Την τελική εισήγηση του προϊσταμένου του αρμόδιου κλάδου του αρχηγείου της Ελληνικής Αστυνομίας αναμένει ο αναπληρωτής υπουργός Προστασίας του Πολίτη Γιάννης Πανούσης προκειμένου να προχωρήσει η διαδικασία επαναπροσαρμογής των προστίμων για τις παραβάσεις του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας.
Ο στόχος είναι διπλός: Να να υπάρξει μείωση σε υψηλά πρόστιμα και να γίνει προσαρμογή με βάση την οικονομική κρίση και να μπορεί να πληρώνει την κλήση ο πολίτης καθώς ένας σημαντικός αριθμός πολιτών λόγω έλλειψης χρημάτων αδυνατεί.
Επιπλέον στο παρελθόν έχει γίνει συζήτηση για το κατα πόσο ένα μέρος των χρημάτων θα μπορούσε να δίνεται για τις ανάγκες της Τροχαίας. Κάτι τέτοιο δεν συζητείται σήμερα, όπως τονίζουν στελέχη του υπουργείου.
Το μεγαλύτερο μέρος των ποσών που δίνονται για τις κλήσεις για παράβαση του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας πηγαίνει στα ταμεία των Οργανισμών Τοπικής Αυτοδιοίκησης και εκείνοι στη συνέχεια καλύπτουν πάγιες και διαρκείς ανάγκες. «Δεν είναι σαν τα ανταποδοτικά τέλη που πηγαίνουν για την καθαριότητα» λένε χαρακτηριστικά στελέχη των δήμων.
Επίσης σύμφωνα με νόμο του 2014 πέντε ευρώ από κάθε κλήση των 100 ευρώ για τροχαία παράβαση που πληρώνουν οι πολίτες πηγαίνουν στα επικουρικά ταμεία για τις συντάξεις των ένστολων.
Ακόμη εάν η κλήση πληρώνεται στα υποκαταστήματα των Ελληνικών Ταχυδρομείων ένα ποσό της τάξης των 3,5 ευρώ ανά εισπραχθήσα κλήση το κρατούν τα ΕΛ.ΤΑ.
Επιπλέον εάν λήξει η ημερομηνία εξόφλησης του ποσού της κλήσης τότε αναγκαστικά ο πολίτης θα πρέπει να απευθυνθεί στην Εφορία η οποία κρατάει ένα ποσοστό της τάξης του 5% ανά βεβαίωση είσπραξης.
382.361 κλήσεις της Τροχαίας το 2014
Σύμφωνα με τα στοιχεία της Τροχαίας πέρυσι βεβαιώθηκαν 382.361 παραβάσεις σε όλη την επικράτεια. Οι παραβάσεις, που βεβαιώθηκαν αφορούν: 156.892 παραβάσεις ταχύτητας, 54.354 μη χρήση κράνους, 30.683 παραβάσεις οχημάτων (ΚΤΕΟ), 34.526 μη χρήση ζώνης ασφαλείας, 29.597 οδήγηση υπό την επήρεια μέθης, 23.459 παραβίαση χρήσης κινητού τηλεφώνου, 12.729 κίνηση στο αντίθετο ρεύμα, 13.913 παραβιάσεις ερυθρού σηματοδότη, 8.107 αντικανονικό προσπέρασμα, 5.744 φθαρμένα ελαστικά, 5.137 αντικανονικοί ελιγμοί, 3.836 παραβίαση προτεραιότητας, 2.461 παράνομες διαφημιστικές πινακίδες, 626 μη χρήση παιδικών καθισμάτων και 297 κίνηση στην αριστερή λωρίδα – μη κίνηση στο δεξιό άκρο.
Οι περισσότερες παραβάσεις που βεβαιώνονται πάντως είναι για παράνομη στάθμευση. Πέρυσι «κόπηκαν» σε όλη τη χώρα 465.000 κλήσεις ενώ φέτος το πρώτο τετράμηνο περίπου 145.000.
Newsroom ΔΟΛ
«Ο ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ έχει καθήκον να ξαναγίνει ένα σοβαρό και συγκροτημένο κόμμα, γι’ αυτό και έχουν…
«Δεν θα συμφωνήσω ότι έχει επικρατήσει η άποψη «’ότι το ΚΚΕ δεν θέλει να κυβερνήσει’», τόνισε ο…
Του Γιάννη Γ. Καλογεράκη Μαθηματικού Στατιστικολόγου Επιτ. Σχολικού Συμβούλου Μαθηματικών (Την αμαθίαν καταλύεται η αλήθεια)…
Ο κ. Ευτύχης Δαμηλάκης, Επικεφαλής της Μείζονος Αντιπολίτευσης Δήμου Καντάνου-Σελίνου και Αντιπρόεδρος της Δημοτικής Επιτροπής,…
Σήμερα, στο κέντρο της Αγοράς της πόλης των Χανίων, ολοκληρώθηκαν οι εορταστικές εκδηλώσεις που διοργάνωσε…
Αρκετά υψηλότερος από τον ευρωπαϊκό μέσο όρο το 2023 είναι ο αριθμός των θανατηφόρων τροχαίων δυστυχημάτων στην Ελλάδα (68…
This website uses cookies.