17.8 C
Chania
Monday, December 23, 2024

Όλα όσα είπαν Ν. Μαριάς, Σ. Σακοράφα, Ν. Χουντής στα Χανιά για το αεροδρόμιο “Δασκαλογιάννης” και τη Fraport | Φωτός

Ημερομηνία:

Σε μακροσκελέστατη συνέντευξη τύπου προχώρησαν οι τρεις ευρωβουλευτές που βρίσκονται στα Χανιά για την εκδήλωση που θα πραγματοποιηθεί σήμερα στις 7.30 το απόγευμα στο ΚΑΜ σχετικά με την παραχώρηση των 14 περιφερειακών αεροδρομίων της χώρας στη γερμανική Fraport, μεταξύ αυτών και του αεροδρομίου Χανίων.

Τον λόγο αρχικά πήρε η Σοφία Σακοράφα η οποία στάθηκε στην αναγκαιότητα του αγώνα των πολιτών και πώς αυτός μπορεί να δημιουργήσει ρωγμές στο σύστημα που μπορεί να οδηγήσουν αρχικά στην καθυστέρηση των αρνητικών εξελίξεων έως την τελική ακύρωση της παραχώρησης.

Αναφέρθηκε στην απογοήτευση των πολιτών που ήρθε ως αποτέλεσμα της αποδοχής του μονόδρομου των μνημονίων εκ μέρους του ΣΥΡΙΖΑ και της κυβέρνησης και είπε ότι η Ελλάδα είναι μία χώρα που έχει χάσει την εθνική της κυριαρχία.

Ο Νότης Μαριάς από την πλευρά του στάθηκε στο γεγονός ότι η παραχώρηση των αεροδρομίων προήλθει ως προϊόν εκβιασμού σημειώνοντας ότι το αντάλλαγμα που δίνεται στην Ελλάδα – η περαιτέρω δανειοδότηση – δεν πάει στο λαό αλλά για να πληρωθούν παλιά χρέη προς τους ίδιους που δανείζουν ξανά την Ελλάδα.

Είπε επίσης ότι υπάρχουν σημαντικότατα θέμα εθνικής ασφάλειας αφού δεν υπάρχει καμία ρήτρα εθνικής ασφάλειας για χρήση των αεροδρομίων, τη στιγμή μάλιστα που οι προκλήσεις της Τουρκίας κλιμακώνονται. Εξ αυτού, κάλεσε τόσο τον Αρχηγό του Γενικό Επιτελείου Αεροπορίας όσο και τον Αρχηγό ΓΕΕΘΑ να πάρουν δημόσια θέση γιατί αν συνεχίσουν να σιωπούν και αν συμβεί κάποιο γεγονός «θα έχουν τεράστιες ευθύνες».

DSCF3643

Αναφέρθηκε επίσης στους ειδικούς όρους της παραχώρησης και στην εταιρεία Fraport που είναι κρατική κατά παράβαση της ευρωπαϊκής νομοθεσίας ενώ σημειώνοντας τι μπορεί να γίνει από εδώ και πέρα μίλησε για σειρά ενεργειών δηλώνοντας αισιόδοξος ότι ο αγώνας είναι ανοικτός.

Ο Ν. Χουντής στάθηκε στη σημασία της παρουσίας τριών ευρωβουλευτών στα Χανιά για το θέμα των περιφερειακών αεροδρομίων ενώ αποκάλυψε ότι σε τροπολογία για τους πυροσβέστες 5ετούς υποχρέωσης υπάρχει απόσπασμα που αναφέρεται στην παραχώρηση υπηρεσιών πυροπροστασίας προς την εταιρεία Fraport σημειώνοντας ότι «πυροσβέστες και Fraport δεθήκανε και με άλλο δεσμό».

DSCF3582

Επίσης, αναφέρθηκε στα χρέη της γερμανικής εταιρείας αλλά και την off shore εταιρεία του Κοπελούζο με 5.000 ευρώ κεφάλαιο ενώ είπε ότι η σύμβαση είναι αποικιακού χαρακτήρα.

Διαβάστε όλη τη συνέντευξη με αφορμή την εκδήλωση της Πρωτοβουλίας Πολιτών στο ΚΑΜ στις 7.30 το απόγευμα:

Σ. Σακοράφα: Σε όλα τα άρθρα της Σύμβασης παραχώρησης των περιφερειακών αεροδρομίων καθρεπτίζεται η απώλεια εθνικής κυριαρχίας

DSCF3600

Είναι πάρα πολύ σημαντικό ότι είμαστε εδώ τρεις ευρωβουλευτες για ένα θέμα που απασχολεί την πόλη των Χανίων. Είμαστε από διαφορετικούς χώρους όμως ο καθένας δίνει τον δικό του αγώνα για αυτά που πιστεύει στο ευρωκοινοβούλιο. Είμαστε εδώ για να στηρίξουμε τον αγώνα της Επιτροπής Πρωτοβουλίας ακριβώς γιατί πιστεύουμε ότι ο αγώνας αυτός είναι δίκαιος και θα πρέπει να ευοδωθεί. Συντασσόμαστε και προσωπικά θα πολεμήσω για να ξεπεραστούνν τα τεράστια προβλήματα που έχουν δημιουργηθεί με την ιδιωτικοποίηση του αεροδρομίου αλλά κυρίως θέλω να συμβάλλω με το δικό μου τρόπο να ξεπεραστεί η απογοήτευση η οποία έχει καταλάβει αυτή τη στιγμή τους πολίτες και να βοηθήσω στο να αντιδράσουν όσο πιο πολύ περισσότερο σε αυτή την ιδιωτικοποίηση.

Θεωρώ ότι το τραγικότερο αποτέλεσμα της σημερινής κυβέρνησης και του ΣΥΡΙΖΑ – αποκλειστικά και μόνο και για λόγους που μια κάστα ανθρώπων ξέρει – είναι το γεγονός ότι έχουν μετατρέψει το όραμα και την ελπίδα που είχε δημιουργηθεί στον ελληνικό λαό σε ένα μονόδρομο που θεωρούν ότι δεν έχει επιστροφή και ότι μόνο προς τα εκεί πάμε και το μέλλον μας είναι σκοτεινό και δυσοίωνο.

Η σύμβαση που συζηταμε και αναφέρθηκαν και οι εκπρόσωποι της πρωτοβουλίας απεικονίζει με τον καλύτερο δυνατό τρόπο το τι συμβαίνει αυτή τη στιγμή στην Ελλάδα και τι θα συμβεί στο μέλλον.

DSCF3668

Η Ελλάδα πολύ καλά γνωρίζετε έχει εξελιχθεί σε ένα κράτος που έχει απεμπολήσει την εθνική της κυριαρχία, δηλαδή, δε μπορεί να ασκήσει τα κυριαρχικά της δικαιώματα. Αυτό αποτυπώνεται πάρα πολύ χαρακτηριστικά σε όλες τις παραγράφους της συγκεκριμένης σύμβασης και όσο και αν θέλουν οι δανειστές και οι Έλληνες πολιτικοί να μας πείσουν για το αντίθετο, αυτό είναι η πραγματικότητα.

Και βεβαίως τα όσα προσπαθούν να πείσουν τους πολίτες ότι θα αυξήσουν οι θέσεις εργασίας ή ότι το αεροδρόμιο θα λειτουργήσει αναπτυξιακά, νομίζω ότι δεν έχουν καμία δόση αλήθειας. Οι πολίτες δε θα έχουν κανένα όφελος από αυτή την σύμβαση. Είναι μία σύμβαση η οποία ούτε το χρέος μειώνει αλλά δε δημιουργεί και τις θέσεις εργασίας που υπόσχονται.

Θέλω επίσης να υπενθυμίσω ότι στο Υπερταμείο, στο ΤΑΙΠΕΔ, έχουν παραχωρηθεί μια σειρά δημόσιων αγαθ΄΄ων, ξεκινώντας με τα 14 αεροδρόμια, την ΕΥΔΑΠ, την Ενέργεια και ένα σωρό άλλα και μπορεί στο μέλλον να είναι ακόμα περισσότερα.

Θα πρέπει κάποια στιγμή να ξεχωρίσουμε τι είναι δημόσιο και τι είναι κοινωνικό, γιατί εδώ έχουμε μπερδευτεί λίγο. Κατά τη δική μου άποψη το δημόσιο προάγει αυτό που βοηθάει στην πρόοδο, βοηθάει στην ευημερία του λαού, αλλά κυρίως προάγει την κοινωνική συνοχή. Θεωρώ ότι με ύπουλο τρόπο κατάφεραν να στρέψουν τη συζήτηση μακριά από τα ουσιώδη.

DSCF3691

Επειδή λοιπόν υπάρχει μια προσπάθεια από την πλευρά της κυβέρνησης, στοχοποίησης όλων αυτών που αντιδρούν απέναντι σε αυτά που συμβαίνουν, απέναντι σε αυτό το μέτωπο που έχει δημιουργηθεί, απέναντι στην καταρράκωση της ζωής μας και της καθημερινότητάς μας, απέναντι στα τρία μνημόνια που έχουν υπογραφεί στην Ελλάδα, απέναντι στο γεγονός ότι πολίτες πληρώνουν ένα κόστος που δεν τους αναλογεί, γιατί γνωρίζουμε όλοι πολύ καλά του πώς φτάσαμε ως εδώ και τα μνημόνια τι ρόλο παίζουν και ποιους πληρώνουμε και γιατί τους πληρώνουμε και αν η χώρα ωφελήθηκε από τα σχεδόν 200 δις που δανείστηκε, νομίζω θα πρέπει να αλλάξει αυτή η διαδικασία.

Θα πρέπει να πείσουμε τους πολίτες ότι θα πρέπει να αντιστέκονται, θα πρέπει να είναι στο δρόμο διαρκώς, θα πρέπει να αντιληφθούν ότι δε χρωστάνε εκείνοι όλα αυτά για τα οποία τους κατηγορούν.

Θα πρέπει να αντιληφθούν οι πολίτες ότι το παιχνίδι είναι δικό τους και το έχουν στα χέρια. Και θα πρέπει όλοι μαζί να βρεθούμε απέναντι σε αυτό που συμβαίνει. Αυτό που συμβαίνει αυτή τη στιγμή στην πόλη σας με ένα αεροδρόμιο κερδοφόρο κατά γενική ομολογία και που αν διαβάσει κανείς τη σύμβαση είναι πραγματικά αποικιοκρατικού χαρακτήρα αυτό θα πρέπει να γίνει κτήμα των πολιτών των Χανίων και οι πολίτες των Χανίων να αντιληφθούν ότι είναι προς όφελός τους να μην πουληθεί το αεροδρόμιο των Χανίων και κατ’ επέκταση και τα υπόλοιπα αεροδρόμια στην Ελλάδα που ο ρόλος τους βεβαίως δεν είναι μονοσήμαντος, καλύπτουν πάρα πολλές ανάγκες.

Θα σας αναφέρω και ένα προσωπικό παράδειγμα γιατί πάντα μπαίνει το θέμα του ότι έχει υπογραφεί η Σύμβαση και δε μπορούν να γίνουν πολλά πράγματα. Θα σας αναφέρω ένα παράδειγμα με το Mall στην Αθήνα. Το ΣτΕ το έκτινε παράνομο και κατεδαφιστέο αλλά μέχρι σήμερα οι πολιτικοί, και οι προηγούμενοι και οι τωρινοί, κωφεύουν και δε κάνουν καμία κίνηση προς την εντολή που έδωσε το ΣτΕ, δηλαδή ή  να κατεδαφιστεί ή να πληρωθεί ένα τεράστιο πρόστιμο. Ούτε το ένα ούτε το άλλο, αυτό που επεξεργάζονται οι πολιτικοί ποιο είναι; Να βρούνε τρόπους να μην πληρωθεί το πρόστιμο. Εγώ λέω λοιπόν ότι μπορούμε με κινήσεις μικρές, καθημερινές, μπορούμε εμείς οι θεσμικοί, μπορείτε κι εσείς οι πολίτες να κάνουμε μαζί, ο καθένας στο δικό του πεδίο, να δημιουργήσουμε αυτές τις μικρές ρωγμές στο σύστημα ώστε να καθυστερήσουμε ή να ακυρώσουμε αυτά που θεωρούμε εμείς δικά μας κεκτημένα που δε θα πρέπει να παραχωρηθούν σε κανένα και ποτέ. Είμαστε εδώ για να βοηθήσουμε σε αυτή τη διαδικασία.

Νότης Μαριάς: Προϊόν εκβιασμού η παραχώρηση – Υπάρχουν θέματα εθνικής ασφάλειας

DSCF3714

Ο κ. Μαριάς ξεκίνησε αναφέροντας ότι θεωρεί σημαντική την εκδήλωση που θα γίνει απόψε:

Πιστεύω ότι είναι μία δράση που θα ενταχθεί συνολικά σε αντίστοιχες δραστηριότητες απέναντι στην παράνομη παραχώρηση των 14 περιφερειακώνν αεροδρομίων στη Fraport. Και θα ήθελα να πω τα εξής:

Πρώτ’ από όλα πρόκειται για μία παραχώρηση που είναι προϊόν εκβιασμού διότι εντάσσεται μέσα στο 3ο μνημόνιο και υπάρχει φυσικά ο εκβιασμός προς την ελληνική κυβέρνηση και την ελληνική πολιτεία ότι αν δεν προχωρήσει στην παραχώρηση και μάλιστα αντί πινακίου φακής και αυτών των 14 αεροχρομίων αλλά και άλλων περιουσιακών στοιχείων δε θα συνεχιστεί η δανειοδότηση προς την Ελλάδα. Δανειοδότηση βέβαια που δεν πηγαίνει προς το λαό και τον τόπο αλλά πηγαίνει για να πληρωθούν τα παλιά χρέη των δανειστών. Ως εκ τούτου πρόκειται για ένα επονίδειστο χρέος, καραμπινάτη περίπτωση, και δικαιούμαστε σύμφωνα με το Διεθνές Δίκαιο να προχωρήσουμε στη διαγραφή του. Και είμαι βέβαιος ότι μια πατριωτική ελληνική κυβέρνηση η οποία θα προκύψει από τον ίδιο τον ελληνικό λαό θα προχωρήσει στην ακύρωση όλων αυτών των παράνομων συμβάσεων και παραχωρήσεων και φυσικά στη διαγραφή του επονίδειστου χρέους.

Το δεύτερο θέμα έχει να κάνει με την πλευρά της εθνικής ασφάλειας της χώρας. Αυτή τη στιγμή στα 14 περιφερειακά αεροδρόμια περιλαμβάνονται αεροδρόμια που παίζουν σημαντικό ρόλο για την άμυνα και ασφάλεια της χώρας. Και το αεροδρόμιο των Χανίων είναι αυτής της κατηγορίας όπως και αεροδρόμια σε νησιά του Αιγαίου.

DSCF3740

Σε μια φάση που κλιμακώνονται οι προκλήσεις της Τουρκίας, που ο Ερντογάν αμφισβητεί τη Συνθήκη της Λωζάνης και πλέον η Τουρκία ασκεί μία επιθετικότατη, προκλητικότατη πολιτική, είναι απαράδεκτο για την ελληνική κυβέρνηση να προχωρά στην παραχώρηση αυτών των αεροδρομίων. Πολύ δε περισσότερο χωρίς μία ρήτρα εθνικής ασφάλειας.

Ακόμα και στις ΗΠΑ, στη μητρόπολη του καπιταλισμού, όταν γίνεται ιδιωτικοποίηση υπάρχει ρητή ρήτρα εθνικής ασφάλειας. Κάτι τέτοιο δεν υπάρχει και προκαλουμε το Γενικό Επιτελείο Αεροπορίας να τοποθετηθεί επιτέλους στο ζήτημα αυτό και να πάψει να κρυβεται και να μας πει τις συνέπειες και υπό ποιους όρους θα ενεργοποιηθούν τα αεροδρόμια αυτά για λόγους άμυνας εάν συμβούν θερμά επεισόδια με την Τουρκία. Θέλουμε απάντηση εδώ και τώρα. Και να μην κρύβονται πίσω από αοριστίες διότι αν συμβεί απευκταίο γεγονός θα έχουν τεράστιες ευθύνες. Καλούμε λοιπόν τον Αρχηγό του ΓΕΑ να τοποθετηθεί υπεύθυνα στο θέμα αυτό και τον Αρχηγό επίσης του ΓΕΕΘΑ. Για μας είναι ανοιχτό το ζήτημα αυτό και θα ελεγχθεί στην πορεία.

Το τρίτο θέμα που είναι σημαντικό έχει να κάνει με τους όρους της ίδιας της υποτιθέμενης ιδιωτικοποίησης.

DSCF3699

Πρώτ’ απ’ όλα, σύμφωνα με το μνημόνιο υποτίθεται ότι γίνονται διαδικασίες ιδιωτικοποίησης, εδώ δεν πρόκειται για ιδιωτικοποίηση – το έχουμε αποκαλύψει εδώ και δύο χρόνια – ότι πρόκειται για μια επανακρατικοποίηση, για μια αρπαγή της δημόσιας περιουσίας της Ελλάδος από το γερμανικό δημόσιο. Και αυτή είναι η πραγματικότητα διότι γνωρίζουμε ότι η Fraport ελέγχεται από το κρατίδιο της Έσσης και από άλλα κρατικά συμφέροντα στη Γερμανία.

Το επόμενο θέμα έχει να κάνει με τις καραμπινάτες παραβιάσεις του ευρωπαϊκού δικαίου. Διότι παρά τις παρεμβάσεις που έχουμε κάνει και τις ερωτήσεις η Κομισιόν σφυρίζει αδιάφορα. Και σφυρίζει αδιάφορα γιατί η Κομισιόν είναι στην υπηρεσία των δανειστών και άλλωστε είναι μέλος της τρόικας.

Και εξηγώ: Υπάρχει παραβίαση της διαδικασίας περί κρατικών ενισχύσεν, διότι ακόμη και σήμερα αυτή τη στιγμή που προσγειωθήκαμε εκτελούνται έργα ΕΣΠΑ στο αεροδρόμιο των Χανίων. Αυτό απαγορεύεται σύμφωνα με κανονισμό της Ευρωπαϊκής Ένωσης για τα διαρθρωτικά ταμεία και δεν έχει αλλάξει, αυτός ο κανονισμός ισχύει. Επομένως έχουμε καραμπινάτη παραβίαση την οποία ανέφερα στην κ. Κρέτσου κατά τη διάρκεια συζήτησης στην ευρωβουλή και η οποία έλεγε άλλα λόγια ν’ αγαπιόμαστε.

Επόμενο θέμα παραβίασης είναι ότι η ίδια η Συνθήκη απαγορεύει τις κρατικές ενισχύσεις. Και κρατική ενίσχυση δεν είναι μόνο ότι πέρνουν έργα ΕΣΠΑ αξίας 520 εκ. Ευρώ, δηλαδή, έργα εκτελούμενα στο αεροδρόμιο Χανίων και τα ΕΣΠΑ της Θεσσαλονίκης και τα έργα στο αεροδρόμιο της Σκοπέλου αλλά βάζουν ουσιαστικά στην υπηρεσία τους και την πυροσβεστική υπηρεσία και το ΕΚΑΒ ενώ δεν πληρώνουν ΕΝΦΙΑ. Θέλουμε λοιπόν να καλέσουμε την Ευρωπαϊκή Επιτροπή να μας απαντήσει τι θα γίνει. Διότι στο παραμικρό θέμα ξέρει να κινείται, παρανόμως πολλές φορές όπως στο θέμα της τσικουδιάς, αλλά εδώ δε γνωρίζει τίποτε.

DSCF3713

Μετά έχουμε παραβίαση του ευρωπαϊκού κοινοτικού δικαίου με τα θέματα περί ανταγωνισμού – και όλα αυτά που λέμε τα έχουμε καταγγείλλει εγγράφως και με ερωτήσεις – και δε μπορούν να παριστάνουν οι της Κομισιόν ότι δε γνωρίζουν τίποτα.

Εν προκειμένω η Fraport έχει κυρίαρχη θέση στα θέματα διαχείρισης αεροδρομίων. Διαχειρίζεται το αεροδρόμιο της Φρανκφούρτης. Και στην περιφέρεια των Βαλκανίων διαχειρίζεται το αεροδρόμιο της Λουμπιάνας, της Σβάρνας, ένα αεροδρόμιο στην Τουρκία και 14 περιφερειακά αεροδρόμια στην Ελλάδα. Αποκτά λοιπόν κυρίαρχη και μονοπωλιακή θέση στο πλαίσιο της ευρωπαϊκής αγοράς για τη διαχείριση αεροδρομίων και καταχράται τη δεσπόζουσα θέση κατά παραβίαση των διατάξεων περί ανταγωνισμού της ίδιας της ευρωπαϊκής Ένωσης.

Επιπλέον, μέτοχος της Fraport είναι η Lufthansa η οποία έχει κυρίαρχη θέση στις αεροπορικές μεταφορές. Και εν προκειμένω αυτό που θα γίνει σε όλη την Ελλάδα με τα 14 περιφερειακά αεροδρόμια θα είναι να δημιουργηθεί ένα γερμανικό τουριστικό προτεκτοράτο όπου θα καθορίζουν τους όρους με τους οποίους θα ασκείται η πολιτική η τουριστική σε όλη την Ελλάδα.

Και να μην έχουν αυταπάτες διάφοροι φίλοι εδώ στα Χανιά που νομίζουν ότι η Fraport θα τους αντιμετωπίσει θετικά. Πρώτ’ απ’ όλα θα εξαφανίσει κάθε άλλη εταιρεία χαμηλού κόστους και δεύτερον αφού εκκαθαρίσει το πεδίο τότε θα τους ζητήσει να δίνουν τα δωμάτια και τα ξενοδοχεία αντί πινακίου φακής. Αυτά λοιπον πρέπει να τα προσέξουμε και καλό θα είναι να μην υπάρχουν αυταπάτες.

Και τελειώνω σε σχέση με τα δικαστικά ζητήματα. Είχαμε συμπαρασταθεί στο δικαστικό αγώνα που έκαναν και από τα Χανιά και από την Περιφέρεια Ιονίων Νήσων και έχουμε μία απόφαση από το Συμβούλιο της Επικρατείας η οποία δε μας ικανοποιεί καθόλου.

Υπάρχει όμως μια διαδικασία που θα συνεχιστεί. Διότι δεν έχουν κριθεί όλα τα θέματα και στο Συμβούλιο της Επικρατείας.

DSCF3619

Και το ερώτημα είναι τι κάνουμε από εδώ και πέρα: Πρώτ’ απ’ όλα θα κληθεί η Κομισιόν να τοποθετηθεί για τις παραβιάσεις περί ανταγωνισμού και να γνωρίζουν οι φίλοι που μας ακούν ότι εφόσον εφαρμοστεί το Δίκαιο της Ευρωπαϊκής Ένωσης ακυρώνεται οποιαδήποτε Σύμβαση και αναδρομικά. Άρα αυτά που λέει ο διευθύνων σύμβουλος της Fraport είναι παραμύθια. Διότι από την ώρα που θα αποδειχθεί ότι υπάρχει η κατάχρηση δεσπόζουσας θέσης, όχι μόνο θα ακυρωθεί η Σύμβαση αλλά θα ζητηθούν και αποζημιώσεις.

Να θυμήσουμε ότι οι της Κομισιόν ήξεραν να βάζουν θέματα απαγόρευσης ουσιαστικά της λειτουργίας των ελληνικών ναυπηγείων για δήθεν κρατικές ενισχύσεις διαλύοντας όλη τη ναυπηγική ζώνη ενώ εδώ σφυρίζουν αδιάφορα. Δεν πρόκειται λοιπόν να αφήσουμε τα θέματα αυτά. Η παρουσία μου και των συναδέλφων έχει αυτή την εννοια να καταδείξει ότι θα συνεχίσουμε τον αγώνα. Πρωτοβουλίες έχουν γίνει και παρεμβάσεις πολλές σε επίπεδο ευρωπαϊκές ένωσης και ομιλίες μέσα στην Ευρωβουλή.

Τουλάχιστον, από την πλευρά τη δική μας, ψηφίσαμε την τροπολογία που κατατέθηκε από τους συναδέλφους για την ακύρωση της παραχώρησης των 14 περιφερειακών αεροδρομίων της Fraport την προηγούμενη Πέμπτη. Δυστυχώς πήραμε μόνο 120 θετικές ψήφους. Αλλά ο καθένας αναλόγως με αυτά που ψηφίζει έχει και τις δικές του ευθύνες πολιτικές για το πώς θα εξελιχθούν τα πράγματα. Για να μην έρθουν κάποια στιγμή να μας πουν ότι δεν ήξεραν, δε γνώριζαν, δε διάβασαν, ή δεν είχαν τη δυνατότητα να ψηφίσουν.

Επομένως, εδώ από τα Χανιά, λέμε ότι θα συνεχίσουμε τον αγώνα. Χθες ήμουν στη Μυτιλήνη όπου υπάρχει το ίδιο πρόβλημα. Και φυσικά έχω επισκεφθέι αρκετές πόλεις όπου υπάρχουν αεροδρόμια τα οποία έχουν μπει στη διαδικασία παραχώρησης. Καλούμε σε μαζική συμμετοχή τους πολίτες των Χανίων για το θέμα αυτό γιατί πρέπει να το εντάξουμε σε μια συνολική στρατηγγική. Δεν πάει άλλο αυτή η κατάσταση του ξεπουλήματος της δημόσιας περιουσίας και της εκχώρησης εθνικής κυριαρχίας. Όλοι πρέπει να καταλάβουν ότι ο αγώνας είναι ενιαίος. Και ο αγώνας θα ολοκληρωθεί όταν θα πετάξουμε την τρόικα και τους δανειστές έξω από την Ελλάδα.

Ν. Χουντής: Δίνουν την πυροπροστασία στους Γερμανούς της Fraport

DSCF3743

Όπως εξήγησαν οι συνάδελφοι η δική μας ταυτόχρονη παρουσία εδώ υπαγορεύεται από ουσιαστικούς λόγους, αλλά θα έλεγα και συμβολικούς λόγους. Ξεκινώ από τους τελευταίους.

Καποιος είπε, τρεις ευρωβουλευτές για το αεροδρόμιο των Χανίων; Θέλω να σας πω ότι πέρα από την ουσία της υπόθεσης, αναφέρθηκαν και θα αναφερθούμε, πιστεύουμε ότι πρέπει να ενώσουμε τις προσπάθειές μας, πρέπει να επικοινωνήσουμε και στους πολίτες της δυτικής Κρήτης, ότι δεν έχει τελειώσει, ότι μπορούμε να αγωνισθούμε. Είναι κρίσιμης σημασίας η Σύμβαση παραχώρησης των περιφερειακών αεροδρομίων και έχει σημασία αν θα περάσει αυτή η Σύμβαση μιας και είναι η πρώτη του τρίτου μνημονίου αλλά και η πρώτη από τις ιδιωτικοποιήσεις που απαίτησαν από την αρχή.

Η δράση μας αποσιωπείται από τα μέσα ενημέρωσης, και κυρίως από τα κρατικά. Και επομένως είπαμε σε μια συνομωσία, δεν πάμε και οι τρεις μαζί μήπως προκαλέσουμε μεγαλύτερο θόρυβο και τους αναγκάσουμε να ασχοληθούν; Θεωρήσαμε όμως ότι έτσι θα συγκεντρώσουμε και την προσοχή της κοινής γνώμης. Αναφερόμαστε στους πολίτες που ήλπισαν ότι έρχονται δυνάμεις που θα απορρίψουν τα μνημόνια και τώρα είναι απογοητευμένοι. Κάπου μας εξομοιώνουν όλους. Επομένως είμαστε εδώ για να πούμε ότι δεν είμαστε οι ίδιοι.

Θα σας δώσω τώρα κάποια στοιχεία των εξελίξεων αυτής της περιόδου. Ξεκινήσατε εσείς μια προσπάθεια και με όλα αυτά που έχουν συμβεί τον τελευταίο καιρό ξεκινά και σε άλλες πόλεις που αναφέρονται τα 14 αεροδρόμια ένας αγώνας. Η Fraport  προσπαθεί να διασκεδάσει τις εντυπώσεις, προσπαθεί να απαντήσει στα ερωτήματα που έχουν τεθεί και από τη δική σας δράση και από τη δική μας δράση. Ακούστε τώρα το ωραίο. Για όσους διάβασαν το σημερινό τύπο, εκεί που γράφονται οι γνωστές και άγνωστες εκκρεμότητες, αναφέρεται και αυτό, ότι σε εκκρεμότητα βρίσκονται οι ιδιωτικοποιήσεις σε αεροδρόμια, λιμάνια. Και η δεύτερη που ενδεχομένως ίσως να μην είναι γνωστή, υπήρχε κινητοποίηση των πυροσβεστών 5ετούς υποχρέωσης, που τους πήραν για ένα μεταβατικό στάδιο, όμως ως εκ του θαύματος, στη σχετική τροπολογία, στο τέλος, όσον αφορά την αιτιολόγηση, αναφέρει ότι «από πολιτικοοικονομική άποψη σημειώνεται ότι η πρόσθετη δαπάνη του κρατικού προϋπολογισμού» – δηλαδή η δαπάνη του κρατικού προϋπολογισμού για την πυροπροστασία – «αντισταθμίζεται με το πρόσθετο έσοδο που προέρχεται από την παροχή υπηρεσιών πυροπροστασίας προς την έχουσα την εκμετάλλευση των περιφερειακών αεροδρομίων εταιρεία Fraport».  Δηλαδή, πυροσβέστες και Fraport δεθήκανε και με άλλο δεσμό.

Μα θα τα αναλύσουμε όλα πιο αναλυτικά το απόγευμα για την προβληματική με χρεη εταιρεία Fraport, και την προβληματική off shore εταιρεία του Κοπελούζου με 5.000 ευρω κεφάλαιο, για την αποικιακή σύμβαση που είναι σύμβαση αποζημιώσεων από το ελληνικό δημόσιο και ότι υπό την αίρεση να πραγματοποιηθεί αυτή η σύμβαση, θα είναι στα χέρια τους η υπόθεση της πυροπροστασίας της χώρας. Αυτό είναι ένα ορεκτικό για το τι θα ειπωθεί το απόγευμα. Ο αγώνας πρέπει να συνεχιστεί, πρέπει να απαλλαγούμε από αυτές τις Συμβάσεις, είναι βλαπτικές. Μια τέτοια Σύμβαση είναι πλήγμα προς το δημόσιο συμφέρον. Υπουργός που εκλέγεται στα Χανιά είχε πει: «Υπάρχει κίνδυνος να ανέβει το κόστος της μετακίνησης και αυτό θα είναι είναι πλήγμα στην ανταγωνιστικότητα της χώρας όσον αφορά το τουριστικό προϊόν».

Σε ερώτηση δημοσιογράφου αν υπάρχει περιθώριο ανατροπής αυτής της Σύμβασης η κ. Σακοράφα είπε:

DSCF3751

«Και η διαδικασία στο Mall στο Μαρούσι είχε ολοκληρωθεί. Και είχε ολοκληρωθεί με ένα νόμο παγκόσμια πρωτότυπο. Το ελληνικό κοινοβούλιο έβγαλε νόμο, ειδικό νόμο τότε με τους Ολυμπιακούς Αγώνες, και έβγαλε την άδεια, τις άδειες κατασκευών μέσω κοινοβουλευτικές διαδικασίας. Δηλαδή, όλα αυτά που είναι αρμοδιότητα εξειδικευμένων υπηρεσιών και όχι του Κοινοβουλίου. Και ξεκίνησε να χτίζεται για τους Ολυμπιακούς Αγώνες. Άρχισε όμως να λειτουργεί μετά. Στο Μαρούσι υπήρχαν πολίτες οι οποίοι είχαν αντιληφθεί τι συμβαίνει, κι εγώ ως δημοτικής σύμβουλος τότε έκανα ένα τεράστιο αγώνα και είχα τιμωρηθεί γι’ αυτό. Προσπαθούσαμε να πείσουμε τον κόσμο ότι αυτό που γίνεται δεν είναι ότι κτίζεται ένα εμπορικό κέντρο και δε συμβαίνει κάτι, κτίζεται ένα εμπορικό κέντρο το οποίο δεν έχει καμία μελέτη. Αλλά το εμπορικό κέντρο ολοκληρώθηκε. Φτάσαμε στο σημείο τρέχοντας όλοι εμείς να πάμε στο ΣτΕ. Και έγινε κάτι. Το πρόβλημα ξέρετε ποιο είναι τώρα; Ότι το Κίνημα δεν ήταν τόσο δυνατό ώστε να συνεχιστεί η διαδικασία.

Ποια είναι η διαδικασία; Βγήκε η απόφαση του Στε και αυτή πρέπει να εκτελεστεί. Από ποιον θα εκτελεστεί; Επειδή δεν υπάρχει περίπτωση οι αρμόδιες αρχές να το κάνουν, θα πρέπει οι πολίτες να πείσουν για να εφαρμοστεί αυτή η απόφαση. Εγώ δεν πιστεύω ότι ένα εμπορικό κέντρο 70.000 τ.μ. θα το γκρεμίσουν ποτέ. Όμως θα πρέπει να πληρώσει ένα τέτοιο πρόστιμο που θα επιστρέψει στην τοπική κοινωνία του Αμαρασίου να αποζημιωθεί. Χιλιάδες καταστραφήκαμε οικονομικά εξαιτίας της δημιουργίας του.

Θα πρέπει οι πολίτες αυτό να το κάνουν κτήμα τους. Ότι το αεροδρόμιο είναι δική τους υπόθεση. Ότι το πληρώσανε και το πληρώνουνε ακόμα και τώρα έρχεται μία εταιρεία να το πάρει. Το αντίτιμο εμένα δε με ενδιαφέρει. Το πρόβλημα δεν είναι αν είναι φθηνό ή αν είναι ακριβό. Το πρόβλημα είναι ότι είναι δημόσιας χρήσης και αυτό δεν κοστολογείται. Και επειδή αναφερθήκατε και στην Κομισιόν, μπορούμε, και το Σύστημα έχει τα δικά του παράθυρα, έχει τις δικές του ρωγμές, μπορούμε χρησιμοποιώντας το ίδιο το σύστημα, τα ίδια τα εργαλεία που σου δίνει το σύστημα να κινηθείς για να μπορέσεις να καθυστερήσεις ή να ανατρέψεις καταστάσεις.

Από την πλευρά του ο Νότης Μαριάς απάντησε: Στο καθαρά νομικό μέρος σε αυτή τη φάση, γιατί πιστεύω ότι υπάρχει ένα πολιτικό ζήτημα, υπάρχει ο ρόλος της κοινωνίας και προφανώς μία πατριωτική ελληνική κυβέρνηση θα τα αντιμετωπίσει πολιτικά και νομικά θα ακυρώσει αυτές τις Συμβάσεις. Σήμερα όμως, υπάρχουνε τα εξής δεδομένα: έχει υπάρξει καταγγελία στην αντίστοιχη επιτροπή ανταγωνισμού της Ευρωπαϊκης Ένωσης, η καταγγελία είναι υπό εξέταση και ως εκ τούτου αναμένουμε το αποτέλεσμά της. Περιέχει λίγο ως πολύ τα επιχειρήματα που σας ανέφερα. Αν η Κομισιόν δεν την κάνει δεκτή είναι δεδομένο ότι αρχίζει εκεί ένας δικαστικός αγώνας που μπορεί να γίνει απέναντι στην αρνητική απόφαση της Κομισιόν. Και από εκεί και πέρα επειδή στο μέλλον θα υπάρξουν όλες αυτές οι οικονομικές παρενέργειες που είπαμε, υπάρχει και το αυτοτελές δικαίωμα άσκησης αγωγής αποζημιώσεως πάλι κατά της Κομισιόν για παραβίαση της ευρωπαϊκής νομοθεσίας.

Είμαι πεπεισμένος ότι στο νομικό πεδίο υπάρχουν δυνατότητες και πιστεύω επίσης ότι σε κάποια φάση ακόμη και αν λειτουργήσει η σύμβαση επειδή έχουμε παραβίαση κανόνων περί ανταγωνισμού και κρατικών ενισχύσεων, αυτές οι Συμβάσεις ακυρώνονται.  Άρα ότι έχουν υπογραφεί, ότι μπορούν να τα λειτουργήσουν δε λέει τίποτα.

Σε αυτή τη φάση υπάρχουν αυτές οι δυνατότητες. Έχουμε πολλά επίπεδα για να συνεχίσουμε τον αγώνα και εκτιμώντας ότι θα είναι θετικός ως προς την κατάληξή του, ακόμα και σε αυτή τη φάση, ακόμη και στη φάση που η Κομισιόν ως μέλος της τρόικας θέλει να προχωρήσει σε αυτή την υπόθεση.

Ο Νίκος Χουντής παίρνοντας το λόγο είπε: Οι δυνατότητες υπάρχουν ή δε θα υπάρχουν. Υπάρχουν και θα διευρύνονται όσο αναπτύσσεται το κίνημά σας, όχι μόνο εδώ αλλά και το κίνημα σε άλλες περιοχές. Είναι σημαντικός παράγοντας που μπορεί να εκφραστεί και στο θεσμικό επίπεδο.

Είπαν κάτι οι συνάδελφοι, αν πάς λ.χ. στην Επιτροπή Αναφορών, όσο πιο μαζική είναι η διαμαρτυρία, όσο πιο αντιπροσωπευτική είναι η διαμαρτυρία, όσο μπορείς να το επικαλείσαι. Το πολιτικό επιχείρημα είναι το κλειδί της υπόθεσης. Αυτό νομιμοποιεί τέτοιες συμβάσεις, νομιμοποιεί τα μνημόνια. Είναι το επιχείρημα ότι όλα αυτά τα υπέγραψε η ελληνική κυβέρνηση μόνη της. Η διαφορά αυτού του μνημονίου από τα προηγούμενα πέρα από τον εξωραϊσμό δυσφημισμένων όρων όπως τρόικα και μνημόνιο είναι ότι το πρόγραμμα είναι ιδιοκτησίας της ελληνικής κυβέρνησης. Επομένως αυτό νομιμοποιεί τη σημερινή πραγματικότητα.

Τα ερωτήματα που έχουμε σήμερα με απασχολούν από το 2011. Λέει ο συλλογισμός τους: Γιατί το δέχτηκε η ελληνική κυβέρνηση; Γιατί εξυπηρετεί το δημόσιο συμφέρον. Ποιο είναι σήμερα το δημόσιο συμφέρον; Να πληρώσουμε το χρέος, να είμαστε εντάξει με τις δεσμεύσεις που αναλαμβάνουμε. Όλος αυτός ο συλλογισμός, όλη αυτή η αλυσίδα καταρρέει όταν πεις ότι το δημόσιο συμφέρον το εκφράζουν οι πολίτες, η τοπική αυτοδιοίκηση και αυτοί αντιδρούν δυναμικά.

Θέλω να σας πω επίσης ότι σε επίπεδο ευρωπαϊκών θεσμών έχουμε πάρει απαντήσεις και σχετικά με την αξιοποίηση των ΕΣΠΑ οι οποίες απαντήσεις, είχαν αυτά τα ήξεις αφίξεις τα οποία είναι ανοικτά σε διεκδίκηση σε ευρωπαϊκούς θεσμούς και δικαστήρια όταν και με τις δικές σας κινητοποιήσεις και με τις δικές μας ενέργειες αναδείξουμε την ευθύνη των οργάνων που πέρνουν αποφάσεις που πλήττουν την οικονομία.

"google ad"

Ακολουθήστε το agonaskritis.gr στο Google News, στο facebook και στο twitter και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Αγώνας της Κρήτηςhttp://bit.ly/agonaskritis
Ο “Αγώνας της Κρήτης” εκδόθηκε στις 8 Ιουλίου του 1981. Είναι η έκφραση μιας πολύχρονης αγωνιστικότητας. Έμεινε όλα αυτά τα χρόνια σταθερός στη διακήρυξή του για έγκυρη – έγκαιρη ενημέρωση χωρίς παρωπίδες. Υπηρετεί και προβάλλει, με ευρύτητα αντίληψης, αξίες και οράματα για μία καλύτερη κοινωνία. Η βασική αρχή είναι η κριτική στην εξουσία όποια κι αν είναι αυτή, ιδιαίτερα στα σημεία που παρεκτρέπεται από τα υποσχημένα, που μπερδεύεται με τη διαφθορά, που διαφθείρεται και διαφθείρει. Αυτός είναι και ο βασικός λόγος που η εφημερίδα έμεινε μακριά από συσχετισμούς και διαπλοκές, μακριά από μεθοδεύσεις και ίντριγκες.

Τελευταία Νέα

Περισσότερα σαν αυτό
ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ