Τις συνέπειες της πολιτικής των αναδιαρθρώσεων, της οικοδόμησης ενός νέου σχολείου που συρρικνώνεται στα μέτρα της αγοράς, βιώνουν πολύμορφα οι εκπαιδευτικοί, καθώς φέρνει ανατροπές και στις εργασιακές σχέσεις. Σε αυτό το πλαίσιο, με το ΠΔ 28/28-2-2014 για τις υποχρεωτικές μεταθέσεις υπεραρίθμων εκπαιδευτικών, ανοίγει ο δρόμος για μετακινήσεις χιλιάδων εκπαιδευτικών σε όλη την επικράτεια και θα αναγκάσει εκπαιδευτικούς να δουλέψουν μακριά από τις οικογένειές τους, να μετατεθούν σε απομακρυσμένες από τα σπίτια τους περιοχές, να βιώσουν την εξαθλίωση οι ίδιοι και οι οικογένειες που αφήνουν πίσω τους ή να εξαναγκαστούν σε παραίτηση.
Το μέτρο έρχεται σαν «ώριμο φρούτο», μετά την καθιέρωση «πλεοναζόντων» και «υπεραρίθμων». Με βάση το ΠΔ 28, «πλεονάζων» θεωρείται πλέον κάθε εκπαιδευτικός που δεν έχει οργανική θέση στην περιοχή που υπηρετεί. Βέβαια, η εικόνα που παρουσιάζουν τα σχολεία καθόλου δεν παραπέμπει σε πλεόνασμα εκπαιδευτικών. Συγχωνεύσεις και συμπτύξεις, πολυπληθή τμήματα των 28 και 30 μαθητών, χτυπούν παράλληλα τα μορφωτικά δικαιώματα των παιδιών των λαϊκών οικογενειών, παράγουν «πλεονάζοντες» και έχουν επιπτώσεις και στους εκπαιδευτικούς.
Για το θέμα των υποχρεωτικών μεταθέσεων, Ερώτηση προς τον υπουργό Παιδείας κατέθεσαν οι βουλευτές του ΚΚΕ Γ. Γκιόκας, Χρ. Κατσώτης, Θεοδ.Κωνσταντινίδης, Γ. Λαμπρούλης και Διαμ. Μανωλάκου.