ΕΠΙΣΤΗΜΗ

Έρευνα: Γιατί το ΑΙ “χτυπάει” αλύπητα τα έσοδα των δημιουργών μουσικής

Καθώς τα συστήματα τεχνητής νοημοσύνης (AI) αποκτούν επιδεξιότητα στην ανάλυση και την παραγωγή περιεχομένου και υπόσχονται νέα επίπεδα δημιουργικότητας και καινοτομίας – πιο γρήγορα και πιο φτηνά σε σύγκριση με την ανθρώπινη παραγωγή – αυξάνονται και οι ανησυχίες!

Στον τομέα της μουσικής οι ανησυχίες αυτές αγγίζουν και το πώς το AI θα επηρεάσει την ίδια την επιβίωση των ανθρώπων του χώρου, κάτι που φαίνεται περίτρανα στην πρόσφατη έρευνα της CISAC (Παγκόσμια Συνομοσπονδία Οργανισμών Συλλογικής διαχείρισης για τα Εκτελεστικά Δικαιώματα – εκπροσωπεί πάνω από 5 εκατομ. δημιουργούς διεθνώς)

Την επίσημη παρουσίαση της οικονομικής έρευνας CISAC/PMP Strategy με θέμα τον αντίκτυπο των έργων Τεχνητής Νοημοσύνης (Gen ΑΙ) στους δημιουργούς μουσικών και οπτικοακουστικών έργων παρακολούθησαν και στελέχη της Ένωσης Δικαιούχων Έργων Μουσικής – ΕΔΕΜ και όλα όσα συζητήθηκαν δεν είναι ευοίωνα.

Με δεδομένο ότι πρόκειται ​​για την πρώτη παγκόσμια οικονομική μελέτη που εξετάζει τον αντίκτυπο της τεχνολογίας ΑΙ στην ανθρώπινη δημιουργικότητα (στους τομείς της μουσικής και των οπτικοακουστικών μέσων), τα ευρήματα της μελέτης είναι έως και… ιστορικής σημασίας.

Οι εταιρίες πλουτίζουν, οι δημιουργοί φτωχαίνουν!

Ένα από τα βασικά της συμπεράσματα είναι ότι οι υπηρεσίες τεχνητής νοημοσύνης θα ενισχύσουν τις γιγάντιες εταιρείες τεχνολογίας, αλλά παράλληλα θα θέσουν σε ουσιαστικό κίνδυνο το εισόδημα των ανθρώπων δημιουργών τα επόμενα πέντε χρόνια. Με άλλα λόγια οι πλούσιες εταιρείες θα γίνονται πλουσιότερες και οι μεμονωμένοι δημιουργοί θα χάνουν συνεχώς έδαφος.

Διαβάζοντας την έρευνα, εκτός από τα προφανή νούμερα, ενδιαφέρον έχει επίσης ότι θίγεται το κατά πόσον αυτή τη στιγμή εμείς όλοι, ως κοινό, μπορούμε να ξεχωρίσουμε ένα “προϊόν” που έχει παραχθεί αποκλειστικά μέσω ΑΙ, αλλά και ποιες είναι οι νομικές παρεμβάσεις που πρέπει να γίνουν για να είναι διαφανή, ηθικά, δίκαια και νόμιμα τα συστήματα ΑΙ στον τομέα της μουσικής/οπτικοακουστικής δημιουργίας.

Οι εργαζόμενοι στον τομέα της μουσικής θα χάσουν σχεδόν το 1/4 του εισοδήματός τους από την τεχνητή νοημοσύνη έως το 2028!

Η έρευνα περιλαμβάνει προβλέψεις για την οικονομική αξία της αγοράς περιεχομένου Τεχνητής Νοημοσύνης κατά την προσεχή τετραετία, με ανάλυση της μελλοντικής απώλειας εισοδήματος για τους δημιουργούς μουσικών και οπτικοακουστικών έργων σε αντιδιαστολή με τις τάσεις αύξησης εσόδων των εταιρειών Τεχνητής Νοημοσύνης.

Τα νούμερα ζαλίζουν!

Η αξία της αγοράς μουσικής που παράγεται από AI αναμένεται να φτάσει τα €40 δισ. έως το 2028. Μέχρι το 2028, η μουσική Gen AI (τεχνολογία τεχνητής νοημοσύνης που μπορεί να παράγει διάφορους τύπους περιεχομένου, όπως κείμενο, εικόνες, ήχο και συνθετικά δεδομένα) θα αντιπροσωπεύει το 20% των εσόδων από τις παραδοσιακές πλατφόρμες streaming και το 60% των μουσικών βιβλιοθηκών. Παράλληλα η συνολική αξία της αγοράς για μουσική και οπτικοακουστικά έργα που παράγονται από AI αναμένεται να φτάσει τα €64 δισ. το 2028, με την υπηρεσία Gen AI να προσεγγίζει έσοδα €9 δισ. Τα έσοδα από τις υπηρεσίες Gen AI  καταγράφουν αύξηση 100% από το 2023 και αναμένεται να φτάσουν τα €4 δισ. το 2028.

Οι δημιουργοί μουσικής φαίνεται ότι βάλλονται πανταχόθεν καθώς εκτιμάται από τα αποτελέσματα της έρευνας ότι 24% των εσόδων τους θα τεθούν σε κίνδυνο έως το 2028, με συνολική απώλεια €10 δισ. και ετήσια απώλεια €4 δισ..

Παρά το γεγονός ότι τα δημιουργικά μυαλά πίσω από τα πιο εντυπωσιακά μουσικά και οπτικοακουστικά έργα είναι ακόμα… άνθρωποι και παρέχουν το δημιουργικό καύσιμο της αγοράς περιεχομένου, οι δημιουργοί θα δουν τα έσοδά τους να μειώνονται δραματικά. Το 21% των εσόδων από οπτικοακουστικά έργα επίσης κινδυνεύει να χαθεί έως το 2028, το οποίο ισοδυναμεί με ετήσια απώλεια 12 δισ. ευρώ. Οι μεταφραστές και οι προσαρμογείς για μεταγλώττιση και υποτιτλισμό θα βιώσουν τον ισχυρότερο αντίκτυπο, με 56% των εσόδων τους να κινδυνεύουν, ενώ οι σεναριογράφοι και οι σκηνοθέτες θα μπορούσαν να δουν τα έσοδά τους να μειώνονται κατά 15 έως 20%.

Τίθεται ζήτημα επιβίωσης των δημιουργών;

Ο Πρόεδρος της CISAC, Björn Ulvaeus (συνθέτης- ιδρυτικό μέλος του διάσημου σουηδικού συγκροτήματος ΑΒΒΑ, οι οποίοι θυμίζουμε έχουν δημιουργήσει σόου βασισμένο σε ολογράμματα), επεσήμανε το τεράστιο ζήτημα επιβίωσης για τον δημιουργικό κλάδο που συντελείται με την επέλαση της ΑΙ, αναφέροντας χαρακτηριστικά ότι: “Για τους δημιουργούς όλων των ειδών, από τους συνθέτες τραγουδιών μέχρι τους σκηνοθέτες, από τους σεναριογράφους μέχρι τους συνθέτες ταινιών, η τεχνητή νοημοσύνη έχει τη δύναμη να ξεκλειδώσει νέες και συναρπαστικές ευκαιρίες – αλλά πρέπει να δεχτούμε ότι, αν ρυθμιστεί κακώς, η δημιουργική τεχνητή νοημοσύνη έχει επίσης τη δύναμη να προκαλέσει μεγάλη ζημιά στους ανθρώπινους δημιουργούς, στις καριέρες και τα προς το ζην.

Ποιο από αυτά τα δύο σενάρια θα είναι το αποτέλεσμα; Αυτό θα καθοριστεί σε μεγάλο βαθμό από τις επιλογές που θα κάνουν οι υπεύθυνοι χάραξης πολιτικής, στις νομοθετικές αναθεωρήσεις που γίνονται αυτή τη στιγμή σε όλο τον κόσμο. Είναι ζωτικής σημασίας να κάνουμε αυτές τις ρυθμίσεις σωστά, να προστατεύσουμε τα δικαιώματα των δημιουργών και να συμβάλουμε στην ανάπτυξη ενός περιβάλλοντος AI που θα διασφαλίζει την ανθρώπινη δημιουργικότητα και τον πολιτισμό”.

Η αντιπρόεδρος της CISAC, σκηνοθέτης και σεναριογράφος Ángeles González-Sinde Reig δήλωσε: “Η μελέτη αυτή αναδεικνύει την ανάγκη για ηθικά και οικονομικά υγιείς πολιτικές που θέτουν τα δικαιώματα των δημιουργών στο επίκεντρο του κόσμου της AI. Τα εργαλεία τεχνητής νοημοσύνης μπορούν να υποστηρίξουν βαθιά το έργο μας ως αφηγητές ιστοριών και κινηματογραφιστές. Υπάρχει όμως τεράστια ανησυχία ότι στη βιασύνη για την εκμετάλλευση και την οικονομική αξιοποίηση της δημιουργικής AI, οι δημιουργοί θα αντιμετωπίζονται σαν “δεύτερη σκέψη”, χωρίς το δικαίωμα να εγκρίνουν τις χρήσεις του έργου τους, χωρίς να προστατεύονται από τους κανόνες διαφάνειας και χωρίς να είναι σε θέση να λάβουν δίκαιη αμοιβή. Δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι οι άνθρωποι είναι αυτοί που παρέχουν το καύσιμο του κόσμου της τεχνητής νοημοσύνης και οι οποίοι πρέπει να βρίσκονται στο επίκεντρο της χάραξης πολιτικής και της ρύθμισης“.

Πώς ξεχωρίζουν η Αυστραλία και η Ν. Ζηλανδία

Σε δημοσίευμα του Guardian διαβάζουμε ότι o Björn Ulvaeus ξεχώρισε τις κυβερνήσεις της Αυστραλίας και της Νέας Ζηλανδίας, λέγοντας ότι οι δύο χώρες ηγούνται παγκοσμίως στη διαμόρφωση πολιτικών που θα διασφαλίσουν τους δημιουργούς απέναντι στην τεχνητή νοημοσύνη.

Στην Αυστραλία, η έκθεση της νέας ειδικής επιτροπής της Γερουσίας για την τεχνητή νοημοσύνη είναι ενθαρρυντική και ελπιδοφόρα“, ανέφερε ο Ulvaeus σε δήλωσή του. “Θέτοντας ένα χρυσό πρότυπο στην πολιτική για την τεχνητή νοημοσύνη, ένα πρότυπο που προστατεύει τα δικαιώματα των δημιουργών και ταυτόχρονα προωθεί την υπεύθυνη και καινοτόμο τεχνολογική ανάπτυξη, η Αυστραλία και η Νέα Ζηλανδία μπορούν να διασφαλίσουν ότι η τεχνητή νοημοσύνη θα χρησιμεύσει ως εργαλείο για την ενίσχυση της ανθρώπινης δημιουργικότητας και όχι για την αντικατάστασή της“.

Η μελέτη, πάντως καταλήγει στο ότι: “Σε ένα αμετάβλητο ρυθμιστικό πλαίσιο, οι δημιουργοί θα υποστούν στην πραγματικότητα απώλειες σε δύο μέτωπα: την απώλεια εσόδων λόγω της μη εξουσιοδοτημένης χρήσης των έργων τους από μοντέλα Gen AI χωρίς αμοιβή- και την αντικατάσταση των παραδοσιακών ροών εσόδων τους λόγω του φαινομένου της υποκατάστασης των παραγόμενων από Gen AI  αποτελεσμάτων, που ανταγωνίζονται τα έργα που έχουν δημιουργηθεί από ανθρώπους”.

Σε τι συμφώνησαν όλοι; Στην ανάγκη να αποκρυσταλλωθούν πολιτικές: “Για να προστατεύσουμε την ανθρώπινη δημιουργικότητα και την κουλτούρα μας”.

news247.gr

"google ad"

Αγώνας της Κρήτης

Ο “Αγώνας της Κρήτης” εκδόθηκε στις 8 Ιουλίου του 1981. Είναι η έκφραση μιας πολύχρονης αγωνιστικότητας. Έμεινε όλα αυτά τα χρόνια σταθερός στη διακήρυξή του για έγκυρη – έγκαιρη ενημέρωση χωρίς παρωπίδες. Υπηρετεί και προβάλλει, με ευρύτητα αντίληψης, αξίες και οράματα για μία καλύτερη κοινωνία. Η βασική αρχή είναι η κριτική στην εξουσία όποια κι αν είναι αυτή, ιδιαίτερα στα σημεία που παρεκτρέπεται από τα υποσχημένα, που μπερδεύεται με τη διαφθορά, που διαφθείρεται και διαφθείρει. Αυτός είναι και ο βασικός λόγος που η εφημερίδα έμεινε μακριά από συσχετισμούς και διαπλοκές, μακριά από μεθοδεύσεις και ίντριγκες.

Recent Posts

Πράσινο Φως από το ΣτΕ για το Αντλιοστάσιο της ΔΕΥΑΧ στον Σταυρό

Η συνέχιση του έργου του αντλιοστασίου της ΔΕΥΑΧ στον Σταυρό προχωρά κανονικά, καθώς το Συμβούλιο…

7 hours ago

Κατέθεσε αίτηση διαζυγίου η Όλγα Κεφαλογιάννη κατά του Μάτσα

Η Ολγα Κεφαλογιάννη, κατέθεσε σήμερα, κατά πληροφορίες, την αίτηση διαζυγίου κατά του Μίνωα Μάτσα. Η…

7 hours ago

Απομάκρυνση Γερμανών δημοσιογράφων από τη συνάντηση Μπέρμποκ-Γουάνγκ Γι μετά τις αναφορές για εμπλοκή της Κίνας στον πόλεμο της Ουκρανίας

Σύμφωνα με την εφημερίδα Handelsblatt, Γερμανοί δημοσιογράφοι φέρονται να εκδιώχθηκαν από τη συνάντηση μεταξύ της υπουργού Εξωτερικών, Αναλένα…

8 hours ago

Κώστας Βαξεβάνης: «Η ανελευθερία παρήχθη και με δική μας ευθύνη, με την αυτολογοκρισία»

Για τη δημοσιογραφία και τα όνειρά του, τις 110 διώξεις μετά τις αποκαλύψεις, την πολιτική…

8 hours ago

Επετειακό μνημόσυνο για τα θύματα του ναυάγιου Ηράκλειον

Ο Σύλλογος θυμάτων οχηματαγωγού "Ηράκλειον" τελεί επετειακό μνημόσυνο την Κυριακή 8 Δεκεμβρίου στον Ιερό Ναό…

8 hours ago

Οι τιμές στα νεόδμητα ψηλότερα από το pick του 2007 – Η εικόνα στην Κρήτη

Μπορεί οι τιμές των ακινήτων να «τρέχουν» με μικρότερη ταχύτητα από το 2023, ωστόσο ειδικά…

8 hours ago

This website uses cookies.