ΤΟΠΙΚΑ

Ένωση Ειδικών Φρουρών Κρήτης: «Ελάχιστα τα οχήματα που θα μπορούν να επιχειρήσουν σε περιπτώσεις πλημμυρικών φαινομένων»

Με οχήματα που έχουν κάνει έως και 600.000 χιλιόμετρα είναι αναγκασμένοι να καταπολέμησουν το έγκλημα στην Κρήτη  αλλά και να συνδράμουν σε πολλές περιπτώσεις για την παροχή βοήθειας ή και διάσωσης πολιτών που βρίσκονται σε έκτακτη ανάγκη, αστυνομικές υπηρεσίες του νησιού. Και δε φθάνει που πολλά από τα οχήματα αυτά προσεγγίζουν την 20ετία (!),  είναι και παντελώς ακατάλληλα για τους επαρχιακούς δρόμους και το ανάγλυφο της Κρήτης.

Ιδιαίτερα αποκαλυπτικό είναι το έγγραφο της Ένωσης Ειδικών Φρουρών Κρήτης προς την πολιτική και φυσική ηγεσία της Αστυνομίας, στο οποίο περιγράφεται με πολύ παραστατικό τρόπο η ζώσα πραγματικότητα. Μία κατάσταση που σε καμία περίπτωση δεν αντιπροσωπεύει και δεν ανταποκρίνεται στο προφίλ μίας σύγχρονης αστυνομίας.

Δεν είναι δυνατόν, όπως επισημαίνεται, η τελευταία φορά που απεστάλη στις υπηρεσίες τους καινούργιο υπηρεσιακό όχημα να ήταν το 2014. Ούτε και είναι λογικό πολλά από τα υπηρεσιακά μεταχειρισμένα οχήματα, να βρίσκονται τον περισσότερο χρόνο σε κάποιο συνεργείο για επισκευή. Είναι ενδιαφέρον πάντως ότι η Ένωση Ειδικών Φρουρών Κρήτης υποδεικνύει και τον τρόπο εξοικονόμησης των απαιτούμενων πόρων για την αγορά καινούργιων υπηρεσιακών οχημάτων καθώς πολύ συχνά η θέση της πολιτικής και φυσικής ηγεσίας είναι «δεν έχουμε χρήματα».

Και σε αυτό το κομμάτι, έχει εξαιρετικό ενδιαφέρον το θέμα των αποσπάσεων και των μεταθέσεων. Όπως θα διαβάσετε, η Ένωση υποστηρίζει ότι μόνο για τις υπηρεσίες των ΤΑΕ Μεσσαράς και Μυλοποτάμου, το κράτος κατασπαταλά εκατοντάδες χιλιάδες ευρώ για αποσπάσεις την τελευταία τριετία, ενώ θα μπορούσε άνετα να έχει μειώσει δραστικά τις δαπάνες με μεταθέσεις.

Μάλιστα το σωματείο παραθέτει και συγκεκριμένα οικονομικά στοιχεία. Όμως, πέραν της οικονομικής παραμέτρου, που είναι ιδιαιτέρως σημαντική, αναλύονται και άλλα θέματα-προβλήματα που προκύπτουν με τις συνεχιζόμενες αποσπάσεις όπως είναι για παράδειγμα η ανομοιογένεια αποσπασμένων και μόνιμων σε επίπεδο εκπαίδευσης.

Δείτε αναλυτικά τα έγγραφα που απέστειλε η Ένωση Ειδικών Φρουρών προς την πολιτική και φυσική ηγεσία της ΕΛ.ΑΣ αυτές τις ημέρες και συνυπογράφουν ο πρόεδρος, Χρήστος Τσανακτσίδης, και ο γενικός γραμματέας, Νίκος Σιαμέτης.

«Ελάχιστα είναι τα οχήματα που μπορούν να επιχειρήσουν»

Ως προς το θέμα των οχημάτων και της επιτακτικής αναγκαιότητας ανανέωσης του στόλου σε υπηρεσίες της Κρήτης, αναφέρεται:

“Ως συνδικαλιστική ένωση χρέος μας είναι να εντοπίζουμε και να αναδεικνύουμε τις αστοχίες και ελλείψεις στην ΕΛ.ΑΣ.

Είμαστε στην δυσάρεστη θέση να καταγγείλουμε, για ακόμα μια φορά,  την αναποτελεσματικότητα του Αρχηγείου της ΕΛ.ΑΣ  αλλά και του υπουργείου  Προστασίας του Πολίτη όσον αφορά το μείζον πρόβλημα των υπηρεσιακών οχημάτων.

Ως έχουμε καταδείξει με πλήθος εγγράφων και διαμαρτυριών,  οι υπηρεσίες της Κρήτης είναι εντελώς απαραίτητο να διαθέτουν σύγχρονα και αξιόπιστα υπηρεσιακά οχήματα 4Χ4 (αγροτικά) λόγω του ανάγλυφου της περιοχής αλλά και της ποιότητας των οχημάτων που διαθέτουν οι παραβάτες.

Έχουμε ζητήσει επανειλημμένα την αγορά καινούριων οχημάτων καθώς το 2014 ήταν η τελευταία φορά πού χορηγήθηκαν τέτοια οχήματα. Κατά καιρούς από το Αρχηγείο προκρίθηκε η λύση των μεταχειρισμένων οχημάτων έως ότου  γίνει αγορά καινούριων οχημάτων, πλην όμως μέχρι το  2023 καινούρια οχήματα δεν έχουν αποσταλεί στην Κρήτη, με αποτέλεσμα τα μεταχειρισμένα πού εστάλησαν καθώς και τα προϋφιστάμενα, τον  περισσότερο χρόνο να βρίσκονται στα συνεργεία παρά στην υπηρεσία του πολίτη και των αστυνομικών ως εργαζομένων. Δεν είναι λύση να μεταφέρονται οχήματα από τη μία υπηρεσία στην άλλη, ενώ  οχήματα συνεχώς ακινητοποιούνται μιας και τα κονδύλια επισκευών είναι μεγάλα και τα διαθέσιμα δεν επαρκούν.

Σε προηγούμενο έγγραφο μας(με ημερομηνία 10/02/2023) θίξαμε την επιλογή των αποσπάσεων αντί των μεταθέσεων και την με τον τρόπο αυτό άσκοπη δαπάνη χρημάτων, που με τα μισά από αυτά θα είχε δοθεί οριστική και αξιόπιστη  λύση στο θέμα των οχημάτων.

Πλημμυρικά  φαινόμενα θα κληθούν όλες οι υπηρεσίες της χώρας να αντιμετωπίσουν. Η ΕΛ.ΑΣ  θα χρειαστεί να συνδράμει, να απεγκλωβίσει, να προστατεύσει συνανθρώπους μας και να βοηθήσει ανήμπορους ηλικιωμένους σε χωριά ορεινά, δύσβατα με κακό οδικό δίκτυο. Πόσα από τα υπάρχοντα οχήματα θα μπορέσουν να επιχειρήσουν; Η δική μας απάντηση: ΕΛΑΧΙΣΤΑ!!! Θα χαρούμε να μας διαψεύσει το Αρχηγείο μας.  

ΠΡΕΠΕΙ  όλοι οι φορείς να κινητοποιηθούν προς αυτήν την κατεύθυνση και να βοηθήσουν -στηρίξουν καθώς η ΕΛ.ΑΣ είναι η πρώτη υπηρεσία που θα ανταποκριθεί σε τέτοιες καταστάσεις.

Ενδεικτικά θα  αναφέρουμε ότι αρκετά οχήματα είναι σε λειτουργία από το 2005, καθώς και ότι πολλά οχήματα έχουν ξεπεράσει τα 600.000 χλμ. με ότι αυτό συνεπάγεται για την καλή και ασφαλή λειτουργία των οχημάτων”.

Σχεδόν  2,5 εκατομμύρια ευρώ το κόστος των αποσπάσεων στα ΤΑΕ Μεσσαράς και Μυλοποτάμου

Στο δεύτερο έγγραφο η Ένωση Ειδικών Φρουρών εστιάζει στο ζήτημα  των αποσπάσεων με κυρίαρχο το θέμα του κόστους. Δείτε πώς, όπως αναφέρεται, θα μπορούσαν να έχουν εξοικονομηθεί σημαντικά κονδύλια, ενώ αίτημα είναι η μετάθεση τουλάχιστον 30 ειδικών φρουρών συνολικά σε ΤΑΕ Μεσσαράς και Μυλοποτάμου, δηλαδή από 15 άτομα στην κάθε μία υπηρεσία.

“Η Ένωση μας τα τελευταία χρόνιά έχει αναδείξει την μεγάλη έλλειψη προσωπικού μεταξύ άλλων, ιδιαίτερα σε δύο υπηρεσίες,  που επιχειρούν σε δύσκολες  περιοχές της Κρήτης, του Τ.Α.Ε ΜΥΛΟΠΟΤΑΜΟΥ  και του Τ.Α.Ε ΜΕΣΣΑΡΑΣ.

Μετά την ανάδειξη του προβλήματος οι ανωτέρω υπηρεσίες ξεκίνησαν να ενισχύονται με αποσπάσεις εκτός Κρήτης προσωπικού  με έξοδα δημοσίου. Το μέτρο αυτό επιλέχθηκε ως προσωρινή λύση επί υπουργίας κ. Χρυσοχοΐδη Μιχαήλ έως ότου πραγματοποιηθούν μεταθέσεις στις συγκεκριμένες υπηρεσίες.

Δυστυχώς ουδέν μονιμότερων του προσωρινού και έως και  σήμερα δεν πραγματοποιήθηκαν μεταθέσεις,  αλλά συνεχίσθηκε η πρακτική των αποσπάσεων .

Πλην όμως ως συνδικαλιστική ένωση διαπιστώσαμε τα παρακάτω αποτελέσματα της ανωτέρω άστοχης επιλογής:

Α)Θέμα επιχειρησιακό

Δεν υπάρχει ομοιογένεια στο προσωπικό όσο αφορά  την εκπαίδευση τους , καθώς οι αποσπασμένοι συνάδελφοι δεν έχουν λάβει την ανάλογη εκπαίδευση, πού έχει λάβει  το μόνιμο προσωπικό. Η εκπαίδευση αυτή είναι απαραίτητη όχι μόνο από άποψη αποτελεσματικότητας, αλλά και ασφάλειας των ιδίων των αποσπασμένων αλλά και του μόνιμου προσωπικού που επιχειρούν από  κοινού. 

Υπενθυμίζουμε ότι το Αρχηγείο της ΕΛ.ΑΣ γνωρίζοντας τις επιχειρησιακές ιδιαιτερότητες των εν λόγω υπηρεσιών πού καλούνται να δρουν  υπό δύσκολες και πολλές φορές λίαν επικίνδυνες συνθήκες,  έχει διατάξει την εκπαίδευση όσων υπηρετούν στα Τ.Α.Ε από την Ε.Κ.Α.Μ Κρήτης.  Διαπίστωση μας  είναι ότι  σχεδόν το σύνολο  των αποσπασμένων συναδέλφων πού ενισχύουν τις παραπάνω υπηρεσίες δεν έχουν την παραπάνω εκπαίδευση με ότι αυτό συνεπάγεται για την ομοιογένεια και την επιχειρησιακή δράση των υπηρεσιών.    

Β)Θέμα οικονομικό

Διαπιστώνεται ότι στο Τ.Α.Ε Μεσσαράς υπηρετούν 61 συνάδελφοι εκ των οποίων οι 31 είναι αποσπασμένοι, ενώ από τους 31 αποσπασμένους  οι 25 είναι με έξοδα δημοσίου.  Ομοίως το Τ.ΑΕ Μυλοποτάμου έχει 12 αποσπασμένους με έξοδα δημοσίου.  Το οικονομικό υπερβάλλον κόστος της παραπάνω επιλογής για κάθε μήνα είναι περίπου 64.000 ευρώ, ήτοι το χρόνο αγγίζει τις 777.000 ευρώ δηλαδή μέχρι τώρα έχει κοστίσει κοντά στα 2.330.000 ευρώ. 

Εάν είχαν πραγματοποιηθεί μεταθέσεις,  το δημόσιο και η ΕΛ.ΑΣ θα είχε εξοικονομήσει ένα σεβαστό πόσο το οποίο θα μπορούσε να διατεθεί για την αγορά οχημάτων. Η ανάγκη για οχήματα 4χ4 αγροτικά  είναι άμεση και επιτακτική και οι απαντήσεις πού λαμβάνουμε στα σχετικά αιτήματά μας είναι  ότι τα κονδύλια δεν επαρκούν! Είναι τουλάχιστον  οξύμωρο με βάση τα παραπάνω ποσά που δαπανούνται για άστοχες αποσπάσεις. Επειδή το θέμα των οχημάτων είναι καίριο και μας απασχολεί ιδιαίτερα θα επανέρθουμε με χωριστό έγγραφο μας.

Μεγάλο μέρος του προβλήματος θα είχε λυθεί εάν το Αρχηγείο είχε προβεί σε μεταθέσεις Ειδικών Φρουρών  στις παραπάνω υπηρεσίες.

Ζητάμε λοιπόν, με βάση τις αποσπάσεις, όπως μετατεθούν τουλάχιστον 15 Ειδικοί Φρουροί σε κάθε υπηρεσία”.

cretalive.gr

"google ad"

Αγώνας της Κρήτης

Ο “Αγώνας της Κρήτης” εκδόθηκε στις 8 Ιουλίου του 1981. Είναι η έκφραση μιας πολύχρονης αγωνιστικότητας. Έμεινε όλα αυτά τα χρόνια σταθερός στη διακήρυξή του για έγκυρη – έγκαιρη ενημέρωση χωρίς παρωπίδες. Υπηρετεί και προβάλλει, με ευρύτητα αντίληψης, αξίες και οράματα για μία καλύτερη κοινωνία. Η βασική αρχή είναι η κριτική στην εξουσία όποια κι αν είναι αυτή, ιδιαίτερα στα σημεία που παρεκτρέπεται από τα υποσχημένα, που μπερδεύεται με τη διαφθορά, που διαφθείρεται και διαφθείρει. Αυτός είναι και ο βασικός λόγος που η εφημερίδα έμεινε μακριά από συσχετισμούς και διαπλοκές, μακριά από μεθοδεύσεις και ίντριγκες.

Recent Posts

Και η Σούδα στους στρατιωτικούς στόχους της Ρωσίας αν γίνει ο Γ’ Παγκόσμιος Πόλεμος, σύμφωνα με το Sputnik

Τους στρατιωτικούς στόχους της Ρωσίας σε περίπτωση που ο πόλεμος γενικευθεί δημοσιοποίησε το ρωσικό μέσο…

9 hours ago

Πολάκης: «Η Καλαμάτα Άγονη Α και τα Σφακιά Άγονη Β; Να αλλάξει άμεσα η απόφαση για το Κέντρο Υγείας Σφακίων»

Ο Βουλευτής Χανίων του ΣΥΡΙΖΑ, Παύλος Πολάκης, σε ανάρτησή του επέκρινε δριμύτατα την απόφαση του…

11 hours ago

Στο ΣτΕ προσφεύγουν σωματεία και πολίτες για την τιμολόγηση του νερού

Στο Συμβούλιο της Επικρατείας προσέφυγαν έξι ομοσπονδίες, σωματεία κ.λπ. (μεταξύ αυτών και εργαζομένων στην ΕΥΔΑΠ…

13 hours ago

Πανελλήνιο ρεκόρ καταγράφηκε στις μεταμοσχεύσεις το 2024 – Πολύ υψηλά το ΠΑΓΝΗ

Πανελλήνιο ρεκόρ στον αριθμό των αποβιωσάντων δοτών οργάνων καταγράφηκε φέτος, σύμφωνα με τον Ελληνικό Οργανισμό…

13 hours ago

G7 για ένταλμα σύλληψης Νετανιάχου: “Θα τηρήσουμε τις αντίστοιχες υποχρεώσεις μας”

Οι χώρες της Ομάδας των Επτά (G7) ισχυρότερων οικονομιών του πλανήτη ζήτησαν σήμερα Τρίτη (26/11) σε δήλωσή…

13 hours ago

Απερίγραπτο μπάχαλο με το Κτηματολόγιο αλλά ο Κυρανάκης απέκλεισε την πιθανότητα παράτασης – Διαβεβαίωσε ότι “δεν κινδυνεύει η περιουσία κανενός”

Άκαμπτη η κυβέρνηση, αδιαφορεί για τις εκκλήσεις όλων των αρμόδιων φορέων που ζητούν επιτακτικά να…

14 hours ago

This website uses cookies.