21.8 C
Chania
Friday, September 20, 2024

Χανιά: Τα 8 έργα των φοιτητών της Αρχιτεκτονικής της ‘Εκθεσης Τοποθετώ 2023 που δημιούργησαν συζήτηση

Ημερομηνία:

Η Αρχιτεκτονική Σχολή του Πολυτεχνείου Κρήτης διοργάνωσε εργαστήριο για φοιτητές από την Αρχιτεκτονική Σχολή και την Ανώτατη Σχολή Καλών Τεχνών, με στόχο την υλοποίηση εγκαταστάσεων – κατασκευών αναφερόμενες στον τόπο – Χανιά 2023.

Οι κατασκευές εμπνέονται από τα φυσικά χαρακτηριστικά του τοπίου, όπως το νερό, τον αέρα, το φως, τον ήλιο η τα ανθρωπογενή στοιχεία του τόπου, αφηγούνται ιστορίες, αποτελούν διαδραστικές εγκαταστάσεις, λειτουργούν σαν ‘σήματα’ και συστήνουν ένα δίκτυο διαδρομών. Τα υλικά της κατασκευής προέρχονται από τον τοπική αγορά.

Το εργαστήριο υλοποιήθηκε μεταξύ 18 Μαρτίου και 1 Μαΐου 2023 στα Χανιά στην «Πύλη της Άμμου» – «Πύλη Sabbionarra » – καθώς και διαδικτυακά σε προγραμματισμένες ημερομηνίες. Τα έργα που δημιουργήθηκαν εκτίθονται σε επιλεγμένα σημεία στο ιστορικό τμήμα της Πόλης των Χανίων ενώ στην «Πύλη Sabbionarra » θα πραγματοποιηθεί έκθεση που θα περιλαμβάνει στιγμές από το εργαστήριο.

Πρόγραμμα έκθεσης :

‘Έναρξη: Τρίτη 2 Μαΐου 18:00

Διάρκεια Έκθεσης: 2 Μαΐου 2023 – 7 Μαΐου 2023

Ωράριο λειτουργίας:

Τρίτη 18:00-21:00

Τετάρτη έως Παρασκευή 10:00-14:00 και 18:00-21:00

Σάββατο 10:00 – 21:00

Κυριακή 10:00 – 15:00

Η είσοδος θα είναι ελεύθερη.

Διοργανωτές :

Μάρκος Γεωργιλάκης- Αναπλ. Καθηγητής ΑΣΚΤ Σπύρος Κακάβας- Επ. Καθηγητής ΠΚ

Μαρία Μανδαλάκη – Επ. Καθηγήτρια ΠΚ

Γιώργος Δασκαλάκης – Συμβασιούχος Διδάσκων ΠΚ

Συμμετέχοντες:

Ασλανίδης Κλήμης Αναπληρωτής Καθηγητής Π.Κ. Βάλλια Καραπιδάκη Αρχιτέκτων Εκπαιδευτικός ΑΣΚΤ Μιχάλης Μαρκετάκης συν/χος Πολιτικός Μηχανικός Θανάσης Μουτσόπουλος – Αναπλ Καθηγητής ΕΜΠ

Φοιτητές: Αγγελάκης Γιάννης, Αραπάκη Χριστίνα, Βαρυτιμιάδη Τερψιθέα, Ζαφειρελη Μυρτω, Ζυγομαλά Περσεφόνη, Κακλαμάνη Ειρήνη, Καλτσά Μυρσίνη, Κάτσικα Βάσια, Μαλατέστα Μαρία, Μπάλλα Στεφανία Μωραΐτης Κωνσταντίνος, Νύκταρης Γαβριήλ, Παπαδομανωλάκης Γιώργος, Παππά Σοφία, Ποντίκη Κωνσταντίνα, Ρεγκινάκη Άννα, Σκούρα Αθηνά, Στεφάνου Ιωάννα, Στρατής Κωνσταντίνος,  Τζανσού  Ιμάμογλου,  Τσιντζέλη  Δάφνη,  Φραγκιαδάκης  Γιάννης,  Χαραλαμπίδη Βασιλική, Χερουβείμ Ελένη – Άννα

Εθελοντές φοιτητές: Γράψια Γεωργία, Έγγελη Άννα, Θεοδοσίου Μαρίλια, Καλεβέα Ευαγγελία,

Κυριάκος Κων/νος, Κωστογλούδης Χάρης, Μιχαλάκη Αναστασία, Παπαβασιλείου Αθηνά, Παπαγιάννη Ελένη, Σπώκος Εμμανουήλ, Τασοπούλου Βασιλική, Χαντρή Ελένη Βαρβάρα, Χέλμη Σοφίa, Κακάβα Εφροσύνη, Καλεβέα Εύα, Κωνστάντιος Φίλιππος.

Συνδιοργανωτές :

Πολυτεχνείο Κρήτης, Ανώτατη Σχολή Καλών Τεχνών

Τοποθετώ 2023

NO. 1 / Διαφάνεια / Καλτσά Μυρσίνη, Κάτσικα Βάσια, Φραγκιαδάκης Γιάννης

Η Διαφάνεια | SeA-Through αποτελεί μια χρωματιστή καλλιτεχνική παρέμβαση όπου χρησιμοποιεί τη φύση ως γλυπτικό μέσο, που εκφράζεται από χρώματα και αντανακλάσεις μέσω της μορφής και της κίνησης του νερού. Το έργο πραγματεύεται την ανθρώπινη σύνδεση με το νερό και τη φύση.

Τα λαξευμένα βράχια αποτελούν απομεινάρια από θεμέλια ενός παλιού σφαγείου του 1970, όπου κατεδαφίστηκε. Στόχος μας ήταν η ενεργοποίηση του τοπίου με την ομαλή ένταξη της σύνθεσης μας σε αυτό.

Αντανάκλαση |Ήλιος_Παιχνίδια φωτός_σκιάς_Νερό

Διαφάνεια | Ύφασμα_Υδάτινο στοιχείο

Κίνηση |Διάτρηση_Αέρας

Χρώματα | Κόκκινο _Παλαιό σφαγείο_αίμα| Κίτρινο_Ήλιος _ Λάμψη| Μπλε_Ουρανός_Θάλασσα

ΝΟ. 2 / Λιβάδι / Δάφνη Τσιντζέλη, Ελεάννα Χερουβείμ, Βασιλική Χαραλαμπίδη.

Σε έναν ζωντανό χώρο, ένα βαρύ σχήμα. Κρατώντας μια απόσταση από αυτόν, αγκαλιάζει μια πλαγιά λουλουδιών του δυτικού τοίχους, γράφοντας ένα ποίημα για την πόλη των Χανίων.

NO. 3 / Skyline / Γαβριήλ Νύκταρης, Ρένα Κακλαμάνη, Άννα Ρεγκινάκη.

Αρχιτεκτονική – εικαστική παρέμβαση που μετατρέπει, σαν ένα τρίτο μάτι, το αόρατο όριο της οικιστικής ζώνης και του φυσικού περιβάλλοντος σε ορατό και προσλήψημο.

NO. 4 / Πέρασμα / Αγγελάκης Γιάννης, Αραπάκη Χριστίνα, Ζυγομαλά Περσεφόνη

«Διωγμένοι από την όμορφη πατρίδα

τώρα στους δρόμους των γυμνών ωρών

νομάδες ουρανών

αλιείς άστρων

εμείς

οι δόλιοι πρόσφυγες

του απάνω κόσμου»

[ΟΡΕΣΤΗΣ ΑΛΕΞΑΚΗΣ – ΠΡΟΣΦΥΓΕΣ]

Το πέρασμα αποτελεί μια καλλιτεχνική παρέμβαση η οποία επιχειρεί να προβληματίσει , θίγοντας το ζήτημα του προσφυγικού. Οι κακουχίες που βιώνουν οι πρόσφυγες εώς ότου προσεγγίσουν μια ξένη χώρα απεικονίζονται μέσω της σύνθετης πλέξης στην θάλασσα, η οποία αγκιστρώνεται στο πέρασμα, που συμβολίζει την αρχή και το τέλος μίας νέας ζωής.

NO. 5 / Νεώριο / Στρατής Κωνσταντίνος, Τζανσού Ιμάμογλου, Παππά Σοφία

«Περνώ με’ απ’ τις σήραγγες των ήχων,

Ρέω σε παρουσίες που αντηχούνε,

Σαν τον τυφλό διασχίζω τις διαφάνειες,

Μία ανταύγεια με γεννά, πεθαίνω σε μιαν άλλη.»

Απόσπασμα από το ποίημα «Ηλιόπετρα» του Οκτάβιο Παζ.

Ένα πέρασμα, μία πορεία, ήχοι αλλοτινής εποχής. Ο μόχθος των ανθρώπων αφήνει το αποτύπωμά του στον χώρο και στον χρόνο. Τα νεώρια του χθες στην διαδρομή του σήμερα. Μία καλλιτεχνική παρέμβαση που ανακαλεί την μνήμη των νεωρίων δημιουργώντας ένα πέρασμα καδράροντας τον Φάρο.

NO. 6 / Μπουγάδα / Κωνσταντίνα Ποντίκη, Αθηνά Σκούρα, Ιωάννα Στεφάνου.

«Έτρεμε τόσο που το πήρε ο άνεμος

Έτρεμε τόσο πως να μην το πάρει ο άνεμος

Πέρα μακρυά μια θάλασσα

Πέρα μακρυά

Ένα νησί στον ήλιο

Και τα χέρια σφίγγοντας τα κουπιά

Πεθαίνοντας την ώρα που φάνηκε το λιμάνι

Και τα μάτια κλειστά

Σα θαλάσσιες ανεμώνες»

Απόσπασμα από «το φύλλο της λεύκας» του Γιώργου Σεφερη

Το έργο μας πρόκειται για την αναλογία μεταξύ των μπουγαδων και της αίσθησης της ανεμελιάς που εκφράζει τα παιδικά μας χρόνια. Η κίνηση που δημιουργεί η διέλευση του ανέμου μέσα από τα υφάσματα σχηματίζει συνεχώς μεταβαλλόμενα μονοπάτια τα οποία παραπέμπουν στο ελεύθερο παιχνίδι ανάμεσα στα πλυμένα ρούχα.

NO. 7 / Ανακλάσεις / Βαρυτιμιάδη Τερψιθέα, Ζαφειρέλη Μυρτώ, Παπαδομανωλάκης Γιώργος

DCIM102MEDIADJI_0169.JPG

Περπατώντας στην πόλη ακολουθώ ένα μονοπάτι, με οδηγό μου την οξεία και την οπτική μου.

Τι βλέπω, τι θυμάμαι, τι παρατηρώ και τι αναπολώ,

ποιος καδράρεται σε αυτό, τι δεν βλέπω πια, τι έχει απομείνει;

Ένα αποτύπωμα και εγώ σαν αντανάκλαση.

Strolling through the city

I am following a path,

With my guide a sigil

And my viewpoint

What do i see, what do i remember, what do i observe and what do i reminisce? Who is framed in this all? What am i missing? What is there remaining?

Only an outline

And me as a memory

NO. 8 / Φθορά-Χρόνος / Μπάλλα Στεφανία, Μωραΐτης Κωνσταντίνος, Μαλατέστα Μαρία

Στο έργο “φθορά” οι κύβοι και τα παραλληλεπίπεδα μεταφράζονται ως οι μικρόκοσμοι που υπάρχουν σε κάθε κοινωνία. Στην περίπτωση της πόλης των Χανίων αντιπροσωπεύουν ομάδες όπως οι πρόσφυγες, οι φοιτητές, οι μόνιμοι κάτοικοι, που έρχονται αντιμέτωποι με την φθορά από την τουριστικοποίηση. Η επιλογή των χρωμάτων, των υφών και των υλικών είναι τέτοια που να εναρμονίζεται με την Παλιά Πόλη. Σταδιακά και με την επαφή με το υδάτινο στοιχείο θα αρχίσει να φθείρεται και να απογυμνώνεται, αφήνοντας τον σκελετό της κατασκευής φανερό, όπως ακριβώς συμβαίνει και στην πραγματικότητα.

"google ad"

Ακολουθήστε το agonaskritis.gr στο Google News, στο facebook και στο twitter και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Αγώνας της Κρήτηςhttp://bit.ly/agonaskritis
Ο “Αγώνας της Κρήτης” εκδόθηκε στις 8 Ιουλίου του 1981. Είναι η έκφραση μιας πολύχρονης αγωνιστικότητας. Έμεινε όλα αυτά τα χρόνια σταθερός στη διακήρυξή του για έγκυρη – έγκαιρη ενημέρωση χωρίς παρωπίδες. Υπηρετεί και προβάλλει, με ευρύτητα αντίληψης, αξίες και οράματα για μία καλύτερη κοινωνία. Η βασική αρχή είναι η κριτική στην εξουσία όποια κι αν είναι αυτή, ιδιαίτερα στα σημεία που παρεκτρέπεται από τα υποσχημένα, που μπερδεύεται με τη διαφθορά, που διαφθείρεται και διαφθείρει. Αυτός είναι και ο βασικός λόγος που η εφημερίδα έμεινε μακριά από συσχετισμούς και διαπλοκές, μακριά από μεθοδεύσεις και ίντριγκες.

Τελευταία Νέα

Περισσότερα σαν αυτό
ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

“Ο Θεός της Σφαγής” από το ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ. Κρήτης από τις 2 Οκτώβρη – Δείτε το τρέιλερ

Το Δημοτικό Περιφερειακό Θέατρο Κρήτης συνεργάζεται για δεύτερη φορά με τον...