24.8 C
Chania
Saturday, July 27, 2024

Ναυάγιο στην Πύλο: Τι έλεγαν οι πρόσφυγες στην επικοινωνία τους με ακτιβιστές – Από την Κρήτη το σκάφος του λιμενικού – Σκηνές αρχαίας τραγωδίας από τους συγγενείς των θυμάτων

Ημερομηνία:

Σύμφωνα με όσα αναφέρει η Nawal Soufi, που ήταν η πρώτη που είχε επικοινωνία με τους πρόσφυγες στο πλοίο, ο καπετάνιος του σκάφους το είχε εγκαταλείψει και οι άνθρωποι δεν μπορούσαν να ταξιδέψουν προς την Ιταλία. Ακόμα επισημαίνει ότι όχι μόνο δεν αρνήθηκαν τη βοήθεια του Λιμενικού αλλά τη ζητούσαν αγωνιωδώς

Νέα στοιχεία έρχονται στο φως για τις συνθήκες του πολύνεκρου ναυαγίου ανοιχτά της Πύλου που στοίχισε, όπως όλα δείχνουν, τη ζωή εκατοντάδων ανθρώπων που προσπαθούσαν να φτάσουν στην Ευρώπη.

Με ανάρτησή της στο Facebook η ακτιβίστρια Nawal Soufi, η οποία ήταν η πρώτη που επικοινώνησε με τους επιβάτες του πλοίου όπως αναφέρει το Alarm Phone, εξουσιοδοτεί τους δημοσιογράφους να μεταδώσουν τη μαρτυρία της από την επικοινωνία που είχε με τους πρόσφυγες τις κρίσιμες ώρες πριν από το ναυάγιο.

Τα όσα αναφέρει δίνουν μία σαφέστερη εικόνα για την κατάσταση που είχαν περιέλθει οι εκατοντάδες επιβάτες οι οποίοι φοβόντουσαν ότι δεν θα τα καταφέρουν, ενώ σύμφωνα με όσα λέει η κ. Soufi όχι μόνο δεν αρνήθηκαν βοήθεια, όπως αναφέρει το λιμενικό, αλλά τη ζητούσαν πάση θυσία.

Όπως περιγράφει το σκάφος είχε μείνει χωρίς οδηγό – καθώς το είχε εγκαταλείψει – και οι επιβάτες του δεν μπορούσαν πλέον να κατευθυνθούν προς Ιταλία καθώς δεν γνώριζαν πώς να φτάσουν εκεί. Σημειώνει μάλιστα πως αν της είχαν εκφράσει την επιθυμία να συνεχίσουν προς Ιταλία χωρίς συνδρομή βοήθειας η ίδια προφανώς θα ενημέρωνε εκ νέου τις ιταλικές, μαλτέζικες και ελληνικές αρχές για το αίτημά τους.

Ακόμα είναι χαρακτηριστική η εικόνα που μας μεταφέρει, όταν ένα παραπλέον πλοίο πλησίασε το αλιευτικό το έδεσε με δύο σχοινιά και άρχισε να πετά νερά – προφανώς για βοήθεια – με τους πρόσφυγες να φοβούνται ότι η μετακίνηση των επιβατών για να φτάσουν τα νερά μπορεί να αναποδογυρίσει το υπερφορτωμένο πλεούμενο για αυτό και απομακρύνθηκαν ελαφρώς προκειμένου να προλάβουν τα χειρότερα.

Η μαρτυρία

«Στις 13 Ιουνίου 2023, τις πρώτες πρωινές ώρες, οι μετανάστες που επέβαιναν σε μια βάρκα με 750 άτομα επικοινώνησαν μαζί μου και μου μίλησαν για το δράμα τους. Μετά από πέντε ημέρες ταξιδιού, το νερό είχε τελειώσει, ο οδηγός της βάρκας τους είχε εγκαταλείψει στην ανοιχτή θάλασσα και υπήρχαν επίσης έξι πτώματα στο σκάφος. Οι μετανάστες δεν γνώριζαν ακριβώς πού βρίσκονταν, αλλά χάρη στην άμεση θέση του τηλεφώνου Turaya, μπόρεσα να μάθω την ακριβή τους θέση και να ειδοποιήσω τις αρμόδιες αρχές.

Ωστόσο, η κατάσταση περιπλέχθηκε όταν μια βάρκα πλησίασε το σκάφος, έδεσε σχοινιά σε δύο σημεία του σκάφους και άρχισε να πετάει μπουκάλια με νερό. Οι μετανάστες αισθάνθηκαν μεγάλο κίνδυνο, καθώς φοβόντουσαν ότι τα σχοινιά θα μπορούσαν να προκαλέσουν ανατροπή της βάρκας και ότι οι αψιμαχίες στο σκάφος για να πάρουν νερό θα μπορούσαν να προκαλέσουν τη βύθισή του. Για το λόγο αυτό, απομακρύνθηκαν ελαφρώς από το πλοίο για να αποφύγουν ένα ναυάγιο. 

Κατά τη διάρκεια της νύχτας, η κατάσταση στο σκάφος έγινε ακόμη πιο δραματική: οι μετανάστες ήταν μπερδεμένοι και δεν καταλάβαιναν αν επρόκειτο για επιχείρηση διάσωσης ή για έναν τρόπο να θέσουν τη ζωή τους σε ακόμη μεγαλύτερο κίνδυνο.

Παρέμεινα σε επαφή μαζί τους μέχρι τις 11 το βράδυ ώρα Ελλάδας, προσπαθώντας να τους καθησυχάσω και να τους βοηθήσω να βρουν μια λύση. Όλη την ώρα με ρωτούσαν τι έπρεπε να κάνουν και τους έλεγα συνεχώς ότι η ελληνική βοήθεια θα ερχόταν. Σε αυτό το τελευταίο τηλεφώνημα, ο άνθρωπος με τον οποίο μιλούσα μου είπε: «Νιώθω ότι αυτή θα είναι η τελευταία μας νύχτα στη ζωή».

Όταν οι μετανάστες απομακρύνθηκαν ελαφρώς από τη βάρκα, δεν υπήρχε πρόθεση να συνεχίσουν το ταξίδι τους προς την Ιταλία, γιατί δεν θα ήξεραν πώς να πλεύσουν στα ιταλικά ύδατα, καθώς ο πραγματικός οδηγός της βάρκας έλειπε και ρωτούσαν συνεχώς τι να κάνουν. Χρειάζονταν οπωσδήποτε βοήθεια στο σημείο στο οποίο βρίσκονταν και αν μου είχαν εκφράσει την πρόθεσή τους να συνεχίσουν το ταξίδι τους προς την Ιταλία, προφανώς θα είχα στείλει ενημέρωση στη Μάλτα, την Ελλάδα και την Ιταλία, αλλά οι μετανάστες δεν είπαν ποτέ κάτι τέτοιο.

Είναι ποτέ δυνατόν η φυγή των μεταναστών από την κατάσταση κινδύνου στην οποία βρίσκονταν να ερμηνεύτηκε από τις ελληνικές αρχές ως φυγή από τη διάσωση; Αυτά είναι ερωτήματα που δεν μπορώ να απαντήσω, αλλά μπορώ να βεβαιώσω ότι αυτοί οι άνθρωποι ζητούσαν πάντα να διασωθούν από οποιαδήποτε χώρα.

Αυτή είναι η τελευταία ακριβής θέση που εστάλη από το τηλέφωνο Turaya και κοινοποιήθηκε στη Μάλτα, την Ελλάδα και την Ιταλία

Η θέση του σκάφους στις 15.10 ώρα Ελλάδας

Lat N 036 Deg 008’059.660″ Lon E 021 Deg 002’009.749″

Καθ’ όλη τη διάρκεια του απογεύματος και μέχρι τις 11 μ.μ. δεν έκανα τίποτα άλλο από το να ηρεμώ τους ανθρώπους που τηλεφωνούσαν από το σκάφος, εξηγώντας τους ότι οι αρμόδιες αρχές είχαν τη θέση του σκάφους εδώ και πολλές ώρες και ότι η βοήθεια θα έφτανε σίγουρα. Το μόνο που είχαν να κάνουν ήταν να διαχειριστούν την κατάσταση πανικού που επικρατούσε στο πλοίο. 

Τα ερωτήματα για το εάν θα μπορούσε να αποφευχθεί η τραγωδία πληθαίνουν. Σε χθεσινή ανακοίνωσή του, το Alarm Phone που έδωσε το στίγμα του σκάφους και ενημέρωσε τις αρμόδιες αρχές έδωσε το χρονοδιάγραμμα της επικοινωνίας με τους πρόσφυγες, τα αιτήματά τους για βοήθεια αλλά και την πληροφορία ότι το σκάφος έπλεε ακυβέρνητο.

Το χρονοδιάγραμμα του Alarm Phone

Το πρωί της 13ης Ιουνίου, από τις 9:35 ώρα CEST, η χρήστρια του Twitter Nawal Soufi (σ.σ. Μαροκιανή ακτιβίστρια) ειδοποιεί για ένα μεγάλο σκάφος σε κίνδυνο, το οποίο μετέφερε, σύμφωνα με τους ίδιους, 750 άτομα. Τις επόμενες ώρες, η Nawal Soufi προσθέτει περαιτέρω πληροφορίες, συμπεριλαμβανομένης της θέσης GPS του σκάφους που βρίσκεται σε κίνδυνο και ότι οι αρχές στην Ιταλία, την Ελλάδα και τη Μάλτα έχουν ειδοποιηθεί.

14:17 CEST: Το Alarm Phone λαμβάνει την πρώτη κλήση από το σκάφος που βρίσκεται σε κίνδυνο. Είναι δύσκολο να επικοινωνήσεις μαζί τους. Λένε ότι δεν μπορούν να επιβιώσουν τη νύχτα, ότι βρίσκονται σε μεγάλη αγωνία. Το Alarm Phone προσπαθεί να λάβει τις τρέχουσες συντεταγμένες GPS για να μπορέσει να ειδοποιήσει τις αρχές – αλλά η κλήση κόβεται. Προσπαθούμε να επανασυνδεθούμε μαζί τους.

14:30 CEST: Τηλεφωνούν ξανά, λέγοντας στο Alarm Phone ότι θα έστελναν την τοποθεσία τους. Ωστόσο, δεν το κάνουν.

15:52 CEST: Τηλεφωνούν δύο φορές στο τηλέφωνο συναγερμού αλλά ήταν αδύνατο να τους καταλάβει.

16:04 CEST: Μιλάμε ξανά μαζί τους. Λένε ότι θα έστελναν τη θέση τους με GPS.

16:13 CEST: Λαμβάνουμε τη θέση από τα άτομα που βρίσκονται σε κίνδυνο: N 36 15, 21 02. Προσπαθούμε να συλλέξουμε περαιτέρω πληροφορίες, αλλά δεν μπορούμε να επανασυνδεθούμε μαζί τους.

16:53 CEST: Ειδοποιούμε τις ελληνικές αρχές μέσω email καθώς και άλλους παράγοντες, συμπεριλαμβανομένων των Frontex και UNHCR Greece.

17:13 CEST: Αποκαθιστούμε την επαφή με τους ανθρώπους που βρίσκονται σε κίνδυνο. Ακούμε «γεια, γεια», μετά η κλήση πέφτει. Προσπαθούμε να επανασυνδεθούμε, κάτι που δεν γίνεται.

17:14 CEST: Λαμβάνουμε κλήση από το σκάφος σε κίνδυνο, αλλά δεν μπορούμε να ακούσουμε τίποτα.

17:20 CEST: Μιλάμε μαζί τους και αναφέρουν ότι το σκάφος δεν κινείται. Λένε: «Ο καπετάνιος έφυγε με μια βάρκα. Παρακαλώ, οποιαδήποτε λύση.» Λένε ότι χρειάζονται φαγητό και νερό.

17:34 CEST: Λαμβάνουμε άλλη μια κλήση από το σκάφος που βρίσκεται σε κίνδυνο και την ενημερωμένη θέση του: 36 18, 21 04 – πολύ κοντά στην προηγούμενη θέση. Λένε ότι το σκάφος είναι γεμάτο και ότι το σκάφος κινείται από άκρη σε άκρη.

18:00 CEST: Καλούμε την εταιρεία του εμπορικού σκάφους «Lucky Sailor», ενημερώνοντάς τους για το σκάφος που κινδυνεύει. Λένε ότι ενεργούν μόνο υπό την εξουσία της ελληνικής ακτοφυλακής.

Τις επόμενες ώρες, το Alarm Phone προσπαθεί να αποκαταστήσει την επαφή μαζί τους, αλλά είτε οι κλήσεις δεν συνδέονται είτε είναι αδύνατο να καταλάβουμε ο ένας τον άλλον.

20:05 CEST: Το Alarm Phone ενημερώνεται ότι έλαβαν νερό από το εμπορικό σκάφος Lucky Sailor και ότι έχουν έρθει σε επαφή με την «αστυνομία». Το Alarm Phone παρατηρεί επίσης ότι ένα δεύτερο εμπορικό σκάφος, το «Faithful Warrior», βρίσκεται κοντά τους.

Τις επόμενες ώρες, το Alarm Phone προσπαθεί να αποκαταστήσει την επαφή με τους αναξιοπαθούντες, αλλά είτε οι κλήσεις δεν συνδέονται είτε είναι αδύνατο να καταλάβουμε ο ένας τον άλλον.

00:46 CEST στις 14/06/2023: Τελευταία επαφή με το σκάφος σε κίνδυνο. Το μόνο που ακούμε είναι: «Γεια σου φίλε μου. …. Το πλοίο που στέλνετε είναι…». Η κλήση κόβεται.

Όπως φαίνεται από το χρονικό που παρουσιάζει το Alarm Phone, οι πρόσφυγες επιχειρούσαν συνεχώς να επικοινωνήσουν μαζί τους, λέγοντας μάλιστα ότι χρειάζονται χρειάζονται φαγητό και νερό.

Σε ανακοίνωσή του ωστόσο το Κέντρο Επιχειρήσεων του Υπουργείου Ναυτιλίας, αναφέρει πως όταν ρωτήθηκε το αλιευτικό από το εμπορικό πλοίο αν επιθυμεί επιπλέον συνδρομή ή αν κινδυνεύει ή αν θέλει κάτι άλλο από την Ελλάδα. Απάντησαν «δεν θέλουμε τίποτα άλλο από το να συνεχίσουμε για Ιταλία».

Σε κάποιο άλλο σημείο μάλιστα, το υπουργείο Ναυτιλίας αναφέρει ότι «απεστάλη στο αλιευτικό γύρω στις 21:00 προκειμένου να δοθούν επιπλέον τροφοεφόδια και οποιαδήποτε άλλη συνδρομή. Έλαβαν μόνον το νερό, ενώ τα λοιπά εφόδια τα πέταξαν στη θάλασσα».

Σύμφωνα με την ανακοίνωση του υπουργείου Ναυτιλίας, το Λιμενικό ενημερώθηκε «το πρωί 13/6 γύρω στις 11:00 από το Κέντρο Επιχειρήσεων Ρώμης» ενώ λίγες ώρες μετά στις 13:50 απογειώθηκε ελικόπτερο του Λιμενικού και εντόπισε το αλιευτικό στις 15:35, δηλαδή αρκετή ώρα πριν ενημερωθεί από το Alarm Phone.

«Δε θέλουμε να τουμπάρει το πλοίο»

Κόβουν την ανάσα τα ηχητικά ντοκουμέντα που φέρνει στο φως το MEGA, λίγα λεπτά πριν από το πολύνεκρο ναυάγιο. Στις συνομιλίες της ακτιβίστριας Ναουάλ Σούφι, που ήταν η πρώτη που επικοινώνησε με τους πρόσφυγες και έχει ήδη κάνει μια αναλυτική ανάρτηση δίνοντας μια εικόνα για τις βασανιστικές ώρες, αποτυπώνεται ο φόβος των επιβατών του σκάφους.

01.25 – 01.52 Ξημερώματα Τετάρτης

Ακτιβίστρια: Όλα θα πάνε καλά, μην πηγαίνετε ούτε αριστερά ούτε δεξιά, περιμένετε εκεί μέχρι να έρθει βοήθεια.

Επιβάτης: Δε θέλουμε να τουμπάρει το πλοίο.

Ακτιβίστρια: Θα έρθει το καράβι να σας φέρει νερό, αλλά προσέξτε εάν πάτε όλοι προς ένα μέρος, το καράβι θα τουμπάρει.

Σε δεύτερο ηχητικό ντοκουμέντο ένας από τους πρόσφυγες λέει στην ακτιβίστρια ότι κάποιος συνεπιβάτης στο δρομολόγιο του θανάτου, κάνει λόγο για νεκρούς.

Πρόσφυγας: Ένας άνθρωπος από το καράβι μου, λέει ότι 6 άτομα έχουν πεθάνει.

Ακτιβίστρια: Οι 6 άνθρωποι είναι ηλικιωμένοι ή βρέφη;

Πρόσφυγας: Δεν ξέρω.

Ακτιβίστρια: Εντάξει. Θεέ μου. Άσε με να μιλήσω με τον κυβερνήτη. Θα πρέπει να ηρεμήσουν, να μην αναπτύσσουν ταχύτητα γιατί το καράβι θα ντελαπάρει. Από εσένα θέλω το εξής, να με ενημερώνετε τι γίνεται. Να μου στέλνεις μήνυμα ή να με παίρνεις τηλέφωνο.

Κατά τη διάρκεια της ίδιας επικοινωνίας, η γυναίκα τούς δίνει οδηγίες.

Ακτιβίστρια: Ένας ή δύο ή τρεις μόνο θα παίρνουν το νερό ή τα σωσίβια και όλοι οι υπόλοιποι θα παραμείνετε στις θέσεις σας. Με κατάλαβες; Είμαι σίγουρη ότι θα σας εντοπίσουν και θα σας σώσουν. Κάντε υπομονή αυτό δε θα γίνει άμεσα, αλλά θα έρθουν.

Τι αναφέρει το Κέντρο Επιχειρήσεων του υπουργείου Ναυτιλίας

-Χθες το πρωί 13/6 γύρω στις 11:00 από το Κέντρο Επιχειρήσεων Ρώμης ενημερώθηκε το Ενιαίο Κέντρο Συντονισμού Έρευνας και Διάσωσης Λ.Σ. – ΕΛ.ΑΚΤ. ότι υπάρχει ένα αλιευτικό σκάφος με μεγάλο αριθμό μεταναστών (στα διεθνή ύδατα νοτιοδυτικά της Πελοποννήσου) σύμφωνα με πληροφορία που ελήφθη στις ιταλικές αρχές έπειτα από κλήση ακτιβίστριας ΜΚΟ.

-Το Λιμενικό Σώμα προέβη στη διαδικασία επαλήθευσης. Ελικόπτερο του Λ.Σ. – ΕΛ.ΑΚΤ. απογειώθηκε περί τις 13:50 από Μυτιλήνη με προορισμό το αλιευτικό σκάφος.

-Στις 15:35 εντοπίστηκε το αλιευτικό σκάφος από το ελικόπτερο του Λιμενικού να πλέει με σταθερή πορεία και ταχύτητα έχοντας ικανό αριθμό ατόμων στα εξωτερικά καταστρώματα αυτού.

-Αμέσως μετά τον εντοπισμό από το ελικόπτερο, ενημερώθηκαν τα παραπλέοντα στην περιοχή πλοία και τους ζητήθηκε να αλλάξουν πορεία και να ενημερώνουν το ΕΚΣΕΔ για τις κινήσεις και την εν γένει κατάσταση του αλιευτικού σκάφους.

-Ταυτόχρονα δόθηκε εντολή σε πλοίο 40 μέτρων του Λιμενικού Σώματος να αποπλεύσει από τα Χανιά Κρήτης προς το Ιόνιο και την περιοχή του αλιευτικού.

-Η πρώτη επικοινωνία με το αλιευτικό σκάφος μετά από δυσκολία επετεύχθη περί τις 14:00.

-Το αλιευτικό σκάφος δεν ζήτησε καμία συνδρομή από το Λιμενικό Σώμα και την Ελλάδα.

-Δεύτερη απογείωση του ελικοπτέρου περί τις 18:00, όπου πάλι διαπιστώθηκε ότι το σκάφος πλέει με σταθερή πορεία και ταχύτητα.

-Επετεύχθη επικοινωνία του ΕΚΣΕΔ με το σκάφος μέσω δορυφορικού τηλεφώνου περί ώρα 18:30. Ο χρήστης του δορυφορικού τηλεφώνου που επέβαινε στο σκάφος, ο οποίος μιλούσε αγγλικά, απάντησε ότι το σκάφος δεν κινδυνεύει, δεν επιθυμούν βοήθεια πλην τροφίμων και νερού και ότι επιθυμούν να συνεχίσουν με προορισμό την Ιταλία.

-Το ΕΚΣΕΔ απέστειλε ένα παραπλέον πλοίο με σημαία Μάλτας το οποίο προσέγγισε περί τις 18:00 το αλιευτικό, και αφού το αλιευτικό σταμάτησε – όπως του ζητήθηκε από το εμπορικό πλοίο – του προμήθευσε τρόφιμα και νερό.

-Επανειλημμένως ρωτήθηκε το αλιευτικό από το εμπορικό πλοίο αν επιθυμεί επιπλέον συνδρομή ή αν κινδυνεύει ή αν θέλει κάτι άλλο από την Ελλάδα. Απάντησαν «δεν θέλουμε τίποτα άλλο από το να συνεχίσουμε για Ιταλία».

-Στη συνέχεια βρέθηκε και δεύτερο παραπλέον, ελληνικό αυτή τη φορά πλοίο, που απεστάλη στο αλιευτικό γύρω στις 21:00 προκειμένου να δοθούν επιπλέον τροφοεφόδια και οποιαδήποτε άλλη συνδρομή. Έλαβαν μόνον το νερό, ενώ τα λοιπά εφόδια τα πέταξαν στη θάλασσα.

-Από τις 15:30 μέχρι τις 21:00 ο θάλαμος επιχειρήσεων του Υπουργείου Ναυτιλίας είχε επανειλημμένως επικοινωνία με το αλιευτικό μέσω δορυφορικού τηλεφώνου. Σε όλες επαναλάμβαναν σταθερά ότι επιθυμούν να πλεύσουν προς Ιταλία και δεν ήθελαν καμία συνδρομή από την Ελλάδα.

-Στις 22:40 κατέπλευσε πλησίον του αλιευτικού το σκάφος του Λιμενικού Σώματος από την Κρήτη. Παρέμεινε σε απόσταση και το παρατηρούσε διακριτικά, χωρίς να διαπιστώνει πρόβλημα στην πλεύση του, καθώς είχε σταθερή πορεία και ταχύτητα.

-Αυτό συνεχίστηκε μέχρι τις 01:40 της 14ης Ιουνίου. Την ως άνω ώρα ο επιβαίνων στο αλιευτικό ενημέρωσε το Κέντρο Επιχειρήσεων του Αρχηγείου ότι παρουσιάστηκε βλάβη στη μηχανή του σκάφους και έπαψε να κινείται.

-Το συγκεκριμένο γεγονός επιβεβαιώθηκε και από το παραπλέον πλωτό του Λιμενικού.

-Άμεσα το πλωτό του Λ.Σ. προσπάθησε να προσεγγίσει το αλιευτικό για να διαπιστώσει το πρόβλημα

-Στις 02:04 πμ ο Κυβερνήτης του παραπλέοντος σκάφους του Λ.Σ. ενημέρωσε το Κέντρο Επιχειρήσεων ότι είδε το αλιευτικό να παίρνει μια δεξιά στη συνέχεια μια απότομη αριστερά κλίση και μετά άλλη μια δεξιά κλίση τόσο μεγάλη που είχε ως αποτέλεσμα την ανατροπή του αλιευτικού (ναυτ. Ορολογία «παλάντζο»).

-Σε δέκα με δεκαπέντε λεπτά αργότερα το σκάφος βυθίστηκε ολοσχερώς. Πλήθος επιβαινόντων που βρίσκονταν στα εξωτερικά καταστρώματα έπεσαν στη θάλασσα.

Ναυάγιο στην Πύλο: Σκηνές αρχαίας τραγωδίας από τους συγγενείς των θυμάτων που επέβαιναν στο «πλοίο θανάτου»

Γροθιά στο στομάχι οι φωτογραφίες από τους επιζώντες του πολύνεκρου ναυαγίου προσφύγων ανοιχτά της Πύλου ενώ συγκλονίζουν οι συγγενείς όσων επέβαιναν στο «πλοίο θανάτου», οι οποίοι έσπευσαν στην Καλαμάτα αναζητώντας τους δικούς τους ανθρώπους.

Άνθρωποι από  Ιταλία, Αίγυπτο και άλλες χώρες βρίσκονται στο λιμάνι της Καλαμάτας, ψάχνοντας πληροφορίες που θα τους βοηθήσουν να εντοπίσουν τους συγγενείς τους, μεταξύ των διασωθέντων.

Στο λιμάνι έφτασε και ένας Σύρος, ο Kassam Abozeed, ο οποίος έδειχνε την φωτογραφία της γυναίκας του στις Αρχές και τους δημοσιογράφους με την ελπίδα να έχει νέα της.

Σύμφωνα με τον ίδιο, στο μοιραίο πλοίο επέβαιναν η σύζυγός του Israa και ο αδερφός της.   

Οι διασωθέντες, που δεν έχουν διακομιστεί στο Νοσοκομείο της πόλης, πέρασαν το βράδυ στον ειδικά διαμορφωμένο χώρο, που έχει δημιουργηθεί μπροστά από το λιμάνι της Καλαμάτας.

Κάποιοι από τους διασωθέντες που φιλοξενούνται στον ειδικό χώρο, αναμένεται μετά απο διαλογή και έλεγχο να μεταφερθούν σε άλλη δομή φιλοξενίας σήμερα το απόγευμα ή αύριο το πρωί.

Εκτός απο την ταυτοποίηση τους, οι αρμόδιοι φορείς ελέγχουν τους διασωθέντες ως προς την κατάσταση της υγείας τους, ώστε να αποφασίσουν την μεταφορά ή την νοσηλεία τους στο Νοσοκομείο. 

Σύμφωνα με την ΕΡΤ έφτασαν συνολικά από το λιμάνι της Καλαμάτας προσήλθαν στο Νοσοκομείο 34 άτομα και από αυτά τα 28 παραμένουν στο Νοσοκομείο των οποίων η κατάσταση της υγείας τους είναι σταθερά βελτιούμενη, ενώ ένα άτομο είναι πιο σοβαρά αλλά δεν υπάρχει κίνδυνος για την ζωή του.

Τέσσερα άτομα πήραν εξιτήριο. Τα άτομα ηλικίας 16 έως 49 ετών που νοσηλεύονται παρουσιάζουν πυρετό, αφυδάτωση και άλλα παθολογικά προβλήματα.

«Δεν ξέρω αν ζει»

«Ίσως πνίγηκε, ίσως είναι ζωντανός, δεν ξέρω ακόμα, αληθινά ελπίζω να είναι ζωντανός», λέει συγκρατώντας τα δάκρυά του ο Μοχάμεντ ο οποίος αναζητά τον αδερφό του.

Μία φωτογραφία που βρήκε στα ελληνικά μέσα ενημέρωσης έκανε το αίμα του να παγώσει.

Στην φωτογραφία δεν είναι καθαρό το πρόσωπο, αλλά ο άντρας που είναι στο έδαφος του θυμίζει τον αδερφό του. 

Ήταν ένα ταξίδι που οι δουλέμποροι είχαν στήσει καλά, με μια ταρίφα πανάκριβη. Ο δικός του αδερφός έδωσε όσα είχε και δεν είχε. Πλήρωσε το εισιτήριο της παράνομης μετανάστευσης στην Ευρώπη 4.000 δολάρια.

«4.000 δολάρια. Ήταν δύο πλοία το πρώτο είχε 760 άτομα, ξεκίνησαν μία Παρασκευή πρωί περίπου στις 2 ήταν 5 ημέρες στην θάλασσα».

Στο ταξίδι μαζί με τον αδερφό του, ο Μοχάμεντ είχε και έναν φίλο τους μαζί και ψάχνει έστω κάποιο σημείο επαφής με αυτόν για να μάθει τι απέγινε ο αδερφός του.

«Ήταν ο αδερφός μου και ο φίλος του, τους πήραν τα κινητά δεν είχαν ίντερνετ, πήραν τα κινητά τους και τους τα έκλεισαν αυτά ξέρω».

Τους έχετε δει;

Ο Διευθυντής της Καρδιολογικής Κλινικής του Νοσοκομείου Καλαμάτας και γραμματέας των νοσοκομειακών γιατρών Μεσσηνίας Μανώλης Μάκαρης, που περιέθαλψε διασωθέντες έχει δεχτεί πολλά τηλεφωνήματα και μηνύματα από άγνωστους αριθμού που αγωνιούν για τους δικούς τους.

«Υπήρχε καταιγισμός τηλεφωνημάτων και φωτογραφιών που μου έστελναν συγγενείς των αγνοουμένων με την ελπίδα μήπως γνωρίζω αν ζουν. Έμαθα ότι πολλοί ήταν από το ίδιο χωριό. Αυτό που μου έλεγαν στα μηνύματα είναι αν έχω δει αυτά τα παιδιά».

Όσον αφορά τους διασωθέντες και αυτοί αγωνιούν γιατί μαζί τους ταξίδευαν και μέλη των οικογενειών τους. Όπως αναφέρει ο κ. Μάκαρης κάποιοι από τους διασωθέντες που περιέθαλψε του ζήτησαν το τηλέφωνό του για να επικοινωνήσουν με τους δικούς τους.

«Μου είπαν ότι επέβαιναν 750 άτομα» είπε. «Το πρώτο πράγμα που ήθελαν ήταν να μιλήσουν με τους οικείους τους».

Οι νεκροί

Σύμφωνα με πληροφορίες του Λιμενικού ο επίσημος αριθμός των νεκρών είναι 78 και όχι 79 όπως είχε αναφερθεί αρχικά. Από τους διασωθέντες, οι 47 είναι Σύροι, οι 43 Αιγύπτιοι, οι 12 Πακιστανοί και οι 2 Παλαιστίνιοι. Ανάμεσά τους υπάρχουν και 10 ανήλικοι, 5 Αιγύπτιοι και 5 Σύροι.

Δεν έχει ακόμα διευκρινιστεί εάν ο οδηγός του σκάφους βρίσκεται μεταξύ των αγνοούμενων, καθώς οι πληροφορίες είναι συγκεχυμένες. Ωστόσο σύμφωνα με την μαρτυρία της ακτιβίστριας που πρώτη επικοινώνησε με τους πρόσφυγες πριν το ναυάγιο, φαίνεται πως οι επιβάτες της είπαν ότι ο οδηγός του σκάφους το είχε εγκαταλείψει και έτσι δεν μπορούσαν να κατευθυνθούν προς την Ιταλία καθώς δεν ήξεραν προς τα πού να κινηθούν.

in.gr

"google ad"

Ακολουθήστε το agonaskritis.gr στο Google News, στο facebook και στο twitter και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Αγώνας της Κρήτηςhttp://bit.ly/agonaskritis
Ο “Αγώνας της Κρήτης” εκδόθηκε στις 8 Ιουλίου του 1981. Είναι η έκφραση μιας πολύχρονης αγωνιστικότητας. Έμεινε όλα αυτά τα χρόνια σταθερός στη διακήρυξή του για έγκυρη – έγκαιρη ενημέρωση χωρίς παρωπίδες. Υπηρετεί και προβάλλει, με ευρύτητα αντίληψης, αξίες και οράματα για μία καλύτερη κοινωνία. Η βασική αρχή είναι η κριτική στην εξουσία όποια κι αν είναι αυτή, ιδιαίτερα στα σημεία που παρεκτρέπεται από τα υποσχημένα, που μπερδεύεται με τη διαφθορά, που διαφθείρεται και διαφθείρει. Αυτός είναι και ο βασικός λόγος που η εφημερίδα έμεινε μακριά από συσχετισμούς και διαπλοκές, μακριά από μεθοδεύσεις και ίντριγκες.

Τελευταία Νέα

Περισσότερα σαν αυτό
ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ