Ο Κώστας Λουλουδάκης εξιστορεί με την ιδιαίτερη διεισδυτικότητα της μελέτης και γραφής του τις αιτίες ανόδου του ρατσισμού, του σκοταδισμού και φασισμού.
Στις σελίδες του βιβλίου, το οποίο κυκλοφορεί από τις εκδόσεις ΚΨΜ, παρελαύνουν οι οπαδοί της ευγονικής και οι πρωτεργάτες του κινήματος ανά τον κόσμο. Κήρυκες της εθνικής-φυλετικής ανωτερότητας (απαραίτητης για την ηθική νομιμοποίηση, αρχικά της κλασικής αποικιοκρατίας και κατόπιν της «μοντέρνας»), αλλά και του κοινωνικού ρατσισμού, του αναγκαίου στα εγχώρια, «εσωτερικά» συστήματα κυριαρχίας. Παρελαύνουν στη φαιά αυτή πασαρέλα και αρκετά πρόσωπα των γραμμάτων. Λογοτέχνες και συγγραφείς των οποίων πολλά έργα εκτιμήσαμε ή και αγαπήσαμε. Ο αναγνώστης θα εκπλαγεί συνειδητοποιώντας τη γοητεία που άσκησαν οι φυλετικές και ρατσιστικές αντιλήψεις στη σκέψη γνωστών ανθρώπων του πολιτισμού.
Το βιβλίο είναι και μια εξίσωση που ξεκινά από τον μύθο του Ευρωπαϊκού διαφωτισμού, περνάει στην επινόηση ή την διαμόρφωση της ινδοευρωπαϊκής φυλής που έπρεπε να αποκοπεί από τον εβραϊκό αδαμιαίο μύθο, στην αποικιοκρατία, τον ρατσισμό, στην ιεράρχηση των φυλών, στον χαρακτηρισμό ορισμένων φυλών ως καλών και ορισμένων άλλων ως κατώτερων, στην ευγονική και στην φαντασίωση μιας σωματικής τελειότητας, στην δαρβινική κοινωνία της τυποποίησης και της ταξινόμησης, στις Νιτσεϊκές ιδέες της σκληρότητας, στη διαμόρφωση του μύθου των Αρίων: της φυλής του τευτονικού πολιτισμού με ρίζες στην αρχαία Σπάρτη, τον κινηματογράφο και πώς χρησιμοποιήθηκε κατά τον μεσοπόλεμο για την ενίσχυση των υπαρχουσών λαϊκών προκαταλήψεων, την ολυμπιάδα του Μονάχου, τον ρόλο των Εβραιών στην Ευρώπη, τον ρόλο της θρησκείας, τον ρόλο μεγάλων καπιταλιστικών εταιρειών, τον καταμερισμό εργασίας στα στρατόπεδα συγκέντρωσης τύπου Άουσβιτς και τις ομοιότητές τους με τις καπιταλιστικές βιομηχανίες της εποχής, όπου η παραγωγή και η εξόντωση πλέκονταν, στους θαλάμους αεριών και τις βιομηχανοποιημένες σφαγές που προκάλεσαν οι φασίστες στην ΕΣΣΔ, την φασιστική μέθοδο της παστερίωσης και της αποτέφρωσης των πτωμάτων, την εξαγωγή χρυσών δοντιών και στην αρπαγή των χρήσιμων πραγμάτων των θυμάτων για να καταλήξει στο…Κατίν!
Τον πρόλογο έγραψε ο συγγραφέας και δημοσιογράφος Διονύσης Ελευθεράτος ενώ τον επίλογο ο δημοσιογράφος Δημήτρης Κούλαλης.