Το USS Gerald Ford, το νεώτερο και μεγαλύτερο αεροπλανοφόρο των ΗΠΑ, έδωσε στον προβλήτα Κ-14 της βάσης της Σούδας το πρωί του Σαββάτου 2 Δεκεμβρίου. Το γιγαντιαίο πλοίο, μήκους 337 μέτρων και εκτοπίσματος περίπου 100.000 τόνων, έχει πλήρωμα 6.000 ατόμων και αναμένεται να παραμείνει στη Σούδα μέχρι τις 6 Δεκεμβρίου.

Η επίσκεψη του USS Gerald Ford στη Σούδα είναι μέρος της περιοδείας του πλοίου στη Μεσόγειο. Το αεροπλανοφόρο θα συμμετέχει σε διάφορες ασκήσεις και δραστηριότητες με τις ελληνικές Ένοπλες Δυνάμεις.

Η κλάση Ford είχε οραματιστεί να είναι πιο προηγμένη τεχνολογικά, με έμφαση στον αυτοματισμό. Ένας από τους πρωταρχικούς στόχους κατά τη φάση ανάπτυξης ήταν η μείωση του λειτουργικού κόστους. Αυτό επιτεύχθηκε με την ενσωμάτωση συστημάτων που απαιτούσαν λιγότερη συντήρηση και με το σχεδιασμό του πλοίου με τρόπο που θα απαιτούσε λιγότερα μέλη πληρώματος.

Αναγνωρίζοντας την ανάγκη για ένα νέο αεροπλανοφόρο, το Ναυτικό των ΗΠΑ ξεκίνησε το πρόγραμμα CVN-21, το οποίο αργότερα έγινε το CVN-78, με το όνομα Gerald R. Ford. Αυτή η εξέλιξη χαρακτηρίστηκε από την ενσωμάτωση καινοτόμων τεχνολογιών και έναν βελτιωμένο σχεδιασμό.

Οι βασικές τροποποιήσεις περιλαμβάνουν ένα μεγαλύτερο κατάστρωμα, βελτιωμένα συστήματα χειρισμού όπλων και υλικών, ένα πιο αποδοτικό σύστημα πρόωσης που απαιτεί λιγότερο προσωπικό για λειτουργία και συντήρηση. Η εισαγωγή ηλεκτρομαγνητικών τεχνολογιών άνοιξε το δρόμο για το Ηλεκτρομαγνητικό Σύστημα Εκτόξευσης Αεροσκαφών (EMALS) και τον Προηγμένο Εξοπλισμό Προσγείωσης (AAG).

Το αποτέλεσμα ήταν ένα υπερσύγχρονο πλοίο του πολεμικού ναυτικού που όχι μόνο ξεπέρασε τους προκατόχους του ως προς τις δυνατότητες αλλά και έθεσε νέα πρότυπα για τα μελλοντικά αεροπλανοφόρα.

Το USS Gerald R. Ford, ως το πρώτο πλοίο της κλάσης του, υποβλήθηκε σε αρκετές θαλάσσιες δοκιμές πριν από την επίσημη εισαγωγή σε υπηρεσία. Αυτές οι δοκιμές ήταν ζωτικής σημασίας για τον εντοπισμό τυχόν πιθανών ζητημάτων και τη διασφάλιση ότι το πλοίο ήταν έτοιμο για μάχη. Μετά την επιτυχία του, δρομολογήθηκαν σχέδια για επόμενα πλοία της κατηγορίας, όπως το USS John F. Kennedy και το USS Enterprise, με κάθε πλοίο να αναμένεται να επωφεληθεί από τα μαθήματα που αντλήθηκαν από τα προηγούμενα.

Οι αναβαθμίσεις που φαίρνει το αεροπλανοφόρο Ford

Όπως αναφέρθηκε και πάνω, με την εισαγωγή των Ford σε υπηρεσία βλέπουμε ένα αεροπλανοφόρο αρκετά διαφορετικό τεχνολογικά αλλά και επιχειρησιακά σε σχέση με τα Nimitz, παρά τις εμφανησιακές τους ομοιότητες. Κάποιοι από τους κυριότερους τομείς στους οποίους το Ford φέρνει αναβαθμίσεις είναι στο κατάστρωμα των αεροσκαφών και στα συστήματα χειρισμού τους, στο σύστημα πρόωσης και στους αισθητήρες.

Ανασχεδιασμένο κατάστρωμα

Το αεροπλανοφόρο Ford έχει μεγαλύτερο κατάστρωμα, με περισσότερο διαθέσιμο χώρο για την στάθμευση αεροσκαφών, γεγονός στο οποίο βοήθησε και η μικρότερη υπερκατασκευή (island) η οποία μετακινήθηκε προς τα πίσω.

Διαθέτει 3 κύριους ανελκυστήρες για αεροσκάφη (τα Nimitz έχουν 4) καθώς και ανελκυστήρες όπλων που μεταφέρουν όπλα από το δεύτερο κατάστρωμα στα σημεία φόρτωσης όπλων.

Σημαντική είναι επίσης η προσθήκη ηλεκτρομαγνητικών καταπελτών (EMALS) για την απονήωση αεροσκαφών οι οποίοι αντικατέστησαν τους παλαιότερους που κάνανε χρήση ατμού. Το Ηλεκτρομαγνητικό Σύστημα Εκτόξευσης Αεροσκαφών (EMALS) παρέχει πιο ήπια επιτάχυνση για τα αεροσκάφη, μειώνοντας την καταπόνησή τους.

Το EMALS είναι ελαφρύτερο σε βάρος, αναμένεται να είναι πιο οικονομικό και απαιτεί λιγότερη συντήρηση. Επιπλέον, έχει τη δυνατότητα να εκτοξεύει αεροσκάφη διαφόρων βαρών, ακόμα πιο ελαφριών μη επανδρωμένων, ξεπερνώντας τις ικανότητες των παραδοσιακών ατμοκίνητων καταπέλτων.

Αξίζει σίγουρα να σημειωθεί ότι χάρις στις αλλαγές στο κατάστρωμα του πλοίου βελτιώθηκε και ο ρυθμός με τον οποίο το Ford μπορεί να στέλνει αεροσκάφη σε αποστολές. Ενώ τα Nimitz μπορούν να υποστηρίξουν περίπου 140 εξόδους αεροσκαφών την μέρα, ο αριθμός ανέβηκε στις 160 με τα Ford. Σύστημα πρόωσης και παραγωγής ισχύος Τα αεροπλανοφόρα κατηγορίας Gerald R. Ford είναι εξοπλισμένα με ένα υπερσύγχρονο σύστημα ισχύος και πρόωσης. Ο αντιδραστήρας Bechtel A1B, που τροφοδοτεί αυτούς τους φορείς.

Είναι πιο συμπαγής και απλός από τον προκάτοχό του, τον αντιδραστήρα A4W κατηγορίας Nimitz. Παρά το μικρότερο μέγεθός του, ο αντιδραστήρας A1B είναι σημαντικά πιο ισχυρός. Κάθε αεροπλανοφόρο κλάσης Ford έχει δύο από αυτούς τους αντιδραστήρες, παρέχοντας συλλογικά μια ικανότητα παραγωγής ενέργειας που ξεπερνά τους μεταφορείς της κατηγορίας Nimitz κατά τουλάχιστον 25%.

Αυτή η αυξημένη παραγωγή ενέργειας είναι ζωτικής σημασίας, καθώς ανταποκρίνεται στις αυξανόμενες ηλεκτρολογικές απαιτήσεις των τεχνολογιών επί του σκάφους. Το Ford μπορεί να αναπτύξει ταχύτητα μεγαλύτερη των 30 κόμβων και όπως ισχύει με όλα τα υπόλοιπα πυρηνοκίνητα σκάφη των ΗΠΑ, η αυτονομία του είναι θεωρητικά απεριόριστη, όσο μπορεί να λάβει προμήθειες όπως φαγητό και καύσιμα αεροσκαφών στην θάλασσα.

Οι αντιδραστήρες θα χρειαστούν «ανεφοδιασμό» μία φορά, περίπου 20 με 25 χρόνια μετά την είσοδο σε υπηρεσία. Νέα ραντάρ και αισθητήρες Βασική αλλαγή των ραντάρ είναι χρήση 2 AESA ραντάρ, τριών σταθερών πάνελ το καθένα. Το ένα ραντάρ, το AN/SPY-3, λειτουργεί στην X μπάντα συχνοτήτων και το άλλο στην S μπάντα.

Οπλικά συστήματα

Για την αυτοάμυνά του το πλοίο διαθέτει 4 συστήματα εγγύς προστασίας (CIWS) Phalanx, δύο εκτοξευτές πυραύλων RAM και δύο οκταπλούς εκτοξευτές πυραύλων ESSM, συν την πλήρη σουίτα ηλεκτρονικών αντιμέτρων και δολωμάτων. Βέβαια, κύρια προστασία του αεροπλανοφόρου είναι τα πλοία συνοδείας του, όπως τα Arleigh Burke, τα Ticonderoga, οι Constellation κλπ.

Τα αεροσκάφη που φέρει το Ford

Τα αεροπλανοφόρα κλάσης Ford μπορούν να μεταφέρουν έως και 90 αεροσκάφη, συμπεριλαμβανομένων των F-35 Joint Strike Fighter, F/A-18E / F Super Hornet, E-2D Advanced Hawkeye, EA-18G Growler, ελικόπτερα MH-60R/S, όπως καθώς και μη επανδρωμένα αεροσκάφη.

Πλήρωμα

Για την λειτουργεία του το Ford απαιτεί περίπου 4.300 άτομα ενώ τα αεροπλανοφόρα κλάσης Nimitz έχουν πλήρωμα που ξεπαιρνά τις 5.000. Συνοπτικά Τα πλοία της κατηγορίας Ford, εξοπλισμένα με τεχνολογία αιχμής, δεν είναι απλώς αντικαταστάτες των προκατόχων τους, αλλά αποτελούν ένα σημαντικό άλμα προς τα εμπρός.

Το EMALS και το Advanced Arresting Gear (AAG) διασφαλίζει ασφαλέστερες, αξιόπιστες και ταχύτερες ανακτήσεις και απονηώσεις αεροσκαφών. Με ένα επανασχεδιασμένο κατάστρωμα, αυτά τα αεροπλανοφόρα μπορούν να εκτελούν 25% περισσότερες πτήσεις, διασφαλίζοντας ταχεία ανταπόκριση σε απειλές. Οι δυνατότητές τους στην παραγωγή ενέργειας, που στηρίζονται στον αντιδραστήρα Bechtel A1B, είναι απαράμιλλες, παρέχοντας τριπλάσια ηλεκτρική ισχύ με βελτιωμένη απόδοση.

Ο σχεδιασμός τους απαιτεί λιγότερα μέλη πληρώματος, εξασφαλίζοντας εξοικονόμηση λειτουργικού κόστους καθ’ όλη τη διάρκεια ζωής τους. Επιπλέον, είναι προστατευμένα για το μέλλον, σχεδιασμένα για να ενσωματώνουν απρόσκοπτα τις τεχνολογικές εξελίξεις για τις επόμενες δεκαετίες.

Επιτροπή Ειρήνης: Η Κρήτη στο επίκεντρο της μάχης για τις σφαίρες επιρροής

Η Επιτροπή Ειρήνη Χανίων εξέδωσε την πρώτη ανακοίνωση για την έλευση του αεροπλανοφόρου εκφράζοντας την αντίθεσή της στην παρουσία του.

Στην ανακοίνωση αναφέρονται τα εξής:

«Το αμερικανικό αεροπλανοφόρο «USS Gerald Ford» βρίσκεται ήδη σταθμευμένο στην αμερικανοΝΑΤΟϊκή βάση της Σούδας, στον προβλήτα Κ-14. Πρόκειται για το νεότερο και μεγαλύτερο πυρηνοκίνητο αεροπλανοφόρο των ΗΠΑ και σύμφωνα με δημοσιεύματα θα παραμείνει στη Σούδα μέχρι τις 6 Δεκεμβρίου.

Η Επιτροπή Ειρήνης Χανίων εκφράζει, την έντονη ανησυχία της και δηλώνει απερίφραστα ότι είναι ανεπιθύμητη η παρουσία του στον τόπο μας, μια παρουσία επικίνδυνη αποτελώντας έναν ακόμη κρίκο στους πολεμικούς σχεδιασμούς των ΗΠΑ-ΝΑΤΟ-ΕΕ στο έδαφος του ιμπεριαλιστικού πολέμου και σφαγιασμού του Παλαιστινιακού λαού από το κράτος δολοφόνο του Ισραήλ.

Η πολεμική σύγκρουση δεν αφορά μόνο τα σχέδια εδαφικής επέκτασης του Ισραήλ, αλλά την ευρύτερη αναμέτρηση ΗΠΑ-Κίνας για την πρωτοκαθεδρία στο διεθνές ιμπεριαλιστικό σύστημα. Οι σφαίρες επιρροής που θα προκύψουν από αυτή τη σύγκρουση, θα παίξουν σημαντικό ρόλο στον διεθνή συσχετισμό τα επόμενα χρόνια.

Οι ΗΠΑ στηρίζουν αποφασιστικά το Ισραήλ και γι’ αυτό συμμετέχουν στις πολεμικές επιχειρήσεις με αεροπορικές, ναυτικές και ειδικές στρατιωτικές δυνάμεις. Αποστέλλουν μεγάλα φορτία πυραύλων, διεξάγουν ηλεκτρονικό πόλεμο, αξιοποιούν τα πιο σύγχρονα αεροπλανοφόρα τους, που κατακλύζουν την Ανατολική Μεσόγειο, με τη βάση της Σούδας να παίζει πρωταγωνιστικό ρόλο.

Έχουν βαριές ευθύνες όλα τα κόμματα του ευρωατλαντισμού και διαχρονικά όλες οι κυβερνήσεις, αφού παίζουν με τη φωτιά του πολέμου, συναινούν σε σχεδιασμούς που σπέρνουν τον ιμπεριαλιστικό πόλεμο με τραγικό απολογισμό χιλιάδες νεκρούς και τραυματίες, μεταξύ των οποίων ηλικιωμένοι και μικρά παιδιά. Στηρίζουν στην πράξη την κλιμάκωση προς έναν πιο μεγάλο πόλεμο στην περιοχή που μπορεί να οδηγήσει ακόμη και σε γενίκευση.

Σήμερα και με αφορμή την παρουσία του αμερικανοΝΑΤΟϊκού αεροπλανοφόρου «USS Gerald Ford» στη Σούδα, για ακόμη μια φορά φωνάζουμε:

Φτάνει ως εδώ! Ούτε γη, ούτε νερό στους φονιάδες των λαών!

Καλούμε το χανιώτικο λαό να αξιοποιήσει την πείρα του όλα αυτά τα χρόνια παρουσίας των αμερικανοΝΑΤΟϊκών βάσεων στον τόπο μας, να βγάλει χρήσιμα συμπεράσματα. Να μη δεχτεί να γίνει η Σούδα αγκυροβόλι εναντίον άλλων λαών. Να δυναμώσει την πάλη του για να κλείσουν όλες οι αμερικανοΝΑΤΟϊκές βάσεις και υποδομές! Καμιά εμπλοκή της Ελλάδας στο μακέλεμα του Παλαιστινιακού λαού! Λευτεριά την Παλαιστίνη!»

Με πληροφορίες από nemesishd.gr