Η διεύθυνση του σκανδιναβικού ομίλου αερομεταφορών SAS ανακοίνωσε αργά το βράδυ της Πέμπτης ότι κατέληξε σε συμφωνία με τα συνδικάτα, η οποία επιτρέπει τον τερματισμό της απεργιακής κινητοποίησης που επηρέασε 380.000 επιβάτες.
Το συνδικάτο των πιλότων του ομίλου SAS ανακοίνωσε σχεδόν ταυτόχρονα ότι συμφωνήθηκαν αυξήσεις μισθών 3,5% το 2019, 3% το 2020 και 4% το 2021, στο πλαίσιο της νέας τριετούς επιχειρησιακής συλλογικής σύμβασης.
Ο διευθύνων σύμβουλος του ομίλου SAS, ο Ρίκαρντ Γκουσταφσόν, επιβεβαίωσε τη σύναψη της συμφωνίας και διαβεβαίωσε ότι οι πτήσεις θα ξαναρχίσουν το συντομότερο δυνατόν, αλλά πιθανότατα θα χρειαστούν 24 ώρες πριν η λειτουργία του αερομεταφορέα να επανέλθει στα κανονικά της επίπεδα.
Ο όμιλος ακύρωσε συνολικά πάνω από 4.000 πτήσεις από την 26η Απριλίου, όταν οι πιλότοι κήρυξαν απεργία, διεκδικώντας αυξήσεις μισθών και βελτίωση των όρων εργασίας.
«Μπορώ με ανακούφιση να ενημερώσω τους πελάτες μας και το προσωπικό μας ότι πλέον αφήνουμε αυτή τη σύγκρουση πίσω μας. Υπογράψαμε απόψε νέα συλλογική σύμβαση με τα τέσσερα συνδικάτα των πιλότων μας», ανέφερε ο Γκουσταφσόν κατά τη διάρκεια συνέντευξης Τύπου.
Ο όμιλος SAS, που μετά βίας γλίτωσε από τη χρεοκοπία το 2012, αναγκάστηκε να εκποιήσει πόρους και να περικόψει χιλιάδες θέσεις εργασίας για να λάβει τις πιστώσεις που τον διατήρησαν σε λειτουργία. Καταγράφει κέρδη τα τελευταία τέσσερα χρόνια, όμως τα αυξανόμενα κόστη των καυσίμων και η υπερπροσφορά πιέζουν τον τομέα συνολικά.
Τα συνδικάτα των χειριστών διεκδικούσαν αυξήσεις 13% για να ισοφαριστούν οι περικοπές των μισθών τους το 2012. Η διοίκηση του ομίλου SAS, ο οποίος εν μέρει ανήκει στο δημόσιο της Σουηδίας και της Δανίας, αντέτεινε πως αυτό θα συνεπαγόταν μεγάλες αυξήσεις του λειτουργικού κόστους και θα μείωνε την ανταγωνιστικότητά του.
Η αξία της μετοχής του ομίλου SAS έκλεισε με άνοδο σχεδόν 9% όταν έγινε γνωστό ότι τα μέρη ξανάρχισαν τις διαπραγματεύσεις και αργότερα, όταν κυκλοφόρησε η πληροφορία πως πλησίαζαν σε συμφωνία σε νορβηγικά ΜΜΕ.
Αναλυτές προέβλεπαν πως η απεργιακή κινητοποίηση θα μπορούσε να κοστίσει στον όμιλο SAS έως και 10,5 εκατομμύρια δολάρια ανά ημέρα και να εκμηδενίσει τα ετήσια κέρδη του.
Πάντως αναλυτής της Sydbank υπολόγισε πως στοίχισε ως και 70 εκατομμύρια σουηδικές κορόνες (6,5 εκατ. ευρώ) σε ημερήσια βάση, ήτοι συνολικά 500 εκατομμύρια, ποσό ίσο με τη ζημία του ομίλου το πρώτο τρίμηνο.
Πάνω από 1.400 πιλότοι του ομίλου SAS συμμετείχαν στην απεργιακή κινητοποίηση στη Σουηδία, τη Δανία και τη Νορβηγία από την 26η Απριλίου μέχρι χθες 2α Μαΐου.
«Είμαι πολύ ικανοποιημένος που SAS και πιλότοι κατέληξαν σε συμφωνία και το επιβατικό κοινό θα μπορέσει να πετάξει ξανά. Ελπίζω ότι τώρα θα αποκατασταθεί η εργασιακή ειρήνη και η σταθερότητα» στον αερομεταφορέα, σχολίασε μέσω Twitter ο υπουργός Οικονομικών της Δανίας, ο Κρίστιαν Γένσεν.
Το βράδυ του Σαββάτου, 23 Νοεμβρίου, ο Γενικός Γραμματέας της Κεντρικής Επιτροπής του ΚΚΕ, Δημήτρης…
Σε πλήρη ετοιμότητα δηλώνει ο ΣΥΡΙΖΑ – ΠΣ ενόψει της αυριανής διαδικασίας εκλογής προέδρου (Κυριακή 24 Νοεμβρίου). Σύμφωνα με ανακοίνωση…
Σε πολύ δύσκολη θέση είναι οι κυβερνήσεις των κρατών της ΕΕ που υποστηρίζουν σθεναρά το Ισραήλ, καθώς μετά…
Η 29η διάσκεψη των Ηνωμένων Εθνών για το κλίμα, COP29, που διεξάγεται αυτές τις ημέρες στην πρωτεύουσα…
Θερμοκρασίες ρεκόρ καταγράφηκαν το φετινό καλοκαίρι στις ελληνικές θάλασσες καθιστώντας το, το πιο ζεστό σε βάθος σαρακονταετίας…
Η βουλευτής Χανίων αποκαλύπτει, σε συνέντευξή της στα «Νέα» και στον Χρήστο Χωμενίδη, το παρασκήνιο…
This website uses cookies.