ΤΟΠΙΚΑ

Άφαντες… οι μπουλντόζες: Καμία εξέλιξη εδώ και ένα χρόνο στο εργοτάξιο του ΒΟΑΚ από την ημέρα της σύμβασης

Το δημόσιο έργο “Νεάπολη-Άγιος Νικόλαος” του νέου ΒΟΑΚ έχει πολύ στενά χρονοδιαγράμματα (θα πρέπει να ολοκληρωθεί πριν την εκπνοή του 2025) λόγω του ότι έχει ενταχθεί και χρηματοδοτείται από το Ταμείο Ανάκαμψης.

Καλές οι υπογραφές συμβάσεων… Καλές οι πρωθυπουργικές αυτοψίες, τα ωραία λόγια και οι εξαγγελίες… Αλλά πότε θα δούμε τις μπουλντόζες να δουλεύουν κανονικά στον ΒΟΑΚ; Αυτό είναι το εύλογο ερώτημα που ξεπροβάλλει στο μυαλό των Κρητικών, καθώς αισίως συμπληρώθηκε ένας ολόκληρος χρόνος από την πανηγυρική… υπογραφή της σύμβασης μεταξύ του ελληνικού Δημοσίου και του αναδόχου για το τμήμα “Νεάπολη-Άγιος Νικόλαος” (που είναι και το πιο εύκολο από κάθε άποψη εκ των τριών έργων του νέου ΒΟΑΚ), αλλά ακόμα δεν έχουμε πάει στις κυρίως κατασκευαστικές εργασίες.

Ένα χρόνο μετά τη σύμβαση και περίπου 7 μήνες μετά την επίσκεψη του Κυριάκου Μητσοτάκη, που κήρυξε την εκκίνηση των εργασιών, δεν έχει αναπτυχθεί ακόμα πλήρες εργοτάξιο. Επί της ουσίας βρισκόμαστε σε επίπεδο εκτέλεσης κάποιων προπαρασκευαστικών μονάχα εργασιών, ενώ δεν καταγράφεται ιδιαίτερα αξιοσημείωτη πρόοδος σε σχέση με την εικόνα που είχαμε καταγράψει ιδίοις όμμασι εδώ στο neakriti.gr, όταν και τον περασμένο Ιανουάριο είχαμε βρεθεί στο εργοτάξιο της αναδόχου εταιρείας, που είχε ξεκινήσει να στήνεται τότε, στα 3,5 περίπου χιλιόμετρα πριν από τον Άγιο Νικόλαο…

Βεβαίως η πολύ αργή πρόοδος δεν έχει να κάνει με την ανάδοχο εταιρεία, αλλά κατά βάση με σημαντικές εκκρεμότητες που υπήρχαν σε επίπεδο αμιγώς διαδικαστικό. Όπως ενδεικτικά σε επίπεδο απαλλοτριώσεων, κυκλοφοριακών μελετών και εγκρίσεων.

Σηημειωτέον, το δημόσιο έργο “Νεάπολη-Άγιος Νικόλαος” του νέου ΒΟΑΚ έχει πολύ στενά χρονοδιαγράμματα (θα πρέπει να ολοκληρωθεί πριν την εκπνοή του 2025), λόγω του ότι έχει ενταχθεί και χρηματοδοτείται από το Ταμείο Ανάκαμψης.

«Μηδενική πρόοδος»

Την έντονη ανησυχία του, αναδεικνύοντας τη μηδενική πρόοδο στις εργασίες του ΒΟΑΚ στο τμήμα “Νεάπολη-Άγιος Νικόλαος”, εκφράζει ο βουλευτής Ηρακλείου του ΣΥΡΙΖΑ-Προοδευτικής Συμμαχίας Χάρης Μαμουλάκης, ο οποίος κατέθεσε ερώτηση προς τον υπουργό Υποδομών και Μεταφορών, με τη συνυπογραφή 16 ακόμη βουλευτών.

«Ένα έργο του οποίου η σύμβαση υπεγράφη τον Σεπτέμβριο του 2022 και για το οποίο ο κ. Μητσοτάκης έστησε ολόκληρη φιέστα τον Ιανουάριο του 2023, δηλώνοντας ότι “σήμερα επί της ουσίας ξεκινάει”, παραμένει στάσιμο», αναφέρει σε δήλωσή του ο Χάρης Μαμουλάκης, τονίζοντας: «Ο νέος υπουργός Υποδομών & Μεταφορών, με ενθουσιώδεις δηλώσεις προβλέπει ότι θα έχει ολοκληρωθεί εντός της τρέχουσας τετραετίας, παραβλέποντας προφανώς τις κυβερνητικές αβλεψίες τόσο ως προς την κοστολόγηση του έργου όσο και ως προς το ζήτημα των απαλλοτριώσεων. Γι’ αυτό τον καλούμε να δώσει απαντήσεις για να πληροφορηθούν οι πολίτες της Κρήτης τι πραγματικά συμβαίνει σε αυτό το τόσο σημαντικό έργο για την καθημερινότητα, αλλά και την αναπτυξιακή προοπτική του τόπου μας».

Όπως αναφέρεται στην ερώτηση, η σύμβαση ύψους 169 εκατ. ευρώ για το συγκεκριμένο τμήμα του ΒΟΑΚ υπεγράφη στις 5/9/2022, με χρηματοδότηση από το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων και το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας. Έκτοτε, το εργοτάξιο της Νεάπολης παραμένει ουσιαστικά ανενεργό, έχοντας εξυπηρετήσει μόνο τον σκοπό της επικοινωνιακής προβολής τού κ. Μητσοτάκη. Ως προς τις απαλλοτριώσεις (οι οποίες είχαν κηρυχθεί τον Δεκέμβριο του 2021), υπενθυμίζεται ότι από τον Μάιο του 2022 θιγόμενοι ιδιοκτήτες είχαν κοινοποιήσει στην κυβέρνηση τη διαμαρτυρία τους, όχι ως προς το έργο, αλλά ως προς τη μέθοδο υπολογισμού της συνταγματικά προβλεπόμενης αποζημίωσης.

Η απροθυμία της κυβέρνησης να επιλύσει το πρόβλημα δημιουργεί νομική επισφάλεια στο έργο, προσθέτοντας νέες καθυστερήσεις στο ήδη θολό χρονοδιάγραμμά του. Ο Χάρης Μαμουλάκης ζητάει απαντήσεις από τον αρμόδιο υπουργό σχετικά με το ποια είναι η πρόοδος και πότε προβλέπεται η ολοκλήρωση του έργου, καθώς και με ποια μέθοδο θα υπολογιστεί η αξία της απαλλοτριωθείσας περιουσίας και η αποζημίωση των ιδιοκτητών.

neakriti.gr
"google ad"

Αγώνας της Κρήτης

Ο “Αγώνας της Κρήτης” εκδόθηκε στις 8 Ιουλίου του 1981. Είναι η έκφραση μιας πολύχρονης αγωνιστικότητας. Έμεινε όλα αυτά τα χρόνια σταθερός στη διακήρυξή του για έγκυρη – έγκαιρη ενημέρωση χωρίς παρωπίδες. Υπηρετεί και προβάλλει, με ευρύτητα αντίληψης, αξίες και οράματα για μία καλύτερη κοινωνία. Η βασική αρχή είναι η κριτική στην εξουσία όποια κι αν είναι αυτή, ιδιαίτερα στα σημεία που παρεκτρέπεται από τα υποσχημένα, που μπερδεύεται με τη διαφθορά, που διαφθείρεται και διαφθείρει. Αυτός είναι και ο βασικός λόγος που η εφημερίδα έμεινε μακριά από συσχετισμούς και διαπλοκές, μακριά από μεθοδεύσεις και ίντριγκες.

Recent Posts

Και η Σούδα στους στρατιωτικούς στόχους της Ρωσίας αν γίνει ο Γ’ Παγκόσμιος Πόλεμος, σύμφωνα με το Sputnik

Τους στρατιωτικούς στόχους της Ρωσίας σε περίπτωση που ο πόλεμος γενικευθεί δημοσιοποίησε το ρωσικό μέσο…

30 mins ago

Πολάκης: «Η Καλαμάτα Άγονη Α και τα Σφακιά Άγονη Β; Να αλλάξει άμεσα η απόφαση για το Κέντρο Υγείας Σφακίων»

Ο Βουλευτής Χανίων του ΣΥΡΙΖΑ, Παύλος Πολάκης, σε ανάρτησή του επέκρινε δριμύτατα την απόφαση του…

3 hours ago

Στο ΣτΕ προσφεύγουν σωματεία και πολίτες για την τιμολόγηση του νερού

Στο Συμβούλιο της Επικρατείας προσέφυγαν έξι ομοσπονδίες, σωματεία κ.λπ. (μεταξύ αυτών και εργαζομένων στην ΕΥΔΑΠ…

4 hours ago

Πανελλήνιο ρεκόρ καταγράφηκε στις μεταμοσχεύσεις το 2024 – Πολύ υψηλά το ΠΑΓΝΗ

Πανελλήνιο ρεκόρ στον αριθμό των αποβιωσάντων δοτών οργάνων καταγράφηκε φέτος, σύμφωνα με τον Ελληνικό Οργανισμό…

4 hours ago

G7 για ένταλμα σύλληψης Νετανιάχου: “Θα τηρήσουμε τις αντίστοιχες υποχρεώσεις μας”

Οι χώρες της Ομάδας των Επτά (G7) ισχυρότερων οικονομιών του πλανήτη ζήτησαν σήμερα Τρίτη (26/11) σε δήλωσή…

4 hours ago

Απερίγραπτο μπάχαλο με το Κτηματολόγιο αλλά ο Κυρανάκης απέκλεισε την πιθανότητα παράτασης – Διαβεβαίωσε ότι “δεν κινδυνεύει η περιουσία κανενός”

Άκαμπτη η κυβέρνηση, αδιαφορεί για τις εκκλήσεις όλων των αρμόδιων φορέων που ζητούν επιτακτικά να…

5 hours ago

This website uses cookies.