Categories: ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ

Έκθεση της Καλλιόπης Λεμού : Navigating in the Dark- Part II

Τζαμί Ιμπραήμ Χαν, Φορτέτζα, Ρέθυμνο – Εγκαίνια: Σάββατο, 7 Μαΐου 2011, 19.30.

Συμπαραγωγή του Μουσείου Μπενάκη και του Μουσείου Σύγχρονης Τέχνης Κρήτης

Η Καλλιόπη Λεμού παρουσιάζει το δεύτερο μέρος της έκθεσης με τίτλο Navigating in the Dark. Το πρώτο μέρος παρουσιάστηκε στο αίθριο του Μουσείου Μπενάκη από τις 26 Ιανουαρίου 2011 έως της 27 Μαρτίου 2011. Το τρίτο μέρος της έκθεσης ολοκληρώνεται στο Λονδίνο στην κρύπτη του Αγ. Παγκρατίου (Οκτώβριος-Νοέμβριος 2011).  Η έκθεση είναι εμπνευσμένη από το ταξίδι και το πέρασμά μας από τη ζωή, θέματα που διατρέχουν το έργο της Λεμού. Με πηγή έμπνευσης τα προσωπικά βιώματα αλλά και την παγκόσμια πραγματικότητα η καλλιτέχνης διαδραματίζει το ρόλο τόσο του δέκτη-θεατή όσο και του αφηγητή.

Το δεύτερο μέρος της έκθεσης θα παρουσιαστεί στο τζαμί Ιμπραήμ Χαν στο Ρέθυμνο και εξερευνά το πνευματικό κομμάτι του ανθρώπινου ταξιδιού. Μέσα στο τζαμί υπάρχει συσκότιση, προσπάθεια να επιστρέψουμε στον «ιδιωτικό-εσωτερικό» μας χώρο. Η Λεμού, γλύπτρια έργων μεγάλων διαστάσεων, συνθέτει σε έναν χώρο μύησης, διαφορετικά υλικά μεταξύ τους: το αλάτι συνομιλεί με το ξύλο, το συμπιεσμένο χαρτί με το ατσάλι, τα καλάμια με το γύψο. «Το τζαμί είναι ιδιαίτερα σημαντικό, ως θρησκευτικός χώρος προσεγγίζεις έναν πνευματικό κόσμο πιο δυνατό από εσένα. Εδώ χρησιμοποιώ κυρίως κορμούς δένδρων, τα οποία παίρνουν τη πρωτόγονη φόρμα της βάρκας και υλικά όπως το αλάτι, το γύψο και συμπιεσμένο χαρτί».

Στο κέντρο της εγκατάστασης στέκεται επιβλητικά ένα γυάλινο αυγό, πυρήνας αναγέννησης, το οποίο εσωτερικά κατοικείται από τρεις τερατόμορφες θεές, (Hairy Goddesses) εκφράζοντας τη δυναμική της ψυχής. Περιμετρικά επανέρχεται η φόρμα και ο συμβολισμός της βάρκας μέσα από τρεις διαφορετικές γλυπτικές ενότητες. Τα Boats Full of Secrets, ξύλινες κάθετες και συγχρόνως πλαστικές φόρμες, κρατούν στο στενόμακρο εσωτερικό τους μυστικά και λειτουργούν ως  ενωτικός κρίκος της γης με τον ουρανό. Λίγο πιο πέρα, τα γύψινα Blade Boats με το καλαμωτό εσωτερικό τους στέκονται ανοιχτά και οριζόντια στην επιφάνεια της γης, ως σημεία διαχωρισμού ανάμεσα στη ζωή και το θάνατο, ενώ ταυτόχρονα  το ξύλινο γλυπτό Odysseus Boat, μεταφέροντας τα Salt Heads, φτιαγμένα εξ’ ολοκλήρου από αλάτι, τη μόνη ύλη που απομένει όταν οτιδήποτε άλλο έχει εξατμιστεί, λειτουργεί ως σύμβολο του ταξιδιού μέσα από τη ζωή.

Η Καλλιόπη Λεμού σπούδασε ζωγραφική και printing στο Byam Shaw School of Art και έκανε τις μεταπτυχιακές της σπουδές στο Byam Shaw School of Art του Central Saint Martins. Ζει και εργάζεται στο Λονδίνο. Η πιο πρόσφατη δουλειά της εξερευνά την ταξιδιωτική αφήγηση, την εμπειρία του εκτοπισμού και την πολιτική της αναγκαστικής μετανάστευσης. Από το 2006 έως το 2009 παρουσίασε μία σειρά εγκαταστάσεων σε δημόσιους χώρους με θέμα την παράνομη μετανάστευση μεταξύ των οποίων At Crossroads στην Πύλη του Βρανδεμβούργου στο Βερολίνο το 2009 (Akademie der Kunste), το Κύκλιο Ταξίδι, (santralistanbul) στην Κωνσταντινούπολη, 2007-2008 και τα Πορθμεία, στην Ελευσίνα, 2006-2009. Τον Ιανουάριο του 2011 εκδόθηκε το βιβλίο που συνοδεύει αυτή την τριλογία από τον εκδοτικό οίκο Steidl και την Akademie der Kunste.

Οι ατομικές εκθέσεις της περιλαμβάνουν την Rites of Passage, Πινακοθήκη των Κυκλάδων, Σύρος (2006) και την έκθεση στη γκαλερί Angela Flowers του Λονδίνου (1999). Έχει επίσης συμμετάσχει σε ομαδικές εκθέσεις όπως: Artists Books, ICA, Λονδίνο (2004), γκαλερί «Redfern», Λονδίνο, (2002), γκαλερί «Julian Machin», Λονδίνο (2002), Four Greek Women Artists στη γκαλερί «La Subbia», Πιέτρα Σάντα, Ιταλία (1999). Το γλυπτό-εγκατάσταση «Perpetual Transitions» της Καλλιόπης Λεμού αποτελεί μόνιμο έκθεμα το Ωνάσειο Πολιτιστικό Ίδρυμα στην Νέα Υόρκη.

Την έκθεση επιμελείται η κριτικός τέχνης και Διευθύντρια του Μουσείου Σύγχρονης Τέχνης Κρήτης, Μαρία Μαραγκού.

Μέρος 2ο: 8 Μαΐου 2011- 27 Αυγούστου 2011 στο Τζαμί του Ιμπραΐμ Χαν, Φορτέτζα, Ρέθυμνο

Εγκαίνια: Σάββατο, 7 Μαίου 2011, 19.30

"google ad"

Αγώνας της Κρήτης

Ο “Αγώνας της Κρήτης” εκδόθηκε στις 8 Ιουλίου του 1981. Είναι η έκφραση μιας πολύχρονης αγωνιστικότητας. Έμεινε όλα αυτά τα χρόνια σταθερός στη διακήρυξή του για έγκυρη – έγκαιρη ενημέρωση χωρίς παρωπίδες. Υπηρετεί και προβάλλει, με ευρύτητα αντίληψης, αξίες και οράματα για μία καλύτερη κοινωνία. Η βασική αρχή είναι η κριτική στην εξουσία όποια κι αν είναι αυτή, ιδιαίτερα στα σημεία που παρεκτρέπεται από τα υποσχημένα, που μπερδεύεται με τη διαφθορά, που διαφθείρεται και διαφθείρει. Αυτός είναι και ο βασικός λόγος που η εφημερίδα έμεινε μακριά από συσχετισμούς και διαπλοκές, μακριά από μεθοδεύσεις και ίντριγκες.

Recent Posts

Ο Σταϊνμάιερ αφού τσέπωσε 2,2 δις ευρώ από τα γερμανικά δάνεια του πρώτου μνημονίου, πήγε και ζήτησε συγχώρεση στην Κάντανο

Έχει και η υποκρισία τα όρια της. Ο Σταϊνμάιερ, ηρθε στο μαρτυρικό τόπο της Καντάνου…

20 mins ago

Όταν οι Γερμανικές Αποζημιώσεις δεν πληρώνονται από τη Γερμανία αλλά από τα λεφτά των Ευρωπαίων

Είναι αυτή η τραγική πραγματικότητα. Η Γερμανία βρίσκει διαρκώς τρόπους να υπεκφεύγει των ευθυνών της…

29 mins ago

Κινητοποίηση έξω από το συνέδριο για το Airbnb: H μαζική τουριστικοποίηση απομακρύνει τις πόλεις από τις ανάγκες των κατοίκων | Φωτός

Σφοδρές αντιδράσεις προκάλεσε το συνέδριο για τη βραχυχρόνια μίσθωση που πραγματοποιήθηκε στο Θέατρο Μίκης Θεοδωράκης…

3 hours ago

Η Πρωτοβουλία Χανιωτών για το Στρατόπεδο Μαρκόπουλου ζητά «μία κρήνη για τον Μιχάλη»

40 ημέρες συμπληρώθηκαν από τον θάνατο του Μιχάλη Πατσουράκη, ενός ενεργού πολίτη των Χανίων, οικολόγου,…

3 hours ago

3 Νοέμβρη οι εκλογές συνέδρων του ΣΥΡΙΖΑ – Πώς θα ψηφίσετε στα Χανιά

Ο ΣΥΡΙΖΑ ΠΣ Χανίων, καλεί τα μέλη του στις Εκλογές Συνέδρων για το επικείμενο Συνέδριο του ΣΥΡΙΖΑ -ΠΣ,…

4 hours ago

Ποιες Γερμανικές αποζημιώσεις – Ο Σταϊνμάιερ ήρθε και μας πήρε από πάνω και 2,2 δισ. ευρώ

Του Νότη Μαριά Τελικά «εκεί που μας χρωστάγανε μας πήραν και το βόδι». Αυτό ισχύει κυριολεκτικά σε…

4 hours ago

This website uses cookies.