Categories: ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ

Έναρξη εκπαιδευτικών προγραμμάτων στο μουσείο Ν.Καζαντζάκη

Το Μουσείο Νίκου Καζαντζάκη προσκαλεί τους μαθητές για τρίτη συνεχόμενη χρονιά να παρακολουθήσουν μαζί με τους δασκάλους τους τα επιτυχημένα εκπαιδευτικά του προγράμματα (αύξηση συμμετοχής 157% σε σχέση με την πρώτη χρονιά υλοποίησης). Τα προγράμματα, που δημιουργήθηκαν από διεπιστημονική ομάδα με εκπαιδευτικούς, μουσειοπαιδαγωγούς και παιδοψυχολόγους, βασίζονται στη μόνιμη έκθεση του Μουσείου και απευθύνονται σε μαθητές νηπιαγωγείου, δημοτικού και γυμνασίου.

Απώτερος στόχος των προγραμμάτων είναι να δημιουργήσουν τα παιδιά μια γενική εικόνα για τον συγγραφέα και άνθρωπο Νίκο Καζαντζάκη, το φιλικό και οικογενειακό του περιβάλλον, τη δράση, το έργο και την προσωπικότητά του. Επίσης, να δημιουργήσουν θετική προδιάθεση για τη λογοτεχνία, τη γλώσσα, το βιβλίο, ώστε να εκκολαφθούν οι μελλοντικοί φιλαναγνώστες.

Σε σχέση με την εκπαιδευτική πρακτική, πέρα από την προφανή σύνδεσή τους με το μάθημα της νεοελληνικής γλώσσας και λογοτεχνίας, τα προγράμματα μπορούν να χρησιμοποιηθούν και ως διαθεματικές δραστηριότητες, συνδέοντας μαθήματα όπως η γεωγραφία κ.ά. Παράλληλα, προσφέρουν στα παιδιά την ευκαιρία να εξερευνήσουν και να ανακαλύψουν πληροφορίες με τρόπο βιωματικό, αναπτύσσοντας όχι μόνο την κριτική τους σκέψη, αλλά και τον συναισθηματικό τους κόσμο.

Τα προγράμματα που προσφέρονται σε αντίστοιχα τρεις ηλικιακές σχολικές ομάδες είναι:

1) Ο Καζαντζάκης και οι δικοί του άνθρωποι (Νηπιαγωγείο, Α΄ και Β’ Δημοτικού). Το πρόγραμμα στοχεύει σε μια πρώτη γνωριμία των παιδιών με τη ζωή και το έργο του Νίκου Καζαντζάκη.
2) Γυρίζοντας τη γη και τις θάλασσες (Γ’, Δ’ και Ε’ Δημοτικού). Βασικός στόχος του προγράμματος είναι τα παιδιά να αντιληφθούν το ρόλο των ταξιδιών, τόσο στη διαμόρφωση του Καζαντζάκη όσο και των λογοτεχνικών του κειμένων.
3) Αναφορά στον άνθρωπο (ΣΤ’ Δημοτικού, Α’ και Β’ Γυμνασίου). Στόχος είναι η επαφή των παιδιών με τη σκέψη και τον λόγο του Νίκου Καζαντζάκη.
Οι συμμετέχοντες μαθητές παρακολουθούν, συμπληρωματικά, εικοσάλεπτη ταινία κινουμένων σχεδίων με τίτλο «Νίκος Καζαντζάκης, ένας ανήσυχος ταξιδευτής», παραγωγή του Μουσείου ειδικά για παιδιά ηλικίας 6-13 ετών.
Η συμμετοχή των σχολικών ομάδων στα εκπαιδευτικά προγράμματα γίνεται μόνον κατόπιν ραντεβού στο τηλέφωνο 2810 741689. Παρουσίαση των προγραμμάτων μπορούν οι ενδιαφερόμενοι να δουν στο www.youtube.com/kazantzakismuseum και www.facebook.com/kazantzakis.museum

2) ΑΣΥΡΜΑΤΗ ΞΕΝΑΓΗΣΗ
Μία επιπλέον υπηρεσία για τους επισκέπτες του ΜΝΚ προστέθηκε στην μόνιμη έκθεση. Πρόκειται για το σύστημα ασύρματης ακουστικής ξενάγησης, που προσφέρει την εμπειρία της εξατομικευμένης πρόσληψης πληροφοριών. Ο χρήστης φορά τα ακουστικά και κρατά το χειριστήριο, στο οποίο πληκτρολογεί τον αριθμό του εκθέματος. Το περιεχόμενο της πληροφορίας που ακούει είναι είτε κείμενο μέσω αφήγησης, είτε ηχητικό απόσπασμα (ομιλία του Καζαντζάκη, θεατρική παράσταση κ.λπ.), είτε μουσικό απόσπασμα (συνθέσεις σε έργα του Καζαντζάκη), είτε συνδυασμός όλων των παραπάνω.
Η ακουστική ξενάγηση χωρίζεται σε τρία επίπεδα πρόσβασης στην πληροφορία, ανάλογα με το διαθέσιμο χρόνο και τα ενδιαφέροντα του επισκέπτη. Στο πρώτο επίπεδο ανήκουν οι εισαγωγικές περιγραφές σε κάθε μία από τις 5 αίθουσες της έκθεσης· στο δεύτερο επίπεδο οι γενικές περιγραφές του περιεχομένου μεμονωμένων ή, ανάλογα με τη θεματική παρουσίαση, ομάδας βιτρινών· στο τρίτο επίπεδο οι στοχευμένες σε εκθεσιακά αντικείμενα περιγραφές, που επιτρέπουν στον επισκέπτη να εμβαθύνει σε πτυχές της ζωής και του έργου του Καζαντζάκη. Συνολικά 2,5 ώρες ηχητικής πληροφορίας, για 44 βιτρίνες και 75 αντικείμενα, προσφέρουν στον ελληνόφωνο και αγγλόφωνο επισκέπτη μία διαδραστική εμπειρία με τα ίδια τα εκθέματα και το χώρο που τα περιβάλλει.

"google ad"

Αγώνας της Κρήτης

Ο “Αγώνας της Κρήτης” εκδόθηκε στις 8 Ιουλίου του 1981. Είναι η έκφραση μιας πολύχρονης αγωνιστικότητας. Έμεινε όλα αυτά τα χρόνια σταθερός στη διακήρυξή του για έγκυρη – έγκαιρη ενημέρωση χωρίς παρωπίδες. Υπηρετεί και προβάλλει, με ευρύτητα αντίληψης, αξίες και οράματα για μία καλύτερη κοινωνία. Η βασική αρχή είναι η κριτική στην εξουσία όποια κι αν είναι αυτή, ιδιαίτερα στα σημεία που παρεκτρέπεται από τα υποσχημένα, που μπερδεύεται με τη διαφθορά, που διαφθείρεται και διαφθείρει. Αυτός είναι και ο βασικός λόγος που η εφημερίδα έμεινε μακριά από συσχετισμούς και διαπλοκές, μακριά από μεθοδεύσεις και ίντριγκες.

Recent Posts

Φάμελλος: Ο ΣΥΡΙΖΑ έχει καθήκον να ξαναγίνει σοβαρό κόμμα – Νέο προσκλητήριο σε όσους «απογοητεύτηκαν»

«Ο ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ έχει καθήκον να ξαναγίνει ένα σοβαρό και συγκροτημένο κόμμα, γι’ αυτό και έχουν…

12 hours ago

Κουτσούμπας: «Δεν συμφωνώ με την άποψη ότι το ΚΚΕ δεν θέλει να κυβερνήσει, έχουμε πρόγραμμα εξουσίας»

«Δεν θα συμφωνήσω ότι έχει επικρατήσει η άποψη «’ότι το ΚΚΕ δεν θέλει να κυβερνήσει’», τόνισε ο…

12 hours ago

Λογοτεχνία και Μαθηματικά – ΜΑΘΗΜΑΤΑ ΚΑΙ ΠΑΘΗΜΑΤΑ

Του Γιάννη Γ. Καλογεράκη Μαθηματικού Στατιστικολόγου  Επιτ. Σχολικού Συμβούλου Μαθηματικών (Την αμαθίαν καταλύεται η αλήθεια)…

12 hours ago

Καταγγελία Ευτύχη Δημαλάκη για παράνομη σύνθεση του Διοικητικού Συμβουλίου Δημοτικής Εταιρείας στον Δήμο Καντάνου-Σελίνου

Ο κ. Ευτύχης Δαμηλάκης, Επικεφαλής της Μείζονος Αντιπολίτευσης Δήμου Καντάνου-Σελίνου και Αντιπρόεδρος της Δημοτικής Επιτροπής,…

12 hours ago

Οι “Onirama” ξεσήκωσαν το κέντρο της Χανιώτικης Αγοράς και έκλεισαν δυναμικά τις εκδηλώσεις του Επιμελητηρίου Χανίων «Χριστούγεννα Μουσικά στη Χανιώτικη Αγορά»

Σήμερα, στο κέντρο της Αγοράς της πόλης των Χανίων, ολοκληρώθηκαν οι εορταστικές εκδηλώσεις που διοργάνωσε…

12 hours ago

Τα Χανιά, το Ρέθυμνο, η Ρόδος οι περιοχές με τα περισσότερα τροχαία στη χώρα μας – H Κρήτη μέσα στις στις πέντε χειρότερες περιοχές της Ευρώπης

Αρκετά υψηλότερος από τον ευρωπαϊκό μέσο όρο το 2023 είναι ο αριθμός των θανατηφόρων τροχαίων δυστυχημάτων στην Ελλάδα (68…

12 hours ago

This website uses cookies.