Κρήτης.
7. ) Απαιτούμε αποδείξεις αγοράς για κάθε προϊόν. Μην ξεχνάμε ότι η απόδειξη είναι το στοιχείο που θα μας συνδράμει ,σε τυχόν, ύπαρξη προβλήματος στο προϊόν που αγοράσαμε, για να ζητήσουμε αντικατάσταση, ή ακόμα να καταγγείλουμε κάποια πρακτική.
8)Για τις αγορές μας επιλέγουμε και προτιμάμε , προϊόντα Ελληνικής Παραγωγής, Τοπικής Παραγωγής, γιατί τα χρήματα μένουν στη χώρα μας,βοηθάμε την Οικονομία της.
Επιπροσθέτως ενημερώνουμε ότι η παραπλάνηση των καταναλωτών είναι πράξεις που διώκονται και τιμωρούνται από τον Ποινικό Κώδικα, αλλά και επιβάλλεται και Διοικητικό Πρόστιμο στους παρανομούντες από τις αρμόδιες Αρχές.
Τέλος, η Ένωση Προστασίας Καταναλωτών Κρήτης, καλεί τους καταναλωτές , αν παρόλα τα παραπάνω διαπιστώσουν ότι οι εκπτώσεις είναι πλασματικές, παραπλανητικές ή ανακριβείς ως προς το ποσοστό τους ή ως προς την ποιότητα των προσφερομένων με έκπτωση προϊόντων ή ενέχουν οποιασδήποτε μορφής απόκρυψη ή παραπλάνηση να το καταγγείλουν στην΄Ενωση Προστασίας Καταναλωτών Κρήτης,, στα τηλέφωνα 2821092666 και 2821092306. Χανιά, 2842020140 Ιεράπετρα και 1520 Γενική Γραμματεία Καταναλωτή
Η Πρόεδρος της ΄Ενωσης Προστασίας Καταναλωτών Κρήτης
Ιωάννα Μελάκη