ΕΛΛΑΔΑ

Άφαντοι οι ακριβοπληρωμένοι CEO του ΟΣΕ και ΕΡΓΟΣΕ

Απερίγραπτη η κατάσταση που επικρατούσε στον άξονα ΟΣΕ-ΕΡΓΟΣΕ….

Οι δύο επικεφαλής Σπύρος Πατέρας και Χρήστος Βίνης δεν εμφανίζονταν πουθενά, μετέβησαν μεν στη Λάρισα, αλλά δεν απαντούσαν σε κανένα τηλεφώνημα.

Οι δύο αρμόδιες εταιρίες για το σιδηροδρομικό δίκτυο της χώρας δεν έβγαλαν καν μια ανακοίνωση, ενώ ο ΟΣΕ είχε να βγάλει ανακοίνωση από τις 4 Φεβρουαρίου και την κακοκαιρία Μπάρμπαρα, σχεδόν έναν μήνα πριν.

Είναι πρωτοφανές, δε, ότι τα δύο ακριβοπληρωμένα golden boys άφησαν πρώτα τον υπουργό τους να παραιτηθεί και στη συνέχεια η αποχώρησή τους ανακοινώθηκε από τον πρωθυπουργό, ούτε καν από τους ίδιους

Σύμφωνα με παράγοντες του Οργανισμού ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του ΟΣΕ κ Σπύρος Πατέρας, στο μόνο …σπορ που επιδίδονταν στη διάρκεια της θητείας του ήταν η παρουσία του σε Συνέδρια, δίνοντας μεγάλη σημασία στην ενίσχυση του προφίλ του.

Είναι χαρακτηριστικό ότι έδωσε το παρόν σε αρκετά συνέδρια ενώ σε αυτά που είχαν σημαντική προβολή από τους διοργανωτές είχαν αναρτηθεί και στην ιστοσελίδα του Οργανισμού.

Οι ευθύνες της ΕΡΓΟΣΕ

Σε ρεπορτάζ της naftemporiki.gr περιγράφονται και οι ευθύνες της ΕΡΓΟΣΕ για τη μη θέση σε λειτουργία των συστημάτων ασφαλείας που θα είχαν αποτρέψει το δυστύχημα.

«Εάν λειτουργούσε η σηματοδότηση  στη μοιραία γραμμή, δεν θα είχαμε το τραγικό δυστύχημα με δεκάδες νεκρούς σήμερα»: Η καταγγελία σαφής και διατυπώνεται στην «Ναυτεμπορική» από έναν  Ηλεκτρολόγο Μηχανικό, ο οποίος είχε εργαστεί επί πολλά χρόνια στην επιτροπή εφαρμογής του Ευρωπαϊκού Συστήματος Ελέγχου Αμαξοστοιχιών (ETCS) στην ΕΡΓΟΣΕ. Το σύστημα αυτό καθιστά δυνατή τη διαβίβαση στον μηχανοδηγό πληροφοριών αλλά και τον έλεγχο τήρησης της επιτρεπόμενης ταχύτητας.

Ο Ηλεκτρολόγος Μηχανικός, τα στοιχεία του οποίου είναι στη διάθεση της «Ναυτεμπορικής», τονίζει ότι ουσιαστικά δεν εφαρμόστηκε πλήρως η σύμβαση για την «Ανάταξη και Αναβάθμιση του συστήματος Σηματοδότησης-Τηλεδιοίκησης και Αντικατάστασης 70 Αλλαγών Τροχιάς,σε Εντοπισμένα Τμήματα του Άξονα Αθήνα- Θεσσαλονίκη- Προμαχώνας» ( Α.Σ 717) . Η σύμβαση εφαρμόστηκε μόνο στο τμήμα  Τιθορέα – Δομοκός.

Το έργο της ανάταξης των γραμμών συγχρηματοδοτήθηκε από την Ευρωπαϊκή Ένωση, στο πλαίσιο του προγράμματος ΕΣΠΑ 2014 – 2020, καθώς και από Εθνικούς πόρους. Η σύμβαση 717 έχει άμεση διεπαφή με τη σύμβαση προμήθειας (10005), η οποία αφορά την εγκατάσταση του ETCS (European Control Train System) στα αντίστοιχα τμήματα.

Το σύστημα ETCS αφορά στην αυτόματη προστασία των  συρμών και αποτελείται από δύο υποσυστήματα, το Σύστημα Συρμού και το Σύστημα Γραμμής, τα οποία επιτρέπουν: Πρώτον, τη συνεχή επιτήρηση της μέγιστης επιτρεπόμενης ταχύτητας των συρμών.

Δεύτερον, την αυτόματη προστασία έναντι παραβιάσεων ταχύτητας με την εφαρμογή πέδησης λειτουργίας ή πέδησης ανάγκης, καθώς και την αυτόματη ακινητοποίηση του συρμού με πέδηση ανάγκης, σε περίπτωση παραβίασης ερυθρού φωτοσήματος.

Τρίτον, την απεικόνιση των ενδείξεων των φωτοσημάτων στο θάλαμο μηχανοδήγησης με χρήση ηλεκτρονικών μονάδων γραμμής LEU (Lineside Electronic Units) και ραδιοφάρων (Εurobalises).

Στις 22 Ιανουαρίου 2021 το Δ.Σ. της ΕΡΓΟΣΕ ενέκρινε την παράταση της διάρκειας του έργου κατά 16 μήνες, καθώς κατά το στάδιο υλοποίησης, όπως ανέφερε η ΕΡΓΟΣΕ, προέκυψαν ανάγκες επιπλέον εργασιών για την ολοκλήρωση του.Οι εργασίες αυτές ανατυπώθηκαν στη νέα σύμβαση, η υπογραφή της οποίας εγκρίθηκε τότε και ο προϋπολογισμός της ανέρχεται στο ποσό των 13.320.240 ευρώ.Ο αρχικός συμβατικός προϋπολογισμός του έργου είναι 41,3 εκατ. (μετά την έκπτωση) και εκτελείται από την κοινοπραξία ΤΟΜΗ Α.Β.Ε.Τ.Ε. – ALSTOM TRANSPORT SA.

Η ολοκλήρωση των έργων θα είχε ως αποτέλεσμα την σημαντική ενίσχυση της ασφάλειας των σιδηροδρομικών μετακινήσεων σε εμπορικά και επιβατικά δρομολόγια, ενώ ο χρόνος της διαδρομής στο σιδηροδρομικό άξονα Αθήνα – Θεσσαλονίκη θα μειωνόταν σε 3:15 ώρες. -τη συνεχή επιτήρηση της μέγιστης επιτρεπόμενης ταχύτητας των συρμών.

Ο  Διευθύνων Σύμβουλος της ΕΡΓΟΣΕ, Χρήστος Βίνης είχε δηλώσει τότε  ότι «στόχος της ΕΡΓΟΣΕ είναι η ολοκλήρωση των έργων εκσυγχρονισμού του σιδηροδρομικού δικτύου της χώρας στο συντομότερο δυνατό χρόνο, πάντα όμως με απόλυτη προσήλωση στους όρους αρτιότητας, ποιότητας και ασφάλειας των μεταφορών. Προς αυτή την κατεύθυνση αναλαμβάνουμε πρωτοβουλίες και προχωρούμε χωρίς περαιτέρω καθυστερήσεις όλες τις απαραίτητες διαδικασίες».

Επί 14 μήνες όμως δεν έγινε ουσιαστικά τίποτα και στις 27 Απριλίου του 2022 ,ο τότε πρόεδρος της Επιτροπής ETCS, Χρήστος Κατσιούλης, υπέβαλε αιφνιδίως την παραίτησή του, στέλνοντας μια επιστολή –καταπέλτη στη διοίκηση της ΕΡΓΟΣΕ , καταγγέλλοντας την τραγική κατάσταση που επικρατούσε στο σιδηροδρομικό δίκτυο και κυρίως για τα κενά ασφαλείας όσον αφορά την τέλεση των δρομολογίων.

Ο Χρήστος Κατσιούλης στην επιστολή του που είναι στη διάθεση της «Ναυτεμπορικής» , καταγγέλλει τη μη τήρηση των συμβάσεων για τα βελτιωτικά έργα στην ασφάλεια των σιδηρογραμμών. Τονίζει ότι είχε ενημερώσει τη διοίκηση της ΕΡΓΟΣΕ, εκφράζοντας διαφωνίες για τις ενέργειες του Οργανισμού επί των θεμάτων ανάταξης των γραμμών, αλλά και αμφιβολίες σχετικά με την τεχνική γνώση των αρμοδίων για ζητήματα λειτουργίας εξειδικευμένων συστημάτων.

Ο κ.Κατσιούλης κατήγγειλε  καθυστερήσεις, κακοδιαχείριση συμβάσεων, που αφορούν έργα σηματοδότησης και ασφάλειας των γραμμών και επισήμανε ότι « υφίσταται συγκεκριμένο τμήμα του δικτύου, στο οποίο θα γίνεται «κυκλοφορία τρένων με 200 km/h, χωρίς σε αυτό να υπάρχει καμία ένδειξη της κατάστασης της γραμμής, ακόμα και θραύση αυτής, με ό,τι αυτό συνεπάγεται στην ασφάλεια κυκλοφορίας των τρένων».

Με πληροφορίες από reader.gr

"google ad"

Αγώνας της Κρήτης

Ο “Αγώνας της Κρήτης” εκδόθηκε στις 8 Ιουλίου του 1981. Είναι η έκφραση μιας πολύχρονης αγωνιστικότητας. Έμεινε όλα αυτά τα χρόνια σταθερός στη διακήρυξή του για έγκυρη – έγκαιρη ενημέρωση χωρίς παρωπίδες. Υπηρετεί και προβάλλει, με ευρύτητα αντίληψης, αξίες και οράματα για μία καλύτερη κοινωνία. Η βασική αρχή είναι η κριτική στην εξουσία όποια κι αν είναι αυτή, ιδιαίτερα στα σημεία που παρεκτρέπεται από τα υποσχημένα, που μπερδεύεται με τη διαφθορά, που διαφθείρεται και διαφθείρει. Αυτός είναι και ο βασικός λόγος που η εφημερίδα έμεινε μακριά από συσχετισμούς και διαπλοκές, μακριά από μεθοδεύσεις και ίντριγκες.

Recent Posts

Μήπως είμαστε εθισμένοι στην ντοπαμίνη – Τι συμβαίνει με τη νευροχημική ουσία υπεύθυνη για την απόλαυσή μας;

Όλο και περισσότεροι ειδικοί σήμερα χρησιμοποιούν την λέξη “εξάρτηση” σε συνδυασμό με την λέξη “ντοπαμίνη”.…

9 hours ago

Καθηγήτρια και έγκυος στον 6ο μήνα η 33χρονη που έπεσε από τα βράχια της Πρέβελης και σκοτώθηκε

Λάτρευε την πεζοπορία και αγαπούσε να κάνει ταξίδια σε Ελλάδα και Τουρκία. Δεν θα μπορούσε…

9 hours ago

Νέα διάσωση μεταναστών νοτίως της Γαύδου

Ένα ακόμη σκάφος με πρόσφυγες και μετανάστες εντοπίστηκε το απόγευμα της Παρασκευής νοτίως της Γαύδου. Πρόκειται σύμφωνα με…

9 hours ago

“Οδηγούν την ελαιοκομία σε αφανισμό” – Πώς μπορεί να αντιμετωπιστεί καλύτερα η αξιοποίηση του ελαιολάδου στην Κρήτη

Κύριε Διευθυντά, Με χαρά και ικανοποίηση διαβάζω και ακούω από βουλευτές περιφέρεια και αντπεριφέρειες δήμους…

9 hours ago

Μείωση γεννήσεων και αύξηση συμφώνων συμβίωσης στα Χανιά: Τα στοιχεία της 5ετίας

Το ζήτημα της υπογεννητικότητας, που απασχολεί τον δυτικό κόσμο, αντικατοπτρίζεται και στα Χανιά, όπως καταδεικνύουν…

9 hours ago

Η έκρηξη του Tesla Cybertruck έξω από το ξενοδοχείο του Τραμπ σχεδιάστηκε επειδή «οι Αμερικανοί δίνουν σημασία μόνο στο θέαμα και στη βία»

Δεν προκύπτει καμία σύνδεση μεταξύ της έκρηξης στο Λας Βέγκας και της επίθεσης στη Νέα Ορλεάνη διαβεβαίωσε…

9 hours ago

This website uses cookies.