ΤΟΠΙΚΑ

Έρχονται αυξήσεις-“φωτιά” στα ακτοπλοϊκά εισιτήρια και στην Κρήτη

Περάστηκαν στα πρακτορεία και οι τελευταίες αυξήσεις στα ακτοπλοϊκά εισιτήρια, με τη μετακίνηση μιας οικογένειας με όχημα το Πάσχα στα νησιά να μετατρέπεται σε έναν πολύ δαπανηρό Γολγοθά. Ο διπλασιασμός στις τιμές των καυσίμων που χρησιμοποιούν τα επιβατηγά οχηματαγωγά πλοία και τα ταχύπλοα έχει φέρει σημαντικές αυξήσεις, με την αγορά να περιμένει με αγωνία να δει πώς θα κινηθεί η επιβατική κίνηση.

Ήδη, οι περισσότερες ακτοπλοϊκές εταιρείες αύξησαν τις τιμές των εισιτηρίων, ενώ ταυτόχρονα επανασχεδίασαν τα δρομολόγιά τους από τον Πειραιά προς τα νησιά, μείωσαν τις ταχύτητες των πλοίων και διαμόρφωσαν πακέτα προσφορών, προκειμένου να διατηρήσουν ελκυστικά τα ταξίδια κυρίως για τις πολυμελείς οικογένειες και στο φετινό καλοκαίρι.

Ωστόσο, οι αυξήσεις στα εισιτήρια που κυμαίνονται από 10% έως και 25%, ποσοστό πολύ υψηλό, δεν αρκούν να καλύψουν τις αυξήσεις των καυσίμων. Υπολογίζεται ότι με τις σημερινές τιμές των καυσίμων, όλες οι ακτοπλοϊκές εταιρείες θα επιβαρυνθούν επιπλέον, σε σύγκριση με την περσινή σεζόν κατά 280 εκατομμύρια ευρώ, ενώ από τις αυξήσεις τα έσοδα δεν θα ξεπεράσουν τα 200 εκατ. ευρώ.

Τα παραδείγματα

Οι αυξήσεις στα εισιτήρια, π.χ. στη γραμμή του Αργοσαρωνικού, αυξήθηκαν κατά μέσο όρο κατά 2 ευρώ το εισιτήριο.

Αναλυτικότερα, από τον Πειραιά για τα νησιά του Αργοσαρωνικού:

-για την Αίγινα το εισιτήριο διαμορφώθηκε στα 10,50 ευρώ και το Ι.Χ. στα 29 ευρώ.

-Για το Αγκίστρι το εισιτήριο διαμορφώθηκε στα 12,50 ευρώ και το Ι.Χ. στα 32 ευρώ.

-Για τα Μέθανα το εισιτήριο διαμορφώθηκε στα 13,50 ευρώ και το Ι.Χ. στα 34 ευρώ.

-Για τον Πόρο το εισιτήριο διαμορφώθηκε στα 15.50 ευρώ και το Ι.Χ. στα 35 ευρώ.

-Για τις γραμμές της Κρήτης, των Δωδεκανήσων, της Λέσβου τα πράγματα είναι πιο επιβαρυμένα. Μια πολυμελής οικογένεια χρειάζεται ένα και ενάμιση μισθό για να ταξιδέψει σε ένα από αυτά τα νησιά, αν χρησιμοποιήσει καμπίνα και να έχει μαζί της Ι.Χ.

Οι τιμές διαφοροποιούνται ανάλογα με το αν θα κλείσουν οι επιβάτες καμπίνα. Για παράδειγμα, οι τιμές στη γραμμή Πειραιάς-Ηράκλειο ξεκινούν από 37 ευρώ στο κατάστρωμα.

Μία τετραμελής οικογένεια με όχημα θα πρέπει να πληρώσει κατά μέσο όρο 380 ευρώ με επιστροφή. Η 4κλινη εσωτερική καμπίνα κοστίζει 57 ευρώ το άτομο, στην τρίκλινη εξωτερική η τιμή ανεβαίνει στα 67 ευρώ το άτομο, ενώ στη μονόκλινη καμπίνα η τιμή φτάνει τα 147 ευρώ!

Για τα Χανιά οι τιμές ξεκινούν από τα 42 ευρώ και φτάνουν για το Ι.Χ. στα 92 ευρώ και υπάρχει μεγάλη διαφοροποίηση στις τιμές και ανάλογα με την εταιρεία, τη θέση και αν περιλαμβάνει και επιστροφή. Έτσι κατά μέσο όρο μία οικογένεια θα πληρώσει 400 ευρώ για τα Χανιά.

Το απλό εισιτήριο για την Ρόδο φτάνει τα 78,50 ευρώ, για τη Λέσβο τα 43,50 ευρώ, για τη Σύρο τα 28 ευρώ, για την Πάρο τα 42,50 ευρώ. Από τη Ραφήνα, τα εισιτήρια για την Άνδρο διαμορφώθηκαν στα 20.50 ευρώ, για τη Μύκονο τα 31 ευρώ και για τη Νάξο τα 29 ευρώ.

Τι ζητούν οι ακτοπλόοι

Οι εφοπλιστές της ακτοπλοΐας έχουν ζητήσει από τον υπουργό Εμπορικής Ναυτιλίας, Γιάννη Πλακιωτάκη, γενναία μέτρα ενίσχυσης των πλοίων και των εταιρειών. Μεταξύ των προτεινομένων μέτρων περιλαμβάνονται η μείωση του ΦΠΑ από το 24% στο 13% και για ένα διάστημα στο 6%, επιδότηση των εργοδοτικών ασφαλιστικών εισφορών, όπως έγινε στην περίοδο της έξαρσης της πανδημίας, κατάργηση των υποχρεωτικών εκπτώσεων που επιβαρύνουν τις εταιρείες με 48 εκατ. ευρώ σε ετήσια βάση, αύξηση των επιδοτήσεων των ετήσιων συμβάσεων εξυπηρέτησης των αγόνων γραμμών, επίσπευση της καταβολής των οφειλών προς τις εταιρείες, ύψους 42 εκατ. ευρώ

Επισημαίνεται ότι στο 9μηνο του 2021 διακινήθηκαν στα ελληνικά λιμάνια συνολικά 14.574.062 επιβάτες, ενώ το αντίστοιχο χρονικό διάστημα του 2020 είχαν διακινηθεί 10.847.856 επιβάτες. Το 9μηνο του 2021 σε σύγκριση του 2020 η αύξηση της επιβατικής κίνησης ήταν 34,3%, ενώ η μείωση του 2020 σε σχέση με την κίνηση του 2019 ήταν κατά 39,1%.

capital.gr

"google ad"

Αγώνας της Κρήτης

Ο “Αγώνας της Κρήτης” εκδόθηκε στις 8 Ιουλίου του 1981. Είναι η έκφραση μιας πολύχρονης αγωνιστικότητας. Έμεινε όλα αυτά τα χρόνια σταθερός στη διακήρυξή του για έγκυρη – έγκαιρη ενημέρωση χωρίς παρωπίδες. Υπηρετεί και προβάλλει, με ευρύτητα αντίληψης, αξίες και οράματα για μία καλύτερη κοινωνία. Η βασική αρχή είναι η κριτική στην εξουσία όποια κι αν είναι αυτή, ιδιαίτερα στα σημεία που παρεκτρέπεται από τα υποσχημένα, που μπερδεύεται με τη διαφθορά, που διαφθείρεται και διαφθείρει. Αυτός είναι και ο βασικός λόγος που η εφημερίδα έμεινε μακριά από συσχετισμούς και διαπλοκές, μακριά από μεθοδεύσεις και ίντριγκες.

Recent Posts

Έκθεση κεραμικής από το Κύτταρο Χαλέπας στο ΕΒΕΧ

Εκθεση κεραμικής διοργανώνει, το Κύτταρο Χαλέπας μαζί με το Εμπορικό Βιομηχανικό Επιμελητήριο Χανίων και το…

20 mins ago

“Αλλάζουμε τον Αποκόρωνα”: Άμεση λύση για τα ογκώδη απορρίμματα

Η δημοτική παράταξη “Αλλάζουμε τον Αποκόρωνα” εξέδωσε ανακοίνωση, εκφράζοντας την έντονη ανησυχία της για το…

21 mins ago

Χανιά: Καταγγελίες εκπαιδευτικών για πιέσεις και εκβιασμούς – Συνεχίζεται ο αγώνας για μονιμοποιήσεις

Ο Σύλλογος Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Χανίων εξέδωσε ανακοίνωση καταγγέλλοντας έντονα πιέσεις και εκβιασμούς από στελέχη…

29 mins ago

Η Βολουδάκη στην Κοινοβουλευτική Συνέλευση του ΝΑΤΟ στο Μοντρέλ – Συνάντησε και τον Τζαστίν Τριντό

Η βουλευτής Χανίων, Σέβη Βολουδάκη, συμμετείχε στην 71η Κοινοβουλευτική Συνέλευση του ΝΑΤΟ, που πραγματοποιήθηκε στο…

35 mins ago

Ανδρουλάκης: Κανείς δεν κατάφερε να αντικαταστήσει το ΠΑΣΟΚ γιατί το σχέδιο ήταν πολιτικά ρηχό!

Στην παρουσίαση του βιβλίου «Πρώτη φορά Αριστερά - Αντιθέσεις, αντιφάσεις, εσωτερικές συγκρούσεις στο ΠΑΣΟΚ την περίοδο 1974-1990»…

42 mins ago

1.237 περιστατικά ενδοοικογενειακής βίας στην Κρήτη – Διπλασιασμός μέσα σε ένα χρόνο

Με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα για την Εξάλειψη της Βίας κατά των Γυναικών, ο «Σύνδεσμος…

12 hours ago

This website uses cookies.