Ο Νίκος Μόσχος γεννήθηκε το 1979 στο Ηράκλειο της Κρήτης και από το 1997 μέχρι το 2003σπούδασε στην Ανώτατη Σχολή Καλών Τεχνών (Α.Σ.Κ.Τ.) της Αθήνας. Εδώ και λίγες μέρες συμμετέχειμαζί με άλλους 17 εικαστικούς καλλιτέχνες σε μια ομαδική έκθεση στην Γκαλερί Ζουμπουλάκη – τοιστορικό υπόγειο της Πλατείας Κολωνακίου, μια έκθεση αφιερωμένη στη ζωή και το έργο του ΔιονύσηΣαββόπουλου. Μάλιστα, ο Μόσχος εμπνέεται από τον «Μπάλλο», ένα έργο του Σαββόπουλου πουκυκλοφόρησε τον Μάρτιο του 1971, στα χρόνια της Χούντας.
Ο Μόσχος, ένας από τους πιο δυναμικά ανερχόμενους νέους εικαστικούς, γεννήθηκε 8 χρόνια μετά τηνκυκλοφορία του «Μπάλλου» και πέρασαν πολλά περισσότερα μέχρι να μπορέσει να «επικοινωνήσει»με το έργο του Σαββόπουλου που φέτος κλείνει τα 70 χρόνια του. Παρόλα αυτά ο Μόσχος, όπωςεπισημαίνεται στο κείμενο που συνοδεύει τον κατάλογο της ομαδικής επετειακής έκθεσης, ακροάταιτον «Μπάλλο» σαν μια σπουδή πάνω στα όρια του ανθρώπινου.
Οι οργανωτές της έκθεσης, θα διαρκέσει από τις 19 Νοεμβρίου έως τις 6 Δεκεμβρίου 2014,καταγράφουν τα δεδομένα και αναζητούν συσχετίσεις και εκλεκτικές συγγένειες.
Το πρώτο δεδομένοείναι η επέτειος των εβδομηκοστών γενεθλίων του Διονύση Σαββόπουλου αλλά και η συμπλήρωσηπενήντα χρόνων συνεχούς παρουσίας του στο ελληνικό τραγούδι.
Το δεύτερο δεδομένο η επιλογή μιαςομάδας 18 εικαστικών, εκπροσώπων μιας νεότερης γενιάς καλλιτεχνών να γιορτάσει μαζί του, ενώταυτόχρονα αναδεικνύεται η επιθυμία της να επιχειρήσει να αναμετρηθεί με το έργο του, αλλά καιγενικότερα με την παρουσία του στα δημόσια πράγματα.
Στην έκθεση συμμετέχουν οι εικαστικοί:Δημήτρης Αναστασίου, Κλειώ Γκιζελή, Μυρτώ Δεληβοριά, Τζουλιάνο Καγκλής, Ιφιγένεια Καμπέρη,Θεόφιλος Κατσιπάνος, Λευτέρης Κιουρτσόγλου, Λήδα Κοντογιαννοπούλου, Εύα Μαραθάκη, ΝίκοςΜόσχος, Μάρια Μπαχά, Θαλής Παπακωνσταντίνου, Μιλτιάδης Πεταλάς, Αχιλλέας Ραζής, ΣτέφανοςΡόκος, Φάνης Ρουμανιάς, Χριστίνα Σγουρομίτη, Κώστας Χριστόπουλος.
Εμψυχωτής και άτυπος επιμελητής της έκθεσης που φέρει τον τίτλο «στο υπόγειο νησί του» είναι οζωγράφος Αγγελος Ραζής –που γεννήθηκε το 1975 στη Μυτιλήνη και επέλεξε να φτιάξει μια«τοιχογραφία» (διαστάσεων 55 Χ 75 εκ.) με τα πρόσωπα και τα γεγονότα μιας διαδρομής.
Τέλος, δύο επισημάνσεις των οργανωτών της έκθεσης ας μην περάσουν απαρατήρητες.
Η πρώτη επισήμανση: «Οι συμμετέχοντες καλλιτέχνες της έκθεσης είναι γεννημένοι τις δεκαετίες του1970 και του 1980, με αποτέλεσμα η έκθεση να μην έχει μόνο αναδρομικό «χαρακτήρα» στο έργο τουΣαββόπουλου, αλλά να έχει ως στόχο να αναδείξει νεότερους τρόπους ακρόασής του».
Η δεύτερη επισήμανση: «Στίχοι, τραγούδια, τίτλοι δίσκων, ηχητικά αποσπάσματα και μουσικοίπειραματισμοί δίνουν το έναυσμα για μια ξεχωριστή συνομιλία με τα σύγχρονα διευρυμένα εικαστικάμέσα και τους πολυποίκιλους πλαστικούς προβληματισμούς. Αυτή η απόπειρα μιας ανανεωμένηςτοποθέτησης στο έργο του Διονύση Σαββόπουλου δεν θα μπορούσε παρά να συνοδεύεται και απότην επιθυμία συνδιαλλαγής με άλλες τέχνες, πέρα από τις εικαστικές».
Έχει και η υποκρισία τα όρια της. Ο Σταϊνμάιερ, ηρθε στο μαρτυρικό τόπο της Καντάνου…
Είναι αυτή η τραγική πραγματικότητα. Η Γερμανία βρίσκει διαρκώς τρόπους να υπεκφεύγει των ευθυνών της…
Σφοδρές αντιδράσεις προκάλεσε το συνέδριο για τη βραχυχρόνια μίσθωση που πραγματοποιήθηκε στο Θέατρο Μίκης Θεοδωράκης…
40 ημέρες συμπληρώθηκαν από τον θάνατο του Μιχάλη Πατσουράκη, ενός ενεργού πολίτη των Χανίων, οικολόγου,…
Ο ΣΥΡΙΖΑ ΠΣ Χανίων, καλεί τα μέλη του στις Εκλογές Συνέδρων για το επικείμενο Συνέδριο του ΣΥΡΙΖΑ -ΠΣ,…
Του Νότη Μαριά Τελικά «εκεί που μας χρωστάγανε μας πήραν και το βόδι». Αυτό ισχύει κυριολεκτικά σε…
This website uses cookies.