Οι πιο απαισιόδοξοι στην Ευρωπαϊκή Ένωση και μάλιστα με διαφορά από τους υπόλοιπους ευρωπαίους είναι οι Έλληνες καταναλωτές, με βάση τα στοιχεία του ΙΟΒΕ για τον Νοέμβριο, παρά το γεγονός ότι ο δείκτης καταναλωτικής εμπιστοσύνης παρουσίασε μικρή βελτίωση.
Σύμφωνα με τα δεδομένα που παρουσιάζει η έρευνα, ο δείκτης καταναλωτικής εμπιστοσύνης βελτιώθηκε ήπια, διαμορφούμενος στις -47,3 μονάδες τον Νοέμβριο, από -50,3 μονάδες τον Οκτώβριο, ωστόσο η Ελλάδα παραμένει στην τελευταία θέση της ΕΕ, ακολουθούμενη από την Εσθονία (-33,5) και τη Σλοβενία (-29,7). Η κατάσταση αυτή αντικατοπτρίζει την παρατεταμένη ανησυχία και ανασφάλεια που νιώθουν οι Έλληνες καταναλωτές για την οικονομία, παρά τις μικρές θετικές μεταβολές στον δείκτη.
Η συνεχιζόμενη αύξηση του πληθωρισμού, η ακρίβεια και οι υψηλές τιμές για τα βασικά αγαθά και υπηρεσίες, παραμένουν οι κύριοι παράγοντες που επηρεάζουν αρνητικά την καταναλωτική εμπιστοσύνη. Η έλλειψη αισιοδοξίας για το μέλλον, καθώς και η ανασφάλεια που προκαλούν οι οικονομικές συνθήκες, ενισχύονται από τη δυσκολία των πολιτών να διαχειριστούν τα καθημερινά τους έξοδα. Ειδικότερα, το 67% των καταναλωτών δηλώνει ότι «μόλις τα βγάζει πέρα», ενώ αυξήθηκε και το ποσοστό εκείνων που χρησιμοποιούν τις αποταμιεύσεις τους, φτάνοντας το 8%, από 7% τον Οκτώβριο.
Μια ακόμη ένδειξη της συνεχιζόμενης οικονομικής πίεσης είναι το γεγονός ότι το 84% των νοικοκυριών θεωρεί απίθανη την αποταμίευση για το επόμενο 12μηνο, ενώ μόνο το 14% των νοικοκυριών θεωρεί ότι θα καταφέρει να αποταμιεύσει στο άμεσο μέλλον. Παράλληλα, το ποσοστό των καταναλωτών που πιστεύει ότι οι τιμές θα συνεχίσουν να αυξάνονται στο επόμενο διάστημα παραμένει υψηλό, με το 64% των νοικοκυριών να αναμένει αύξηση των τιμών με τον ίδιο ή ακόμα ταχύτερο ρυθμό.
Η έρευνα του ΙΟΒΕ προσφέρει μια αναλυτική εικόνα των οικονομικών συνθηκών που επικρατούν στην Ελλάδα, καταγράφοντας τη συνέχιση της απαισιοδοξίας στον τομέα της καταναλωτικής εμπιστοσύνης, παρά την ήπια βελτίωση του δείκτη. Ειδικότερα, τα ευρήματα της έρευνας αναδεικνύουν τα εξής:
Η συνεχιζόμενη απαισιοδοξία και η αβεβαιότητα που καταγράφει η έρευνα, σε συνδυασμό με τα υψηλά ποσοστά πληθωρισμού και ακρίβειας, αντανακλούν τη γενικότερη οικονομική πίεση που δέχονται τα νοικοκυριά στην Ελλάδα. Οι μικρές αυτές βελτιώσεις στον δείκτη καταναλωτικής εμπιστοσύνης, ενώ είναι θετικές, δεν είναι αρκετές για να αλλάξουν την εικόνα του οικονομικού κλίματος, το οποίο παραμένει ασταθές και αβέβαιο.
Του Μιχάλη Ψυλού «Πρώτο παγκόσμιο ολιγάρχη» αποκάλεσαν τον Ελον Μασκ οι κοινωνιολόγοι Κάρολ Αμλινγκερ και Όλιβερ…
Διατυμπάνιζε ότι θα περικόψει 2 τρισεκατομμύρια δολάρια από τον προϋπολογισμό, με σκοπό να περιοριστεί η…
Ραγδαία επιδείνωση παρουσίασε η υγεία του Αρχιεπισκόπου Αλβανίας, Αναστάσιου. Σύμφωνα με ιατρικό ανακοινωθέν μεταφέρθηκε σε…
Παρελθόν αποτελούν για τον Στέφανο Κασσελάκη τα γραφεία που στέγασε τα πρώτα βήματα του Κινήματος…
Τα γεγονότα στα γηροκομείο Άγια Σκέπη έχουν συνταράξει την τοπική κοινωνία. Σύμφωνα με τα στοιχεία…
Οι χειμερινές εκπτώσεις 2025 αναμένεται να ξεκινήσουν στις 13 Ιανουαρίου, ημέρα Δευτέρα, ενώ θα διαρκέσουν…
This website uses cookies.