Της Μαρίας Μόσχου | Ισχυρό «παρών» στο πρόγραμμα ιδιωτικοποίησης αλλά και στην ανάπτυξη νέων έργων στην Ελλάδα δήλωσε για ακόμα μία φορά ο Κινέζος πρωθυπουργός Λι Κετσιάνγκ σε συνάντηση με τον Αντ. Σαμαρά στο Μιλάνο.
Λιμάνια, αεροδρόμια, σιδηρόδρομος, αλλά και ο τομέας της ενέργειας, έχουν μπει στο «στόχαστρο» κινεζικών κολοσσών.
Τόσο ο Ελληνας όσο και ο Κινέζος πρωθυπουργός που βρίσκονται στο Μιλάνο για την Σύνοδο Κορυφής Ευρωπαϊκής Ένωσης – Ασίας, επιβεβαίωσαν τις προοπτικές για περαιτέρω ανάπτυξη των οικονομικών σχέσεων των δύο χωρών, ενώ εξέφρασαν παράλληλα την αμοιβαία ικανοποίησή τους από τις μέχρι τώρα συνεργασίες.
Συγκεκριμένα, ο Λι Κετσιάνγκ επισήμανε στον Αντώνη Σαμαρά ότι είναι ο πρώτος πρωθυπουργός που συναντά στο πλαίσιο σειράς επαφών που θα έχει με ξένους ηγέτες και εξέφρασε την ικανοποίησή του για την επένδυση της Cosco στον Πειραιά αλλά και την προοπτική επέκτασής της. Ο κ. Κετσιάνγκ επανέλαβε ότι η Ελλάδα παραμένει η βασική πύλη εισόδου των κινεζικών προϊόντων στην Ευρώπη.
Τι διεκδικούν
Ο Διεθνής Αερολιμένας Αθηνών, το αεροδρόμιο στο Καστέλλι, η ΤΡΑΙΝΟΣΕ, το Θριάσιο Πεδίο, ο ΑΔΜΗΕ αλλά και τα ελληνικά λιμάνια έχουν προκαλέσει το ενδιαφέρον κινεζικών εταιρειών που αναζητούν «έδαφος» στη χώρα μας για νέες επενδύσεις.
«Ελευθέριος Βενιζέλος»
Πλειοψηφικό πακέτο του Διεθνούς Αερολιμένα Αθηνών αλλά και το μάνατζμεντ του αεροδρομίου της Αθήνας θα διεκδικήσει η κινέζικη κοινοπραξία που αποτελείται από τη Friedmann Pacific Asset Management Limited (FPAM) και τη Shenzhen Airport (Group) Co., Ltd. Αν και δεν έχουν ανακοινώσει το ύψος της επένδυσης που πρόκειται να καταθέσουν, ωστόσο έχουν ξεκαθαρίσει ότι το αεροδρόμιο της Αθήνας αποτελεί γι΄ αυτούς επένδυση προτεραιότητας, καθώς έχει πολλές προοπτικές ανάπτυξης.
Καστέλλι
Το νέο αεροδρόμιο στο Καστέλλι έχει τραβήξει τα βλέμματα κινεζικών εταιρειών. Εκπρόσωποι της μεγαλύτερης κατασκευαστικής εταιρείας στον κόσμο, China State Construction Engineering Corporation, σε συνάντησή τους με τον πρωθυπουργό Αντώνη Σαμαρά αναφέρθηκαν σε αναπτυξιακά και επενδυτικά θέματα, μεταξύ των οποίων και το ενδιαφέρον της εταιρείας για το Διεθνές Αεροδρόμιο Ηρακλείου.
ΤΡΑΙΝΟΣΕ
Η πρόσφατη ανακοίνωση της στρατηγικής συμφωνίας της Cosco με την ΤΡΑΙΝΟΣΕ για την εβδομαδιαία μεταφορά 10 τρένων από τον Πειραιά προς την Ανατολική Ευρώπη δείχνει την ιδιαίτερα «σχέση» μεταξύ των δύο εταιρειών.
«Γρίφο» ωστόσο αποτελεί η στάση της Cosco στην διαδικασία ιδιωτικοποίησης της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, η οποία μπορεί να εισχωρήσει σε κάποια από τις τρεις κοινοπραξίες που έχουν εκδηλώσει μη δεσμευτικό ενδιαφέρον. Ο κινεζικός κολοσσός έχει πλέον το χρόνο να πάρει το «πράσινο φως» από το Πεκίνο, μια και δόθηκε νέα παράταση στον διαγωνισμό.
Θριάσιο Πεδίο
Η συμμετοχή της Cosco στον διαγωνισμό για το εμπορευματικό κέντρο στο Θριάσιο Πεδίο, μετά το δεδηλωμένο ενδιαφέρον για την εξαγορά του 67% του ΟΛΠ, καθιστά σαφές ότι επιδιώκει τη δημιουργία ενός σύγχρονου εμπορευματικού κέντρου.
ΟΛΘ
Και ο Οργανισμός Λιμένος Θεσσαλονίκης που βρίσκεται σε διαδικασία αποκρατικοποίησης έχει προσελκύσει κινεζικά βλέμματα, καθώς προσφορά έχει καταθέσει η Yilport Holding, Inc.
ΑΔΜΗΕ
Η κινεζική SGCC ήταν από τις πρώτες που ενδιαφέρθηκαν για τον ΑΔΜΗΕ και θεωρείται κολοσσός, αφού πρόκειται για τη δεύτερη μεγαλύτερη εταιρεία της Κίνας, με κύκλο εργασιών 184 δισ. δολάρια και διαχειρίζεται 200 χιλιάδες χιλιόμετρα γραμμών δικτύων.