Categories: ΤΟΠΙΚΑ

Ένωση Ξενοδόχων Χανίων: Να ανακληθεί η ιδιωτικοποίηση του αεροδρομίου

Για τις επιπτώσεις απο την ιδιωτικοποίηση του αεροδρομίου “Γ.Δασκαλογιάννης” των Χανίων, προειδοποιεί η Ένωση Ξενοδόχων Χανίων, ζητώντας την ανάκληση της προκήρυξης του ΤΑΙΠΕΔ.

Όπως τονίζουν οι ξενοδόχοι, οι επιπτώσεις μπορεί να είναι δραματικές για την τουριστική ανάπτυξη του Νομού Χανίων, αλλά και για την ίδια την ανάπτυξη του αεροδρομίου το οποίο έως τώρα συνεισφέρει σημαντικά και στην δημόσια οικονομία.

Αναλυτικά στην ανακοίνωση της Ένωσης αναφέρονται τα εξής:

“Η Ένωση Ξενοδόχων Νομού Χανίων, με αίσθημα ευθύνης στηρίζει απόλυτα και ομόφωνα την πρόσφατη ανακοίνωση του Αντιπεριφερειάρχη Χανίων, για την αποφυγή ιδιωτικοποίησης του αεροδρομίου Χανίων.

Είναι άξιον απορίας πως σε ένα νησί όπου προσπαθούμε να πετύχουμε ισομερή ανάπτυξη, πρέπει να ιδιωτικοποιηθεί ένα αεροδρόμιο, δηλαδή των Χανίων, ενώ τα άλλα δύο θα παραμείνουν στο υπάρχον καθεστώς, δηλαδή θα μπορούν να έχουν μια ευέλικτη και χαμηλή τιμολογιακή πολιτική, εν αντιθέσει με ένα ιδιωτικό αεροδρόμιο, το οποίο μοιραία θα αυξήσει τα τέλη του (όπως όλοι μας γνωρίζουμε στην περίπτωση του αερολιμένα Ελευθερίου Βενιζέλου και τις δραματικές εξελίξεις που ακολούθησαν).

Μετά από πολλές και συντονισμένες προσπάθειες αρκετών ετών, έχουμε καταφέρει το αεροδρόμιο των Χανίων, να αρχίσει να προσελκύει τον αριθμό πτήσεων που αξίζει στο νομό μας έχοντας παράλληλα την δυνατότητα να διπλασιάσει τον αριθμό αφίξεων, ενώ ήδη ξεκίνησε η επέκταση του αεροσταθμού, ώστε να καταστεί ένα από τα πιο σύγχρονα και μεγάλα αεροδρόμια της χώρας.

Με την ιδιωτικοποίηση του, φοβόμαστε ότι υπάρχει ο κίνδυνος να επαναληφθεί το τραγικό λάθος του διεθνή αερολιμένα Ελευθερίου Βενιζέλου ο οποίος κατατάσσεται στα πιο ακριβά αεροδρόμια στην Ευρώπη.

Μία τέτοια εξέλιξη θα σημάνει το τέλος της αναπτυξιακής προοπτικής του αερολιμένα Χανίων, τη σταδιακή μείωση του εισερχόμενου τουρισμού (ο οποίος παρέχει άμεσα και έμμεσα περίπου το 75% με 80% του εισοδήματος που παράγετε στα Νομό Χανίων) και την απώλεια σημαντικών αεροπορικών εταιρειών, οι οποίες πιθανόν να επιλέξουν λόγο ανταγωνιστικής τιμολογιακής πολιτικής να δημιουργήσουν την επόμενη βάση τους στο αεροδρόμιο Ηρακλείου ή άλλων προορισμών.

Μία τέτοια εξέλιξη θα έχει δραματικές συνέπειες όσον αφορά την ανεργία στον Νομό Χανίων. Εδώ θα πρέπει να τονιστεί ότι ο Αερολιμένας Χανίων είναι από τους λίγους αερολιμένες στη Ελλάδα που με την υφιστάμενη τιμολογιακή πολιτική, παρουσιάζει θετικό πρόσημο στον ισολογισμό του και άρα δεν απορροφά πόρους από τον προϋπολογισμό τη γενικής κυβέρνησης αλλά αντίθετα συνεισφέρει θετικά στο ισοζύγιο.

Κατά συνέπεια δεν είναι κατανοητό πως ένα αεροδρόμιο κερδοφόρο (κέρδη 11.000.000€ το χρόνο) το οποίο δημιουργεί τεράστιες θετικές επιπτώσεις τόσο κοινωνικές όσο και οικονομικές , πρέπει να ιδιωτικοποιηθεί, την ίδια στιγμή που με εθνικούς και κοινοτικούς πόρους γίνεται επέκταση του υπάρχοντος αεροσταθμού προκειμένου να εξυπηρετήσει τη συνεχώς αυξανόμενη κίνηση.

Αντίθετα, όπως προαναφέραμε για το αεροδρόμιο του Ηρακλείου δεν έχει γίνει καμία κίνηση περί ιδιωτικοποίησης πράγμα που δημιουργεί εύλογες απορίες και ενστάσεις .

Ίσως θα έπρεπε να εξεταστεί το ενδεχόμενο ένας φορέας με μέτοχους τοπικούς φορείς, να αναλάβει την τύχη του αεροδρομίου Χανίων και κατά συνέπεια να έχει λόγο και στη μελλοντική ανάπτυξη του νομού μας. Άλλωστε τέτοια σχήματα ήδη διαχειρίζονται αεροδρόμια στην υπόλοιπη Ευρώπη και φυσικά ενδιαφέρονται να αναλάβουν και την διαχείριση των δικών μας αεροδρομίων.

Θεωρούμε λοιπόν ότι άμεσα πρέπει να ανακληθεί η προκήρυξη ιδιωτικοποίησης για το αεροδρόμιο των Χανίων δηλαδή να παραμείνει στο ίδιο καθεστώς με το αεροδρόμιο του Ηρακλείου, δημόσιου χαρακτήρα, αφού οι συνέπειες από μια τέτοια πιθανή εξέλιξη θα είναι δραματικές και μη αναστρέψιμες.

Το Διοικητικό Συμβούλιο της Ένωσης”

"google ad"

Αγώνας της Κρήτης

Ο “Αγώνας της Κρήτης” εκδόθηκε στις 8 Ιουλίου του 1981. Είναι η έκφραση μιας πολύχρονης αγωνιστικότητας. Έμεινε όλα αυτά τα χρόνια σταθερός στη διακήρυξή του για έγκυρη – έγκαιρη ενημέρωση χωρίς παρωπίδες. Υπηρετεί και προβάλλει, με ευρύτητα αντίληψης, αξίες και οράματα για μία καλύτερη κοινωνία. Η βασική αρχή είναι η κριτική στην εξουσία όποια κι αν είναι αυτή, ιδιαίτερα στα σημεία που παρεκτρέπεται από τα υποσχημένα, που μπερδεύεται με τη διαφθορά, που διαφθείρεται και διαφθείρει. Αυτός είναι και ο βασικός λόγος που η εφημερίδα έμεινε μακριά από συσχετισμούς και διαπλοκές, μακριά από μεθοδεύσεις και ίντριγκες.

Recent Posts

«Η Κολομβία της Ευρώπης»: Όλα όσα πρέπει να γνωρίζετε για τα καρτέλ και το πώς λειτουργούν

Τους τρόπους με τους οποίους η Ελλάδα «καρτελοποιήθηκε» και έχει μετατραπεί σε «Κολομβία της Ευρώπης»,…

2 hours ago

Με αφορμή το ρεκόρ νεκρών από τροχαία στα Χανιά, οι ιστορικές καταβολές της έκφρασης “θυσία στον Μολώχ της ασφάλτου”

Με αφορμή την είδηση ότι τα πρωτεία των θανατηφόρων τροχαίων στην Ελλάδα έχει η Κρήτη…

4 hours ago

Επίθεση Ανδρουλάκη προς την κυβέρνηση: Εξοντωτικές οι αυξήσεις στα ασφάλιστρα Υγείας

Με την καθημερινότητα και κυρίως με τα ζητήματα που άπτονται του κόστους ζωής και της οικονομικής επιβάρυνσης των πολιτών επιχειρεί το ΠΑΣΟΚ να…

5 hours ago

Τάιλερ ΜακΜπέθ: «Ο Στέφανος Κασσελάκης θα γίνει μια μέρα ο επόμενος πρωθυπουργός»

Για τη χρονιά που πέρασε, τον Στέφανο Κασσελάκη, τον ΣΥΡΙΖΑ, αλλά και τη σχέση τους…

5 hours ago

Η Άννα Βίσση χόρεψε σούστα και πεντοζάλι με τον Όμιλο Βρακοφόρων Κρήτης!

Μια όμορφη έκπληξη περίμενε τη γνωστή τραγουδίστρια Άννα Βίσση, ανήμερα των γενεθλίων της στο κέντρο…

5 hours ago

“Το Αυγό”: Μεγάλη έρευνα του Bloomberg για την παγκόσμια βιομηχανία υποβοηθούμενης αναπαραγωγής με ειδική αναφορά στο σκάνδαλο στα Χανιά | Βίντεο

Μια πρόσφατη έρευνα του Bloomberg Businessweek έριξε φως στο αναπτυσσόμενο παγκόσμιο εμπόριο ανθρώπινων ωαρίων, αποκαλύπτοντας…

6 hours ago

This website uses cookies.